Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tähän väliin hieman :offtopic: On alkanut tää isyys jännittään ihan simona, nyt kun olis laskettuun aikaan reipas kuukausi jäljellä kun poju putkahtaa maailmaan. No joo ihan ekaks, oon tyyliin hymy korvassa siitä että miesvoima jatkaa tätä sukua ja poika on kaikinpuolin täysin terve ja hyvissä mitoissa. Mitään "mä haluan pois"- fiiliksiä ei ole ollut vaan, isoin peikko on se muuttuva arki ja meidän kahden (avokki & minä) saleilujen yms harrastuksien ja oman ajan sovittaminen. Avokki nyt on tyyliin kiveen hakannut, että kun kondis on sen mukainen alkaa ankara puntin kiskominen. Itsellä myös meneillään painonpudotusprojekti ja aika aktiivinen liikkuminen. Pienet väännötkin saatiin asiasta, kun avokki alkoi tyyliin aikatauluja tekemään milloin hän menee salille ja millon minä voin mennä salille. Alkaa itteenikin stressan tommonen vouhotus :(

Kertokaas nyt urheilevat isit onko teillä ollut samanlaista vääntöä ja jos niin miten asiat saatiin ruotuun ja homma luistaan?

Tähän väliin hieman :offtopic: On alkanut tää isyys jännittään ihan simona, nyt kun olis laskettuun aikaan reipas kuukausi jäljellä kun poju putkahtaa maailmaan. No joo ihan ekaks, oon tyyliin hymy korvassa siitä että miesvoima jatkaa tätä sukua ja poika on kaikinpuolin täysin terve ja hyvissä mitoissa. Mitään "mä haluan pois"- fiiliksiä ei ole ollut vaan, isoin peikko on se muuttuva arki ja meidän kahden (avokki & minä) saleilujen yms harrastuksien ja oman ajan sovittaminen. Avokki nyt on tyyliin kiveen hakannut, että kun kondis on sen mukainen alkaa ankara puntin kiskominen. Itsellä myös meneillään painonpudotusprojekti ja aika aktiivinen liikkuminen. Pienet väännötkin saatiin asiasta, kun avokki alkoi tyyliin aikatauluja tekemään milloin hän menee salille ja millon minä voin mennä salille. Alkaa itteenikin stressan tommonen vouhotus :(

Kertokaas nyt urheilevat isit onko teillä ollut samanlaista vääntöä ja jos niin miten asiat saatiin ruotuun ja homma luistaan?

Ei ollu probleemaa. Ihan alussa: Mä kävin aamusta ennen duunia, vaimo oli kotona päivät lapsen kanssa. Kun tulin kotia, vaimo lähti salille, joskus asioille+ulos rentoutumaan ja mä olin lapsen kanssa. Töissä sitten kerkesi levätä. Illat klo 19-22 oltiin vaimon kanssa kahden sen mitä jaksoi.

Sama kaava oli niin kauan kunnes vaimo palasi töihin, sitten mä olen vienyt ja vaimo hakenut lapsen päivähoidosta. Mä käyn yleensä päivällä ruokatauolla salilla (kun on se mahis) ja kun olen kotona illalla niin vaimo lähtee treenaamaan.

Miinus on se että mä olen kotona nykyään enemmän kuin vaimo eikä oikein ole semmosta omaa aikaa. Pikkuhiljaa toi lapsi touhuaa enempi ja enempi naapureiden kanssa (5v) niin jää omaa aikaa mutta mä en ole luonnostani mikään tietokonesorttia, tv:tä en kato juuri koskaan yksin enkä pelaa paskan vertaa. Joten notkun pakkiksella paljon. Nyt myös vaimo sai liukuvaa työaikaa ja pyritään treenaamaan aamuisin niin että illat jää enempi yhteiseen+omiin aikoihin.

