Piirtäminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
jees, kiittos.

kuinkas paljon MKH vaihtelet kynän kovuutta esim. tuollaisessa työssä? ja lähdetkö tekemään pohjaa pehmeällä vai kovalla?

Kannattaa aina aloittaa mielummin liian tummalla kuin vaalealla. 3B on aika hyvä yleiskerros pohjalle, savi ei silloin vielä suttaa kuvaa röpelöiseksi eikä toisaalta liian kova grafiitti tuhoa paperin "toothia". Ihoa on hinkattu myöhemmin HB ja 3Hlla. Mustat on 4B-mekaanisella.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kysytty ennenkin, mutta mitäs tuo mekaanisuus tarkoittikaan? jäbän kannattais kyllä laittaa myyntiin se jonkinmoinen opas minkä pohjalta lähteä opettelemaan, sellainen ilmeisesti on joskus ollutkin?
 
kysytty ennenkin, mutta mitäs tuo mekaanisuus tarkoittikaan?

Ihan normi lyijytäytekynä 0.5 tai 0.7mm, lyijyksi jokin Hi-polymer-laatu (niitä ne taitaa ollakin melkein kaikki) :whip:

EDIT: niin joo, tuo "mekaaninen" tulee vaan siitä kun se on lontooksi mechanical pencil niin vääntyy helpommin noin.
 
mites tuo tarkalleen toimii, lisää lyijyä ja kiillotus toistuvasti vai? ja tosiaan se ohjekirjanen, ei sitä olisi mistään mahdollista saada?
 
mites tuo tarkalleen toimii, lisää lyijyä ja kiillotus toistuvasti vai? ja tosiaan se ohjekirjanen, ei sitä olisi mistään mahdollista saada?

Eipä ole, mutta jotain kivempaa aiheen tiimoilta on kehitteillä.

Niin siis "kiillotus" on lähinnä pintarakenteen tiivistämistä kovemmalla laadulla. Muuten sävyä voi hakea toki samalla pehmeydelläkin.
 
Että mä jaksan aina ihmetellä miten MHK tekee niin realistisia tekstuureja. :( Mulla on piirustukset taas vähän tauolla kun ranne ei oikein tykkää, mutta varovaisesti olen yrittänyt jotain väsätä ettei ihan rapistu.
 
Eipä ole, mutta jotain kivempaa aiheen tiimoilta on kehitteillä.

Niin siis "kiillotus" on lähinnä pintarakenteen tiivistämistä kovemmalla laadulla. Muuten sävyä voi hakea toki samalla pehmeydelläkin.
selvempi homma, pitää taas alkaa pikku tauon jälkeen asiaan totuttelemaan..
 
MHK:n jälki on kyllä tarkkaa. Aika pitkälti ollaan jo mustavalkofotaroinnin laadussa. Kuten itsekin taisit joskus mainita. Yrität vielä pitää sen tietyn kynänjäljen hommassa mukana muuten sitä ei erota enää valokuvasta.;)

Hienoa työtä!
 
MHK: Olisi mukava nähdä jotain 5-10 vuoden takaisia töitäsi, näkisi vähän miten sulla on tuo kynän käsittely kehittynyt. Komeita on työt eniveis, ei pysty ymmärtämään :D
 
Onko Suomessa tai maailmalla monia MHK:n tasoisia piirtäjiä jotka onnistuvat piirtämään valokuvan tasoisia kuvia?

Kyllä uskaltaisin väittää että Suomesta ei tällä hetkellä vastaavia piirtäjiä löydy, ainakaan montaa. Ulkomaisista lyijykynäsankareista en tiedä, eiköhän sieltä paljon uskomatonta taitoa löydy kun penkoo. Mutta en mä mistään mitään tiedä, seuraan lähinnä concept art -skeneä joka on vähän erityyppistä hommaa. :D
 
Tässä pari kuvaa mitkä oon piirtäny. Piirrän aika harvoin, kerran vuoteen yleensä. PItäs piirtää useemmin, aika kivaa hommaa se on, kärsivällisyyttä vaan puuttuu.

Toisessa yritin Johnny Deppia ja toisessa Corey Tayloria.
"Deppi" viime kesältä ja Corey tossa pari kk sit vissiin. Noitten välissä en sitten saanukkaa mitään aikaan.
 
Kuinkahan tuollainen MHK:n tekemä piirustus kelpaisi passikuvana. Siinähän ei taida olla muita kriteerejä kuin koko ja se, että henkilö on tunnistettavissa kuvasta :D
 
Kuinkahan tuollainen MHK:n tekemä piirustus kelpaisi passikuvana. Siinähän ei taida olla muita kriteerejä kuin koko ja se, että henkilö on tunnistettavissa kuvasta :D
Ja eihän sitä semmosesta passikuvan kokoisesta kukaan edes huomais, että kyseessä ei ole valokuva. Tulis vaan harvinaisen kallis passikuva, veikkaan.:D
 
pekkakuvat.jpg

Ajattelin mainostaa täälläkin, eli ensi viikolla Pursimiehenkatu 3:ssa on näytillä muutama originaali perjantaihin asti. Käyn itse heittämässä tuonne tod näk ainakin nämä taulut seinille maanantaina, pitää katsella jos keksin jonkun viinatarjoilunkin jollekin päivää. Saa käydä tsekkailemassa!
 
Aika erikoista että pitää piirtää kahta yhtäaikaa, ei mitään järkeä mutta pääsee ainakin riemurasiaan. Tietty jos on molempikätinen niin onnistunee, tosin taitaa olla niin että silloin kun katsoo toista piirtävää kättä niin toinen käsi tekee jotai vähempiarvoista maalausta ja antaa illuusion että homma tapahtuu täysin yhtäaikaa.

Mulla on nyt työn alla tällainen setti. Mennee vielä parikolme viikkoa, kortit on maalaamatta. Oik yläreunan laatikon mustaksi maalaaminenkin ottaa muutaman päivän.

wip_royal_kulma2.jpg
 

Suositut

Back
Ylös Bottom