Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meillä vanhempi poitsu -07 aloitti tällä viikolla futiskoulussa ja on ollut aivan intoa täynnä. Eihän ne ton ikäsille mitään saksipotkuja vielä opeta mutta mukavaa pallon kanssa touhuamista porukassa. Tää jätkä on aiemmin ollut sellanen ihmeellinen iltakukkuja ettei meinaa millään nukahtaa sänkyyn, mutta tällä viikolla on simahtanut saman tien kun on punkkaan laitettu. Voi kyl varauksetta suositella muillekin kellä on noin pieniä. Nuorimmat tuolla tais olla jopa 08-syntyneitä.

Meillä vanhempi poitsu -07 aloitti tällä viikolla futiskoulussa ja on ollut aivan intoa täynnä. Eihän ne ton ikäsille mitään saksipotkuja vielä opeta mutta mukavaa pallon kanssa touhuamista porukassa. Tää jätkä on aiemmin ollut sellanen ihmeellinen iltakukkuja ettei meinaa millään nukahtaa sänkyyn, mutta tällä viikolla on simahtanut saman tien kun on punkkaan laitettu. Voi kyl varauksetta suositella muillekin kellä on noin pieniä. Nuorimmat tuolla tais olla jopa 08-syntyneitä.

On se meilläki tuosta puhunut mutta kun ne fiilikset muuttuu koko ajan. Mietittiin nyt kesä pitää taukoa, leikkiköön kaverien kanssa ynnä muuta. Syksyllä taas jatkuu paini ja uimakouluun on tarkoitus pyrkiä jatkokursseja suorittamaan.

Täältäkin ääni futikselle. Meidän 6-vuotias tyttö alotti futiksen viime kesänä ja nyt talvesta asti on ihan oikeita treenejä ollut ja tosipelit alkoi just tänään. Vuotta nuorempia ja samanikäisiä poikia vastaan oli pelit ja menohan oli kovaa. Huikeaa vauhtia nuo pikkuset kehittyy futiksessa ja iteki touhuilen siinä valmennusporukassa niin samalla sai uuden harrastuksen itelle :)

Oliskos suosituksia turvaistuimen valintaan? Muksu on nyt reilu 10kk ja ollaan alettu katteleen turvaistuimia. Tuntuis että kaukalo rupeaa jäämään pieneks pituussuunnassa, jalat on melkolailla koukussa autossa. Ja voishan tuo viihtyäkin paremmin hereillä ollessaan erilaisessa istuimessa.
Ensivilkaisulla noita istuimia näyttäis olevan avomallisia ja sitten niitä joissa tulee syliin se palkki. Ja palkilliset ilmeisesti asennetaan heti kasvot menosuuntaan. Euroopassa taitaa olla lähes kaikki naama menosuuntaan, mutta meilläpäin suositellaan selkä menosuuntaan menoa aika pitkälle. Johtuen mun käsityksen mukaan tilastollisesti suurista nokkakolarimääristä Suomessa.
Eli toi kumminpäin kenenkin lapsi matkustaa on pitkälti "makuasia", ei tartte ehkä siitä alkaa kinaan, mutta jos jollain olis noin niiku muuten suosituksia hyvästä istuimesta. Plussia ja miinuksiakin olis kiva kuulla.

Sen verran olen jo katsellut, että Britaxin Multitech on noussut esiin.

Meillä ollut Gracoja ja niitä voi suositella. Voi pistää kummin päin tahansa. Siitä siirtyykin sitten suoraan jo siihen auton omilla vöillä kiinnitettävään istuimeen.

Se toiminto, jossa "selkänojaa saa kallistettua" eli noissa lastenistuintapauksissa se pyllyosa ikäänkuin työntyy eteen on kyllä ehdottoman suositeltava jos vähänkään ajelee pidempää matkaa. Tällöin lapsen pää ei retkota miten sattuu kun pieni lapsi käytännössä aina nukahtaa kun on vähänkään pidempi ajomatka.

Miten isoksi olette noita istuimia pitäny? Miten vanhaksi pitäis pitää?

15-35kg taitaa olla meidän turvaistuin, mutta poika pärjäis kyllä ilmankin.

Miten isoksi olette noita istuimia pitäny? Miten vanhaksi pitäis pitää?

15-35kg taitaa olla meidän turvaistuin, mutta poika pärjäis kyllä ilmankin.

Meillä on sellainen selkänojallinen auton omiin vöihin kiinnitettävä istuin tuolla nelivuotiaalla ja kuusvuotia on korokkeella.

Pakko tulla tänne kyselemään, vaikka en lapsia nyt vielä 10 vuoteen - toivottavasti - omista. Eli käytättekö fyysistä kuritusta? Tuli vain mieleen, että alanko minä olla sitä viimeistä polvea johon sitä on käytetty, vai onko se vielä "suosiossa"

Ei ainakaan meillä ole fyysinen kuritus suosiossa. Eikä meillä lapsia myöskään omisteta.

Eli et siis tukista/käytä remmiä yms? Omassa ja veljieni nuoruudessa se oli aivan arkipäivää, enkä tiedä, että mikä muu tyyli olisi voinut saada meidät kuriin

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli et siis tukista/käytä remmiä yms? Omassa ja veljieni nuoruudessa se oli aivan arkipäivää, enkä tiedä, että mikä muu tyyli olisi voinut saada meidät kuriin

Minkä ikäinen oot? Ei oo tullu mulle fyysistä kuritusta, mutta huonossa vaiheessa lensi maitotölkkiä ja tuli avokämmentä.
Itse en kurita poikaa, omistaa on outo sana, tulee mieleen ounaaminen jossain tietsikkapelissä..

Minkä ikäinen oot? Ei oo tullu mulle fyysistä kuritusta, mutta huonossa vaiheessa lensi maitotölkkiä ja tuli avokämmentä.
Itse en kurita poikaa, omistaa on outo sana, tulee mieleen ounaaminen jossain tietsikkapelissä..

Nojuu, tuo omistaminen oli huono sanavalinta. 18 olen ja tuo ikähaarukka meillä veljeksillä on 18-28

Pakko tulla tänne kyselemään, vaikka en lapsia nyt vielä 10 vuoteen - toivottavasti - omista. Eli käytättekö fyysistä kuritusta? Tuli vain mieleen, että alanko minä olla sitä viimeistä polvea johon sitä on käytetty, vai onko se vielä "suosiossa"
Fyysinen kuritus alkaa siitä kun oma auktoriteetti loppuu ja homma meni jo päin helvettiä.

Ei ole eikä tule moiseen tarvetta.

Minua on kuritettu fyysisesti. Remmiä, tukistusta ja luunappeja. Ikää siis 31 nyt. Välillä kuritukset oli varmasti kohdallaan, mutta usein myöskin täysin mielivaltaista.

Omalle pojalle (kohta 3v.) olen antanut kerran luunapin otsaan. Tuli itselle niin paha olo tuosta, etten ole toista kertaa antanut. Kiristän, uhkailen ja lahjon mielummin. Käytän myös jäähyjä. Eli poika omaan huoneeseen muutamaksi minuutiksi yksin ihmettelmään, mitä tuli tehty/tai ei tehtyä. Pienempänä tosiaan jäähyllä oltiin usein vain 30 sekunttia, nyt jo muutamia minuutteja. En tiedä onko oppaiden mukaista, mutta toimii meillä aika hyvin. Usein ilmoitus tulevasta jäähystä jo riittää.

Meneppä nyt ylipäätään netissä sanomaan kurittavasi fyysisesti. Joku hoitaa sossut paikalle välittömästi.

Mitä on fyysinen kuritus? Jos sitä on se että vähän ottaa takatukasta kiinni jotta lapsi tietää että nyt se härvääminen loppu, niin joo, saatte soittaa sossut paikalle. Mutta jos tukasta revitään tai aletaan jotain avareita antamaan, niin se menee jo sitten överiksi.

Tuo oma auktoriteetti nyt sitten on taas mielenkiintoinen juttu. Jos lukee täällä koirakeskusteluja, niin tosiaan pakkiksella koirat tottelee ajatusta, niin taitaa totella lapsetkin. Ehkä jollakin. Meidän kaksi poikaa, molemmat nyt uhmaikäsenä, ei ainakaan välillä tottele yhtään mitään. Mutta omaavat perus käytöstavat noin muuten, eli ovat perus kiltteja ja ns. hyvin kasvatettuja. Välillä vaan lähtee lapasesta, itse kullakin.

Lapsen on myös ehkä tarkoituskin testata sitä auktoriteettia. Eli vaikka olisit kuinka auktoriteetti talossa
niin muksu tuntee ja tietää sut ja testaa sitä.

Napannut olen minäkin. Ja hiuskiehkurasta kiinni pitäen ehdottanut mukaan tulemista. Anteeksi pyytänyt myöhemmin ja
selittänyt miksi. Enpä tiedä, en osaa paremmin?

Pakkiksella joo lapsenkasvatus ei ole yhtään koirankasvatusta ihmeellisempää.

Vaikkakin South Parkin jakso Ceasarista Cartmanin käytösvalmentajana on kyllä helvetin hyvä!

Joo, just tuolleen kun J.Jake kertoi. Ei mitään satuttamista vaan pieni muistutus siitä että ne rajat oikeasti kulkee jossakin. Yleensä se on jäähyä missä meillä ollaan tai sitten esim. iltaruokailut jos päätyy härväämiseen, niin sitten ei iltasatuja lueta. Tykkäävät nykysin että luen Aku-Ankasta jonkun pätkän, sitä ei lueta jos ei käytös ole hyvää. Jos taas syödään niin ettei kertaakaan tarvi komentaa, saa liimata Angry Birds tarran vihkoon.

YH ilta oli eilen. Hitsi tota poikaa enää näy kotona juuri ollenkaan. Vuosi sitten se oli kaikenaikaa jotain vaille tai äänessä, nyttei sitä edes näe. Aamu 10:ltä lähti, kävi klo 12 syömässä ja kuudelta huutelin safkalle niin oli syöny jo naapurissa.

Puoli kasilta sitte hain sen sieltä, niin hirvee huuto. Tyttöki vaan kyseli tuleehan se takas.. Sanoin että alkaa olla vähän myöhä ja ajattelin että sais semmosen rauhottumishetken.
Huono vaan että asutaan kerrostalossa niin saa murehtia noita naapureita, meidänki yks naapuri joskus karjuu lapsille kun on kännissä. Oon käyny sille sanomassa asiasta että tulee mieluummin meille (vanhemmille) valittamaan jossei osaa puhua kunnolla.

YH ilta oli eilen. Hitsi tota poikaa enää näy kotona juuri ollenkaan. Vuosi sitten se oli kaikenaikaa jotain vaille tai äänessä, nyttei sitä edes näe. Aamu 10:ltä lähti, kävi klo 12 syömässä ja kuudelta huutelin safkalle niin oli syöny jo naapurissa.

Puoli kasilta sitte hain sen sieltä, niin hirvee huuto. Tyttöki vaan kyseli tuleehan se takas.. Sanoin että alkaa olla vähän myöhä ja ajattelin että sais semmosen rauhottumishetken.
Huono vaan että asutaan kerrostalossa niin saa murehtia noita naapureita, meidänki yks naapuri joskus karjuu lapsille kun on kännissä. Oon käyny sille sanomassa asiasta että tulee mieluummin meille (vanhemmille) valittamaan jossei osaa puhua kunnolla.

Leikkiikö sun lapsi siinä naapurissa jossa joku ukko karjuu kännissä? Vai ymmärsinkö aivan väärin?

Oliskos suosituksia turvaistuimen valintaan? Muksu on nyt reilu 10kk ja ollaan alettu katteleen turvaistuimia.

Sen verran olen jo katsellut, että Britaxin Multitech on noussut esiin.

Meillä on Multitech käytössä ja tyytyväisiä olemme olleet.

Plussia:
Tukeva. Hyvät säädöt. Saa kallistettua.

Miinuksia:
Syöverit kerää rusinoita

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom