Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
"Isi miks sä oot maailmankuningas?" Kysyi poika 5vee minulta kun olin käskenyt häntä siivoamaan huoneen ja samalla pyysin muijaa tekemään jotain.

Ihan realistinen isäkuva on pojalla :dance:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vittu että pistää vihaksi taas, pitäisi pistää tuohon vitutusketjuun mutta tämä hukkuu sinne vitutuksen tulvaan, laitan tänne:
Äitiä epäillään vauvan pahoinpitelystä
10.9.2007 09:46

Vantaan rikospoliisi on alkanut tutkia tapausta, jossa pikkuvauvan 20-vuotiasta äitiä epäillään poikansa pahoinpitelystä. Komisario Juha Juurinen kertoi IS:lle, että vauva on kahden kuukauden ikäinen.

Hän on ollut vammojensa vuoksi sairaalassa hoidettavana. Ilmoituksen ravisteluvammoista teki sairaalan lääkäri.

Lapsi on nyt sosiaaliviranomaisten valvonnassa.

Rikos tapahtui Länsi-Vantaalla, Vantaanlaaksossa. Poliisi sai siitä kirjallisen ilmoituksen viime perjantaina. Nuori äiti on poliisin mukaan yksinhuoltaja.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1435234

Mitähän isä ajattelee, todennäköisesti on joku vitun juippi-paskiainen ketä ei edes kiinnosta :curs:

Ei tuo ole vielä mitään siihen mutsiin verrattuna joka pakkasi vauvansa vakuumiin ja pahvilaatikkoon ja laittoi kaappiin.

Tuli tosta toisesta triidistä mieleen että kannattaisi ryhtyä lastentarvikekauppiaaksi. Mitä itse seurannut tilannetta niin voisi sanoa että ainakin pk-seudulla www.lastentarvike.fi pitää hallussaan lähes monopoli-asemaa kaiken suhteen, jos ei aivan niin jonkinmoinen kartellisopimus sitten pienempien putiikkien kanssa. Yhdessäkään liikkeessä ei ole tinkausvaraa, jos nyt otetaan vaikkapa Quinny Zapp-rattaat, Suomessa 229e, Saksassa 139e. Sitten kun menet jotain ostamaan niin kaikki liikkeet myyvät ei-oota, esim. noiden Scooter-rattaiden tilausaika on jo nyt useita kuukausia. Saksasta rattaita saa postikuluineen sitten muutamassa päivässä kotiovelle, jopa puolet halvemmalla.

Sama juttu kaiken muunkin suhteen, kaikki ihan susikallista ja käytetään ihmisten "herkkää hetkeä" hyväksi kun ostetaan uudelle ihanalle perheenjäsenelle kaikki mitä mieleen juolahtaa siitä putiikista mikä ensimmäisenä mieleen juolahtaa. Esimerkkinä vaikkapa sitten potta, 3e Prismassa, 25e Lastentarvikkeessa. Eikö se ole aivan sama mihin sen paskan tekee? Sama juttu sitten noissa leluissa, tosin niissä Prismat, Tarjoustalot yms. vievät hintakilpailun 6-0 himaan.

Lähinnä itseä nyt raivostuttaa esim. rattaiden, turvaistuinten yms. pakollisten tarvikkeiden ylihinnoittelu, kartellisopimukset jne.

Toinen asia:
Mitenkäs paljon teidän (1-vuotiailla) on noita leluja? Itse ostellaan lähinnä Toys'R'Usista leluja ja voi luoja tuota tavaranpaljoutta mitä sielläkin on myynnissä. Itse kun olen köyhästä perheestä ja lelut tehtiin itse puusta ja leikit leikittiin pihalla niin ihmetyttää miten nykyajan lapsi tarttee noin helkkarinmoisen määrän kaikkea esim. elektronista härpäkettä ja puolellakaan niistä ei ehdi edes leikkimään mitä kämppään kannetaan. Joo, meilläkin tuota härpäkettä on kämppä täynnä (vaikka kovin hillitysti onkin osteltu) mutta tuli vain mieleen :hyper:

Voi vittu kun vitutti vloppuna, kun emännän työkaveri roudasi ison muovisäkillisen SOTAUKKOJA meidän 2,5v poitsulle. Oli ollut kuulemma kirppikselle menossa, muttei ollut raaskinut sinne viedä. VITTU MUOVISIA SOTAUKKOJA! Meillä kun ei muutenkaan ole yhtään lelua koskaan lattialla..

Tuli tosta toisesta triidistä mieleen että kannattaisi ryhtyä lastentarvikekauppiaaksi. Mitä itse seurannut tilannetta niin voisi sanoa että ainakin pk-seudulla www.lastentarvike.fi pitää hallussaan lähes monopoli-asemaa kaiken suhteen, jos ei aivan niin jonkinmoinen kartellisopimus sitten pienempien putiikkien kanssa. Yhdessäkään liikkeessä ei ole tinkausvaraa, jos nyt otetaan vaikkapa Quinny Zapp-rattaat, Suomessa 229e, Saksassa 139e.

Lastentarvike on tosiaan kallis, mutta en minä mihinkään monopoliin usko. Enemmän kyse on siitä että kun kaikki liikkeet myyvät erimerkkisiä tavaroita niin ei ole mihin verrata ja hintoja on helppo nostaa. Ja tunteellahan noita ostetaan, varmaan ne Quinnytkin on niiiiin ihanat että mitään muuta ei voi harkita.

Sitten kun menet jotain ostamaan niin kaikki liikkeet myyvät ei-oota, esim. noiden Scooter-rattaiden tilausaika on jo nyt useita kuukausia. Saksasta rattaita saa postikuluineen sitten muutamassa päivässä kotiovelle, jopa puolet halvemmalla.

Tämä nyt on sama ihan joka tavarassa. Huonekalut, elektroniikka, auton osat. Jos haluat jonkun tietyn tuotteen niin aina "voidaan tilata", mutta edes hintaa ei välttämättä osata kertoa etukäteen, saati että toimitusajasta olisi mitään tietoa.

Mitenkäs paljon teidän (1-vuotiailla) on noita leluja? Itse ostellaan lähinnä Toys'R'Usista leluja ja voi luoja tuota tavaranpaljoutta mitä sielläkin on myynnissä. Itse kun olen köyhästä perheestä ja lelut tehtiin itse puusta ja leikit leikittiin pihalla niin ihmetyttää miten nykyajan lapsi tarttee noin helkkarinmoisen määrän kaikkea esim. elektronista härpäkettä ja puolellakaan niistä ei ehdi edes leikkimään mitä kämppään kannetaan. Joo, meilläkin tuota härpäkettä on kämppä täynnä (vaikka kovin hillitysti onkin osteltu) mutta tuli vain mieleen :hyper:

Jos se tuntuu että niitä on nyt liikaa, niin kuinka paljon niitä on viiden vuoden päästä? Entäs sitten kun se lapsi osaa itse vaatia niitä? Me ei olla viime aikoina ostettu omille lapsille juurikaan leluja, koska niitä tulee ihan tarpeeksi syntymäpäivälahjoina ja joululahjoina. Leluja on ihan liian helppo ostaa :)

Yksi hyvä konsti on kerätä aina kasan pohjimmaiset jonnekin varastoon pariksi viikoksi tai kuukaudeksi. Kun ne on ollut aikansa piilossa, niin ne alkaa kiinnostaa taas eri tavalla ja siivottavaa on paljon vähemmän.

Voi vittu kun vitutti vloppuna, kun emännän työkaveri roudasi ison muovisäkillisen SOTAUKKOJA meidän 2,5v poitsulle. Oli ollut kuulemma kirppikselle menossa, muttei ollut raaskinut sinne viedä. VITTU MUOVISIA SOTAUKKOJA! Meillä kun ei muutenkaan ole yhtään lelua koskaan lattialla..
No noihan on ihan kivoja leluja, itse leikittiin noilla kun oltiin pieniä. Voi käyttää jopa hieman omaa mielikuvitustaan nappien painelemisen ja dvd/blueray-levyjen vaihtamisen sijaan telkkarin töllöttämisen välissä ;)

...Meillä kun ei muutenkaan ole yhtään lelua koskaan lattialla..

Meille anoppi raahasi monta vuotta kirpparilta löytämiään leluja, eikä meinannut millään uskoa, kun sanoin, että niitä leluja annetaan syntymäpäivänä ja jouluna. Nyt sitten edelleen kärsitään pojan huoneessa tilanpuutteesta, kun kaikki kaapit ovat täynnä niitä lelulaatikkoja. Ja käytössä niistä leluista on enää ehkä 10%, kun pojalle on ikää kertynyt. Onkin taas jokavuotisen lelupoistosavotan aika.

No noihan on ihan kivoja leluja, itse leikittiin noilla kun oltiin pieniä. Voi käyttää jopa hieman omaa mielikuvitustaan nappien painelemisen ja dvd/blueray-levyjen vaihtamisen sijaan telkkarin töllöttämisen välissä ;)

Nyt tiedän mihin kippaan sen pussin sisällön seuraavalla kerralla :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika vierii ja poika täyttää sunnuntaina 2v. :)

Leluja alkaa olla ihan älyttömästi. Leikittiin yksi päivä autoilla ja isi keksi että ajetaan kaikki autot vierekkäin ja lasketaan ne. Kotonamme on autoja 42 ja sitten pojalla on parit autot mökillä, mummolassa ja sitten on vielä hiekkalaatikkolelut lastenvaunuvarastossa. kokonaisuudessaan autoja on yli 50 :D
Olen ilmoittanut tutuille ettei synttärilahjaksi kannata tuoda autoja... Suurin osa leluista on saatu tuttujen kaapeista(kannattaa tehdä omat lapset muiden jälkeen ;)) joten ollaan säästetty siinä todella paljon.

Zone-sarja -42%
Itse kun dikkaamme vahvasti maustetusta ruoasta niin nyt on aika tuon 1v2kk ipanankin opetella moisia syömään. Tänään aloiteltiinkin "miedolla" Uncle Bens Tikka Masala -kastikkeella ja Basmati-riisillä. Hyvin tuntui maistuvan. Ei toi nyt mitenkään tulista juurikaan ole, mutta aika vahvasti maustettua, mielestäni yksi parhaista "valmis-ruoista".

Seuraavaksi sitten taas hieman taukoa ja päästään tutustumaan chilin makuun (hyvin varovaisesti tosin) :rock:
Kohta syödäänkin toivottavasti täysin samoja ruokia sitten koko konkkaronkka.

Mageita tuotteita, esim. sänkyjä:
http://www.littletikes.com/toys/toy...80&Ntt=Kids+Furniture&N=26&Ntk=Product+Search

JPD7426A_full.jpg
JPD7305C_OL_200.jpg

Mistähän moisia "Little Tikes" tuotteita saisi muualta kuin Ameriikasta?
EDIT: Ainakin täältä: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11926&toimittajaid=58

Toys`r`us ainakin myy jos jonkinlaista prinsessalinnaa sun muuta. Luulis että niiltä tollasia sänkyjäkin löytyy. En ole aikoihin käynyt, mutta kun käyn seuraavan kerran, niin pitää tsekata.

Ai täällä on tämmönenkin ketju...kivaa! Tänne voi siis itkeä kaikkea lastenhoitoon liittyvää.

Itselläni on poika -03, tyttyö -06 ja kohta syntyy kolmas marraskuussa. Se siitä lopustakin vapaa-ajasta. No, kohta saa ottaa vanhimman pojan mukaan salille :)

Olin tänään J-kylässä FinnGraf-messuilla ja siellä yhdessä seminaarissa mainoshemmo puhui digimaailmasta ja siitä että on digi-sitä ja digi-tätä. Ja että lapset entistä nuorempana tutustuvat digimaailmaan. Mietippä mitä esim. alle kouluikäinen pystyy jo tekemään: osaa esim. kännykän, pc:n, pleikkarin, netin, gameboyn, 4 kaukosäätimen, dvd-soittimen ja digikameran käytön. Nuorilla on jo aika selvä käsitys mitä tapahtuu. Meille neppiautoilla leikkineille tämä nykypäivän digihuuma tuntuu hurjalta, mutta jälkikasvulle se on selvä juttu. Ne kasvavat tähän mukaan.
Yksi selvä muutos on se, että nämä digivempaimet mahdollistavat kommunikoinnin ja jopa globaalisti: on meset, youtubet, facebookit. Junnut oppivat kommunikoimaan ihan eri tavalla kuin me jotka emme tunteneet kuin oman kotikadun kaverit.

Sorry, hiukan juttu rönsyilee...lopuksi vielä oman pojan (4 v.) kommentti joka oli melkeimpä kuin sen mainosmiehen suusta: ostin pojalle kesä/heinäkuussa näitä Autot-elokuvan pikkuautoja ja yhtä autoa ei löytynyt sitten mistään, sitä sinistä Kunkku-autoa. Kävimme pari eri kertaa kaupungissa ja eri kaupoissakin, mutta ei löytynyt. Sanoin sitten pojalle ettei sitä autoa mistään löydy. Poika vastasi mulle: isi, tilaa se netistä.

Että semmosta :)

Se on aivan sama paljonko naperolla on leluja, se haluaa ne tavarat, joita ei ole selvästi leluiksi nimetty. Kaukosäätimet, herätyskellot, hiiret, kattilat ja kaikki mikä ei ole keittiössä pultattu, kaikki napit joita voi painaa...

Leluja noille tulee vuodessa enemmän kuin itselle koko lapsuudessa :D

Vastaavia löytyy moneltakin lafkalta. Viimeksi taisin nähdä jonkin auto-sängyn hopihollin myymälässä. Hauskoja sänkyjä sinänsä, mutta monesta puuttuu jatkettavus, eli ovat vain aika pienen hetken käyttökelpoisia.

