Pieni gallup Pakkotoiston tasosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Aika-ajoin on paneuduttava myös tämänlaiseen keskusteluun, joten otetaanpa asia käsittelyyn.

Sain tossa kommentin eräältä henkilöltä. Kommentti kuuluu "Taso laskee kuin lehmän häntä kaupallisuus tulee silmille todella rajusti ja kukaan ei bannin pelossa uskalla enää sanoa mielipiteitään. Ja sitten ne sun jees-jees-miehet: `määs blääst on iha paras q se maistu niin hyvältä`, ja muut säestää perässä"

Haluaisin itse sanoa tämmöiseen ajatteluun, että kaupallisuus on normaalia tämän kokoisessa projektissa, mutta me olemme sen pitäneet nätisti bannereita lukuunottamatta omalla alueellaan, kauppaa ei todellakaan tyrkytetä niin rajusti kuin voisi. Koskaan emme ole esim käyttäneet herkullista 22 tuhannen emailin tietokantaa suoramarkkinointiin, joku muu tekisi sen oitis. Koskaan en ole privassa puskenut vajaalle 2 tuhannelle kerralla mainoksia.

Tason laskua en osaa arvioida, mielestäni taso voi hukkua massaan, mutta sitä pyritään vaalimaan sen minkä voidaan.

Mass blast juttuun en voi oikein sanoa mitään. On aika sama mitä palstalla kehutaan, niin toki sinne tulee muidenkin myötäileviä kommentteja. Oli kyse sitten uudesta Ferrarista, hyvästä kirjoituksesta, hyvästä elokuvasta tai sitten hyvästä tuotteen mausta.

Haluaisin nyt kommenttia että onko asia tosiaankin näin vai onko tämä vain yksi näkökanta? Itse on vaikea arvioida palstaa kun niin intensiivisesti tätä vedän. Tämä on mulle niin henkilökohtainen ja näyttelee erittäin suurta osaa elämässä. Siksi haluan korjata jos jotain virheitä on havaittu. Kertokaa obktiivisesti mitä mieltä olette, koittakaa ajatella kaikelta kantilta Pakkotoistoa ja suhteuttakaa se siihen miten iso tämä on. Eli ottakaa huomioon kasvun tuomat sivuoireet kuten tason hukkuminen massaan. Taso pysyy kuitenkin mielestäni aika pirun korkeana esim juuri asiaosastoilla. Samoin sisällöntuottoon kuvien ja haastattelujen muodossa olen paneutunut todella kovaa.

Täältä ei ketään bannata koskaan mielipiteen vuoksi jos se vain kunnioittaa palstan sääntöjä, joten sanokaa vapaasti mielipiteenne ja kysykää multa jos jotain ongelmia on palstan kanssa.

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille.

Ja toivon että tämä pysyy asiallisena.

Palsta on edelleen erittäin mielenkiintoinen ja ei-kaupallinen imagoltaan.

Itse en ole mitään "ylikaupallista" huomannut, tottakai verkkokaupan yhteydessä pitää olla tuotteista tietoa jne. mutta mitään ei kyllä mielestäni tyrkytetä.

Keskustelun taso on todella kirjavaa,mutta niinhän se tämän kokoisella palstalla on väkisinkin. Treenaukseen ja ravintoon liittyvissä kysymyksissä saa kyllä todella asiantuntevia vastauksia ja yleensä typerät kommentit korjataan varsin nopeasti.

Yleisellä yms. osastoilla tulee sitten jo todella hervotonta juttua, mutta ainakin itse olen saanut niistä loistavat naurut moneen, moneen kertaan :)

Kokonaisuutena palsta on ehdottomasti paras johon olen netissä törmännyt ja tätä nykyä ainut, jota tulee aktiivisesti seurattua.

Ainahan tommosia itkiksiä löytyy. Joitain henkilöitä vaan ei mikään miellytä. Samaset henkilöt varmaan kommentois yhtälailla päinvastoin, jos mitään mainontaa ei missään näkyisi. Toisilla kun vain on pakottava tarve vinkua ja valittaa pienistäkin asioista (turhista yleensä).

Mielestäni kauppa ja sen tuotteet tulevat juuri sopivissa määrin esille ja liiallista mainontaa ei todellakaan ole esiintynyt ainakaan tähän päivään mennessä. Jos joku pitää tyytyväisien asiakkaitten positiivisia kommentteja yleensäkkin ottaen MAINONNAN TYRKYTTÄMISENÄ niin onnea vaan niillekkin.

Jatkakaa vaan samaa rataa :worship:

Kaupallisuus puskee silmille? Ei mielestäni. Laskeeko taso kuin lehmän häntä? Ei suinkaan kuin lehmän häntä, mutta jos kirjoittajia on tuhansia, niin kaikenlainen turha lisäntyy ja saa ehkä näyttämään,että asia olisi näin.Itse olen ainakin enemmässä määrin törmännyt tapauksiin missä threadit eksyvät aiheesta ja pahasti mennen väittelyksi Mazdan poltttoaineensuodattimen vaihtoväleistä vaikka itse oikea aihe käsittelisi "kuinka treenata jalat 2-jakoisella". Väittelyt ovat ok,mutta asiasta eksyminen ärsyttää...onko tämä sitten sitä laskua..niin kai..muuten minä en tiedä.

Ja mielestäni täällä ei saa bannia todellakaan helposti. :)

Mike sanoi:
"Taso laskee kuin lehmän häntä kaupallisuus tulee silmille todella rajusti ja kukaan ei bannin pelossa uskalla enää sanoa mielipiteitään. Ja sitten ne sun jees-jees-miehet: `määs blääst on iha paras q se maistu niin hyvältä`, ja muut säestää perässä"

Mielestäni Pakkis on ihan hyvässä jamassa. Ei minua kaupallisuus haittaa millään tavalla, onhan pakkiksen oma kauppa kuitenkin halpa ja monipuolinen lisäravinne-yritys, joten miksei siitä saisi sen omalla foorumilla puhua.
Eihän edes suurin osa Pakkiksella kävijöistä ole ostanut mitään Pakkotoisto- kaupasta, joten voi täällä ilman ostoaikeitakin pyöriä.

Itsekin olen kyllä kokenut tuon, että aina ei mielipidettään uskalla ilmaista ja juuri tuon bännin pelossa... Mutta en sitten tiedä onko se niin huono juttu.

jees-jees-miehistä olen kyllä sama mieltä. Tuntuu välillä, että mitä vain Mike sanoo, niin aina on se tietty joukko jotka tulevat palvomaan profeettansa puheita. Ei se periaatteessa haittaa, naurattaa vain joskus.

Mun mielestä palstan taso on laskenut muutaman vuoden takaa, milloin aloin tät lukemaan. Voinee johtua myös siitä, että ei ole enää niin paljon uusia aiheita kun kaikki on kahlattu läpi. Myös kaupallisuus on on muuttanut juttua.esim. Se että ylläpidon viestejä roinaketjuista on poistettu kaupallisuuden takia.
Asiallista kommenttia ei vittuilua. Oon kuitenkin sitä mieltä,että pakkotoisto on kattavin voima/body foorumi suomessa ja täältä ekana etin juttuja jos tarve niin vaatii.

Mike sanoi:
Sain tossa kommentin eräältä henkilöltä. Kommentti kuuluu "Taso laskee kuin lehmän häntä kaupallisuus tulee silmille todella rajusti ja kukaan ei bannin pelossa uskalla enää sanoa mielipiteitään. Ja sitten ne sun jees-jees-miehet: `määs blääst on iha paras q se maistu niin hyvältä`, ja muut säestää perässä"

Mukailijoita ja joo-miehiä löytyy aina, mutta banninpelko ja mukailu on suoraan verrannollinen siihen, että ison foorumin ylläpitäjä keskustelee "muiden kuolevaisten" kanssa, joka sitten taas antaa aika hyvän sauman mielistelyyn.

"Taso laskee kuin lehmän häntä kaupallisuus tulee silmille todella rajusti ja kukaan ei bannin pelossa uskalla enää sanoa mielipiteitään."

:anssi:

/me soittaa tälle "eräälle henkilölle" maailman pienintä viulua.

Ei pistä mun silmään kaupallisuus,ainoa mikä kiinnittää negatiivisesti huomion on toi partypokerin banneri joka "elää"

-Marchi- sanoi:
jees-jees-miehistä olen kyllä sama mieltä. Tuntuu välillä, että mitä vain Mike sanoo, niin aina on se tietty joukko jotka tulevat palvomaan profeettansa puheita. Ei se periaatteessa haittaa, naurattaa vain joskus.

Tää oli hyvin sanottu . Aluksi olin myös Mike fani tultuani tänne lueskelemaan, sitten huomasin, että sehän onkin perkele ihan normaali ihminen :)

Foorumi ei mielestäni ole muuttunut juurikaan alkuun verrattuna, siis siihen missä kohtaa itse olen tänne ilmestynyt. Kirjoittelijat ovat toki erilaisia ja välillä täytyy kansioihin varmasti tuotoksia siirtää, mutta pääpiirteittäin threadit ovat informatiivisia ja mielenkiintoisia...

Keskustelufooruminhan on tarkoitus herättää keskustelua ja kaikestahan ei tarvia kaikkien välittää. Foorumin tasosta ja sen perseelleen menosta ei mielestäni voine puhua.. Palsta kehittyy ja mukaan tulleet "nimekkäät" henkilöt lisäävät kiinnostusta, toki väheksymättä aikaisempia palstalla kirjoittelevia alan osaajia.

Verkkokauppa sidottuna foorumin yhteyteen on ainoastaan positiivinen ja käytännöllinen asia. Kaupallisuutta on mielestäni varsin vähän varsinaisen foorumin puolella. Sitä voisi tietysti olla enemmänkin ainakin minun mielestäni. Pakkotoisto oy kuitenkin tähtää todennäköisesti mieluummin positiiviseen kuin negatiiviseen tilikauteen, yritys kun kerran on. Tästä asiasta jeesusteleminen on ainoastaan kateellisuutta tahi jotain muuta mitä en ainakaan itse voi käsittää....

Kenenkään henkilökohtaisiin asioihin ei oikein voi ottaa kantaa, eikä kiinnostakkaan... Se että joku joutuu foorumilla bannatuksi on varmasti ITSE tienattua. On aivan oikein, että floodaajat ja pelkät vittuilijat saavat jäähyn. Mitä tulee mielipiteiden esittämiseen, niin itse ainakin olen sanonut aina palstalla mielipiteeni ja välillä turhankin provosoiden... Ja ei ainakaan minua ole mielipiteeni vuoksi bannittu kertaakaan.
Ja olikohan melkein eka postaukseni palstalle, kun rikoin räikeästi mainostus-sääntöä :D ja silloinkin ylläpito ainoastaan tarkensi hieman pelisääntöjä ja homma selvä...

Pakkis on ollut varsin addiktoiva ja informatiivinen kanava paskanjauhantaan ja tärkeään keskusteluun. Arvosanani tälle, myös "ajanvietteelle", on Kiitettävä :5: Ja vippilöille tuo irssikannu on loistava paikka :thumbs:

Kiitokset Pakkiksen jengille ja tietysti Mikelle koko systeemistä :kippis1:

Jahas.. nyt pakkiksen lomassa jatkamaan duunia :zzzz:

Tässä oma mielipiteeni reilun vuoden palstan aktiivisen seuraamisen jälkeen.

Keskustelun taso asiaosastoilla on mielestäni säilynyt, kun palstalla on aktiivisia kirjoittajia, jotka jaksavat kirjoittaa asiallisesti. Toki mukaan mahtuu myös muutamia mustia lampaita, joiden postien asiasisältöä voisi verrata tyhjiöön. Yleisesti kaikkia asioita pohditaan suhteellisen objektiiviselta pohjalta, mutta silloin kun mukaan tulee rajuja henkilökohtaisia mielipiteitä syntyy usein ns. Juupas-Eipäs-väittelyitä, joiden informatiivisuus on olematonta. Massa tuo mukanaan monia mielipiteitä, monia näkökantoja sekä monia ongelmia. Suuri määrä mielipiteitä tuo aina ongelmia, mutta se tuo myös keskusteluun värikkyyttä, jos ei mennä siihen ainaiseen yhden sanan väittelyyn. Suuri massa tuo suurimmat ongelmat moderoinnille, joten koittakaa jaksaa. :thumbs:

Kaupallisuus termi käsitetään täällä jotenkin negatiivisena asiana, jota se onkin, jos mennään ääripäähän. Tässä ääripäässä kaikesta muusta, paitsi kys. firman tuotteista keskusteleminen on kiellettyä, eikä siten saada objektiivistä keskustelua aikaan mistään. Kaupallista-alaa opiskelevana Pakkotoisto yhtiöstä - sekä palstasta joka yleisesti ymmärretään täysin yhteinäisinä - kaupallisuus ei juuri läpi paista, vaan omistajista ja moderaattoreista paistaa läpi aito kiinnostus asiaan. Toisin sanoen harrastuksesta on tehty työ - jopa elämä ;) - jota pidän tärkeänä tekijänä menestyksessä. Kaupallisuus on pahasta vain liiallisuuksiin mentäessä, mutta tässä vaiheessa, jossa keskustelua rajoitetaan vain asiattomuuksiin mentäessä kaupallisuutta ei edes huomaa. Tottakai ymmärrän palstan linjauksen, jossa mainostaminen on kiellettyä, mutta tätäkin on suhteellisen paljon onnistuttu tekemään mm. hypetyksen kautta. Ei kukaan halua antaa hakkauttaa itselleen K-Marketin mainosta otsaansa, jollei siitä makseta.

Banaanilinjauksesta en voi oikein mitään sanoa, koska en tuohon ole perehtynyt, enkä edes uhriksi joutunut. Yleisesti jos historian aikana on alle 200 henkilöä bannattu tämän kokoisella keskustelufoorumilla ei linjaus liian tiukka ole, pikemminkin liian löysä.

edit. Niin ja siitä täytyy vielä mainita, että tyrkyttäminen on täällä olematonta verraten suurimpaan osaan Nöx Nöx -tuotteiden myynnistä. Yleisesti kaupanalalla tyrkyttäminen on paljon pahempaa kuin täällä. Jos ette usko, menkää käymään dressmannissa. ;)

piis out.

Mike sanoi:

Pari vuotta (?) olen palstaa seurannut, oikeastaan vasta nyt aloitellut kirjoittelun. Hiljaa hyvä tulee.

1) Mua ei mainokset häiritse, ne menee vaan silmien ohi kun niihin on tottunut. Kaupallisuus yleensä kuluu tuotteiden myymiseen, sille ei voi mitään. Ja jos joku, vaikka itse myyjä, on tuotteesta X mieltä "hyvänmakuinen", se on käsittääkseni jopa käytännössä mahdollista. Kokeilkaa itse jos niin kiinnostaa, ja jos olette eri mieltä, sanokaa se.

2) Jees-jees -miehet. Onhan näitä, mutta taas niin on elävässä elämässäkin, mene minne vaan niin sitä ihaillaan kellä on eniten munaa/tehokkain auto/kovimmat tulokset. Ettekö muista kun nuorina miehinä osa kavereistanne ihaili sitä 5 v. vanhempaa jätkää joka löi kaljapullon rikki nyrkillä, no samallahan se muuttui asiantuntijaksi kaikkiin mahdollisiin asioihin. Joka haluaa jeesjeesustella, jeesailkoon. On monessa threadissa hyvä sauma "valita puoli ja saada Mikeltä huomiopisteitä", ja se voi ärsyttää sellaisia, jotka ovat jostain asiasta eri mieltä Miken kanssa, mutta se nyt vain on pelin henki.

Mielestäni monet ovat olleet eri mieltä Miken kanssa monestakin asiasta, mutta käsittääkseni jatkaa porskuttavat palstalla. Ajatelkaapa vain Nalle 2000:a, jota koko palsta mollaa aika raivolla, ja kuten joku mainitsikin (asiallisesti tai asiattomasti, mene tiedä), Miken adjutantit ovat usein heti paikalla. Kirjoittelee silti vielä (ainakin vielä eilen, kop kop).

Loppukaneettina: Loistava palsta. En tunne Mikeä, eikä se haittaa, koska ei mulla ole tarkoitustakaan hakea elämälle suuntaa (tai jotain vastaavaa paskapuhehaihattelua tähän) hänen ohjeidensa mukaan. Uskon, että hyvässä ja pahassa yhtä hyvä tyyppi kuin 99 % palstan porukasta. Yleensäkin Miken mielipiteet ovat mulle yhden palstalaisen mielipide, niin kuin kuuluisi olla muillekin. Veikkaan että Mikelläkin käy joskus mielessä laittaa ihan älytöntä paskaa johonkin threadiin ja katsoa kuinka moni myötäilee... Näkemykseni ei kuitenkaan estä arvostamasta tätä palstaa, ja kehumasta siitä työstä mikä tämän eteen on tehty.

Että imekää tästä.

-Marchi- sanoi:

Nyt sä oot asian ytimessä!

Kun palsta ja kauppa toimivat yhdessä, niin luonnollisesti kaupan tuotteet puskevat esille palstan puolella. Eivät kumminkaan häiritsevästi. Medialukutaitoa voinee palstallakin käyttää. Uusista tuotteista tiedottaminen omassa, kaupan osiossa, on hyvä toteutus. Ei ole uskomatonta hypetystä, vaan lähinnä tiedotusta ja ne voi ohittaa halutessaan kokonaan. Noin niinkuin yleisilmeeltään pakkotoisto on varsin miedosti kaupallinen. Keskustelijat itse tuntuvat hehkuttavan niin paljon tuotteita, että siitä saattaa hiukan kaupallinen kuva tullakin.

On ymmärrettävää, ettei palstalla sovi linkitellä kilpaileviin yrityksiin ja niin pois päin, mutta kyllä se varmaan hiukan syö muista tuotteistakin keskustelua. Tai tiedä häntä.

Erillinen mainonta on minun silmääni hillitysti hoidettu, eikä bannereita ja pop uppeja loiki silmille sieltä täältä, vaan bannerit on yhteen paikkaan keskitetty. Tuo juhlapokerin liike hiukan haittaa silmää, vaan ei sekään pahimmasta päästä liikkuvista/välkkyvistä mainoksista ole.

Jees-miehiä ja muita komppailijoita nyt on joka keskustelupalstalla. Postailevat nyt jotain postaillakseen. Vähän tylsää lukea montaa viestiä samasta aiheesta, vailla mitään uutta informatiota, mutta silmät viiruiksi ja stereoista jotain rauhoittavaa musiikkia, niin eiköhän taas jaksa hetken.

Kaupallisuudesta sen verran, että oon ottanu suurimman osan noista turhista mainosbannereista vittuun adblockilla, eivät enää pahemmin häiritse. Ennen FASTin tuotteiden tuomista tuonne verkkokauppaan mulla oli ainakin sellanen kuva, ettei niitä pahemmin suositeltu, (ennemminkin päinvastoin) ja nyt tuntuisi olevan toisin. En lueskellut niihin aikoihin pakkista juuri ollenkaan, joten omissa silmissä se näytti jonkinlaiselta takinkäännöltä. Mitään suurempia VIHOJA ei tuo minusta irrottanut, koska olen aina tykännyt noista FASTin tuotteista. :)

Mulla on sellanen käsitys näistä foorumeista, että "normaalikäyttäjät" eivät näy juurikaan. Räikeimmät kommentit erottuvat, ja esim. "onko nyt järkeä kasvattaa noin isoja lihaksia?" kommentit ovat erittäin harvassa, ja ammutaan yleensä heti alas. :) Helposti saa ulkopuolinen (ja miksei foorumia lukevakin) sellaisen kuvan, että lähes kaikki pakkislaiset treenaavat kovaa, syövät helvetisti, käyttävät lisäravinteita ja haaveilevat hirveistä lihasmassoista.

Muutenkin normaalin terveellisen ruokavalion ja säännöllisen liikkumisen ja yleiskunnon YLLÄPIDON dissaus on jotenkin harmittavan yleistä. Ei ole paljoa aikaa, kun jossain tredissä luki suurinpiirtein "Se jätkä ei ole kehittynyt vuosiin. Sanoo, että tykkää pitää vain kuntoaan yllä. MUTTA MITEN VOI PITÄÄ KUNTOA YLLÄ KUN EI SELLAISTA OLE." Eikä tuohonkaan kommenttiin tainnut kukaan tarttua. Tällä foorumilla on monelle helvetin vaikea ymmärtää, ettei kaikki halua lisätä sitä lihasmassaa. Tämä asia minua häiritsee aika usein.

Toinen legendaarisempi letkautus oli muuan tuttu pakkislainen, joka muistaakseni huusi vihaisena suurinpiirtein: "JALAT EI VOI KOSKAAN OLLA TARPEEKSI ISOT". Jeh. Muistan kun provosoiduin tuosta ihan saatanasti ja sitten taidettiin se mun reply poistaakin. :D

Kaiken kaikkiaan kyllä mä tätä foorumia luen. Perkatin paljon hyödyllisiä juttuja, vaikka tässä on pikkuhiljaa omat käsitykset ravinnosta ja treenaamisesta alkaneet muotoutumaan. Nykyään luenkin lähinnä yleisen keskustelun threadeja.

P.S. Nämä ovat tietenkin vain omia mielipiteitäni, mutta kirjoittelin ne kuitenkin, (vaikka ehkä vähän pelkään bannia ;)). Näin minä näen tämän foorumin.

Siis palstan taso verrattuna mihinkä?

Tottahan tämä nyt suomen paras on laatuaan.

Karrikoituna:
Oli sitten forumi mikä tahansa sen laadun muodostaa sen pääasiallisetaineiston tuottajat, elikkäs ihmiset joilla ei ole muuta tekemistä kuin roikkua palstoilla, ovat liian laiskoja opiskelemaan tai tekemään työtään joten viettävät senkin ajan selaillen höpinöitä :)

Tarkoitan tällä sitä että suurimman osan sisällöstä varmaankin tuottavat ne himopostaajat joilla on varsin paljon asiaa joka aiheeseen. Osa tahtoo olla esillä ja toitottavat itsestään ihan kyllästymiseen asti, sitten on ne jotka ilmaisevat mielipiteen joka keskusteluun ja kakun kuorrutuksena ne jotka aloittavat thredejä pakonomaisesti jopa päivittäin. Eli keskusteluforumin rungon muodostaa eri tavoin addiktoituneet henkilöt joille tämän kaltainen itsensä ilmaisemistapa on luonteenomainen tapa purkaa tuntemuksiaan jne.

Moderointi on näin ollen toisarvoinen tekijä palstan sisällön laadunmuodostumiseen. Moderoinnilla leikataan ylilyönnit pois ja vaikutetaan ikäänkuin samalla tavalla kuin virkavallan paikallaolo julkisilla paikoilla hillitsee ihmisten käyttäytymistä :)

Siis itsehän jeesjees miehet ovat tyylinsä valinneet, toki läpikuultavuudessaan välillä aiheuttavat tahatonta komiikkaa:). Toki keskusteluun yleensä kuuluu että tuodaan eriävät kannat julki, ja livenä jos ringissä jutustellaan niin alkaahan siinä vähitellen vituttaa jos joku puutiainen säestää kokoajan olemalla joka seikassa samaa mieltä :D
Olen sitä mieltä että jollei oikeasti ole mitään sanottavaa niin olkoon sitten kirjoittamatta mitään. Tuo seikka nostatti aikoinaan moderaattorina toimiessani ainakin minun sappinesteiden happamuustasoa monesti.

Ihan kuriositeettina olis mielenkiintoista nähdä diagnostiikkaa josta selviää postaajien lukumäärä joilla on esim.5000,4000,3000,2000,1000,500,100 postia.
Lisäksi samankaltainen diagnostiikka thredien aloituksesta näin ollen saisi äsken esittämästäni väitöksestä paremman kuvan. Silloin nähtäisiin miten pienen populaation käsissä tämänkin massamedian sisällön tuotto pääasiallisesti on.

Voinhan toki olla väärässäkin, mutta sehän onkin keskusteluforumeitten suola kun ei tarvi ollakaan oikeassa, kunhan tuo näkökulmansa julki.

kiitos ja anteeksi omaiset ja jumalan siunausta kaikille, kuten eräs hurskas urheilija televisiossa taannoin siunaili....

Ehkä pienenpieni askel tuossa kritiikissä esitettyyn suuntaan ollaan menty. Omia tuotteita kehutaan ja joojoo-miehiä on vähintäänkin tarpeeksi. Nuo kun jättää omaan arvoonsa, niin erinomainen ja viihdyttävä palsta on edelleen.

Ehkä ainut oikeasti ärsyttävä muutos on tapahtunut moderoinnissa, joka on muuttunut aivan liikaa kaikillapitääollakivaa-pelleilyksi. Esimerkkinä vaikkapa Nalle2000:n jutut: vielä pari vuotta sitten olisi haistatettu vitut, porkkanoitu ja laitettu kick-bannit perään. Voi niitä aikoja, kun pakkislaiset olivat vaan pakkislaisia, eikä mitään kaupan asiakkaita...

- tiukka moderointi pitää keskustelun siistinä, mitä netin ihmemaassa kokee kovin harvoin. En tunne että banni tai sillä uhkailu olisi täällä lisääntynyt, tosin en kaikkia threadeja seuraakaan. Mielestäni nykyisellä moderointilinjalla kannattaa jatkaa.

- kaupallisuus: en kutsuisi muutamaa banneria sivun yläreunassa vielä liialliseksi kaupallisuudeksi - varsinkin kun asioiden tekeminen vaatii aina rahaakin. Päinvastoin, pitääkin poiketa dvd-plazalla pitkästä aikaa, hyvä saitti (mielipiteeni, ei mainos).

Eli jatketaan samalla tavalla, please.

Kylkyl-miehistä sun muista "lakeijoista" ovat muut jo varsin ansiokkaasti avautuneet...

Mitä kaupallisuuteen tulee niin tavallaan se hiertää omaa mieltä jonkin verran; Saako sitä nyt varmasti objektiivista tietoa? Vedätetäänkö varsinkin juniori-palstalaisia ostamaan jotain tuotteita mitä he oikeasti eivät tarvitse? Tähän mennessä onneksi ensimmäiseen kysymykseen kyllä ja toiseen ei. Mutta tällainen uhka on jokatapauksessa olemassa, jos esim. pakkiksen omistajuus vaihtuu ja Miken ja Jounin tilalle tuleekin joku kyyninen, rahanahne "autokauppias." Mitä sitten keskustelufoorumille tapahtuu jos ylläpito ei enää välitä tippaakaan pääasiasta eli saliharrastuksesta?

Tämän hetken suurimman ongelman muodostavat keskustelijat itse. Tuntuu että vittuilun määrä on kohta kipurajalla ja varsinkin yleisellä puolella "syödään elävältä" jos joku kehtaa erottua ruodusta. Lisäksi monille keskustelijoille näyttää olevan mahdotonta hyväksyä eriäviä mielipiteitä ja näkemyserot johtavat turhiin nokkapokkiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom