Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ensimmäistä kertaa tähän ketjuun postailen!

Itsellä 8kk poika jonka yöheräämiset ei ole vieläkään helpottanut. Joka yö 03:30 alkaa kitinä joka sitten loppuu heti kun syöttelee 100ml maitoa... Poika nukahtaa samantien.

Joskus harvoin kun koko edellinen päivä on ollut täynnä aktiviteettiä niin oon saanut nukkua jopa 21:00 - 05:30 mutta en koskaan koko yötä... Onko kellään ideoita millä saisi pojan nukkumaan paremmin??

- - - Updated - - -

Itsellä 8kk poika jonka yöheräämiset ei ole vieläkään helpottanut. Joka yö 03:30 alkaa kitinä joka sitten loppuu heti kun syöttelee 100ml maitoa... Poika nukahtaa samantien.

Joskus harvoin kun koko edellinen päivä on ollut täynnä aktiviteettiä niin oon saanut nukkua jopa 21:00 - 05:30 mutta en koskaan koko yötä... Onko kellään ideoita millä saisi pojan nukkumaan paremmin??

Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Suorastaa jopa helpolla olet päässyt. Meillä tuossa iässä oli heräämisiä useita kertoja yössä. Kokonaan niistä päästiin eroon vasta joskus kahden vuoden iässä.

Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Suorastaa jopa helpolla olet päässyt. Meillä tuossa iässä oli heräämisiä useita kertoja yössä. Kokonaan niistä päästiin eroon vasta joskus kahden vuoden iässä.

Meillä päästiin yöheräämisistä tuossa 8-9v iässä. Pojan syntymästä siihen kun se oli 7v, nukuin alle 30 yötä kokonaan.

Meillä päästiin yöheräämisistä tuossa 8-9v iässä. Pojan syntymästä siihen kun se oli 7v, nukuin alle 30 yötä kokonaan.
Ei saakeli, kyllä itse päässyt helpolla, kun näitä lukee. Molemmat poikani ovat nukkuneet 4 kk:n ikäisistä asti muutamia poikkeusheräämisiä (jolloin nukahdettiin aika nopeati uudestaan) lukuunottamatta koko yön..

Joskus harvoin kun koko edellinen päivä on ollut täynnä aktiviteettiä niin oon saanut nukkua jopa 21:00 - 05:30 mutta en koskaan koko yötä... Onko kellään ideoita millä saisi pojan nukkumaan paremmin

Tä? Mikä on ongelma? Mukulan paino n. kolminkertaistuu ensimmäisen ikävuoden aikana. Kai sen täytyy syödä välillä?
Tietysti jos saat sen syömään perunaa, pihviä, puuroa ja hedelmäsoseita iltapalaksi niin sit voisi pysyä aamuun asti unessa.

Kyllä se siitä. Toi sun juttus ei kyllä oikeasti ole mikään ongelma. Tai siis on mutta sanotaanko että asiat voisi olla huomattavasti huonomminkin :)

Te jotka ootte VIP niin lukekaa tämä lakipuolen kysymykseni:

http://www.pakkotoisto.com/lakitoimisto/118057-kiusaamista-paivakodissa/#post4292804

Alkaa menemään jo vähän vitun överiksi tämä pelleily tuossa jo mainitsemassani kiusaustapauksessa. Nyt sitten suojellaan kiusaajaa ja uhkaillaan jopa käräjillä jos me otamme asian esiin vanhempainillassa. SIIS MITÄ VITTUA!!
...et kehtais liittää tekstiä myös tänne, VIPin hommaaminen ei nyt kiinosta, mutta tuo asia kiinnostaa.

...et kehtais liittää tekstiä myös tänne, VIPin hommaaminen ei nyt kiinosta, mutta tuo asia kiinnostaa.

No voi kertoa tän lyhyesti, tarkempaa infoa saa vaikka meilillä...

Eli siis poikamme päiväkodissa on häiriökäyttäytyvä lapis, se suorastaan hakkaa siellä muita, kuristaa, repii naamoja verille yms. pikkukivaa.

No tämä alkoi jo varmaa yli vuosi sitten. Silloin siitä jo silloiselle päiväkodin johtajalle jätettiin soittopyyntöjä jne mutta oli vissiin liikaa kiireitä kun ei suvainnut vastailla. No sitten ne väheni (henkilökunta sai otetta itsekseen varmaan) ja tuli tietty väliin nuot kesälomatkin jne. Mutta nyt syksyllä taas alkoi, usesta suunnasta kuului että oli lyöty, potkittu, kuristettu jne. Myös meidän poikaa.

Sitten taas soittelemaan eri suuntiin. Lopulta tää meni niin että tänään sanottiin että kun on tää vanhempainilta niin asia otetaan esiin. Sitten tuli päiväkodista puhelua että asiaa ei parane ottaa siellä esiin koska asianomainen voi nostaa siitä syytteen, näin oli neuvonut kaupungin joku lakimies. Me tulkittiin tämä siis niin että turpa kiinni tai käräjille. Tulkittiin kai väärin. Soitteliin sitten taas eri johtajille ja sieltä tuli ohjetta että alkaa alkako tätä vatkomaan yhteisessä infossa vaan he järkkäävät meille tästä keskustelutilaisuuden.

No se ne järkkäsi ja oli tän kylän erityiskasvatuksesta vastaava siellä mukana. Lupasivat apuja per heti, eli henkilökohtaista avustusta tälle ongelmatapauselle. Sillä tiedoksi vaan, näitä ei pakkokeinoin siirretä mihinkään kuin ihan äärimmäisissä tapauksissa ja tämä taho tiesi niitä olleen yhden hänen urallaan. Eli jos lapsen vanhemmat eivät halua lasta siirtää niin sitä ei silloin siirretä ja piste.

Nyt ilmeisesti saatiin asiaan ratkaisu, eli jää nähtäksi ilmestyykö sinne se apu. Mutta niin tai näin, päiväkodin pyyntöjä ei ainakaan täällä kuunnella. Vaan perisuomalaiseen tapaan pitää ensin sattua ja tapahtua ja sitten riittävän monen vanhemman soitella sinne tänne ja tonne ja sitten tuntuu ratkaisu tulevan sormia napsauttamalla. Siis kun osuu oikea ihminen paikalle.

No katotaan nyt, ei tää vielä ole loppuun lusittu.

Privaatisti voin antaa tarkempaa infoa. Voi olla että tästäkin maininnasta tulee jo paskaa niskaan.

Tä? Mikä on ongelma? Mukulan paino n. kolminkertaistuu ensimmäisen ikävuoden aikana. Kai sen täytyy syödä välillä?
Tietysti jos saat sen syömään perunaa, pihviä, puuroa ja hedelmäsoseita iltapalaksi niin sit voisi pysyä aamuun asti unessa.

Kyllä se siitä. Toi sun juttus ei kyllä oikeasti ole mikään ongelma. Tai siis on mutta sanotaanko että asiat voisi olla huomattavasti huonomminkin :)

Asiat vois olla tosiaan huonomminkin. Mutta meidän perheessä mä oon kuitenkin se joka käy töissä ja teen tietokoneella suunnitteluhommia joka ei oikein väsyneenä onnistu iteltä mitenkään. Väsymys rikkoi meidän perheessä parisuhteen niin pahasti että ex-avokille katsellaan omaa asuntoa. Usealla tuttavalla lähipiirissä samanikäisiä muksuja jotka nukkuu jo koko yöt, silläpä lähdin kyselemään täältäkin vinkkejä.

Poika syö aikuisen annoksen (~1dl hiutaleita) puuroa 20.00 jonka jälkeen desin verran maitoa 20.30 kun mennään nukkuun ja silti se herää yöllä huutamaan ruokaa.. Anoppilassa kuulemma nukkunut useastikin koko öitä niin että muutaman kerran tuuppaa tuttia suuhun ja sit jatketaanki unia, ei vaan toimi kotona.

Tuo nyt kuulostaa ensikuulemalta kyllä aikamoiselta uhkailulta. Mikään laki estä asioita ottamasta esille vanhempainillassa. Vai luuleeko päiväkoti että siellä voidaan jotenkin rajoittaa sananvapautta. Ja jos tilanteet on tosia, niin turha vedota kunnianloukkauksiin sun muihinkaan vastaaviin. Päiväkodin tehtävänä on järjestää turvallinen ja väkivallasta vapaa ympäristö, sen sanoo jo joku lakikin, en nyt tähän hätään kehtaa pykälää kaivaa. Ja jos siellä on joku häirikkö, niin hänelle on etsittävä paikka missä voi häiriköidä haittaamatta muiden päivää.

Tämä siis Timballe.

- - - Updated - - -

...niin tuossa yösyötössä menee se vartti. Ei pitäisi olla kovin suuri ongelma. Jatkatte sitten unia kun yösyöminen on hoideltu. Tilanne voisi olla huonompikin. Jopa erittäin paljon huonompikin, niinkuin allekirjoittaneella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo nyt kuulostaa ensikuulemalta kyllä aikamoiselta uhkailulta. Mikään laki estä asioita ottamasta esille vanhempainillassa. Vai luuleeko päiväkoti että siellä voidaan jotenkin rajoittaa sananvapautta. Ja jos tilanteet on tosia, niin turha vedota kunnianloukkauksiin sun muihinkaan vastaaviin. Päiväkodin tehtävänä on järjestää turvallinen ja väkivallasta vapaa ympäristö, sen sanoo jo joku lakikin, en nyt tähän hätään kehtaa pykälää kaivaa. Ja jos siellä on joku häirikkö, niin hänelle on etsittävä paikka missä voi häiriköidä haittaamatta muiden päivää.

Tämä siis Timballe.

Näin sen kuvittelisi olevan. En tiedä miksi kaupungin lakimies oli erikseen käskenyt mainita, että jos tämä asia otetaan NIMIEN kanssa esiin niin siitä voi nostaa jonkun syytteen.

Ja tällaista ongelmalasta ei noinvain siirretä mihinkään jos lapsen huoltaja ei halua siirretä. Pakkosiirtoa ei tehdä kuin aivan äärimmäisessä tapauksessa ja tämä ei vielä ole sellainen, eikä siitä päätä päiväkodin henkilö vaan lääkäri.

Apuja ilmeisesti saa ja toivottavasti nyt sitten kanssa saa ja nopeasti. Näin ainakin luvattiin.

Ei ole nämäkään asiat näköjään mitenkään yksinkertaisia. Jos lapsen vanhempi vielä heittäytyisi hankalaksi, mitä ei tässä tapauksessa ole tehnyt, niin homma voisi olla jo todella vaikeaa.

Näin sen kuvittelisi olevan. En tiedä miksi kaupungin lakimies oli erikseen käskenyt mainita, että jos tämä asia otetaan NIMIEN kanssa esiin niin siitä voi nostaa jonkun syytteen.

Ja tällaista ongelmalasta ei noinvain siirretä mihinkään jos lapsen huoltaja ei halua siirretä. Pakkosiirtoa ei tehdä kuin aivan äärimmäisessä tapauksessa ja tämä ei vielä ole sellainen, eikä siitä päätä päiväkodin henkilö vaan lääkäri.

Apuja ilmeisesti saa ja toivottavasti nyt sitten kanssa saa ja nopeasti. Näin ainakin luvattiin.

Ei ole nämäkään asiat näköjään mitenkään yksinkertaisia. Jos lapsen vanhempi vielä heittäytyisi hankalaksi, mitä ei tässä tapauksessa ole tehnyt, niin homma voisi olla jo todella vaikeaa.
...varmasti saahan niitä syytteitä nostaa, noilla spekseillä ne ei vaan johda mihinkään. Eikä siellä illassa tarvitse nimiä mainita, pääasia että asia otetaan esille, että kaikille tulee selväksi mikä hoitopaikassa on meininki. Asioihin tulee samalla vauhtia, kun asiasta tulee ns. julkinen. Päiväkodin johtaja on ensisijaisesti vastuussa ja painetta siihen suuntaan vaan. Toivottavasti luvattu apu auttaa, nämä ovat hankalia asioita aivan varmasti.

...niin tuossa yösyötössä menee se vartti. Ei pitäisi olla kovin suuri ongelma. Jatkatte sitten unia kun yösyöminen on hoideltu. Tilanne voisi olla huonompikin. Jopa erittäin paljon huonompikin, niinkuin allekirjoittaneella.

Joo eihän siinä kauaa mene, mutta jos heräät joka yö 03:00 eikä sen jälkeen enään saa nukuttua niin se alkaa käymään raskaaksi pidemmän päälle. Ihmiset on erilaisia, optimitilanteessa mä voisin nukkua vaikka jokatoinen yö sohvalla ilman että heräisin ollenkaan. Mut vaikka sohva on kolmen oven takana ni oon kärppänä pystyssä ku poika kääntää kylkee :D

Mutta en hakenu sympatiaa, eikä enää tarvii kertoo että asiat vois olla huonomminkin, mä tiedän sen itekkin.

...varmasti saahan niitä syytteitä nostaa, noilla spekseillä ne ei vaan johda mihinkään. Eikä siellä illassa tarvitse nimiä mainita, pääasia että asia otetaan esille, että kaikille tulee selväksi mikä hoitopaikassa on meininki. Asioihin tulee samalla vauhtia, kun asiasta tulee ns. julkinen. Päiväkodin johtaja on ensisijaisesti vastuussa ja painetta siihen suuntaan vaan. Toivottavasti luvattu apu auttaa, nämä ovat hankalia asioita aivan varmasti.

Juu, tämä vaan ei kosketa koko taloa, eikä ole mikään "päiväkodin toimintatapa". Tämä on alunperin sitä byrokratiaa parhaimmillaan. Ei katsos auta, että ne jotka näkee kaiken, eli päiväkodin henkilökunta on se joka pyytää apua. Ei tule. Pitää ensin tapahtua tarpeeksi ja sitten vanhempien soitella joka toiselle johtajalle ja vasta sen jälkeen alkaa nyt ainakin toivottavasti tapahtua.

Päiväkodin henkilökunta on tehnyt kaikkensa. Mutta jos mukana on yksi taho joka tarvitsee yhden aikuisen koko ajan vierelle ja päiväkodilla ei tällaisia resursseja ole, eikä niitä anneta, eikä päiväkoti voi yksipuolisella päätöksellä siirtää ongelmaa, niin tässä on aikalailla kädet sidotut.

Näin toimii meidän byrokratia. Tätä kun arvostelet esim tuossa maan taloutta käsittelevässä ketjussa niin suurinpiirtein ruvetaan uhkailemaan. Byrokraattien mielestä kun suomessa ei ole byrokratiaa eikä korruptiota.

Joo eihän siinä kauaa mene, mutta jos heräät joka yö 03:00 eikä sen jälkeen enään saa nukuttua niin se alkaa käymään raskaaksi pidemmän päälle. Ihmiset on erilaisia, optimitilanteessa mä voisin nukkua vaikka jokatoinen yö sohvalla ilman että heräisin ollenkaan. Mut vaikka sohva on kolmen oven takana ni oon kärppänä pystyssä ku poika kääntää kylkee

Nuku vierashuoneessa/olkkarissa/muualla ja opettele nukkumaan korvatulpat korvissa. Emännän kanssa sitten jotkut tolkun syöttövuorot: tyyliin emäntä syöttää työpäivien alla yöt ja sinä sitten jeesaat vaikka viikonlopun alla pari yötä ettei toisella hyydy kone ihan täysin.

Meillä pari pulloikäistä ja yksi kerran yöhön "ÄÄÄÄITIIIII, IIIISKÄÄÄ!!" karjumaan heräävä parivuotias. Jos en osaisi nukkua tulpat korvissa niin voisi olla aika zombie-olo jo tässä vaiheessa. Voi olla alkuun vähän epämukavan tuntuista, mutta ajattele mielummin siltä kantilta, että nyt opit sen tulppien kanssa nukkumisen, tai sitten et nuku.

Meillä oli sama vika ja söi rotan lailla. Käytännössä aina vaimo heränny ja imettäny. Päätettiin sitte puolivuotislahjaks lopettaa yösyötöt tuttujen ohjeitten ispiroimana. Tarkottaen, että vauvan herätessä lohdutellaan, otetaan syliin, mutta ruokaa ei tipu ennen klo7:30 aamulla. Ekana yönä huudettiin 2x45 minuuttia, tokana yönä kertaalleen puoli tuntia, kolmantena yönä pistin kahteen kertaan tutin suuhun ja that's it. Siitä eteepäi penska ollu umpikoomassa aamuun asti, eikä aamullakaan tunnu olevan sen suurempaa kiirettä saada ruokaa suuhun. Neuvolan täti jotain itki tosta ratkasusta, muttei paljoo niittekää neuvoille viitti antaa painoarvoa. Poika lihoo ilman yötissiäki ja oma lepoaika on noussu räjähdysmäisesti.

Pakko yhtyä jatkuvien yöheräämisien tuskaan. Meillä herätty reilu vuoden melkein joka yö ja parhaimmillaan +10 kertaa. Siinä kun itse herää viiden aikaan töihin , alkaa olemaan hermot jossain vaiheessa niin tiukalla että parisuhdehan siinä kärsii aikalailla. Oon pirun kateellinen kavereille joiden lapset nukkuu yöt autuaasti aina , kun omaa lasta saa olla nukuttamassa aivan koko ajan. Päiväunia pitäis ottaa aina kun mahdollista itsekin , mutta se kun ei vaan ole niin helppoa. Joko et saa unta päivällä tai sit kun saat menee yöunien tulo aivan persiilleen.

Sit vinkkinä kaikille kun itse opittiin kantapään kautta. Meillä lapsi on tossa tovi sitten yli 40asteen kuumeessa pitkään. Ensin mentiin keskussairaalan päivystykseen jossa määrättiin vaan vahvempia lääkkeitä kuumeen alentamiseksi eikä tehty yhden ainutta verikoetta edes.
Sit mentiin taas parin päivän päästä terkkariin ja taas sama homma. Luotettiin lääkäreihin eikä osattu vaatia mitään kokeita.

Vajaan viikon oli sitten lapsi kunnossa kunnes kuume palasi. Taas terkkariin ja sama homma-> lisää lääkettä. Pari päivää meni taas lääkkeillä lapsen oloa parannellessa kunnes yhtenä aamuna olikin lapsi aivan poikki vaikka heräsi juuri yöunilta. Itse olin töissä ja vaimo kertoi lapsen nukkuvan sylissä eikä halua liikkua mihinkään , on vaan todella väsynyt.
Iski paniikki ja lähdin töistä äkkiä kotiin. Siinä samalla vaimo soittteli terkkarille aikaa ,eikä sinne (meidän onneksi) enää saanutkaan aikoja.
Heillä kun on hoitotakuu niin saatiin maksusitoumus terveystaloon ja aika ihan tunnin sisälle. Siellä lääkäri tutki hetken ja lähetti meidät kiireellisenä potilaana lastenosastolle vaikkei itse mtään syytä löytänytkään. Tajusi sentään ettei tällainen kuume ole normaalia näin pitkään pienellä lapsella.

No tuloksena crp melkein kolmesataa , lapsi todella heikossa hapessa pari päivää sairaalassa ja kauhea pelko persiissä niin meillä kuin lääkäreilläkin että lapsella jotain todella vakavaa.
Lopulta selvis että lapsella oli munuaistulehdus (pissatulehdus) joka oli päässyt aivan liian pahaksi. Kaikki tämä olisi vältetty jos lääkärit olisivat ottaneet yhden pienen verikokeen vaikka lapsen sormenpäästä. Vittu mitä toimintaa sanon minä.

Nyt kovasta taudista selvitty, mutta lapsen vastustuskyky meni ihan persiilleen ja nyt on oltu samanlaisessa kuumeessa monta kertaa ja syynä ilmeisesti korvatulehdus, jonka lääkäri (neljäs) tiistaina.
Eli vaatikaa aina kokeita kun lapsi enemmän kipeänä.

Sit vinkkinä kaikille kun itse opittiin kantapään kautta. Meillä lapsi on tossa tovi sitten yli 40asteen kuumeessa pitkään. Ensin mentiin keskussairaalan päivystykseen jossa määrättiin vaan vahvempia lääkkeitä kuumeen alentamiseksi eikä tehty yhden ainutta verikoetta edes.
Sit mentiin taas parin päivän päästä terkkariin ja taas sama homma. Luotettiin lääkäreihin eikä osattu vaatia mitään kokeita.

Vajaan viikon oli sitten lapsi kunnossa kunnes kuume palasi. Taas terkkariin ja sama homma-> lisää lääkettä. Pari päivää meni taas lääkkeillä lapsen oloa parannellessa kunnes yhtenä aamuna olikin lapsi aivan poikki vaikka heräsi juuri yöunilta. Itse olin töissä ja vaimo kertoi lapsen nukkuvan sylissä eikä halua liikkua mihinkään , on vaan todella väsynyt.
Iski paniikki ja lähdin töistä äkkiä kotiin. Siinä samalla vaimo soittteli terkkarille aikaa ,eikä sinne (meidän onneksi) enää saanutkaan aikoja.
Heillä kun on hoitotakuu niin saatiin maksusitoumus terveystaloon ja aika ihan tunnin sisälle. Siellä lääkäri tutki hetken ja lähetti meidät kiireellisenä potilaana lastenosastolle vaikkei itse mtään syytä löytänytkään. Tajusi sentään ettei tällainen kuume ole normaalia näin pitkään pienellä lapsella.

No tuloksena crp melkein kolmesataa , lapsi todella heikossa hapessa pari päivää sairaalassa ja kauhea pelko persiissä niin meillä kuin lääkäreilläkin että lapsella jotain todella vakavaa.
Lopulta selvis että lapsella oli munuaistulehdus (pissatulehdus) joka oli päässyt aivan liian pahaksi. Kaikki tämä olisi vältetty jos lääkärit olisivat ottaneet yhden pienen verikokeen vaikka lapsen sormenpäästä. Vittu mitä toimintaa sanon minä.

Nyt kovasta taudista selvitty, mutta lapsen vastustuskyky meni ihan persiilleen ja nyt on oltu samanlaisessa kuumeessa monta kertaa ja syynä ilmeisesti korvatulehdus, jonka lääkäri (neljäs) tiistaina.
Eli vaatikaa aina kokeita kun lapsi enemmän kipeänä.

Klassinen esimerkki siitä miksi en ole koskaan käyttänyt lapsiani kuin yksityisellä.

Niin ja pakko Timbalta kysyä, että onko tää lapsesi kiusaaja sellainen vaalea hiuksinen vähän pidempi poika?
Satuin tossa pari viikkoa sitten olemaan siellä puuppolan leikkikentällä ja olen aika varma että toinen poikas oli jonkun aivan täystuholta vaikuttavan kaverinsa kanssa siellä.
Oli sellaista menoa sillä toisella junnulla, että oksat pois....

No meillä käytetään julkista kyllä vaikka on vakuutuksetkin. Vaimo yleensä käyttää jos on jotain isompaa ja se ei sieltä poistu ennenkuin on kokeet tehty. Eli siellä pitää vaan vaatia että nyt tehdään sitä ja sitä. Ei ne yleensä vastaan laita.

Suositut

Back
Ylös Bottom