Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lapsiparkkia ei paikallisessa salissa ole.
Kun kotona yrittää tehdä jotain huomaa olevansa kiipeilyteline. Tuleehan siitä vähän haastetta, kun vatsan tai selän päällä kiipeillä vatsoja tai punnerruksia tehdessä. Voisi kyllä viimeistään tässä vaiheessa ruveta kakruille opettamaan että isi reenaa nyt ei saa häiritä. Oma moka kun ei ole rytmistä saanut pidettyä kiinni. Tai varmasti tiedätte että siitä on rytmi kaukana, kun on kaksi alle 4 vuotiasta rämäpäätä. ;)

Nooh, sitten kun ne rämäpäät on 5 vuotiaita, niin ne kohta leikkii niin paljon keskenään että oikein saa ihmetellä. Meillä nuot rämäpäät on 4 ja 6 vuotta. Kun ne on molemmat kotona (yleensä tietysti ovat, joskus toinen mummolassa tai kaverill tms) niin ne touhuaa varmaan 80% ajasta keskenään. Suurin jäljelle jäävä osa on sitten tietysti syömisiä yms. Mutta leikkeihin ei tartte paljon aikuisen sotkeentua. Uloskin ne voi pistää jo aika hyvin keskenään. Meillä on iso piha, niin on tilaa touhuta. Että jos ois punttivehkeet vaikka autotallissa, niin tuon ikäisten kanssa onnistuisi jo treeni kotosallakin. Kotisalin rakentaminen on hyvä vaihtoehto jos tilaa on eikä lastenhoidollisista syistä kunnolla salille pääse. Silloin voi treenata vaikka niin kuin Jami2003 eli treena aamusin kun lapset vielä nukkuu!

Todella pienten lasten kanssa tuo on säätämistä, sitä se oli itselläkin. Pitkään treenit oli max 2 kertaa viikossa ja silloinkin yhtä säätämistä. Lapsiparkki silloisella salilla kätevä, mutta kun se neljältä aukes, niin jos et viimestään vartin yli ollut viemessä muksuja sinne, niin se oli sitten täynnä ja se vitutti eniten. Lapset tykkäs olla siellä, ne vieläkin kyselee aina ohi ajaessa että milloin päästään parkkiin. No nyt ei pääse kun treenaan eri salilla.

Mutta tuossa töitä ennen tai heti jälkeen saleillessa on sekin pirun hyvä puoli, että se on sitten tehty se treeni kun ne lapset hakee ja on sitten aikaa touhuta niiden kanssa tai touhuta jotain pihahommia kun lapset leikkii omiaan. Eli ei sitten tarvi enää lähteä esim. illalla salille. Ja tälleen 6-14 ja 14-22 vuorolaisena on se hyvä puoli, että heti ennen töitä tai heti töiden jälkeen treenaillessa ei ikinä ole ruuhkia, ei etenkään jos treenaa ennen aamuvuoroa. :D

Mä treenasin aikaisemmin aamusta ennen duunia. Nykyään ei pysty kun vien lapsen päiväkotiin ja vaimo hakee. Vaimo menee töihin jo seitsemäksi ja lähtee kolmelta. Molemmilla liukumat. Elixian lapsiparkki ei ole oikein koskaan täynnä, en muista että olisi kertaakaan ollut edes ruuhka aikaan. Liekö siellä edes ylärajaa (pakkohan se on olla??)

Mä treenasin aikaisemmin aamusta ennen duunia. Nykyään ei pysty kun vien lapsen päiväkotiin ja vaimo hakee. Vaimo menee töihin jo seitsemäksi ja lähtee kolmelta. Molemmilla liukumat. Elixian lapsiparkki ei ole oikein koskaan täynnä, en muista että olisi kertaakaan ollut edes ruuhka aikaan. Liekö siellä edes ylärajaa (pakkohan se on olla??)

Jyväskylässä Elixialla se oli kyllä aina täynnä jos vasta puoli viiden jälkeen ehti. Sitten joutu jonoon kuin yökerhossa. Ne saa itte siellä kattoo milloin on "täynnä", eli riippuu siitä minkä ikäsiä lapsia on ja että miten mikäkin hoitoa vaatii.

Jyväskylässä Elixialla se oli kyllä aina täynnä jos vasta puoli viiden jälkeen ehti. Sitten joutu jonoon kuin yökerhossa. Ne saa itte siellä kattoo milloin on "täynnä", eli riippuu siitä minkä ikäsiä lapsia on ja että miten mikäkin hoitoa vaatii.

Kuulostaa ihan yökerhomeiningiltä, poket vaan puuttuu ovelta. VIP varmaan pääsis jonon ohi ? :D

Jeps toi on paha sitten varsinki puoli viidestä etiäpäin. Kauhean myöhään ei viitsi mennäkään kun nukkumaanmenoaika on meillä ainakin 20-20.30, viikonloppusin jopa 21 asti.. Koskahan tota vois alkaa pidentämään? Kaipaan niitä aikoja kun itse katoin apinoiden planeettaa, kultaista apinaa ja galacticaa kello 21 alkaen.. nykyään ei tuu muutaku rikosdekkareita :(

Kuulostaa ihan yökerhomeiningiltä, poket vaan puuttuu ovelta. VIP varmaan pääsis jonon ohi ? :D

Jeps toi on paha sitten varsinki puoli viidestä etiäpäin. Kauhean myöhään ei viitsi mennäkään kun nukkumaanmenoaika on meillä ainakin 20-20.30, viikonloppusin jopa 21 asti.. Koskahan tota vois alkaa pidentämään? Kaipaan niitä aikoja kun itse katoin apinoiden planeettaa, kultaista apinaa ja galacticaa kello 21 alkaen.. nykyään ei tuu muutaku rikosdekkareita :(

Joo, sellanen fiilis siitä tuli. Myöhään ei kanssa viittinyt silloin mennä kun nuorempi oli vasta 2 vuotias. Ei se sitten enää kuin kiukutellut väsymystään. Enkä mä tykkää reenata illalla kun nukkuminen muutenkin mulla vähän mitä sattuu.

Täältähän löyty mielenkiintoinen ketju. :) Varmaan tätä asiaa puitu jo viimeisen sadan sivun aikana, mutta..

Miten pienten lasten kanssa saatte treenaamisen toimimaan? Itsellä 2v ja 4v juniorit ja emäntä joka tekee 3 vuorotyötä. Jotenkin tuntuu että aika ei riitä ja sitten kun aikaa olisi niin on jaksaminen loppu.
Nyt pitäisi ruveta potkimaan itseään perseelle, jotta ei tarvitse mennä vaatekauppaan ostamaan isompaa vaatekokoa. Kasvanut ihan joku muu alue kuin haba ja hartiat...

Mää laitan lapset klo 21 nukkumaan ja painelen sit salille. Kroppa on tottunut aika hyvin tuohon rytmiin, vaikka sitä sanotaan että pitäisi rauhoittua ennen nukkumaan menoa. Salilta kun tulen kotiin niin iltapala ja suoraan petiin. Yleensä kun oikasee sänkyyn niin se on 30 sek ja vintti pimenee, onneksi on saanut hyvät unenlahjat, vaikka missään muussa ei olisikaan lahjakas.

...onneksi on saanut hyvät unenlahjat, vaikka missään muussa ei olisikaan lahjakas.

Tohan on yks parhaista lahjoista mitä ikinä voi olla. Mulla on kans pettämättömät unenlahjat, jopa liiankin hyvät. Nukahtelen ihan joka paikkaan jopa seisaalleen tai kesken oman lauseen kun olen tarpeeks väsyksissä. :)

Tohan on yks parhaista lahjoista mitä ikinä voi olla. Mulla on kans pettämättömät unenlahjat, jopa liiankin hyvät. Nukahtelen ihan joka paikkaan jopa seisaalleen tai kesken oman lauseen kun olen tarpeeks väsyksissä. :)

Narkolepsia ? ;) Ei vaan muistan kanssa yhdeltä lapsuuden 4h(joo se metsäkerho) reissulta kun yks tyyppi nukku ihan kaikkialla ja kaikenaikaa.

Nojoo, ei tule tahattomia nukahduksia mutta paras puoli hyvissä unenlahjoissa on se että jos herään aamuyöstä/liian aikaisin aamulla niin ei ole ongelmaa nukahtaa vielä uudestaan ja herätä vakioaikaan 07:10.

Vaimo tuskailee monesti yöllä hereillä pyörittyään sitä kun meikällä sammuu valot saman tien, vaikka olis keskellä yötä välillä herätty siivoamaan vatsatautisen lapsen ripuloimat lakanat ja siihen päälle käyty suihkussa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Narkolepsia ? ;) Ei vaan muistan kanssa yhdeltä lapsuuden 4h(joo se metsäkerho) reissulta kun yks tyyppi nukku ihan kaikkialla ja kaikenaikaa.

Nojoo, ei tule tahattomia nukahduksia mutta paras puoli hyvissä unenlahjoissa on se että jos herään aamuyöstä/liian aikaisin aamulla niin ei ole ongelmaa nukahtaa vielä uudestaan ja herätä vakioaikaan 07:10.

En mäkään siis tahattomasti nukahtele (ainakaan usein) vain sillon kun oikeesti on väsyksissä. Pystyn kyllä alkaa nukkumaan melkein missä/koska tahansa jos haluan. Tulee monesti vedettyä sellaset piristävät parin minuutin pikaunet istualteen kun lapset sopivasti keskittyy vaikka rakentamaan palapeliä tai jotain. En tiedä onko toi ihan unta, mutta sellanen valve-horros tila mistä herää tosi herkästi jos lapsi vaikka kysyy jotain tai lähtee liikkeelle. Jokatapauksessa toi pienikin nukahdus piristää oloa kummasti. Siinäkin tapauksessa olen onnekas että en kuorsaa ja pystyn vetämään kesäisinkin tollasia pikaunia aurinkolasit päässä kenenkään huomaamatta.

Armeija aikaanoli lämärinä yks hauska kaveri Kuronen, joka aivan hillitön kuorsaaja. Sen kuorsaus muistutti lähinnä sellasta röhö-huutoa. Se kaveri kun kuorsas niin sen kuuli toiseen kerrokseen vaikka ovet oli välissä suljettuna. Se kaveri oli vielä kova pilkkijä ja se oli aina hauskaa kun se jossain luennollakin vähän torkahti niin se vaistomaisesti töräytti sellasen yhden röhähtävän kuorsaus-äänen mihin se itekin havahtu.. Kyl oli porukalla ympärillä hauskaa! :)

Käytiin mukulan kanssa eilen kaupassa ja pehmolelu unohtui kaupan autokärryihin. Kauhea itkuhan siitä sitten tuli kun asia huomattiin ja lähdettiin katsomaan josko joku olisi sen ystävällisesti palauttunut infoon. Eihän sitä löytynyt enää niistä kärryistä, eikä kukaan sitä ollut infoonkaan palauttanut. Itku siis jatkui.

Ehkä voisi sanoa että ahneella on tällä kertaa paskainen loppu. Mukulalla on vesirokko joka takuuvarmasti tarttuu siitä lelusta, jos ei ole sitä jo sairastanut. Siitäs sait saatana.

Tänään työpaikalla ruokaillessa isien kanssa keskusteltiin. Oli vähän vanhempien lapsien isiä nämä muut, eli näitä teinejä ja varhaisteinejä. Sanoivat että niiden kanssa on kusessa. Vähänkään ongelmia aiheuttavat on "käveleviä lakikirjoja" eli varsinkin koulussa tietävät kyllä mitä opettaja EI SAA tehdä. Onneksi en ole opettaja...

Sitten oli yksi tapaus metästystä harrastavan työkaverini ystävän lapsen suusta. "Jos sä iskä korotat mulle ääntäsikin niin minä soitan poliisit ja sun aseet lähti". Vittu joo, tähänkö tämä maailma on menossa? Meikä kohta linnassa... No sitä odotellessa.

Kai tuohon voi vaikuttaa ettei uhkaile turhia?? Toivossa ainakin elän. Uhkailu on perseestä teki sitä miten tahansa, mun vanhemmat uhkaili mua kaiken aikaa kun olin nuorempi joko rahalla tai kämpällä tai ihan millä tahansa.

Helvetti jos lapsikin rupeaa uhkailemaan niin en kyllä kauaa kuuntele.

Kai tuohon voi vaikuttaa ettei uhkaile turhia?? Toivossa ainakin elän. Uhkailu on perseestä teki sitä miten tahansa, mun vanhemmat uhkaili mua kaiken aikaa kun olin nuorempi joko rahalla tai kämpällä tai ihan millä tahansa.

Helvetti jos lapsikin rupeaa uhkailemaan niin en kyllä kauaa kuuntele.

No onhan noita uhkailtava, tyyliin että kavereiden kanssa ei olla jos hommat menee perseilyksi jne jne. Eli mikä sitten on turhaa uhkailua? mikä on ylipäätään uhkailua? En mä tiedä, tuntuu vaan ettei sitä välillä osaa pitää mitään kuria oikein kun tuntuu että nuot ei tottele yhtään mitään, paitti silloin kun ovat yksinään. Keskenään veljekset pistää välillä risaseksi oikein kunnolla.

No onhan noita uhkailtava, tyyliin että kavereiden kanssa ei olla jos hommat menee perseilyksi jne jne. Eli mikä sitten on turhaa uhkailua? mikä on ylipäätään uhkailua? En mä tiedä, tuntuu vaan ettei sitä välillä osaa pitää mitään kuria oikein kun tuntuu että nuot ei tottele yhtään mitään, paitti silloin kun ovat yksinään. Keskenään veljekset pistää välillä risaseksi oikein kunnolla.

Niin mutta jotain ihan päättömiä uhkailuja. Jätetään perinnöttömäksi tyyliin jossei ole syömässä kello 9 :D

Tottakai semmosta että jotain menoa rajoitetaan jos toisessa jutussa perseillään. Esimerkiksi pelaamisesta tunti pois pois jos ei siivoa huonettaan vaikka 3. käskyn jälkeen.. No kyllä vanhemmat itse tietää kunkin kohdalla. Mulla se oli semmosta että kilahdettiin vaikka tyhjästäkin ja uhkailtiin heittää pihalle. Kerran sitten lähdinki niin etittiin ympäri kyliä..

Kävi nuorimmainen tänään neljättä kertaa korvien putkituksessa. Eli nukutuksessa asennetaan tärykalvoon ilmastointiputket. Vanhemmalle pojalle laitettiin aikanaan ainakin kahteen kertaan ne. :jahas:

Ei mua nuo teinit pelota, sata varmasti saan omani pidettyä kurissa. Mutta jumalauta kun mulla on kaksi tytärtä niin nyt jo pelottaa minkälaisia jääkaapin tyhjentäviä punttisalin sotkevia räkänokkamopoilijoita sieltä oikein kotiin raahataan. Niska perse otteella lentää kaikki velttoilijat pihalle. Ja saatana jääkaappiin ei kosketa eikä puntteihin kajota. Ja jos kuulen yhtään mitään epämääräistä ääntelyä lukitun oven niin se on ikuinen porttikielto.

Noo, onneksi on tuo poikakin niin se sentään tuo sitten joskus tyttöystäviänsä tänne. Voinhan mä niitä lähteä käyttämään vaikka vähän veneajelulla aurinkoa ottamassa, tai opastaa vähän kuntosali harrastuksessa :D

Mutta jumalauta kun mulla on kaksi tytärtä niin nyt jo pelottaa minkälaisia jääkaapin tyhjentäviä punttisalin sotkevia räkänokkamopoilijoita sieltä oikein kotiin raahataan. Niska perse otteella lentää kaikki velttoilijat pihalle. Ja saatana jääkaappiin ei kosketa eikä puntteihin kajota. Ja jos kuulen yhtään mitään epämääräistä ääntelyä lukitun oven niin se on ikuinen porttikielto.

Noo, onneksi on tuo poikakin niin se sentään tuo sitten joskus tyttöystäviänsä tänne. Voinhan mä niitä lähteä käyttämään vaikka vähän veneajelulla aurinkoa ottamassa, tai opastaa vähän kuntosali harrastuksessa :D

:D Haha! Mulla on tyttö vasta 2,5v niin nyt jo vituttaa ne joskus tulevaisuudessa ovelle tulevat mahdolliset ensimmäiset poikaystäväehdokkaat. Ajattelin viedä moiset räkänokat suoraan ovelta olohuoneeseen haastatteluun ja samalla puhdistella omaa haulikkoa siinä tenttauksen lomassa. Mopopojilla on turha edes yrittää. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom