Pientä neuvontaa olisi tarpeen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Toba
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs. Olen 15-vuotias poika. Pituutta 170,5cm ja painoa noin 75kg. Eli olen ikäisekseni ylipainoinen.

Käyn salilla 2-3krt viikossa, vähän riippuu mimmoista treeniä tehnyt ja koulupäivistä. Lähinnä yläkroppaa treenaan, jalkoja välillä lepuuttakseni käsiä. Käsien lihakset ovat ruvenneet hieman erottumaan.

Tarkoitus olisimyös laihduttaa samalla. Tarkoitus olisi aloittaa aamulenkit. Olen lukenut, että ne toimivat. Käsittääkseni aamulla kehossa ei ole hiilihydraatteja eli kehon "polttoainetta". Joten rasva palaa.

Mites syöminen. Ennen söin 4 paahtoleipää + teetä (maidolla ja sokerilla).
Nykyään juon Kahvia (juonut jo kauan, en osaa lopettaa) ja leipä tai kaksi. Viikonloppuisin saattaa mennä 4 alas jos on koko yön valvonut.
Koulussa yritän syödä 2/4 salaattia, 1/4 perunaa, riisii tms. ja 1/4 lihaa, kalaa jne. + kaksi lasia maitoa. Maidon voisin varmaan vaihtaa veteen ?

Kotona syön ruoan. Kotiruokaa, ilman salaatteja, koska mutsi ei kerkeä tekemään. Voisin kyllä jättää tämän aterian pois. Välillä käyn mummolla (viikottain) ja sielä tulee syötyä välillä pullaa tms.

Vinkkejä laihduttamiseen! mailitsekkin voi tietty lähettää! toba@welho.com

Kiitos!

pudottaaksesi kiloja syömistä ei tarvitse vähentää! älä jätä mitään tärkeitä aterioita pois. peruskotiruuankin voi vielä syödä jos taloudessa nyt ei ole tapana ranskalaisia kokata joka päivä. lasket kaloreita hieman (taulukoita löytyy netistä jotka antavat hieman osviittaa peruskulutuksesta) ja pidät itseäsi niukasti miinuskaloreilla (~500 taitaa olla hyvä luku). muista että jos et syö mitään et myöskään kuluta mitään eli ns. säästöliekki menee päälle ja rasva ei pala. paljon protskuja, hitaita hiilareita ja hyviä rasvoja ihan noin perusohjeena laihdutukseen. aerobisella saa kulutusta helposti kasvatettua ja sivuoireena voi vaikka hieman kunto kasvaa joten mikäs siinä lenkkeilessä jos ei ole sokerista tehty (suomen syksyt kun ovat mitä ovat). niin tuosta maidosta, maidossa on kuitenkin proteiinia jonkin verran, hieman d-vitamiinia ja paljon kalsiumia joten se on ihan hyvä ruokajuoma, juo vaikka kevytmaitoa tai mieluiten kokonaan rasvatonta. karkit, leivokset yms heti pois ruokavaliosta, turhaa sokeria vaan. itsekurilla se paino putoaa. tsemppiä! :thumbs:

Juu, karkit, limut, leivokset suurin osa poissa. Ja totanoin, kaikkea en edes ymmärtänyt tosta. Kuten hitaat hiilarit ?
Pitäisi väsäillä jonkin sortin ohjelma salillekkin, mutta se voi odottaa vähän aikaa.

Suomen syyskelit eivät minua haittaa. En ole sokerista tehty! :)

Todellakin neuvoja mahdollisimman paljon! kaikki on tervetulletta!

Toba sanoi:
Maidon voisin varmaan vaihtaa veteen ?
Älä suotta jätä.

Nelkku tossa aika paljon sanoikin.
Jos käyt lenkillä niin ei se mikään pakko ole aamulla käydä, jos tuottaa esim. aikataulut tiukkaa. Kyllä se lenkki tehoaa ihan muulloinkin.
Edit: Muista myös nukkua riittävästi.

Ok. Aamulenkki on paras, kirpee ilma. Sitten iltasin olen aivan väsynyt enkä jaksa enää lähteä.

Olisiko mahdollista, että joku tekisi salitreenin minulle ? :) vai pitäisikö sitä ihan johonki ohjaajaan tuhlaa rahaa perkeleesti ?

Toba sanoi:
Ok. Aamulenkki on paras, kirpee ilma. Sitten iltasin olen aivan väsynyt enkä jaksa enää lähteä.

Olisiko mahdollista, että joku tekisi salitreenin minulle ? :) vai pitäisikö sitä ihan johonki ohjaajaan tuhlaa rahaa perkeleesti ?

Selaa Faq, sieltä jöytyy valtava määrä ohjelmia joista voit valita itsellesi sopivan.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19860

Toba sanoi:

Treeniohjelmia , noista valkkaat jonkun sopivan. 3 tai 4-jakoisen tai mimmosen nyt sitten haluatkin ja laita se sit vaikka näytille.

Ok. Pitää tossa katsella, toki saa tulla Tapanilan Erällä neuvomaan jos näkee. Kuvaa voi pyytää jos sielä joku käy!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En nyt oikein sopivaa ohjelmaa löytänyt, mutta vähän sopivamman löysin ja ajattelin sitä hieman muokata.
Eli eli.

Maanantaina : Rinta
Keskiviikkona : Olkapäät ja ojentajat
Perjantai : Hauis ja alat

Tosin tämä ohjelma tulisi varmaan käytäntöön minulle sekä kaverille kenen kanssa salilla käyn. Mutta hän ei laihduta samalla...

Ylätalja niskan taakse ei tunnu mukavalta oikeassa olkapäässä, saatan tehdä kyllä väärin liikkeen, mutta ei voi mitään, pitää harjoitella enemmän.

Nyt pitäisi saada neuvoa, että millä vehkeillä noita treenejä tekisi. Ja sitten jos joku sanoo esim. Dippi, niin voisi kertoa, että mikä helvetti se dippi on :) Eli tämän perusteella pitäisi saada ohjelma. toistot ja sarjat pitäisi saada oikein, että ei liikarasitu. Jos joku kokeneempi henkilö haluaisi neuvoa... Kiitokset taas!

Treenaa ihmeessä myös selkää ja tosta ruoka puolesta sen verran että noita proteiineja näyttäis tulevan aika vähän.

Toba sanoi:
En nyt oikein sopivaa ohjelmaa löytänyt, mutta vähän sopivamman löysin ja ajattelin sitä hieman muokata.
Eli eli.

Maanantaina : Rinta
Keskiviikkona : Olkapäät ja ojentajat
Perjantai : Hauis ja alat

Tosin tämä ohjelma tulisi varmaan käytäntöön minulle sekä kaverille kenen kanssa salilla käyn. Mutta hän ei laihduta samalla...

Ylätalja niskan taakse ei tunnu mukavalta oikeassa olkapäässä, saatan tehdä kyllä väärin liikkeen, mutta ei voi mitään, pitää harjoitella enemmän.

Nyt pitäisi saada neuvoa, että millä vehkeillä noita treenejä tekisi. Ja sitten jos joku sanoo esim. Dippi, niin voisi kertoa, että mikä helvetti se dippi on :) Eli tämän perusteella pitäisi saada ohjelma. toistot ja sarjat pitäisi saada oikein, että ei liikarasitu. Jos joku kokeneempi henkilö haluaisi neuvoa... Kiitokset taas!

Jos se niskan taakse veto tuntuu pahalta niin muuta liike rinnalle vedoksi. On about yhtä tehokas, mutta ei rasita olkapäitä niin pahasti. Yleisesti voisi ajatella, että jos liikkeen tekeminen sattuu (siis huonolla tavalla sattuu), niin silloin liike joko tulee tehtyä väärin tai ei sovi sinulle.

Mites selkä? sitäkin kannattaisi treenata...

Aamupalaksi puuroa, mehukeittoa ja raejuustoa. Kuten muutkin ovat opastaneet, niin gi-seurannalla saa hyviä tuloksia aikaan. Aamiasen merkitys päivän toiminnoille eritysen tärkeää jotta pystyt hillitsemään nälkääsi.
Mahdollisimman monipuolisesti matalan gi:n hiilareita ja proteiinia eri lähteistä, hyvälaatuista rasvaa unohtamatta. Sopiva ateria väli on n.2-3h, pieniä aterioita tulee 5-6kpl päivässä. Pienet ateriat ovat hyväksikäyttöasteeltaan korkealuokkaisempia elimistölle kuin suuret. Jos teet aerobisen harjoitteen aamulla ennen aamupalaa niin juo ainakin heraproteiini drinkki ennen sitä, ettet vain ala sulattamaan lihasmassaa. Aerobinen toimii muulloinkin kuin aamulla. Menestystä tavoitteisiin :)

Toba sanoi:
Elikkäs. Olen 15-vuotias poika. Pituutta 170,5cm ja painoa noin 75kg. Eli olen ikäisekseni ylipainoinen.

Käyn salilla 2-3krt viikossa, vähän riippuu mimmoista treeniä tehnyt ja koulupäivistä. Lähinnä yläkroppaa treenaan, jalkoja välillä lepuuttakseni käsiä. Käsien lihakset ovat ruvenneet hieman erottumaan.

Tarkoitus olisimyös laihduttaa samalla. Tarkoitus olisi aloittaa aamulenkit. Olen lukenut, että ne toimivat. Käsittääkseni aamulla kehossa ei ole hiilihydraatteja eli kehon "polttoainetta". Joten rasva palaa.

Mites syöminen. Ennen söin 4 paahtoleipää + teetä (maidolla ja sokerilla).
Nykyään juon Kahvia (juonut jo kauan, en osaa lopettaa) ja leipä tai kaksi. Viikonloppuisin saattaa mennä 4 alas jos on koko yön valvonut.
Koulussa yritän syödä 2/4 salaattia, 1/4 perunaa, riisii tms. ja 1/4 lihaa, kalaa jne. + kaksi lasia maitoa. Maidon voisin varmaan vaihtaa veteen ?

Kotona syön ruoan. Kotiruokaa, ilman salaatteja, koska mutsi ei kerkeä tekemään. Voisin kyllä jättää tämän aterian pois. Välillä käyn mummolla (viikottain) ja sielä tulee syötyä välillä pullaa tms.

Vinkkejä laihduttamiseen! mailitsekkin voi tietty lähettää! toba@welho.com

Kiitos!

Sun treenamisessa pisti korvaan se että jalkoja harjoittelet lepuuttaaksesi
käsiä? Jalat ovat ihan yhtä tärkeitä kuin muukin vartalo. ja jos haluat kiinteytyä niin mitä isompia lihaksia treenaat sitä parempi on lopputulos.

Maitoa ei kannata vaihtaa veteen. ja muutenkin normaalin koti tai kouluruuan syömistä ei kannata jättää väliin.

Ravinnosta täällä jo paljon tulikin, mutta treenistä vielä senverran, että jalat ja selkä on kehän tärkeimmät ja suurimmat lihasryhmät ja niille tottakai eniten reeniä. Jos kolmijakosella meinaat niin yksi ihan perus systeemi on seuraava:

1. Rinta, olkapäät, ojentajat
2. Jalat
3. Selkä, hauis

Tässä tulee koko kroppa treenattua tasaisesti.

Jooh.. Noi jalat nyt on vaa tupannut jäämään. On ajateltu tyyliin "ku ne tän 75kg kropan kerran kantaa ni siinä saavat treeniä".

Aamulenkin voi kyllä unohtaa samantien. En yksinkertaisesti pääse ylös sängystä ennen seitsemää. Vielä pitäis saada tietää, että monella eri laitteella kannattaa tehdä rintaa, selkää, jalkoja, hauista, ojentajia. Yleensä olen 2-3 eri vehjettä käyttäny. Penkkiä ei pahemmin ole tehty, joten se olisit tarkoitus aloittaa. Sarjoina olen ajatellut jotain 4 x 10 ( ?! ). Neuvot ovat edelleen tervetulleita.

Tänään aamupalan toimi 2kuppia kahvia (maitoa ja sokeria, voin sokerin jättää). Sitten oli leipää ( Kaurapaloja tjsp ). Margariinia ja raejuustoa (kevyt). Ajattelin, että jos vaihtaisi margariinin rypsiöljyyn ?

Vielä neuvoa tämmöiseen, ei nämä kysymykset kyllä tähän lopu :P

Maanantai : Hauis, Olkapäät + Aerobinen

Hauis:

3 x 10 hauisvääntöjä käsipainoilla
3 x 10 "Hauis veto"

Rinta:

3 x 10 Penkki
3 x 10 "työntö" vinopenkistä

Soutu 1000 - 1500m
Pyöräily 10-20 min

Tiistai : Ojentajat, jalat, hartiat, selkä

Ojentajat:

3 x 10 "ojentaja kone"
3 x 10 ylhäältä alas

Jalat:

3 x 10 alhaalta ylös
3 x 10 ylhäältä alas

Hartiat:

3 x 10 ylätalja eteen
3 x 10 alhaalta ylös

Selkä:

3 x 10 soudun tyyppinen, painoilla
3 x 10 ???

Eli tämmöinen saliohjelma. 2-jakoine on, koska koulu vie aikaa. En noita nimiä muista ja joitan en edes keksinyt! auttakaa oikeasti tämän kanssa!

Toba sanoi:
Maanantai : Hauis, Olkapäät + Aerobinen

Hauis:

3 x 10 hauisvääntöjä käsipainoilla
3 x 10 "Hauis veto"

Rinta:

3 x 10 Penkki
3 x 10 "työntö" vinopenkistä

Soutu 1000 - 1500m
Pyöräily 10-20 min

Tiistai : Ojentajat, jalat, hartiat, selkä

Ojentajat:

3 x 10 "ojentaja kone"
3 x 10 ylhäältä alas

Jalat:

3 x 10 alhaalta ylös
3 x 10 ylhäältä alas

Hartiat:

3 x 10 ylätalja eteen
3 x 10 alhaalta ylös

Selkä:

3 x 10 soudun tyyppinen, painoilla
3 x 10 ???

Eli tämmöinen saliohjelma. 2-jakoine on, koska koulu vie aikaa. En noita nimiä muista ja joitan en edes keksinyt! auttakaa oikeasti tämän kanssa!
Lol :lol2: Sää olet luonut ihan uudet nimet liikkeille :lol2: Nyt sun kyllä tarvii tarkentaa, jalat alhaalta ylös ja ylhäältä alas...mitä v***ua :eek: ojentajat ylhäältä alas on vissiin pushdown eli ojentajapunnerrus taljassa? hartiat alhaalta ylös? pystypunnerrusko kenties? Voi lollo

edit: ei helvevetti toba sää oot huumormiäs, tipuin ihan täysin ja naurattaa vieläkin niin perkeleesti :lol2:

edit: puusilmä, kyllähän sä tossa mainitsit ettet muista/tiedä liikkeiden nimiä. No anyways, ei se tän jutun hauskuutta poista :thumbs:

Toba sanoi:
Aamulenkin voi kyllä unohtaa samantien. En yksinkertaisesti pääse ylös sängystä ennen seitsemää. Vielä pitäis saada tietää, että monella eri laitteella kannattaa tehdä rintaa, selkää, jalkoja, hauista, ojentajia. Yleensä olen 2-3 eri vehjettä käyttäny.
Aamu on silloin kun herätään (ainakin tässä tapauksessa) eli voit tehdä aamunlenkin silloin kun heräät, ei sen kellonajan niin väliä. Tärkeintä olisi ettet söisi mitään ennen lenkkiä, kofutabletti ja lasi vettä tai kuppi kahvia maksimissaan (verensokeri alhaalla, varo kuitenkin huonoa oloa).
Kaksi tai kolme 'vehjettä' riittää ihan hyvin per lihas, miksei joskus jopa yksikin jos isommilla painoilla riehutaan. 1-4 sarjaa 2-3:lla eri liikkeellä (vehkeellä, heh hauska sana)...niin eiköhän hyvä tule kun vielä tekee toistoja sen mukaan mitä treenillä tavoitellaan (voimaa 1-6, massaa 6-15 tjsp).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom