Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meillä kun on tuo iso keräilyvarasto, niin siellä on aina kaikenlaista rojua nurkissa. Eli aika kuluu kun keräilee niitä laatikoihin. Siitä on vielä oikeati hyötyä kun ei kukaan niitä muuten viitti siivota.

No kävin äsken poikien kanssa saunassa. Iskä joi Sandelsin ja pojat Angry Birds limpparit. Nyt ootetaan että alkaa Suomen peli. Pojat odottaa sitä jopa enemmän kuin iskä. Äiti on töissä. Eli miesten kesken lätkämatsia ois tän illan ohjelma.

Mun illan ohjelma meni vähän vituiksi. Piti mennä keskustaankin asti, mutta lapsella eilen vatsatauti ja tänään pidin etäpäivää kotona. Olo on ihan vetämätön, kävin aamupäivästä salilla mutta iltapäivästä rupes olla aikas surkea olo. Ei arvannu mihkään lähteä jos vaikka kaljat ei imeydykään niinku pitäs ;)

No mikäs sen parempaa kun vempatan kotona ja ottaa pari olusta. Meillä nuot pikkumiehet ei meinaa pysyä housuissaan kun odottavat pelin alkua. Ei ne oo ikinä ees peliä kattonut tälleen alusta asti. Katotaan nyt kauanko jaksaa kiinnostaa. Niin ja siis itse katon kyllä näitä MM pelejä, mutta joku SM liiga ei vois vähempää kiinnostaa ja muutenkin mun urheilun katsomiset on todella vähäistä.

Tulee joskus kysyttyä tuolta nassikalta että onko se onnellinen. Nykymeininki kun on mitä sattuu eikä itsekään aina tunne itseään kovin hääviksi isäksi. Duudsonit katottiin ja se naurattaa aina koko perhettä. Ne vois joskus tulla pistään isännänkin ruotuun. ;)

Lätkää en oo vielä kattonut, duudsonien jaksossa oli mäkiset vs pelicans (boxilta siis). Jotenkin niin kypsyttää MM lätkät kun ne on joka helkatin vuosi. Rahaahan sillä taotaan, mutta katsojien mielenkiinto vois pysyä paremminkin jos olis vaikka edes joka toinen vuosi. SM-liigasta mulla ei ole mitään käsitystä edes.

No JYP voitti mestaruuden, ei tuntunut niinkyin yhtään missään. En seuraa oikeasti yhtään, ei vaan voinut tässä kaupungissa sattuneesta syystä välttää tuota infoa.

Duudsoneita katottiin joskus ja nämä älypäät sitten apinoi kaiken, eli ei onnistu meillä vielä.

Nyt pitäs iskän hakee sipsit ja dippikastikkeet, ei nuo pysy housuissaan.

Askarreltiin äitienpäiväkortteja tännään, annoin lasten tuuskata pöydän ääressä sen tarkemmin niitä touhuja häiritsemättä. Menin sitten katsomaan mitä ovat saaneet aikaiseksi niin 4v poitsu oli kirjoittanut isolla "ÄIEI" omaan korttiinsa, olin ihan ällikkänä siinä, ei varmana ollut vahingossa äitiä yrittänyt kirjoittaa. On toki katseltu ja vähän opeteltu jo kirjaimia ja numeroita kirjoista, mutta tuli kyllä ihan puskista. Pitihän se aikaansaannos sitten mennä jo äiteelle näyttämään päivän etuajassa :)

Ne oppii yhtäkkiiä vaikka mitä juttuja. Ei paljonkaan tarvitse silmän välttää niin tajuaa että nehän osaa jo vaikka mitä. Mulla YH viikko tiedossa. Saas nähdä koska rupee ikävöimään äitiä. Rapakon takana on äitee nytte.

Lapset on nokkelia ja ne oppii äkkiä kirjoittaan sanoja kopioimalla. Huomattu on, yllttävät aina.

Yhtä älytöntä on tuo noiden listahittibiisien tunnistus. Ei tarvi kuin 5 sek tulla biisiä ja sieltä tulee että "Iskä, tää on Rasmus" enkä mä ees kuuntele tuotakaan..mutta joskus sen ääneen maininnu. Tunnitavat älyttömän määrän näitä jatkuvasti kuultavia biisejä muutaman sekunnin jälkeen.

Tänään soiteltiin mm. Cheekin "sokka irti" biisiä, se on nyt poikien lemppari ja iskäkin tykkää kyllä. No vanhempi poika (6 vuotta) meni tuohon kajariin kiinni sellasen vappupillin kanssa ja rupes puhalteleen sitä biisiä siitä pillistä ja ihan tahdissa. Oli kiva kuunnella kyllä, mainasi ihan iskä herkistyä. No okei, herkistyikin. Ei varmaan todellakaan mitään maata mullistavaa, mutta törkeen hienoa itselle.

Mä alan olemaan pikkuhiljaa feministien kanssa samaa mieltä että joku kromosoni vika on meissä miehissä. Olin tänään lapsien kanssa Jyväskylässä ja käytiin kaupoilla. Ei helvetti tuota pikkumiestä 2v+. Kauhea nauru ja karkuun juoksu biltemalla ja sokkarilla, mäkkärillä maidot kumoon ja sitä rataa. Oli hermot mennä. Molemmat tytöt on ollut aikoinaan sellaisia että ei puhettakaan että menisivät puolta metriä kauemmas oudoissa paikoissa ja pienestä pitäen ovat komentamista ymmärtäneet ja uskoneet.

Olen aina hymähdellyt (kasvatuksesta johtuu) kun meidän pikku enkelit ihmetellen katsoo kun joku eemeli ottaa itkupotkuraivareita kaupan lattialla. Nyt vaan tuntuu että enköhän tuotakin pääse vielä todistamaan vaikka kasvatusmetodeita en tietääkseni ole muuttanut minnekkään.

Lapset on vaan synnynnäisesti tosi erilaisia. Meillä kaks poikaa ja varmasti saaneet samanlaisen kasvatuksen. Toinen on ujo ja varovainen eikä vahingossakaan lähde kauas näköpiiristä saati juttelemaan vieraille. Toinen poika on aivan eri maata eikä pelkää mitään, ketään, koskaan ja on kaikissa toimissaan täysin estoton. Viikonloppuna oltiin tulossa kotiin ja odoteltiin rappukäytävässä hissiä niin sieltä oli samaan aikaan saunavuorolle menossa joku vanhempi mies. Tämä meidän räävä suu sitten totes hissin oven auetessa että " huh huh miten ruma saunatakki tolla ukkelilla on"! ... Hei ooksä muuten menossa saunaan? Tämä vanhempi mies otti tietty jutun huumorilla ja parin sananvaihdon jälkeen tämä meidän pikkumies oli jo ihan valmis lähtemään yksin saunottelemaan tän ventovieraan kanssa.. Toinen pojista piilotteli sillä aikaa äitin helmoissa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käyttekö lasten kanssa etsimässä geokätköjä?

Mukavaa puuhaa koko perheen kesken. Meillä on asuinpaikkakunnalla reilut 200 kätköä pyöräilyetäisyyden päässä. Lapset on aivan intona tuohon hommaan. Mukavasti menee kauniilla säällä 2-3h fillaroiden ja kätköjä etsien. Vähän evästä vielä mukaan.

Käyttekö lasten kanssa etsimässä geokätköjä?

Mukavaa puuhaa koko perheen kesken. Meillä on asuinpaikkakunnalla reilut 200 kätköä pyöräilyetäisyyden päässä. Lapset on aivan intona tuohon hommaan. Mukavasti menee kauniilla säällä 2-3h fillaroiden ja kätköjä etsien. Vähän evästä vielä mukaan.

Päiväkodissa tekivät kerran aarrrekätkön läheiseen metsään ja vanhemmat sai mennä etsimään kartan avulla. Kävin tsekkaas, helppohan se oli kuin mikä mutta onpahan osallistuttu! Geokätköilyt ei ole toistaiseksi innostanu. Kuulostaa kyllä hyvältä idealta.

Päiväkodissa tekivät kerran aarrrekätkön läheiseen metsään ja vanhemmat sai mennä etsimään kartan avulla. Kävin tsekkaas, helppohan se oli kuin mikä mutta onpahan osallistuttu! Geokätköilyt ei ole toistaiseksi innostanu. Kuulostaa kyllä hyvältä idealta.

En oo kuullutkaan Geokätköilyistä?

Viime syksynä tehtiin pari kertaa niin että piilotettiin metsää heijastimia. Lapset sai sitten taskulampuilla etsiä niistä. Puhuvat tuosta vieläkin ja kärttävät milloin tuota taas tehdään. Saanut vähän ratakiskosta vääntää että nyt ei ole aivan tarpeeksi pimeää moiseen puuhaan. Voisi kyllä tuonne metsikköön jotain muuta kätkeä vastaavalla idealla? Vaikka jotain lippuja tai vastaavaa, pitää miettiä.

En oo kuullutkaan Geokätköilyistä?

Viime syksynä tehtiin pari kertaa niin että piilotettiin metsää heijastimia. Lapset sai sitten taskulampuilla etsiä niistä. Puhuvat tuosta vieläkin ja kärttävät milloin tuota taas tehdään. Saanut vähän ratakiskosta vääntää että nyt ei ole aivan tarpeeksi pimeää moiseen puuhaan. Voisi kyllä tuonne metsikköön jotain muuta kätkeä vastaavalla idealla? Vaikka jotain lippuja tai vastaavaa, pitää miettiä.

Googleen pistät hakusanaksi niin ekana tulee suomalaiset sivut jonne voi rekisteröityä. Sieltä näät haulla tietyn alueen kätköt ja koordinaatit. Kätköjä on erilaisia, on sellaisia joissa tarvii löytää ensin lähimaastosta vihje jonka perusteella kätkö löytyy, ja sitten normaalit kätköt. Sivuilta saa kätköjen löytöön vihjeen ja voi lukea muiden löytäjien kommentteja joiden perusteella haarukoi kätköä. Vaikeusasteet ja maastot on myös määritelty ja jos lähtee lasten kanssa niin voi valita helpohkoja paikkoja. Joissakin kätköissä on vain lista johon voi kuitata kätkön löytämisen ja toisissa taas pieniä esineitä joiden tilalle voi vaihtaa jonkun oman pienen esineen, tyyliin suklaamunan yllätyksen tms.

Oikeasti tuo on pirun hauskaa hommaa. Vaikein mitä ollaan etsitty ja löydetty vaatii isiltä kiipeilykenkiä ja magnesiumia käyttöön kun joutui pikkasen kiipeämään.

Yleensä nuo kätköt on kai tehty jonkin näkyvän ja pysyvän maamerkin läheisyyteen, tyyliin vanha silta, kalliomuodostelma, näköalatorni jne.

Täältähän löyty mielenkiintoinen ketju. :) Varmaan tätä asiaa puitu jo viimeisen sadan sivun aikana, mutta..

Miten pienten lasten kanssa saatte treenaamisen toimimaan? Itsellä 2v ja 4v juniorit ja emäntä joka tekee 3 vuorotyötä. Jotenkin tuntuu että aika ei riitä ja sitten kun aikaa olisi niin on jaksaminen loppu.
Nyt pitäisi ruveta potkimaan itseään perseelle, jotta ei tarvitse mennä vaatekauppaan ostamaan isompaa vaatekokoa. Kasvanut ihan joku muu alue kuin haba ja hartiat...

Täältähän löyty mielenkiintoinen ketju. :) Varmaan tätä asiaa puitu jo viimeisen sadan sivun aikana, mutta..

Miten pienten lasten kanssa saatte treenaamisen toimimaan? Itsellä 2v ja 4v juniorit ja emäntä joka tekee 3 vuorotyötä. Jotenkin tuntuu että aika ei riitä ja sitten kun aikaa olisi niin on jaksaminen loppu.
Nyt pitäisi ruveta potkimaan itseään perseelle, jotta ei tarvitse mennä vaatekauppaan ostamaan isompaa vaatekokoa. Kasvanut ihan joku muu alue kuin haba ja hartiat...

No mulla on ihannetilanne kun pystyn treenaa milloin vaan, niin treenaan ruokatauolla ja vaimo treenailee illat (mä oon pojan kanssa silloin tai vien harrastuksiin). Mutta monella salillahan on lapsiparkki, sinne voi viedä mukulat. Riippuu tietty missä asut, hesassahan näitä on jokunen ketju tai no ainakin yks. 2v saa jo viedä lapsiparkkiin.

Helposti, päiväkodin avulla. Tähän sitten joku kukkahattu vetäsee kunnon jeesusteltut tottakai. Mutta siis käyn kyllä salilla töiden jälkeen ja vasta sitten haen pojat. Teen kahta vuoroa, niin oon hakemassa niitä jo puoli neljältä. Vaimo vie ne mun aamuviikoilla kasiin. Taasen iltaviikolla ois puoli pakko viedä muutenkin jo 12.00 vaikka duunit alkaa 13.45 kun muuten ne ei nukkus päikkäreitä ollenkaan ja siitä ei tuu mitään. Eli pääsen periaatteessa joka arkipäivä treenaan jos ei muita menoja ole johon ei lapsia voi ottaa mukaan.

Meillä pojat max 160 h per kk hoitosopparilla. Ois tuo varmaan käytännössä mahdotonta jos pitäs ne mun jo ennen kuutta viedä. Venys päivät aika rajuiksi. Mutta tälleen toimii hyvin. En mä tätä sirkusta jaksas jollen pääsis treenaan ollenkaan.

Päiväkodissa ei välttämättä kannata mainostaa sitä että käy treenaamassa. Niiden mielestä kun ei omaa aikaa kuulus olla tuntiakaan.

Helposti, päiväkodin avulla. Tähän sitten joku kukkahattu vetäsee kunnon jeesusteltut tottakai. Mutta siis käyn kyllä salilla töiden jälkeen ja vasta sitten haen pojat. Teen kahta vuoroa, niin oon hakemassa niitä jo puoli neljältä. Vaimo vie ne mun aamuviikoilla kasiin. Taasen iltaviikolla ois puoli pakko viedä muutenkin jo 12.00 vaikka duunit alkaa 13.45 kun muuten ne ei nukkus päikkäreitä ollenkaan ja siitä ei tuu mitään. Eli pääsen periaatteessa joka arkipäivä treenaan jos ei muita menoja ole johon ei lapsia voi ottaa mukaan.

Meillä pojat max 160 h per kk hoitosopparilla. Ois tuo varmaan käytännössä mahdotonta jos pitäs ne mun jo ennen kuutta viedä. Venys päivät aika rajuiksi. Mutta tälleen toimii hyvin. En mä tätä sirkusta jaksas jollen pääsis treenaan ollenkaan.

Päiväkodissa ei välttämättä kannata mainostaa sitä että käy treenaamassa. Niiden mielestä kun ei omaa aikaa kuulus olla tuntiakaan.

Joo meilläkin pitää pistää hoitovarauslistoihin molempien työvuorot ja ennen työvuoroa lapset saa viedä puoli tuntia ennen vuoro alkua ja pois pitää hakea puoli tuntia töiden päättymisen jälkeen. Kyseessä siis päiväkoti, jossa voi olla myös iltavuoroja. Välillä, jos vaimo vienyt muksut aamulla esim. 10-11 aikoihin ja pääsen itse töistä 13-14 aikaan, olen laittanut hoitolistaan oman työvuoron loppumaan klo 15 ja käynyt salilla töiden jälkeen ja sitten hakenut muksut. Mutta ei siitä voi päiväkodissa huudella :)

Ja joskus ollaan oltu niinkin kapinallisia, että vaikka molemmilla ollut vapaapäivä, ollaan hoitolistaan varattu vaikka 4-5 tuntia hoitoa ja käyty kahdestaan jossain. Ja tämä siis sellaisissa tapauksissa että viikolla on ollut vaan 2 tai 3 hoitopäivää muuten ja hoitopäivät jäisi siinä ko. kuussa reilusti vajaaksi. Tuosta tempusta saisi kyllä vähintäänkin ehdollisen tuomion, jos siitä jäisi kiinni. Niin tiukat ne säännöt tuntuu olevan. Olen kyllä kuullut, että joissain päiväkodeissa pitää viedä työvuorolistatkin päiväkodille, jottei varmasti väärinkäytöksiä tule.

Joo meilläkin pitää pistää hoitovarauslistoihin molempien työvuorot ja ennen työvuoroa lapset saa viedä puoli tuntia ennen vuoro alkua ja pois pitää hakea puoli tuntia töiden päättymisen jälkeen. Kyseessä siis päiväkoti, jossa voi olla myös iltavuoroja. Välillä, jos vaimo vienyt muksut aamulla esim. 10-11 aikoihin ja pääsen itse töistä 13-14 aikaan, olen laittanut hoitolistaan oman työvuoron loppumaan klo 15 ja käynyt salilla töiden jälkeen ja sitten hakenut muksut. Mutta ei siitä voi päiväkodissa huudella :)

Ja joskus ollaan oltu niinkin kapinallisia, että vaikka molemmilla ollut vapaapäivä, ollaan hoitolistaan varattu vaikka 4-5 tuntia hoitoa ja käyty kahdestaan jossain. Ja tämä siis sellaisissa tapauksissa että viikolla on ollut vaan 2 tai 3 hoitopäivää muuten ja hoitopäivät jäisi siinä ko. kuussa reilusti vajaaksi. Tuosta tempusta saisi kyllä vähintäänkin ehdollisen tuomion, jos siitä jäisi kiinni. Niin tiukat ne säännöt tuntuu olevan. Olen kyllä kuullut, että joissain päiväkodeissa pitää viedä työvuorolistatkin päiväkodille, jottei varmasti väärinkäytöksiä tule.

Ja samaan aikaan työttömät pitää lapsiaan jopa kokopäivähoidossa "sosiaalisista tapeista". Haistakoot perseen mun puolesta sääntöineen. Minä käyn töissä, maksan veroja ja maksan täyden taksan mukaan hoitomaksutkin. Joten kyllä mä niitä myös käytän, edes tältä osin.

Päiväkodin hyödyntäminen vaikuttaa ihan hyvältä ratkaisulta. Enemmän pohdintaa siinä aiheuttaa oma ajankäyttö, kun työmatkoineen oma työpäivä lähentelee sitä 10 tuntia joka on myös maksimi hoitopäivälle. Pitäisi vaan reilusti antaa lasten olla hoidossa päivinä jolloin ei olla jouduttu viemään niitä kuuteen hoitoon.

Ja kyllä vanhempien välillä pitää saada omaa aikaa. Esim. talvilomalla juniorit olivat 3 päivää hoidossa, jotta saatiin asioita hoidettua ja hetken hengähtää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom