GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Pienen naisen koko ja tavoitteet...

Nyt mä en tajua tota vyötärön ympärysjuttua.. Kokeilin tohtori.fi:n laskurilla, ja laskurin mukaan mulla on aihetta painontarkkailuun. Voi jumalauta, ei kai nyt sentään?! Olen pitänyt itseäni pienenä, mut näköjään totuus on toinen. Eivoitajuta :eek:

Tai sitten mä lasken ihan päin hlevttiä... Tai siis en osaa edes mitata oikein.

Pikaisesti kun lukuja tossa vielä pyörittelin, niin mun pitäs vyötäröltä saada napsastua 15cm pois?! Mitenhän sen sitten tekis, ilman että paino enempää laskee. Mielenkiintoista. Ei pitäs ikinä sortua ajattelemaan mitään tollasia.

Nyt mä en tajua tota vyötärön ympärysjuttua.. Kokeilin tohtori.fi:n laskurilla, ja laskurin mukaan mulla on aihetta painontarkkailuun. Voi jumalauta, ei kai nyt sentään?! Olen pitänyt itseäni pienenä, mut näköjään totuus on toinen. Eivoitajuta :eek:

Tai sitten mä lasken ihan päin hlevttiä... Tai siis en osaa edes mitata oikein.

Pikaisesti kun lukuja tossa vielä pyörittelin, niin mun pitäs vyötäröltä saada napsastua 15cm pois?! Mitenhän sen sitten tekis, ilman että paino enempää laskee. Mielenkiintoista. Ei pitäs ikinä sortua ajattelemaan mitään tollasia.

Ei oo pakko kertoo...mut mitkä ne sun mitat on? voihan olla että sulla on vaan kapee lantio.
se vyötärö on kapeimmasta kohdasta ja lantio on levemmästä (jotkut sanovat että tulisi liu´uttaa sitä nauhaa vähän ylös ja alas = ei tiukka mitta, vyötäröstä taas mahd. napakka mitta)

Mittasin vyötärön tohtori.fi:n ohjeen mukaan, eli uloshengityksen päätteeksi ja vajaa pari senttiä navan yläpuolelta. Vyötärö 65cm ja lantio 78cm. Mut mä ostan kunnon mittanauhan, ton mittasin narulla ja perus työkalupakki-mittanauhalla.. Tai mitä se toisaalta vaikuttaa.

vyötärön mitta otetaan alimmaisten kylkiluiden kohdalta/vyötärön kapeimmalta kohdalta. ja lantion mitan kohdasta on ollutkin jo puhetta, että mistä se otetaan. Elloksen/josefssonnin/muun katologin takasivuilta yleensäkin löytyy mittojen otto paikat.

Miriami: Lähes samat mitat kuin minulla :D (65/80)! Olen aina ollut 'lantioton' ja vyötäröä ei hirmuisesti erotu ;F. Minäkin olen tosin sääälittävä ruikku joten en ajatellut uskoa tohon kehotukseen.

vyötärön mitta otetaan alimmaisten kylkiluiden kohdalta/vyötärön kapeimmalta kohdalta. ja lantion mitan kohdasta on ollutkin jo puhetta, että mistä se otetaan. Elloksen/josefssonnin/muun katologin takasivuilta yleensäkin löytyy mittojen otto paikat.

Käytännössä lantio mitataan perseen leveimmältä kohtaa, jos ei katalogia ole käsillä :)

Sabi: Joo, siis joko mun pitäs kasvattaa lantiota :rolleyes: tai sitten kaventaa se 15cm vyötäröltä - mutta suoraan sanottuna, miksi? Okei, tottakai olis kiva olla joidenkin ihanteiden mukainen "herkkupala", mutta näköjään ei vaan millään onnistu ;)

Olen pieni ja kuvailisin itsekin muodokkuuttani Mars-patukkamaiseksi - eli muotoja ei juurikaan ole.

