Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tietääkö kukaan missä myytäisiin lapsille vaatteita, tarvikkeita ym. hupitekstein/logoin ym.??
Laittakaa linkkejä verkkokauppoihin.

Vähän joka lafka, joka yleensä tekee noita tektejä vaatteisiin, tekee niitä myös lapsille. Tietenkään ei tule ainuttakaan paikkaa nyt mieleen, mutta lähes kaikissa yleisötapahtumissa, missä on tullut käytyä, on noita myyviä kojuja ollut.

Kiitos cassyput, vaikka miesten reviirille tungitkin. :D

Juuri tuon tapaista etsinkin. Ei huvita alkaa teetteleen mitään, vaan ostaa suoraan.

Mun poitsulla on leatherheavenilta tilattu huppari, jossa lukee luupää. :)
sopii kundille hyvin. Taas naama ruvella, kun oli päiväkodissa kyntäny.

Meillä on nyt parina edellisenä päivänä otettu ensimmäisiä askelia. Hyvin tuntuu kävely sujuvat nyt kuin sai kerättyä rohkeutta siihen touhuun. Jos näin jatkuu, niin kuukauden päästä menee jo kovaa...tai siis kovempaa mitä ennen kun saa jalat kunnolla alleen.

Meillä 2v3kk poika päätti yhtenä päivänä, että nyt saa riittää vaipan pito. Ihan kertalaakista alkoi tehdä tarpeet pottaan. Yölläkään ei sen jälkeen vaippaa ole pitänyt ja kuivana on pysynyt. Kotona ei juurikaan treenattu edes pottahommia vaan annettiin pojan päättää itse milloin aloittaa pottailut.

Meillä 2v3kk poika päätti yhtenä päivänä, että nyt saa riittää vaipan pito. Ihan kertalaakista alkoi tehdä tarpeet pottaan. Yölläkään ei sen jälkeen vaippaa ole pitänyt ja kuivana on pysynyt. Kotona ei juurikaan treenattu edes pottahommia vaan annettiin pojan päättää itse milloin aloittaa pottailut.

Meillä 1,5 vuotiaan likan kanssa niin, että vaipan pito riittää, mutta pottakaan ei kelpaa. Riisuu sitä vaippaa vähän väliä ja tuo sen meikäläiselle sohvalle...

Nyt tarvitaan petiinpanovinkkejä!

Meidän poitsu (5kk) nukahtelee yöunille ihan kivasti, jos sen antaa imeä tuttipulloa ja nukahtaa. Tuttia ei poika suostu syömään. Ongelmana tässä on se, että kun poika herää yöllä, se vaatii aina tuttipulloa, eikä osaa siis nukahtaa itse uudelleen, vaan pulloa on noustava antamaan.

Nyt ollaan yritetty opettaa sitä nukahtamaan ilman tuttipulloa viemällä poika omaan sänkyyn kun on nukkuma aika. Eli enää ei "syötetä" sitä uneen. No homma ei sitten ota luonnistuakseen alkuunkaan. Heti kun poika huomaa olevansa yksin omassa sängyssä alkaa huuto joka sitten kehittyy hysteeriseksi kiljunnaksi. Jos pojan antaa vaan kiljua, niin sitten tilttaa n. puolen tunnin sikakiljunnan jälkeen.

No tähän ei anna luonto oikein myötä ja yleensä sydäntä särkee niin kovin että on pakko mennä lohduttamaan. Ja sitten antamaan pojalle sitä pulloa kun sillä se sitten simahtaa ihan nätisti (vaikka maha on syötety täyteen puuroa ja maitoa just äsken).

Tulisko kolleegoilla mieleen mitään neuvoja? Olisi välttämätöntä opettaa poika nukahtamaan itsekseen, sillä on melkoinen pätkänukkuja, heräilee yöllä tunnin välein. Yleensä lupsauttaa muutaman kerran pulloa ja nukahtaa uudestaan. Jos ei anna pulloa niin alkaa tulla itkua ja sitten herää oikein kunnolla.

Mikäpäs neuvoksi?

Nyt tarvitaan petiinpanovinkkejä!

Meidän poitsu (5kk) nukahtelee yöunille ihan kivasti, jos sen antaa imeä tuttipulloa ja nukahtaa. Tuttia ei poika suostu syömään. Ongelmana tässä on se, että kun poika herää yöllä, se vaatii aina tuttipulloa, eikä osaa siis nukahtaa itse uudelleen, vaan pulloa on noustava antamaan.

Nyt ollaan yritetty opettaa sitä nukahtamaan ilman tuttipulloa viemällä poika omaan sänkyyn kun on nukkuma aika. Eli enää ei "syötetä" sitä uneen. No homma ei sitten ota luonnistuakseen alkuunkaan. Heti kun poika huomaa olevansa yksin omassa sängyssä alkaa huuto joka sitten kehittyy hysteeriseksi kiljunnaksi. Jos pojan antaa vaan kiljua, niin sitten tilttaa n. puolen tunnin sikakiljunnan jälkeen.

No tähän ei anna luonto oikein myötä ja yleensä sydäntä särkee niin kovin että on pakko mennä lohduttamaan. Ja sitten antamaan pojalle sitä pulloa kun sillä se sitten simahtaa ihan nätisti (vaikka maha on syötety täyteen puuroa ja maitoa just äsken).

Tulisko kolleegoilla mieleen mitään neuvoja? Olisi välttämätöntä opettaa poika nukahtamaan itsekseen, sillä on melkoinen pätkänukkuja, heräilee yöllä tunnin välein. Yleensä lupsauttaa muutaman kerran pulloa ja nukahtaa uudestaan. Jos ei anna pulloa niin alkaa tulla itkua ja sitten herää oikein kunnolla.

Mikäpäs neuvoksi?

Nukahtaminen:

Meillä poika oppi nukahtamaan itsekseen noin 6kk iässä.
Yritettiin aikaisemminkin muttei siitä oikein mitään tullut..
Joko poika ei ollut vielä valmis tai sitten itse olisi pitänyt olla kärsivällisempi..

Ensimmäiset kerrat nukahti siten, että syöttämisen jälkeen kannoin pojan sänkyyn. Poika hätääntyi kun huomasi että on yksin. Kun poika alkoi kierimään ja huutelemaan, silittelin ja rauhoittelin. Jos alkoi parkumaan oikein kunnolla niin otin syliin ja rahoittelin. Rahoituttua laitoin takaisin sänkyyn. Alkuun kesti noin 30-45 minuuttia ennen kuin nukahti.
Meni muistaakseni puolitoista viikkoa, jonka jälkeen poika alkoi nukahtamaan itse, eikä enää tarvinnut juuri rahoitella. Äidin ollessa paikalla ei nukahtanut, vaan ilmeisesti maidon haju kiusasi :) Joten nukuttaminen oli mun hommaa..
Pojan täytyy olla tarpeeksi väsynyt että nukahtaa itsekseen.

Heräily:

Meillä ei poika heräillyt läheskään yhtä usein, vaan ehkä n. 2-3 kertaa yössä. Nukahti aina heti kun sai tissiä.
Hommattiin sellainen kauko-ohjattava mobile.
Yöllä jos huutelee niin unimusiikki soimaan, ja yleensä nukahtaa siihen.

Aika arvailua, mutta jos heräilee noin usein niin olisiko nälkä? Eli voisko koittaa antaa jotain kiinteetä ruokaa iltaisin joka pitäis paremmin nälkää, ehkä vellikin vois auttaa(?) Tosin velli ei välttämättä mene jos ei ole ikinä annettu. Meillä sitä ei ole koskaan juotu.

Kai se tuon ikäinen on vielä niin pieni, että ei sitä juuri vielä opeteta vaan menee ihan oman rytminsä mukaan..

Tyttö 2v. oppi n. kuukausi sitten tekemään kuperkeikan ihan itse ilman apuja. Itse en varmaan osannut edes 10veenä. :D
Meidän 1-vuotias katselee maailmaa usein kuperkeikka-asennosta, kaikki nurinpäin siis ja nauraa kamalasti päälle. Kerran sängyn päällä teki sitten kuperkeikan vahingossa tuosta asennosta :lol2:

Mulla tulee Heikki722:lle mieleen kunnon tankkaaminen esim. puoli tuntia ennen aiottua nukkumaamenoaikaa. Meillä Aksu syö edelleen aika hiton ison määrän safkaa joka ilta ja se on tehnyt tuon ihan vauvasta asti. Eli kuten edellä sanottiin, kiinteä ruoka maidon kaverina voisi auttaa.

Sitten ei oikein auta muu kuin käydä lohduttelemassa ja pistämässä takasin sänkyyn ilman sitä tuttipulloa. Koittaa korvata sen vaikka jollain kivalla lelulla jota voi tarvittaessa lupsutella. Meillä oli sellainen lapsen purulelu tässä käytössä, kun ei tuo poika suostunut tuttia meilläkään syömään.

Eli mä ehdottaisin kokeilemaan kunnon tankkaamista ja sitten vain lohduttelua ja silittelyä (saa laulaakin ;) ) ilman sitä tuttipulloa.

Toisaalta mun on tosi huono antaa mitään vinkkejä tähän, kun itsellä ei ole pojan nukkumisen suhteen ongelmia ollut. Omaan huoneenseensa tottui nopeasti ja on nukkunut paljon paremmin sen jälkeen kun omaan huoneeseen siirtyi. Se ei häiriinny, eikä itse häiriinny mistään ihan pienistä äänistä.

Mä nyt kommentoin täällä isien ketjussa, vaikka olenkin itse äiti :rolleyes:, mutta meillä tuo tuttipullolla nukuttaminen loppui vähitellen siten, että ei laitettu pulloon enää maitoa, vaan vettä. Ei ilmeisesti maistunut niin hyvälle ja pikkuhiljaa unipullo jäi pois. Poika kyllä oli vanhempi tuolloin kuin 5kk.

Aika arvailua, mutta jos heräilee noin usein niin olisiko nälkä? Eli voisko koittaa antaa jotain kiinteetä ruokaa iltaisin joka pitäis paremmin nälkää, ehkä vellikin vois auttaa(?) Tosin velli ei välttämättä mene jos ei ole ikinä annettu. Meillä sitä ei ole koskaan juotu.

Kai se tuon ikäinen on vielä niin pieni, että ei sitä juuri vielä opeteta vaan menee ihan oman rytminsä mukaan..

Syö se puuroa kaamean kasan ennen nukkumaanmenoa. Ja sitten vielä maitoa päälle.

Tuo veden laitto pulloon voisi olla hyvä idea pitää kokeilla.

Ja varmasti on niinkin että poika on vielä aika pieni, oppii sitten aikanaan. Itselläkun ei kokemusta vauvoista (eikä muista milloin itse oppi nää jutut....) ole niin ei tiedä, milloin ne petirutiinit on hyvä opetella.

Kiitos vastanneille.

Mites muil ipanan syntymän jälkeen, että onko emännästä tullu jotenkin liian mustasukkainen?

Enne pysty helposti katsomaan leffaa jos vilahteli alastomia naisia tai vastaavaa, mutta nykyään ku esim. tätä foorumia selaa ja tissit vilahtaa, ni heti ollaan vihasia, että katsellaan muita naisia. Ja kun yrittää selittää, että ei sille voi mitään minkälainen avatar sieltä seuraavaks hypähtää ni silti itketään maailma kumoon ja syytellään.
Alkaa pikkuhiljaa napsahtelee tuo liian mustasukkainen maailma. Onko tämä yleistä vai erikois tapaus, eli onko teidän emännät tiuskineet muista naisista, vaikka kuinka vahingossa vilahtaisivat ruudulle?

Meillä ei ole mitään mustasukkaisuus-juttuja ollut, mutta voisin kuvitella, että puolisosi mustat sukat johtuvat siitä, että hän saattaa kokea itsensä epävarmaksi ja ei-haluttavaksi kehossaan tapahtuneiden muutosten johdosta.

Eipä ole meilläkään mitään mustasukkaisuuden lisääntymisiä tullut, ainakaan en ole huomannut. Mutta Jallis tuohon jo mahdollisen selityksen antoikin. Mutta eipä se pidämmän päälle järkevää ole jostain tissikuvista vetää riitoja.

Back
Ylös Bottom