Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jaahas, meillä taitaa sitten olla vahvat merkit uhmaiästä. Jätkä pistää tavarat lentoon kun vähän komentaa. Tulee varmaan mielenkiintoset ajat. :D

Onnee vaan, meillä sitä on jatkunu jo toista vuotta...joinain päivinä kundi on ku enkeli, toisinaan tulee mieleen manaajan tapahtumat :jahas:

No nyt tuli vielä poikakin!

Perkele, mistä näitä oikein sikiää.

Ei vaan, 2 tyttöä pohjilla, ihan jeen ;)
Onneks olkoon täältäkin! :dance:

Meni valvomiseksi tämä yö. Muksulla niin kova kuume että pitänee vahtia koko yö tuota. 40,1 näytti äsken korvasta (= 0,3-0,5 alakanttiin?), saatiin onneksi juomaan kaakaota jossa lääkettä.
www.sairaslapsi.com kertoo että 40,5 olisi raja jolloin sairaalaan. Ikkunat ja ovet kämpässä auki ja lasketaan pakkasta sisään.

Meni valvomiseksi tämä yö. Muksulla niin kova kuume että pitänee vahtia koko yö tuota. 40,1 näytti äsken korvasta (= 0,3-0,5 alakanttiin?), saatiin onneksi juomaan kaakaota jossa lääkettä.
www.sairaslapsi.com kertoo että 40,5 olisi raja jolloin sairaalaan. Ikkunat ja ovet kämpässä auki ja lasketaan pakkasta sisään.

Meillä mitattiin joskus nuorimmalta 40,9 ja sairaalasta sanottiin, että korvamittari näyttää aina yläkanttiin. Eli tavallinen mittari ja pepusta lämpö, jos kyseessä pieni lapsi.

Joo, mittari vaan suoleen niin saa tarkemman lämmön. Tuon verran korvamittari näyttää yläkanttiin. Huppe, mitä lääkettä olette antaneet? Meillä auttaa noissa korkeissa kuumeissa 3h välein annettu panadol-ibusal-panadol-ibusal combo. Tällaista Pikkujätti suosittelee. Jos ei meinaa ottaa oraaliliuosta (=panadolia) niin lapsi napataan kiinni tiukalla niskaperseotteella ja lääke pakotetaan ruiskulla syvälle poskeen (sisälle suuhun). Ibusal ollaan murskattu jauheeksi ja annettu esim. jugurtin tai vanukkaan seassa. Tunnin päästä combon aloittamisesta alkaa kuume laskea ja lapsi hikoilee kuin sika.

Juuri näin: ( post by USSR )

Ja komboja juuri siksi että esin. just noita ibusal ja panadol saa antaa 6h välein. Mutta koska vaikuttava aine on eri niin niitä voi antaa noin ristiin eikä tarvi aina odottaa sitä 6:tta tuntia.

Jokainen järkevä tietenkin kysyy lääkäriltä ennen kuin uskoo nettikirjoitusta mutta noin se menee. Ja osaapahan ainakin kysyä.

T: Eukko ei ymmärrä tota millään vaikka lääkäri sanoi asian ihan selvästi.

Onkos teillä hyviä kikkoja miten saa 2 v ja 8 kk kaveria kannustettua syömään ite. Emännän kanssa kyllä lusikoi itse ruuat suuhunsa, mutta mun kanssa ei varmasti. Enimmäinen kommentti on että "isi auttaa" ja jos isi ei auta niin sitten ei syö. Varmaan pistäs olla määrätietoisempi ja muuta diipadaapaa, mutta ei vain yksinkertaiseti ole aikaa käyttää tuntitolkulla aikaa yhteen ruokailuun...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toi meitin kersa ei suostu oikeen nukkumaa öitä, kauan menee et unirytmi alkaa kehittyy? Tää on nyt n. 2kk vanha kohtapuoliin. Heti ku pistää omaa sänkyy ni alkaa helvtillinen huuto ja sitä se on sit koko yön, sitteris kyl nukkuu ilman mitää.

Onkos teillä hyviä kikkoja miten saa 2 v ja 8 kk kaveria kannustettua syömään ite. Emännän kanssa kyllä lusikoi itse ruuat suuhunsa, mutta mun kanssa ei varmasti. Enimmäinen kommentti on että "isi auttaa" ja jos isi ei auta niin sitten ei syö. Varmaan pistäs olla määrätietoisempi ja muuta diipadaapaa, mutta ei vain yksinkertaiseti ole aikaa käyttää tuntitolkulla aikaa yhteen ruokailuun...

En ole isä eikä ole kokemusta lapsien kasvattamisesta, mutta muistan että "opin" pyyhkimään pyllyn itse siten, että aina kun olin pyyhkinyt ite, sain tähden muotoisen tarran semmoseen joulutontun muotoiseen pahvipalaan. Kun siinä tontussa oli x määrä tarroja, sain lahjan. :hyper:

Eli toimisko joku tommonen pieni porkkana?

Meillä toimii syömisessä: "Syöt itse mitä lautasella on, tai et syö ollenkaan." Eiköhän sille lapselle nälkä aika pian tule. ;)

En ole isä eikä ole kokemusta lapsien kasvattamisesta, mutta muistan että "opin" pyyhkimään pyllyn itse siten, että aina kun olin pyyhkinyt ite, sain tähden muotoisen tarran semmoseen joulutontun muotoiseen pahvipalaan. Kun siinä tontussa oli x määrä tarroja, sain lahjan. :hyper:

Eli toimisko joku tommonen pieni porkkana?

Täytys varmaan ottaa ja testata.

Meillä toimii syömisessä: "Syöt itse mitä lautasella on, tai et syö ollenkaan." Eiköhän sille lapselle nälkä aika pian tule. ;)

Mielessä käynyt tämäkin. On vaan senverran hoikkaa sorttia tuo jäbä muutenkin, ettei oikei kovin montaa ruokailua viittis välistäkään jättää. Ja esim. iltapuuron kanssa tuo ei oikein ole järkevääkään (mä annan iltapuurot yleensä), sillä jos nälkäsenä menee nukkuun niin se yö oli sitten siinä ja yöllä ei kyllä ruveta puuroja syömään eikä mitään muutakaan.

Toi meitin kersa ei suostu oikeen nukkumaa öitä, kauan menee et unirytmi alkaa kehittyy? Tää on nyt n. 2kk vanha kohtapuoliin. Heti ku pistää omaa sänkyy ni alkaa helvtillinen huuto ja sitä se on sit koko yön, sitteris kyl nukkuu ilman mitää.
Ei se vättämättä vielä tuossa iässä niin hyvin suju. Itse ollaan nyt toisen lapsen kanssa huomattu, että ekan kanssa ei vain yritetty tarpeeksi sitä rytmiä opettaa lapselle. Tämä toka on vähän väkisinkin joutunut oppimaan nukkumaan "itsenäisemmin", kun esikoisen takia on pitänyt pitää huoli, että se sentään nukkuisi jotenkin.

Eli toinen lapsi on oppinut nukahtamaan paremmin itse, kun sitä ei ole voinut pitää sylissä ja kanniskella niin paljon kne. Toki sitä on aina rauhoiteltu, kun itkee eikä ole hylätty yksin huutamaan, mutta ei olla menty niin paljon lapsen pillin mukaan. Ekan kanssa ei vielä oikein tiennyt miten toimia.

Kuten lähes millä tahansa lapsen hoidon alueella ratkaisu tuntuisi olevan vain se, että itse jaksaa valvoa ja hermot kestää pidempään kuin lapsella.

Ihan tapauskohtaistahan tuo on. Ryssän muksu esim. nukkunut muistaakseni/tietääkseni jo yli 3 vuotta alusta asti yönsä kunnolla, neukku korjannee jos erehdyn. Meidän muksu ei ole nukkunut 2.5 vuoden aikana vielä käytännössä kertaakaan. Pientä kitinää joka yö, ei mitään rääkymistä (useimmiten) kuitenkaan.

No toi huutaa niin perkeleest, mut vaan tutin perää, kun sen kans venkslaa koko aika. Eli tutti suuhu > Pudottaa > Huuto > Takas tutti > Toista rumba.

Muuten se vaa päästelee semmost vittumaisen kuulost älämölöö.

Vetäse kuminauhalla tutti niskan takaa kiinni :lol2:
(vitsi, vitsi, tukehtumisvaara)

Meidän ipana halus olla vauvana sylissä, mikäs siinä muuten mutta kun sylissäpitäjä ei saanut istua/maata vaan hänen piti seista lattialla. Ei edes hytkytystä tarvinnut mutta jostain se tajusi että onko jaloillaan vai istumassa... :curs:

Vetäse kuminauhalla tutti niskan takaa kiinni :lol2:
(vitsi, vitsi, tukehtumisvaara)

Meidän ipana halus olla vauvana sylissä, mikäs siinä muuten mutta kun sylissäpitäjä ei saanut istua/maata vaan hänen piti seista lattialla. Ei edes hytkytystä tarvinnut mutta jostain se tajusi että onko jaloillaan vai istumassa... :curs:

Kato noi ilmanpaineet muuttuu eri korkeuksissa, siitä se varmaan vaan johtu.

Meillä jeesas tohon nukkumishuutoon uni yms. rytmien tiukentaminen, eli meni elämä aika kellon tarkaksi, mutta näköjään tuo kannatti.

Suositut

Back
Ylös Bottom