-r3-

Ipanapa

Pakko suositella kotimaisten muusikkojen kyhäämää Ipanapa-levyä. Jos lastenlevyjen perusrenkutukset alkaa vituttaa yhtä nopeasti kuin allekirjoittanutta ja mikäli suomalainen poppis iskee, niin ei kun hankintaan. Levyllä ei ainakaan aliarvioida pientä kuuntelijaa, ja isommallekin kelpaa. Tekijät ovat saaneet aikaan itsensä näköistä matskua, eli jos Putro, Vilkkumaa, Ahola tai Martikainen eivät iske niin sitten kannattaa jättää hyllyyn.
Itsellä on utopistinen toive siitä, että tuleva kuilu lasten ja vanhempien levyjen välillä ei olisi niin helvetin leveä.. ;)

Junnut oppivat kommunikoimaan ihan eri tavalla kuin me jotka emme tunteneet kuin oman kotikadun kaverit.
Totta. Asiassa on paljon hyviä puolia, mutta onko joskus liika liikaa? Olisiko lasten hyvä oppia myös se, milloin kamat pistetään pois päältä ja pois silmistä kokonaan, milloin keskitytään täysillä yhteen asiaan (esim. läksyt), joka tehdään vaikkapa käsillä tai yhteen ihmiseen, jolle puhutaan ihan siinä naamatusten? Jo 1980-luvun tekniikka sai aikaiseksi epäsosiaalisia nörttejä (jep, ei seKÄÄN stereotypia ole ihan tyhjästä nyhjäisty), joilla on sitten aikuisiällä pirunmoisia vaikeuksia olla ihan oikeiden ihmisten kanssa, kun liian suuri osuus lapsuudesta on käytetty laitteiden parissa.

Tuntuu, että nykyään vars. noin 50-70-v ihmiset, eli semmoiset, ketkä eivät missään nimessä ole lapsuudesta lähtien olleet kannettavien musakamojen ja kotitietsojen kanssa tekemisissä, ihannoivat ihan liian helposti nykyteknologiaa ja luulevat, että jokainen, joka osaa suunnilleen mesettää, surffata netissä ja pelata pleikalla, on übertiezaguru. Tuota asiaa on joskus joutunut selittämään vanhemmilleen ja muille iäkkäämmille ihmisille, että esim. minä (työskentelin it-alalla ruudun äärellä muutaman vuoden) en tod. ole mikään tiezaguru enkä asiantuntija, että ne heput ovat sitten ihan asia erikseen, esim. mun serkku. Minä osaan käyttää sujuvasti sitä ja tätä haitek kamaa, mutta oikeat asiantuntijat osaavat joko rakentaa sen vehkeen, koodata softan tai suunnitella alusta alkaen kamppeen. Siinä on iso ero, ainakin mun silmään.

Toi ero tuntuu olevan joiltakin nuoriltakin hukassa. Jotkut kuvittelevat liian helposti, että kunhan nyt vähän osaa Photoshopilla kuvaa muokata, niin jopa lohkee rahakkaita duuneja tostnoin.

Tuosta keskittymisestä kunnolla emme me aikuiset kyllä monesti ole kummoisia esimerkkejä. Olen kuullut juttua puhelinmyyjiltä, että hämmästyttävän moni opettaja vastaa kännykkään kesken oppitunnin ja vieläpä rupeaa juttelemaan. Ei prkl näin!!! :curs: Kännykkä on apuväline, tekninen orja ja siten se pitää osata aikuisen ihmisen pistää äänettömälle ja pois elämästään (syrjään taskuun tai laukkuun), kun on aika keskittyä muuhun, kuin kännyn kautta jutusteluun, eli käytännössä melkein kaikki työtehtävät ja työpäivät.

Huom! Em. oli yleiseen maailmanmenoon liittyvää jutustelua, ei missään nimessä kehenkään yhteen ihmiseen tai perheeseen liittyvää.

Itsellä on utopistinen toive siitä, että tuleva kuilu lasten ja vanhempien levyjen välillä ei olisi niin helvetin leveä..
Freukkarit voisivat tehdä talvella ilmestyvän levyn jälkeen aikuistenmusiikkia lapsille...

Ja itse kanssa tykkään Ipanapasta. Mutta poikiani ei kiinnosta.
Vaikka laitan Herra ja rouva Huun cd-soittimeen, 10 sekunnin hiljaisuuden jälkeen "Iskä, saako jo pelata?"

Back
Ylös Bottom