Kannattaa olla ihan tyyväinen, että vaimo haluaa treenata synnytyksen jälkeen. Imetys vaan imee jonkun verran mehuja ja salilla käynti ei ehkä olekaan niin helppoa ja aika pitkäänhän lapsi elää tississä kiinni. Kannattaa kuitenkin antaa vaimolle omaa aikaa (todella tärkeää) ja olla valmis tinkimään (reilusti) omista menoista.

Lapsen syntymän jälkeen elämä vaan muuttuu todella rajusti ja siihen ei voi etukäteen täysin valmistautua.

Mun kokemus on se että stressasin kanssa ennen ekan syntymää ties mistä asioista, mutta lopputulema on kuitenkin se että viidessä vuodessa mitä on ehtinyt totuttelemaan on ihan kaikki asiat saanut järjestettyä eikä mistään ole tarvinut omaa tahtoa vastaan luopua. Lapsen kanssa se on sellasta että sitä aikaa antaa sille ihan mielellään eikä tollaset harrastusaikojen uhraamiset tunnu sit loppupelissä edes pahalta. Yhden pienen lapsen kanssa se on vielä helppoa kun lapsi nukkuu paljon ja usein. Toisella vanhemmalla on käytännössä kokoajan vapaata ja sillä lasta hoitavallakin useampi tunti/pv lapsen nukkuessa . Näkeepä sitä tuoreita äitejä ketkä ottaa pienen lapsen mukaan salille ja tekee reenit sillä aikaa kun lapsi nukkuu päiväunia. Ymmärtäsin jos molemmat reenais kilpailumielessä ja täytyis ikäänkuin luopua jostain suurista haaveista/tavotteista..

Mielestäni täysin turha alkaa tässä vaiheessa ennen lapsen syntymää tekemään mitään aikatauluja liittyen syntymän jälkeiseen elämään. Ne suunnitelmat menee kuitenkin uusiks kun ne äiti/isivaistot oikeesti herää sen lapsen synnyttyä. Ole sinä kaukaa viisas ja anna emännän suunnitella rauhassa, voit sit myöhemmin kettuilla aiheella kun se ei kuitenkaan toteutunut..

Kannattaa olla ihan tyyväinen, että vaimo haluaa treenata synnytyksen jälkeen. Imetys vaan imee jonkun verran mehuja ja salilla käynti ei ehkä olekaan niin helppoa ja aika pitkäänhän lapsi elää tississä kiinni. Kannattaa kuitenkin antaa vaimolle omaa aikaa (todella tärkeää) ja olla valmis tinkimään (reilusti) omista menoista.

Lapsen syntymän jälkeen elämä vaan muuttuu todella rajusti ja siihen ei voi etukäteen täysin valmistautua.

Juu elämä muuttuu ja sen mukaan mennään ja sen hyväksyn. Ja aivan varmasti vaimon arki tulee olemaan aika synkkää jonkun aikaa, kun on tosi taipuvainen itsekriittiseen ajattelun ulkonäön kohdalla...
Mulle toi saleilu ja treenailu yleensä on paikka päästä irti arjen kiireestä ja purkaa stressii, mutta olen jo varustautunut hommaamalla kahvakuulia että voi kotonakin välillä kiskoa treeniä vaimon käydessä salilla. Aivan takuulla saan joustaa tosi monen asian kohdalla ja vaimolle olenkin jo sanonut että tulen olemaa aktiivinen lapsen elämässä, koska oma isäni yrittäjyyden takia ei paljoa huomiota meikäläisen suuntaan antanut...

Mutta ilmeisesti on vaan kiinni siitä, kuinka arjenpyöritys sitten ittensä muokkaa vauvan tulon myötä ja kuinka me vaimon kanssa saadaan KUMMANKIN tarpeet jotenkin huomioon. Jännittää se silti.

Tässäpä asia on hyvin kiteytetty. Varsinkin vauvaiässä tapahtuu niin nopeita muutoksia, ettei paraskaan suunnitelma pysy perässä. Treenata ehtii aina myöhemmälläkin iällä. Huolehtivaksi vanhemmaksi on ryhdyttävä heti lapsen synnyttyä.

Laitetaas nopee kertaus lomailusta lasten kanssa. Eli viikko oltiin asuntoilemassa. Eli tässä siis lyhyt kooste lasten kanssa reissailun näkökulmasta muutamasta Caravan alueesta ja huvipuistosta.

Meillä siis 6 ja 4 vuotiaat pojat.

Käytiin siis Raumalla Poroholmassa, Vaasan Campingilla ja Yyterin Campingilla. Näistä Vaasa ihan ylivoimainen ykkönen. Todella lapsiystävällinen paikka. Rakennusket yms. ei ole ns. vimpan päälle, mutta kaikki toimii hyvin. Lapsille pomppupaikkoja, leikkipuisto, polkuautoja yms. Kunnon keittiöt ja kaasugrillit alueen puolesta sekä puugrillipaikkoja. Hyvät uimarannat ja saunat.

Rauma on selkeemmin aikuisten paikka. Lapsille kohtuu vähän aktiviteetteja. Mutta muuten ihan siisti mesta ja hyvä palvelu. Ranta todella hyvä...jos vaan kelit suosii rantaleikkejä.

Porin Yyteri oli sellainen semihyvä. Laten kannalta kyllä varmasti todella hyvä kun on kohtuudella leikkipuistoja ja yyterin rannat ihan vieressä. Mutta aikuisten kannalta ei niin kiva kun ne safkanlaittomesastat, suihkut ja veskit aika haitarista. Vessoja todella vähän ja keittotilat olemattomat. Toki jos itsellä on autossa/vaunussa hyvät keittosysteemit, niin ei niin merkitystä.

Sitten käytiin Power Parkissa, Waasalandiassa ja Tropiclandiassa.

Power Park on kyllä huippu. Hakkaa Linnanmäen ja Särkkiksen kyllä aika huolella. No ok, Särkkis pärjää mutta Linnanmäkeen ei viitti ees samana päivänä verrata. Power Parkissa on kaikkea kaikilla. Lapsille riittävästi ja aikuisillekin löytyy takuulla riittävästi vauhtia. Tosin miinusta se että tosin moneen laitteeseen 135 cm minimi. Tokin tän ymmärtää turvallisuussyistä, en siis sitä kritisoi. Mutta meidän jätkäkin jo reilut 120 cm ja sitä harmitti aikalailla kun ei kaikkiin härpäkkeisiin päässyt. Waasalandia taas aivan huippu tuollaisille yli ja alle kouluikäisille. Aikuisille siellä ei juuri mitään olle, mutta lapset viihtyy. Isona plussana halpa hinta, 12 euroa ranneke! Vertaa Powerparkin ja Särkkiksen reilusti yli 30 euron rannekkeet. Waasalandiassa 120 cm lapsi pääsee kaikkiin laitteisiin.

Tropiclandia kanssa mukava paikka. Pitäs vaan olla kohtuu hellekelit että ulkona pääsis nauttimaan liukumäistä. Sisällä se isompi liukumäki vaatii uimataidon tai aikuisen vastaanoton liun alapäässä. Eli lapsen pitää osata ja uskaltaa laskea yksin aikuisen jälkeen. Ulkona taas alastuloalataissa matalaa, joten tuollainen 4-6 vuotias ei uimataitoinenkin pärjää.

Tuo Vaasa on kyllä hyvä mesta lapsiperheelle. Hyvä leirintäalue jos sitä tarttee ja tuo 2 päivän lippu Waasalandiaan + Tropiclandiaan on vain 30 euroa. Eli varsin kohtuullista.

Hitto, tuntuu että tuo poika syntyi vasta ja nyt se aloittaa jo koulun. Mulla on vähän aavistus, että saattaa olla jopa isäänsä fiksumpi koulujutuissa. Ainakin luonne tuntuu olevan säntillisempi eikä oikein hyväksy epäonnistumisia.

Nyt se jännittäminen on sitten alkanut. Parina viime yönä on tullut meidän keskeen nukkumaan, kun "siinä on niin kiva nukkua". Eilen katoin olympialaisia joskus 23:30 ja kaveri kömpii sängystään eikä ole saanut nukuttua. Vähän aikaa tenttasin, että mikä vaivaa kun uni ei tule. Sit kysyin, että koulujututko jännittää. No sehän se jännittää ja alkoi tulla kysymyksiä kokeista, välitunneista, kengännauhojen solmimisesta yms. Eniten jätkä tuntuu ottavan stressiä jo nyt todistuksen numeroista vaikkei vissiin ekoilla luokilla edes tule numeroita. Tuo on kyllä niin säntillinen ja fiksu poika (kodin ulkopuolella:D), että 100% varmasti klaaraa kouluhommat kunnialla.

Laitetaas nopee kertaus lomailusta lasten kanssa...

Yksi paikka suositeltavien listaan lasten kanssa on Heureka. Käytiin siellä ja jopa poika 2v viihtyi kohtuullisen hyvin. Minä olin pojan kanssa nelisen tuntia ja tytöt 8v + 10v äitinsä kanssa vielä pari tuntia päälle. Ja aikuisellikkin ihan mielenkiintoisia juttuja, kuten että Tyrannosaurus Rexin leukalihakset on maailman voimakkaimmat lihakset for ever ja pystyisivät lytistämään henkilöauton :D

Yksi paikka suositeltavien listaan lasten kanssa on Heureka. Käytiin siellä ja jopa poika 2v viihtyi kohtuullisen hyvin. Minä olin pojan kanssa nelisen tuntia ja tytöt 8v + 10v äitinsä kanssa vielä pari tuntia päälle. Ja aikuisellikkin ihan mielenkiintoisia juttuja, kuten että Tyrannosaurus Rexin leukalihakset on maailman voimakkaimmat lihakset for ever ja pystyisivät lytistämään henkilöauton :D

Hyvä vinkki, täytyykin käydä vaikka talviretkellä siellä. Eikös tuollainen vastaava ole jossain muuallakin päin maata nykyisin? En oo muuten itsekään koskaan Heurekassa käynyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Paikka, jota en pysty suosittelemaan on Junibacken Tukholmassa. Ahtaat tilat ja hirveä määrä lapsia sokkeloisissa seikkailutelineissä. Yläkerran Peppi Pitkätossun talostakin oli 3 eri reittiä alakertaan, eikä kaikkia poistumismahdollisuuksia pystynyt yhdestä kohdasta valvomaan.

Sanomattakin selvä, että vanhempien stressitasot oli tapissa.

Paikan satujuna oli hieno ihan aikuisenkin näkökulmasta.

Tässäpä asia on hyvin kiteytetty. Varsinkin vauvaiässä tapahtuu niin nopeita muutoksia, ettei paraskaan suunnitelma pysy perässä. Treenata ehtii aina myöhemmälläkin iällä. Huolehtivaksi vanhemmaksi on ryhdyttävä heti lapsen synnyttyä.

ei TODELLAKAAN kannata käydä vääntämään mistään helvetin salikäynneistä...ite sain aikaan kunnon riidat ekan kohdalla (nyt siis 2 lasta) kun aina ressasin omista sali touhuista...eukkokin tietty halus jumpassa/salilla käydä mut aika kuitti ja laitto paremmin asiat tärkeysjärjestykseen,
ite nimittäin olin valmis 5 min tarkkuudella aikataulutukseen niin molemmathan siinä ois kerenny reenaamaan, mut sitte aattelin et JUMALAUTA, kuitenkin ytimenä joku sali vs. perhe/lapsi...eikä se nyt tarkota mitään totaalitaukoa, mut kyllä ekan 3kk aikana kantsii unohella...sitte alkaa taas sujumaan arki ja oma aika lisääntyy...ravinosta kun pitää huolen niin tuskin dramaattista muutosta tulee ees...
ihan turhaa ressiä...jos kisailee ihan eri juttu...
aika harvassa kuitenkin on ne parit että molemmat menee omia menojaan ja ovella annetaan pusut ja taas mennään,...ainakaan ite en tunne/tiedä...

sitte ku nää omatkin alkaa pyörimään omia menojaan niin varmasti alan käymään aktiivisemmin...nytkin oon järkänny kotiin tangon ja tarkotuksena viel kyykkyteline, minkä saa penaks...siinä on ihan riittämiin ja voi reenailla vaikka lasten päikkärien aikaan...tai sillon ku aikaa on...

joku kunnon nuhatauti ja siinä ne yöt herätyksineen ni tee siinä sitten 10-sarja kyykkyjä! :)

relasti vaan!

Pitäis ihan muutenkin jokaisen tavallisen harrastajan muistaa, ettei ne lihat ja voimat mihinkään häviä jos välillä pitää vaikka jonkun viikon tai parin kuukauden totaalitauon tai treenailee harvemmin. Itselläkin näin kesäisin jää salit todella vähiin. Varmaan kesäkuun ja heinäkuun aikana jotain 10 kertaa käynyt salilla. Taas kun tulee syksy ja talvi, tulee käytyä 4-5 kertaa viikossakin, duunista riippuen. Pojat kun on jo isoja ja ovat päiväkodissa, niin ehtii kyllä reenaileenkin kun vaan vähän priorisoi OMAA ajankäyttöään. Eli herättävä aamutreeniin jne jos haluaa säännöllisesti treenata.

Välillä vaan täällä moni vetää niin totaaliöveriin nuot treenijutut. Sitten jos kisailee tai tähtää kisoihin, niin ymmärtää mutta muuten kyllä turhaa. Tyyliin ei voi jättää Juhannukselle osuvaa jalkatreeniä väliin. Kannattaa tosiaan katsoa sinne peiliin ihan ekana siinä vaiheessa kun alkaa perhettä perustaan. Enkä tarkota nyt mitään tuplat edestä posetusta vaan ihan siinä mielessä, että pyöriikö se maailma sittenkään oman salitreenin ympärillä vai eikö pyöri. Hyvän kuntotason säilyttää kyllä vaikkei ympäri vuoden pääsikään treenaileen sata lasissa. Eli tosiaan, kuten Siima sanoi, relax!!

Vanhempana peräänkuulutan myös kekselisäisyyttä. Lenkille vauva vaunuissa tai vastaavaa. Ottaa mukaan pihareeneihin ja sillee. Eikä oo liian ankara omien suunnitelmien suhteen.

Joo, täytyy kompata - vieläkin mukava paikka, vaikka osa systeemeistä on samat kuin reilu 20-vuotta sitten. Toisaalta mihin ne tossa ajassa muuttuisikaan... ;)

Käytiin just pe-la reissaamassa Heureka - Kylpylä Flamingo(+yö hotellissa) - Tropicario - muuten vaan Helsingissä. Oli ihan hyvä reissu vaikkei ton merkillisempää ohjelmaa ja pääasia että ipanat tykkäsi. Tähän settiin olisi ollut helppo yhdistää vielä esim. Linnanmäki / Korkeasaari, mutta oli hiukan sateisen näköinen ilma aamusta eikä sitten tullut mentyä. Käytiin sitten Tropicariossa ihmettelemässä käärmeitä yms muita liskoja ja saatiin siellä reilu tunti kulumaan ihan mukavasti.

4v. tyttö meni äsken vessaan ja alkoi vääntää. Huusi vähän ajan päästä: "Pyyhkimään, Jeesus tuli!" WTF?!

Pitäis ihan muutenkin jokaisen tavallisen harrastajan muistaa, ettei ne lihat ja voimat mihinkään häviä jos välillä pitää vaikka jonkun viikon tai parin kuukauden totaalitauon tai treenailee harvemmin. Itselläkin näin kesäisin jää salit todella vähiin. Varmaan kesäkuun ja heinäkuun aikana jotain 10 kertaa käynyt salilla. Taas kun tulee syksy ja talvi, tulee käytyä 4-5 kertaa viikossakin, duunista riippuen. Pojat kun on jo isoja ja ovat päiväkodissa, niin ehtii kyllä reenaileenkin kun vaan vähän priorisoi OMAA ajankäyttöään. Eli herättävä aamutreeniin jne jos haluaa säännöllisesti treenata.

Välillä vaan täällä moni vetää niin totaaliöveriin nuot treenijutut. Sitten jos kisailee tai tähtää kisoihin, niin ymmärtää mutta muuten kyllä turhaa. Tyyliin ei voi jättää Juhannukselle osuvaa jalkatreeniä väliin. Kannattaa tosiaan katsoa sinne peiliin ihan ekana siinä vaiheessa kun alkaa perhettä perustaan. Enkä tarkota nyt mitään tuplat edestä posetusta vaan ihan siinä mielessä, että pyöriikö se maailma sittenkään oman salitreenin ympärillä vai eikö pyöri. Hyvän kuntotason säilyttää kyllä vaikkei ympäri vuoden pääsikään treenaileen sata lasissa. Eli tosiaan, kuten Siima sanoi, relax!!

Joo no meillä on vedetty kyllä aika överiks tää homma ja eilen ihan ajatuksella pyysin vaimoa istahtamaan ja juttelemaan asiasta. Mä nyt itse yritän kehitellä tota kahvakuula rutiinia, jotta voi sit kotona tempoa ittensä hikipäähän ilman, että tarvisi ressata salille pääsystä. Puhuttiin että vaimo saa toki käydä tuulettumassa salilla sillain kun töistä itse tulen kotio ja meillä kun nyt sattuu olemaan tommonen tosi hiljanen sali, niin jossain ajanjänteessä voidaan myös varmasti ottaa poju mukaan ja treenata yhdessä. Mutta mulle ratkaisu omiin ajatuksiin on toi kahvakuula, kekseliäisyys ja kotireeni :)

Ja onhan se ajatusmaailma varmasti ihan erilainen kun oikeesti saa nyytin syliin :)

4v. tyttö meni äsken vessaan ja alkoi vääntää. Huusi vähän ajan päästä: "Pyyhkimään, Jeesus tuli!" WTF?!

Meillä sattui tossa pari viikkoa sitten episodi että emäntä oli mennyt makuuhuoneeseen puhumaan puhelimeen ja samalla välioven lukkorunko sanoi sopimuksen irti. Emäntä ei siis päässyt makuuhuoneesta pois ja lapset jäi asuntoon yksin. No emäntä tietysti soitti mulle, mutta olin noin 45min ajomatkan päässä ennen kuin ehdin kotiin. Tällä välin toiselle pojalle oli tietenkin iskenyt paskahätä ja voi jeesus sitä tuotetta oli pitkin ja poikin vessaa ja ties missä kun pääsin kotiin. Ei kolmevuotias ihan täysin onnistunut pyyhkimisessä...

Se väliovi oli kaikenlisäks hajonnut niin ettei sitä saanut enää ehjänä auki. Soitin siis huoltomiehn paikalle rikkomaan oven ettei mennyt omaan laskuun. Aavistuksen verran hävetti kun koko kämppä haisi paskalle kun päästin huoltomiehen sisään. Tuntuu edelleen että jostain aina lemahtaa se paskan käry, voi kyllä olla että kuvittelen vaan.. Että tällasta tälläkertaa.

Meillä meni kans kerran pojan huoneen ovi lukkoon. Se leikkiavaimella väänteli sitä avainpesää niin se kilahtiki lukkoon. Onneksi olin himassa niin sain käden käänteessä auki ruuvarilla. En tiiä olisko vaimo älynny tai osannut avata. Tuskin.. Naiset

Korjasin sit tuon laittamalla semmosen avainreiättömän suojan molemmille puolille ettei mene jatkossa vahingossakaan lukkoon.

Back
Ylös Bottom