Sabi: Joo, siis joko mun pitäs kasvattaa lantiota :rolleyes: tai sitten kaventaa se 15cm vyötäröltä - mutta suoraan sanottuna, miksi? Okei, tottakai olis kiva olla joidenkin ihanteiden mukainen "herkkupala", mutta näköjään ei vaan millään onnistu ;)

Olen pieni ja kuvailisin itsekin muodokkuuttani Mars-patukkamaiseksi - eli muotoja ei juurikaan ole.

eikös sit pitäis olla sellane kun itse haluaa olla? eikä mikään kauneuden esikuva :)

Käytännössä lantio mitataan perseen leveimmältä kohtaa, jos ei katalogia ole käsillä :)
Aaa, no sitten se kasvoi tuo lantio 5 senttiä eli n. 65/85. Persettä oli vaikea löytää kun sitä ei OLE. Kuihdutin lihakseni ja samalla lähes koko gluteus maximuxen suoraan sanoen. Eli on kiva olla tällanen lattaperse :itku:.

Miriami: Ollaan marspatukoita yhdessä~~ :hyvä:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
No jaa, kykyään kauneuden esikuva on vaan olla mahdollisimman laiha.

Mulla vyötärö nyt 57 senttii, tavoite olisi saada alle 55 :D En toki millään kyseenalaisella keinolla tuohon pyri, siinä se laihdutellessa kapenee jos on kavetakseen, siihen en nimittäis usko, että perseestä ja reisistä lähtis yhtään mitään irti. (Ei sillä etteikö niissä olisi mitään laihdutettavaa, sitä toki on ja enemmän siellä ku mahassa, mutta hemmetin tiukassa ne tuntuu olevan :D )

No jaa, kykyään kauneuden esikuva on vaan olla mahdollisimman laiha.

Mulla vyötärö nyt 57 senttii, tavoite olisi saada alle 55 :D En toki millään kyseenalaisella keinolla tuohon pyri, siinä se laihdutellessa kapenee jos on kavetakseen, siihen en nimittäis usko, että perseestä ja reisistä lähtis yhtään mitään irti. (Ei sillä etteikö niissä olisi mitään laihdutettavaa, sitä toki on ja enemmän siellä ku mahassa, mutta hemmetin tiukassa ne tuntuu olevan :D )

Joo mulle kans 55cm vyötärö...oikeesti mul oli kyl ihanteena 56, kun ois sama lukema pään ympäryksen kanssa :D sit pitäs saada sentti pois vyötärölt ja se siirrettyy rintoihin, nii mitat ois 90-56-90 :hyvä:

Hyvä pointti:thumbs: Itse olen myöskin kokoa alle 159 ja painan se 48-51 ihan nesteistä sun muista naisten kirouksista riipuen.Ennen olin laiha läski,nyt sellainen pikkuinen ja naisellinen ja aion kyllä kehua,että se lihaspyöreys erottuu tästä ja olen ihan yyber tyytyväinen ulkomuotooni. Tavoitteeni on pitää se sellaisena.Siis päässäni,että olen tyytyväinen sama se jos tulee lihaa tai läskiä kunhan itse viihdyn kropassani niin se riittää...

Pieni on kaunista:)

Kävin lekurissa ja minut mitattiin ensimmäisen kerran siis yläasteen jälkeen....158cm :hyper: olen siis kymmenen vuotta valehdellut pituuteni.Tuo kuulostaa jo niin paljon lyhyemmältä:jahas:

Jatkakaa:rolleyes:

Kävin lekurissa ja minut mitattiin ensimmäisen kerran siis yläasteen jälkeen....158cm :hyper: olen siis kymmenen vuotta valehdellut pituuteni.Tuo kuulostaa jo niin paljon lyhyemmältä:jahas:

Jatkakaa:rolleyes:

tosiaan oon itekkin saanut niin monta kertaa eri mittaustuloksia mun pituudesta että eipä oikeen tiedä mitä uskoa.. ihan terveydenhoitajien/lääkäreiden mitoilla ollaan saatu eri tuloksia :D tulokset vaihdelleet siinä 157-161 välillä eikä tuo voi johtua mistään kasvamisesta koska tuon 161 jälkeen lukemat ovat taas romahtaneet sinne 158 paikoille.. :D sanon olevani 158 koska se on viimesin tulos :hyper: :hyvä:

Joo mulle kans 55cm vyötärö...oikeesti mul oli kyl ihanteena 56, kun ois sama lukema pään ympäryksen kanssa :D sit pitäs saada sentti pois vyötärölt ja se siirrettyy rintoihin, nii mitat ois 90-56-90 :hyvä:
Hehe, enpä oo ikinä ajattellut, että päänympärystä vois verrata vyötäröön.

Me taidetaan muuten olla melkein samankokoisia, paitsi että minä painan paljon enemmän ja pari senttii pitempi. Ja multa puuttuu perseestä se 90-56-90 vaadittava sentti...

Hehe, enpä oo ikinä ajattellut, että päänympärystä vois verrata vyötäröön.

Me taidetaan muuten olla melkein samankokoisia, paitsi että minä painan paljon enemmän ja pari senttii pitempi. Ja multa puuttuu perseestä se 90-56-90 vaadittava sentti...

mä olen joskus pienenä "keksinyt" nuo strategiset mitat...se jatkuu velä siten, että mitta polvienkohdalta(kun seisot jalat yhdessä) on myöskin 56cm :D

ja (paitsi) sä oletkin pikkasen timmimmässä kunnossa ku mä! :worship:

Uusi palstalainen, jonkin aikaa lurkannut, tässä ihmettellöö... Lieneekö ihan pöljä kysellä tämmöistä, mutta kuinka nopea painonkasvu on lyhyelle (159 cm) naiselle normaalia kun aloittaa elämänsä eka kerran lihaskuntotreeniä ja muuttaa ruokavaliota mielestään parempaan suuntaan, eli mulla enemmän, parempilaatuista ja useammin (protsku- ja kasvispainotteista 1800-2000 kcal/pv)? Voiko painokeskiarvo nousta 56 kg -> 58/59 kg kolmessa viikossa ilman että siitä olisi suurin osa fläsää? Vaaka on käynyt jopa 60 kg paremmalla puolella. Treeni on vielä toistaiseksi lihasjumppaa ja pumppia 2 krt/vk pienen lenkkeilyn ohella, tarkoitus olisi aateloitua vähitellen pumpin kautta salille vapaisiin painoihin ja lakata olemasta heikkopeikko =) Läskimmäksi en haluaisi, mutta paino saa kyllä nousta jos se on enimmäkseen lihasta. Aiemmin olen harrastanut vain lenkkeilyä. Nyt tunnen kroppani jotenkin turvonneeksi ja istuvimmat vaatteet kiristää oudoista paikoista. Muuten olo on kuitenkin ok, jopa loistava verrattuna entiseen, kun söin n. 500 kcal vähemmän ja olin aina väsynyt. Hälärit vaan päällä kun vaa'assa lukemat nousee nousemistaan...

En tietenkään usko että kellään on tyhjentävää vastausta tähän ihmettelyyni, mutta kiinnostaisi jo sekin, miten muilla lyhkäsillä naisilla on paino noussut harjoittelun alkuvaiheessa, ja missä vaiheessa voi todeta että syö tarpeeksi tai liikaa... Voiko painon odottaa tasaantuvan tai kääntyvän jopa laskuun? Vai onko painon vaihtelu ja kehitys vaan niin yksilöllistä, että sitä on turha vertailla?

Hmm... Eipä muuten tullut mieleenkään tuo nesteen kertyminen. Painonnousu kieltämättä tuntuu semmoiselta pöhötykseltä. Kiitos kokeneen tuntuisesta vastauksesta =)

Kaikki on mulle nyt niin uutta ja outoa... Mutta kivaa on ollut, vaikka aloittelijan kivuilta ja kolotuksilta en oo säästynyt. Olis pitänyt aloittaa lihaskuntoilu jo paljon aikaisemmin, eikä vasta kun rikkiytynyt polvi pakottaa sitä huoltamaan.

Olkaa muuten onnellisia mitoistanne, mun vyötärö-lantiosuhde on nykyään itkettävä 0.77... Vyötärö on 72 ja pehva 94 cm. Pois alta kivet ja männynkävyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom