Pienen naisen koko ja tavoitteet...

Olen aloitellut punttia, pitkiä sarjoja koko kroppaa monipuolisesti näin alkuun.
Tarkoitus olisi saada ylimääräistä pois, ja peruskestävyyttä aerobisella myös, ennen kuin alkaa lihasten muokkaus.
Mutta kysymys kuuluukin, paljonko sitä painoa ensin pois? Pituutta 150 cm, ja paino nyt 49 kg.
Tavoite siis kiinteytyminen, pitkällä tähtäimellä voima.
Paljon kokoiseni siis tulisi painaa? Vaikea itse arvioida, paljon lihasten osuus painossa on yms.
Auttakaa pientä...:wtf:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No sen verran voin auttaa kertomalla, että itse olen 156cm ja painan n.50kg aloittelija olen, enkä tavoittele runsasta lihasmassaa.

edit: itseäni kiinnostaisi tietää ketä muita pienikokoisia täältä löytyy.

Ei kai sun painoa juurikaan tarvitse tuosta pudottaa?? Itse olen 153cm ja n.46kg - painoindeksiä jos tuijottaa, niin ihan liian vähän painan. Mut ei mun mielestä sunkaan pidä painoa pudottaa, todellakaan! Painoindeksisi on 21.8, eli hyvinkin normaali. Lainattua tohtori.fi:stä:
Normaalipainoisen painoindeksi on välillä 18,5 - 24,9. Nämä viiterajat soveltuvat parhaiten 18-60 -vuotiaille aikuisille.

Mutta tietysti kukin tietää itse parhaiten, missä painossa on hyvä olla. Sen verran paljon on saarnaamista tullu kuunneltua, etten silti noille mitoille itsekään enää pysty painon pudotusta suosittelemaan :) Tsemppiä!

(Tästä nyt ei ehkä ollut apua.. :rolleyes:)

eli siis miten toi painoindeksi laskettiin? paino:pituusxpaino? ite en loppujen lopuksi tiedä kuinka pitkä olen, koska joka mittauksella (eri paikassa) oon ollu eri mittainen. pituus on 153-157cm välillä. joten laskin: 49kg(painoni) : 155cm(keskimäärä mittani)x49kg=15.49 (49:155x49) Eli siis painoindeksini on normaalirajan alla?
Mutta jos haluaa kiinteytyä niin eikö sillo pitäs kattoo rasvaprosenttiin?pihtimittaus? vai_mikä_se_nyt_on?

Ite oon sitä mieltä että: ei se vaaka, vaan ne tulokset :)

eli siis miten toi painoindeksi laskettiin? paino:pituusxpaino? ite en loppujen lopuksi tiedä kuinka pitkä olen, koska joka mittauksella (eri paikassa) oon ollu eri mittainen. pituus on 153-157cm välillä. joten laskin: 49kg(painoni) : 155cm(keskimäärä mittani)x49kg=15.49 (49:155x49) Eli siis painoindeksini on normaalirajan alla?

BMI = massa/(pituus^2) [kg/m^2]. Kaiken logiikan mukaan ton mitä sä laskit pitäis olla 155/1.55 riippuen siitä missä muodossa oot pituuden syöttänyt, joten ilmeisesti toi näennäisesti erisuuri arvo johtuu laskimen liukulukutarkkuudesta.... :/

Ainoa luotettava tulos on pihtimittaus - sellanen käsipeli sai itselläni aikaan melkein 40% tuloksen, mikä nyt ei millään millään millään ilveellä voi tällä kropalla pitää paikkansa :rolleyes: Sillon tietty kismitti ja sai puhtia treeniin.

Painoindeksisi noilla lukemilla, jos mitataan niin että olet 155cm ja painat 49kg on 20.4 eli normaali - ei syytä laskea painoa :) Painonindeksi lasketaan siis jakamalla paino pituus*pituudella, näin:

Esimerkiksi 70 kg painava 175 cm pitkä henkilö: BMI = 70 kg / (1,75 m * 1,75m) ≈ 23 kg / m2, joten esimerkkihenkilö on normaalipainoinen.

49 / (1,55*1,55) = 20,39...

Pituutta 158cm ja painoa tällä hetkellä 49kg..:eek: joka on siis näin lyhyeen varteen itselleni liikaa..Lihastakin jo vähän tullut haalittua eli en omasta mielestäni mikään totaaliplösö ole, mutta viimeisen puolivuotta elämän henkinen puoli vetänyt sellaista vuoristorataa, mistä johtuen suhde ruokaan on ollut enempi ja vähempi ongelmallista..
Esim viime kesänä painoin n. 45kg, mikä taas oli liian vähän, joten esim. itselleni ihannepaino luultavasti olisi siellä 46-47kg hujakoilla..

Mutta jokaisella se on niin henk. kohtaista..Etenkin tällaisilla pienikokoisilla tuntuu jo parin kilon vaihtelut suuntaan jos toiseen dramaattisilta..

Etenkin tällaisilla pienikokoisilla tuntuu jo parin kilon vaihtelut suuntaan jos toiseen dramaattisilta..

Tuskin se on niinkään niistä kiloista kiinni vaan enemmänkin siitä, mitä ne kilot on. Kilo lihasta vs. kilo rasvaa/nestettä tuntuu kropassa niin erilaiselta.

Itselläni pituutta vajaa 158 cm ja tämän aamun paino 60,8 kg. Pidän itsenäni tällähetkellä pienenä. Luulempa, että ihannepaino itselläni olisi noin 55-56kg. Massaa minulla on paljon jaloissa. Vaikea sanoa, kuinka paljon pitäisi ihmisen painaa, itse olen pitänyt aina itsenäni painavana, vaikka hirveä läskiperse en ole koskaan ollut. Lihas siis painaa, näin olen päätellyt. Ja jokainenhan sitten itse päättää kuinka paljon kroppaansa lihasta haluaa. Paljon kehon paino riippuu uskoakseni myös luustosta. Mutta neuvonpa miettimään asiaa silmämääräisesti eli jos näytät mielestäsi pikkuruiselta ja ohkaselta, kun vertailet salilla itseäsi sellaiseen ihmiseen, jonka tyyppiseksi haluaisit myös kroppasi, niin ei muuta kuin tuumasta toimeen. Treeniä ja riittävästi proteiiniä poskeen, niin pääset alkuun. En usko, että vaakaan kannattaa aluksi hirveästi katsoa, vaan peiliin ja alkaa yrittää saada hyvä tuntemus omaan kroppaan, tietää, että mitä milloinkin tapahtuu. Saliharjoituksen alussa painosi varmaankin nousee automaattisesti. Tulipas nyt aiheesta tekstiä...

Pituutta 158cm ja painoa tällä hetkellä 49kg..:eek: joka on siis näin lyhyeen varteen itselleni liikaa..Lihastakin jo vähän tullut haalittua eli en omasta mielestäni mikään totaaliplösö ole, mutta viimeisen puolivuotta elämän henkinen puoli vetänyt sellaista vuoristorataa, mistä johtuen suhde ruokaan on ollut enempi ja vähempi ongelmallista..
Esim viime kesänä painoin n. 45kg, mikä taas oli liian vähän, joten esim. itselleni ihannepaino luultavasti olisi siellä 46-47kg hujakoilla..

Mutta jokaisella se on niin henk. kohtaista..Etenkin tällaisilla pienikokoisilla tuntuu jo parin kilon vaihtelut suuntaan jos toiseen dramaattisilta..

Tuo on kyllä totta, esim. itse vuosia sitten painoin. 43kg ja olin näin jälkeenpäin katsottuna aivan liian laiha...jossain vaiheessa aloin kuitenkin syömään enemmän ja painoni nousi 46-47kg tuntumaan. kuvista
katsottuna olin tuolloin terveen ja hoikan näköinen....sitten taas, kun noista lukemista menee yli keho alkaa helposti keräämään ylimääräistä reisiin ja peppuun.
MUTTA ei sitä painoa kannata hirveästi keskittyä tarkkailemaan. mulle käy ihan yhtä hyvin(jos ei paremminkin) että paino pysyy nykyisellään jos saan jossain vaiheessa rasva% pienemmäksi ja lihakset isommaksi :)

Syöttekö te lisäravinteita punttitreenin päätteeksi? Mun nyt jotenki ihan käsittämättömän vaikeaa löytää oikeaa informaatiota siitä, paljonko mun kannattais esim. palautumisjuomaa itselleni tehdä? Onko esim. puolen litran setti, jossa 40g hiilaria ja 40g protskua liikaa tunnin hikoilun päälle? Mun on ihan turha kattoo mieheltä mallia, koska se veti eilenkin niin tuhottoman määrän kaloreita pelkkien lisäprotskujen ja -hiilarien myötä, ettei siitä nyt oikeen oo opasteeksi itselle...

Muistakaapa myös pienet naiset, että lihas vie vähemmän tilaa, mutta painaa enemmän. Jos kasvatat lihasmassaa, tulet painamaan enemmän. Jos onnistut laihduttamaan, laihdutat myös lihasta pois,ellet dieettaa huolellisen ruokavalion avulla.Silloin lihasmassan määrä vähenee hitaammin, ja toivottavasti kropan koostumus muuttuu paremmaksi: enemmän lihasta, vähemmän rasvaa. Kilomäärissä tällaista muutosta ei välttämättä näe!

Esimerkkinä itseni: Olen 150 pitkä -siis oikeasti lyhyt. Nelisen vuotta sitten, pitkän salitauon jälkeen painoin 58kg. Nyt menossa on 4. vuosi comebackista salille, ja painoa on 59 kg. Vaatekokoni on kuitenkin 2 numeroa pienempi kuin salitauon jälkeen. Muitakin muutoksia on: selkäni on leveämpi ja olen kaikenkaikkiaan lihaksikkaampi. Olen myös vahvempi: vedän helposti maasta ja kyykkään ennätyspainojani. Yhteensä olen treenannut salilla 8 vuotta, joten treenaamisessa on rutiinia.

Olenko sitten hyvän painoinen? Ihan selvästi voisin ottaa läskiä pois. Mutta kilomäärää mielummin ottaisin ennemin senttejä rasvaa pois. En siis arvioi edistymistäni kilojen vaan senttien avulla.
Inbody-mittaukset pidemmällä aikavälillä olisivat varmasti hyvä apu omiin tavoitteisini pääsemisessä.

Kuten täällä on moni jo opastanut, älkääs nyt hyvät (pienet) naiset tuijotelko niin ahkerasti niitä vaa'an numeroita! Varsinkaan jos tavotteena ei oo luurangon ympärillä riippuvat löysät nahat :jahas:

Mä oon kans pieni: 155 cm on mittaa. Paino on siinä 53-54 kg kieppunut muutaman kuukauden, sen verran mitä olen välillä salin vaa'alla käväissyt. Ja rasvaa ei tosiaan ole liikaa. Lihasta voisin ottaa vielä ehkäpä jopa hitusen enemmän, ja sehän tuo taas noihin vaa'an lukemiin lisäystä.

Hyvänä esimerkkinä se, että muutama viikko sitten miehen sukulaisen häissä muutama ihminen tuli kysymään, että voi kun oot niin ihanan pieni ja hoikka, mitä sä oikein edes painat? Sitten suut loksahtelivat kun sanoin tuon "VALTAVAN" painoni (mikä ei TOSIAAN ole valtava) - olivat varmaan odottaneet, että sanon just jotain et "43 kiloo".. HAH!:lol2:

itselläni pituutta 153cm ja painoa n. 52kg. Mulle on moneen kertaan toitotettu sitä, että painoindeksi ei ole välttämättä pätevä mittari lyhyillä ihmisillä. Ihan loogiselta kuulostaa, tiedä sitten onko oikeasti totta. Kuitenkin, jos siihen vielä lisää sen, että painoindeksi ei päde myöskään erityisen lihaksikkaille ihmisille niin mitä tästä voimme päätellä.....?

Hyvänä esimerkkinä se, että muutama viikko sitten miehen sukulaisen häissä muutama ihminen tuli kysymään, että voi kun oot niin ihanan pieni ja hoikka, mitä sä oikein edes painat? Sitten suut loksahtelivat kun sanoin tuon "VALTAVAN" painoni (mikä ei TOSIAAN ole valtava) - olivat varmaan odottaneet, että sanon just jotain et "43 kiloo".. HAH!:lol2:

Heh, mahtavaa :hyvä:

Tarkoitus olisi saada ylimääräistä pois, ja peruskestävyyttä aerobisella myös, ennen kuin alkaa lihasten muokkaus.
Mutta kysymys kuuluukin, paljonko sitä painoa ensin pois? Pituutta 150 cm, ja paino nyt 49 kg.

Väkisin tulee mieleen, että pakkoko sitä painoa on yrittää pudottaa. Mielummin keräät lihasta ja huolehdit, ettei paino ala nousta kovin sukkelaan. Paino voi pysyä samassa kun vaatekoko ja näppituntuma (esim mahdollinen mahamakkara tai sisäreisi) muuttuu reilusti suuntaan tai toiseen.

ps. Tähän mennessä olen ketjun massamonsteri ja hongankolistaja (163/64) :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom