Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Matkailut jääneet vähäksi aikaa kun ei viitti lähteä vaippaikäisen kanssa reissuun eikä oikeestaan ole varaakaan :( Katsotaan sitten joskus kun lapset ovat vähän kasvaneet ja uimarannalla on muutakin tekemistä kuin pistää hiekkaa suuhun...

Junnu on puklannut 13kk aikana n.2 kertaa joten siltä sotkulta ollaan säästytty :)

Toisen laskettu aika olisi 30.4. :)

Ensimmäisen kerran reissattiin ekan tytön jälkeen kun se 9kk. Tehtiin ihan vain Ruotsin risteily. Vähän pitemmälle mentiin kesällä 2005, kun tyttö oli 1,5v, oltiin viikko Espanjan helteissä. Se retki meni ihan vaikka tytölle ei paikallinen ruoka hirveen hyvin uponnut taisi elää melkein pelkällä tuorenmehulla sen viikon. Reissua helpotti tietysti se, että meitä oli isompi porukka mukana (minä, vaimoni, tyttäreni, isäni+avokki ja appiukko). Nyt olisi talvella tarkoitus lähteä Madeiralle viikoksi, saas nähdä miten se kahden muksun kanssa onnistuu. Taas meitä tosin lähtee isompi purukka, mistä on kyllä suuri apu lasten kanssa.

Enpä minäkään ihan heti lähtis mihinkään etelään pienen lapsen kanssa jos ei olisi vähän muitakin mukana jotka voivat lasta katsoa. Perhelomille pienten kanssa löytyy varmaan jotain järkevämpääkin matkakohdetta. Itse siis haluan myös ottaa lomalla rennosti ja käydä vaikka pubissa yms. Ennemmin siis jättää matkat vähän myöhäsemmälle jos ei saa lasta hoitoon matkan ajaksi tai saa niitä hoitajaehdokkaita mukaan. ;)

Enpä minäkään ihan heti lähtis mihinkään etelään pienen lapsen kanssa jos ei olisi vähän muitakin mukana jotka voivat lasta katsoa. Perhelomille pienten kanssa löytyy varmaan jotain järkevämpääkin matkakohdetta. Itse siis haluan myös ottaa lomalla rennosti ja käydä vaikka pubissa yms. Ennemmin siis jättää matkat vähän myöhäsemmälle jos ei saa lasta hoitoon matkan ajaksi tai saa niitä hoitajaehdokkaita mukaan. ;)

Aikalailla samaa mieltä olen.

Itsellä ei nyt juuri ole edes kyllä hinkua mihinkään pitemmälle lomalle. Jonkun pidennetyn vkonlopun jossakin roomassa tms. on varmaan seuraava pidempi loma sitten joskus. Ja en kyllä raaskisi jättää pientä lastani viikoksi tännekkään hoitoon ja itse lähtisi viikoksi johonkin rilluttelemaan. Otan mielummin mukaan ja odotan, että itsestä tuntuu siltä, että voisimme lähteä pidemmälle lomalle.

Aikalailla samaa mieltä olen.

Itsellä ei nyt juuri ole edes kyllä hinkua mihinkään pitemmälle lomalle. Jonkun pidennetyn vkonlopun jossakin roomassa tms. on varmaan seuraava pidempi loma sitten joskus. Ja en kyllä raaskisi jättää pientä lastani viikoksi tännekkään hoitoon ja itse lähtisi viikoksi johonkin rilluttelemaan. Otan mielummin mukaan ja odotan, että itsestä tuntuu siltä, että voisimme lähteä pidemmälle lomalle.

Samat ajatuksen kaikenkaikkiaan. Lisäksi mä en viitti esim. Espanjaan asti ees lähteä viikoksi, vaan kaksi viikkoa ois oltava. Ja toksi ajaksi nyt ei todellakaan lastaa mihinkään jätä. Eli kuhan vaan on ikää tullut enemmän, niin esim. jonkun toisen lapsiparin kanssa vois lähtee. Sitä vois sitten mennä eri kokoonpainoilla ihan sinne yöelämäänkin kun toiset sitten toimis lastenhoitajina.

Joku Pärnun reissu tai vastaava varmaan meillä seuraavana kuvioissa, ajankohdasta ei tosin vielä mitään isompaa suunnitelmaa.

Eipä auttanu sitten cuplaton-tipat meidän pikku ukon pieruvaivoihin..poika känisi viime yönä sitten tähän asti kaikkein eniten (illalla annettiin eka kerran cuplatonia)..
Kellään kokemuksia cuplatonista niinkuin negatiivisessa mielessä..? Neovolan täti sanoi myös sen aiheuttavan joillekin oireita..noh, kaikkihan ei sovi kaikille.
Hoh hoijaa..lähdettävä töihin nuokkumaan..

Eipä auttanu sitten cuplaton-tipat meidän pikku ukon pieruvaivoihin..poika känisi viime yönä sitten tähän asti kaikkein eniten (illalla annettiin eka kerran cuplatonia)..
Kellään kokemuksia cuplatonista niinkuin negatiivisessa mielessä..? Neovolan täti sanoi myös sen aiheuttavan joillekin oireita..noh, kaikkihan ei sovi kaikille.
Hoh hoijaa..lähdettävä töihin nuokkumaan..

Täällä pienempi mies päätti heräillä ajoissa, joten annetaan äidin nukkua vaihteeksi.. ;)
Meillä myös Cuplaton (sekä D-vitamiini) aiheutti jonkinlaista vatsanväännettä (ei tosin kovin pahaa), joten syötämmekin pojulle pääasiassa Rela-maitohappobakteereita, joista ei oireita ole tullut.

Meillä oli totta Relaa alusdsa, mut epäiltiin sen aiheuttaneen nuo aiemmat väänteet ja vaihdettu cuplatoniin..vielä pahempi kitinä.

Ei ole reissut taaksejäänyttä elämään, nyt tulee vain sopiva tauko pidemmistä reissuista. Jos tulee toinekin lapsi, niin sitten tauko vähän venyy

Tämähän riippuu siitä mitä elämällä tarkoitat..:thumbs:

Juu, tarkoitin esim. verrata tuota kolleegoideni elämään, vai pitäisikö sanoa "elämään". 90% täällä on isiä ja 90% heistä ovat sitä mieltä että lapsen kanssa ei reissata, oli se sitten 1v tai 12v. Ainoa oikea paikka lapsiperheelle asua, on Läyliäinen, Nurmijärvi, Klaukkala tai Vihti. Sukulaistenkin mielestä "kyllä ne ajatukset muuttuu vielä" ja Vihti alkaa kiinnostamaan. Vitut ala! Lisäksi samaa mieltä on koko suku, lapsea ei tarvitse lähteä retuuttamaan minnekään, reissut olisi kuulemma pitänyt tehdä ennen lapsen tekoa ja olisi "kannattanut miettiä vielä tuota lapsen tekoa pari kertaa". Mikä vankila se perheen perustaminen pitää olla? :curs:

Ekaa kertaa oltiin potalla tänään ja hyvinhän se meni :D

jiminekapottareissucn5.jpg

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Juu, tarkoitin esim. verrata tuota kolleegoideni elämään, vai pitäisikö sanoa "elämään". 90% täällä on isiä ja 90% heistä ovat sitä mieltä että lapsen kanssa ei reissata, oli se sitten 1v tai 12v. Ainoa oikea paikka lapsiperheelle asua, on Läyliäinen, Nurmijärvi, Klaukkala tai Vihti. Sukulaistenkin mielestä "kyllä ne ajatukset muuttuu vielä" ja Vihti alkaa kiinnostamaan. Vitut ala! Lisäksi samaa mieltä on koko suku, lapsea ei tarvitse lähteä retuuttamaan minnekään, reissut olisi kuulemma pitänyt tehdä ennen lapsen tekoa ja olisi "kannattanut miettiä vielä tuota lapsen tekoa pari kertaa". Mikä vankila se perheen perustaminen pitää olla? :curs:

Näinhän sitä moni tuntuu ajattelevan. No tosin itse ole sitä mieltä, ettei vaippaikäistä tartte toiselle puolelle Eurooppaa laahata, saati sitten toiselle puolelle koko palloa. Tosin en tuomitse lainkaan niitäkään jotka tän tekee, se on heidän valintansa. Itse en vain koe järkeväksi lähteä niin kauaksi lasta hoitamaan.

Ja voihan sitä tehdä vaikka jonkun pitkän viikonloppureissun ja jättää lapsen isovanhemmille hoitoon. Isovanhemmat ovat yleensä enemmän kuin tyytyväisiä kun saavat pienen hoitoonsa ja tuollainen pitkä viikonloppu ei vielä tapa vanhempiakaan ikävään.

Et kyl näihin ratkaisut on. Tosin eipä tässä itellä nyt ole mitään mielenkiintoakaan reissata, toistaiseksi ainakaan.

Itsellä (kahden pienen isä) ajatus on että lapset otetaan sitä mukaa mukaan kun he voivat kohteista jotain "irti" saada. Palmukohteisiin varmaan aiemmin kuin Wieniin. Pariisin Eiffel torniin varmana aiemmin kuin Budapestiin. Mutta jo sitä ennen lapset voi laittaa hoitoon "pidennettyä viikonloppulomaa" varten. Meillä onneksi on sukulaisia jotka ottavat hoitoon. Ymmärrän hyvin tuskan niillä joilla hoitopaikkaa ei ole. Olen sitäkin puolta joutunut pohtimaan. Meillä onneksi nykyään on pari sukulaispaikkaa jotka pitävät silloin tällöin lastemme hoidosta, ja lapsemme pitävät siellä lomailusta. Ja sukulaiset ovat kovin ymmärtäväisiä siihen että pariskunta tarvitsee välillä omaa aikaa.

Mitään viikon lomaa emme aio suunnitellakaan, mutta nämä "viikonloppu pariisissa" tyyppiset lomat sopivat meille hyvin.

Ensimmäinen isänpäivä koittaa sunnuntaina ainakin meikäläiselle. Mitäs muut pakkislaiset isät odottaa isänpäivältä? Tai mitä meinaatte hommailla perheinenne?

Itelle riittää, että saa olla tytön kans kotona ja jos vaikka sais aamukahvit valmiiksi keitettynä :)

Ensimmäinen isänpäivä koittaa sunnuntaina ainakin meikäläiselle. Mitäs muut pakkislaiset isät odottaa isänpäivältä? Tai mitä meinaatte hommailla perheinenne?

Itelle riittää, että saa olla kotona ja jos vaikka sais aamukahvit valmiiksi keitettynä :)

No mulle on ainakin tärkeintä että saan viettää koko päivän tyttäreni kanssa. Muuten ei ole sen kummalisempia odotuksia.

Olen töissä ensimmäisen isänpäivän, olen töissä ensimmäisen yhteisen joulun. :(
No katsotaan jos ensi vuonna olisi toinen ääni kellossa... :D

Ollaan likkojen kanssa aamulla kolmistaan kotona, joten taidan joutua itse valmistelemaan itselleni aamuyllätystä. Eiköhän ne herättelemään ainakin tule.

Päivä puuhastellaan keskenämme, ehkä vähän askarrellaan paskarrellaan tai mennään ulos lumeen peuhaamaan, mikäli ei ole vesikeli. Trampoliinin talviteloittaminen voisi olla terapeuttista yhdessä, ettei se vaan häiviä varoittamatta pihalta.

Illalla on sitten "isin omaa aikaa", nimittäin salsakurssi ja siihen päälle something completely different, eli Iron Maiden Hakametsässä. Rok rok!

-k

Me ollaan perheen kanssa reissattu lasten kanssa ihan normaalisti. Viimeksi toukokuussa viikon mittaisella matkalla Kreetalla. Lapset olivat tuolloin 8kk ja 3v. Tyttö 3v. nautti suunnattomasti lämmöstä ja varsinkin uima-altaista. Nuorimmainen (poika) polski innolla kykyjensä mukaan mukana.

Kyllä reissaaminen on tehnyt mukavaa vaihtelua tavalliseen arkeen, vaikka ihan hulvatonta elämää ei lasten kanssa voi viettääkään. Lomareissuilla lasten kanssa voi viettää yhteistä aikaa, joka tavallisessa arjessa jää monesti aika vähälle. Ja jää sitä siellä aikaa vaimolle ja :kippis1:

Seuraavan reissun suunnittelu pitäisi varmaan kohta alottaa, kun tyttö jo lomareissulle kovasti kyselee.

Joten seuraavanlaisin kriteerien mukaan paikka pitäisi valita:

- Lennot pitäisi olla kohtuullisen lyhyet
- Hotelli/huoneistohotelli hyvin varusteltu, erityisesti uima-allasosasto, jossa lasten on hyvä temmeltää.
- Hotellissa lastenkerho
- Ruokapaikkoja lähistöllä
- Vaimolle shoppailumahdollisuuksia

Siinä muutama kriteeri. Saa nähdä minne päädytään.

Lopuksi tuohon Hupen viestiin viitaten. Nuo ihmiset, jotka lasten kanssa reissaamisesta paasaavat, ovat yleensä sellaisia ihmisiä jotka eivät ole koskaan matkustellut tai matkustelu rajoittuu yhteen Kanarian reissuun.

Olen töissä ensimmäisen isänpäivän, olen töissä ensimmäisen yhteisen joulun. :(
No katsotaan jos ensi vuonna olisi toinen ääni kellossa... :D

Mä oon myös töissä ekan isänpäivän, tosin ylkässä mihin ei tietenkään ole pakko tulla. Mutta eipä kohta 8 kk poika vielä paljon ymmärrä onko se iskä nyt kahteen asti töissä vai eikö ole ja tarvitaan sitä rahaa kuitenkin perheessä aina.

Mä oon myös töissä ekan isänpäivän, tosin ylkässä mihin ei tietenkään ole pakko tulla. Mutta eipä kohta 8 kk poika vielä paljon ymmärrä onko se iskä nyt kahteen asti töissä vai eikö ole ja tarvitaan sitä rahaa kuitenkin perheessä aina.

Itse en kyllä vapaaehtoisesti ole, aika lähellä että irtisanon itseni kun vituttaa niin paljon. :curs:

Eka isäpäivä vapaalla, myös ekat joulut pojan kanssa vapaalla :)
Tuo isänpäivä menee kyllä suurimmaksi osaksi appiukon äidin 85-vuotispäivillä (pitäs keritä treenatakin jossain välissä ;))

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom