GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Pienen naisen koko ja tavoitteet...

meinasin kirjoittaa tismalleen saman kun ylläoleva.. mä oon samanpitunen ja kilon painavempi. mielestäni olen kyllä timmimpi kun monet samanpainoset tai kevyemmätkn. ei se paino vaan se peili :) ihan oikeesti. mut jos ajatellaan että oikeesti jos tulee 1 kilo RASVAA lisää niin kyllä se helposti näkyy... se on meijän taskukokosten kirous:(

eli tää oli siis tuonne 1 sivun viimesen postaukseen lisäys... jäi tuo kakkossivu kokonaan lukematta

Viimeksi muokattu:
mut jos ajatellaan että oikeesti jos tulee 1 kilo RASVAA lisää niin kyllä se helposti näkyy... se on meijän taskukokosten kirous:(

Ajatelkaas asiaa myös toiselta kantilta. Jos ja kun teille taskukokoisille kertyy lihasta, niin sekin kyllä näkyy helposti ja kauniisti, se on teidän taskukokoisten siunaus :).

Ajatelkaas asiaa myös toiselta kantilta. Jos ja kun teille taskukokoisille kertyy lihasta, niin sekin kyllä näkyy helposti ja kauniisti, se on teidän taskukokoisten siunaus :).

Hyvä pointti:thumbs: Itse olen myöskin kokoa alle 159 ja painan se 48-51 ihan nesteistä sun muista naisten kirouksista riipuen.Ennen olin laiha läski,nyt sellainen pikkuinen ja naisellinen ja aion kyllä kehua,että se lihaspyöreys erottuu tästä ja olen ihan yyber tyytyväinen ulkomuotooni. Tavoitteeni on pitää se sellaisena.Siis päässäni,että olen tyytyväinen sama se jos tulee lihaa tai läskiä kunhan itse viihdyn kropassani niin se riittää...

Pieni on kaunista:)

Mulla on nyt ongelma - multa lähtee heti paino laskemaan rajustikin, kun alan treenaamaan kunnolla. Vuosi sitten paino laski 1,5 kuukaudessa 46,5 --> 41kg, eikähän se nyt enää oikeasti ole mielekäs paino edes mun mittaselle. Nyt kun aloin taas treenata, paino tipahti heti kilon, ja kovaa vauhtia on tippumassa lisää. Okei, syöminen ei oo samaa porsasteluluokkaa kuin ennen, koska en vaan kykene siihen mässäilyyn ja sikailuun - se jollain alitajusella tasolla ei vaan istu yhteen sitten treenaamisen kanssa. Tyhmä tyttö? Kyllä.. :D

Mut kysymys kuuluukin. Tavoitteena siis saada lihasta tähän pullan tuntuseen ruumiiseen, niin paljonkohan sitä ihan oikeasti uskaltaa syödä ja mitä, että pääsee tavoitteeseensa? Tällä mun iskostuneella "kevyt ruoka - raskas treeni"-kuurilla mä oon kohta taas ameeba.

edit: Äh tähän mä voin etsiä vastausta ravintopuolelta :D Sori.

Ite oon vajaa 160 senttinen ja painoa vajaa 60 kiloa, ja vaatekoko pääsääntöisesti 36, joskus jopa 34 tai vaihtoehtoisesti 38. Painolla ei sinänsä väliä, mutta kiva olisi näin painoluokkaurheilijana päästä 56 kg alle... Ja vaikken olisi, niin tärkeämpää olisi, ettei tarttes jatkuvasti vaatteita olla uusimassa, kuin joku vaa'an lukema :D

Miriami, sulla on muitakin vaihtoehtoja kuin tuo "kevyt syöminen" joka ilmeisesti tarkoittaa vähän syömistä ja porsastelu. Ite syön hyvin ja kevyesti 3000 kaloria päivässä, ja siitä on kyllä porsastelu kaukana. En tosin jollekin aloittelijalle suosittele mitään tollaisia kaloreita kuitenkaan...

Mut kysymys kuuluukin. Tavoitteena siis saada lihasta tähän pullan tuntuseen ruumiiseen, niin paljonkohan sitä ihan oikeasti uskaltaa syödä ja mitä, että pääsee tavoitteeseensa? Tällä mun iskostuneella "kevyt ruoka - raskas treeni"-kuurilla mä oon kohta taas ameeba.

Jos haluat saada lihasta, niin sinun täytyy syödä hieman yli kulutuksesi, jotta sillä patilla olisi ylipäätään mahdollisuuksia kasvaa ja kehittyä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että alat porsastelemaan paskaruoalla vaan syöt terveellisesti ja säännöllisesti oikeita ruoka-aineita eikä mitään pelkää kevyttä salaatti linjaa. Nosta kaloreitasi/annoskokojasi pikkuhiljaa ylöspäin ja seuraat hieman painon muutoksia -> ylöspäin on oikea suunta sinun kohdallasi. Kun ravinnon määrä kasvaa ja totuttelet kehoasi runsaampaan ruokavalioon, niin samalla aineenvaihduntasi vilkastuu ja treeni kulkee kuin unelma ja tuloksia alkaa syntymään.

Mä kun oon luullut, että ihmiskroppaan pätevät samat lait huolimatta siitä, onko pituutta 140 vai 190 senttiä... :rolleyes:
Myös teidän "pienten ihmisten" kehonkoostumus muuttuu ihan samoilla konsteilla kuin meidän isompien, lihas painaa teilläkin enemmän kuin läski ja tekin tarvitsette plussakaloreita kasvattaaksenne lihaksia.
Pitäisköhän mun aloittaa meille amatsoneillekin oma ketju?

Mä olen kans 158 cm pitkä ja alimmillaan painanut kisatilanteessa 48,6 kg. Jo silloin koin, että olen aivan liian pieni ja jos ajatellaan, ettei olisi ollut lihaksia, olisin omasta mielestäni sairaalloisen laiha.

Ennen salilla käynnin aloittamista painoin alimmillaan 53 kg ja voi jestas mikä ruipelo olin silloin. Nyt sen huomaa, kun katsoo vanhoja kuvia. Siihen tuli sitten salin myötä 6 kg lisää painoa pikkuhiljaa, mutta vaatekoko pysyi about samana, paitsi tiukat paitapuserot ei menny hartioista päälle.

Nyt on edellisistä kisoista tullut 10 kg lisää ja painan enemmän kuin koskaan. Ottaahan se välillä päähän, mutta tähänkin tottuu. Oma ihannepaino tällä lihasmassalla olisi varmaan 55 kg, silloin oisin ehkä omastakin mielestä timmissä kunnossa. Tällä hetkellä muut ihmiset kehuu miten hyvältä ja urheilulliselta näytän, mut omaa silmää ulkomuoto ei miellytä. Mut ruoka on hyvää ja elämästä pitää nauttia, eli yritän olla stressaamatta muutamasta kilosta :)

Jep, minä olen 158 pitkä ja painan sen 54 - 55kg, ja tuosta on vielä mistä ottaa pois. Ennen treeniä painoin ehkä 47, ja olin tosi pieni ja hentorakenteinen, en kuitenkaan mikään laihaläski, vaan rasvaprosentti oli tosi pieni. Nyt on tullut lihasta mutta niin on läskiäkin. Itselläni kaikki läski menee alakroppaan. Housukoko on kasvanut kahdella koolla, 32/34 --> 36/38, vyötärö on suurinpiirtein samankokoinen, niin että vaatekoko 32 on sopiva tai vähän liian iso, hartiat oli ennen tuota 32 luokkaa, kun nyt 34/36. Kuitenkin olen tyytyväinen tähän kroppaan, vyötärö-lantio suhde ketuttaa, mutta toisaalta se on mukavan "old school"-mallinen :D Siihen kun lisää leventyneet hartiat, niin vyötärö on takaapäin aika härskin näkönen, nykyään se tuntuu yleensä lähinnä huvittavalta, vaikka joskus meinasi saada minut hermoromahduksen partaalle.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Paljos sulla tuo vyötärö lantio sunde sitten cm on?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itekin tällainen ruikkumahainen mutta hieman persevä olen. Ite tosin aattelen että on just hyvä että on tuollainen tiimalasi.

Ite tosin aattelen että on just hyvä että on tuollainen tiimalasi.

:offtopic:

Todellakin on hyvä! Oot vaan onnellinen ruumiinrakenteestasi, joillain se menee nimittäin päinvastoin :rolleyes: Sullahan on sit vähän niinkun sellaset "latinonaisen" geenit, not bad ;)

Mä yritin jossain vaiheessa elää kalorilaskurin mukaan, siis sen nettisivun, mutta suoraan sanottuna tein itsestäni todella sairaan sillä. Ehkä ongelma on just siinä, et se on joko tai - kevyttä, tai sit "ihanmitävaan". Niin se on ollut aina. Ja ehkä siksi mun treenaaminen on ollutkin niin jaksottaista, kun oon saanu aina itseni onnettoman näivettyneeseen kuntoon.

TÄYSIN OT: Mustaherukkamehuun EI kannata sotkea maustamatonta protskua ja hiilaria. :kakka: Meinas laatta lentää, kun treenin päätteeksi kiskasin oikeen olan takaa palkkaria huiviin.

No, virheistä oppii :D

Hmph... Melkee meinas alkaa masentaa teijän painot. Itellä on pituutta 158,5 ja painoa 62 kiloo, alimmillaa paino ollu tän vuoden puolella 57kg. Vaatekoko on 36/38 välillä ja tavote oiski saada pysymää tuossa 36sessa. En pidä itteeni laihana, en kovin lihavanakaan, vaikka kiinteempikin saisi olla. Painoindeksin mukaa oon lievästi ylipainonen. Salilla koitan saada lihaksia kasvamaan ja näkyviin.

Luokittelen itseni kyllä pieneksi naiseksi vaikka rimaa hipoen ylitänkin tuon maagisen 160 cm. Vaaka ilmoitti aamulla painoksi 68 kg ja vaatekoko lienee 38. Haluaisin olla tiukemmassa kunnossa mutta nyt keskityn hankkimaan voimaa ja lihasta sekä välttelemään peilejä. Yli kulutuksen syöminen on ainakin minulle ajoittain vaikeaa kun suuret kalorimäärät tulee "puhtaasta" ruuasta. Ruokailut tuntuu välillä rangaistuksilta:D mutta treeni kulkee ja kehitystä tapahtuu. Se on tällä hetkellä tärkeämpää kuin ulkomuoto.

Paljos sulla tuo vyötärö lantio sunde sitten cm on?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itekin tällainen ruikkumahainen mutta hieman persevä olen. Ite tosin aattelen että on just hyvä että on tuollainen tiimalasi.

Asiaa vähän sivuten: mikä on ihanteellinen vyötärö-lantio suhdeluku?
itselläni on 0,65(ei sano mitään) ja muistaakseni se on että mitä pienempi sitä parempi, mutta mikä nyt on tarpeeksi pieni luku?

Mulla on 0,67 eikä myöskään ole hajuakaan noista. Mä olen aina pitänyt itseäni turhan lanneikkaana ihmisenä, alakroppa on muutenkin eri kokoa yläkropan kanssa.
Toisaalta, koko suvun naisilla on "synnyttäjän lantio" eli ei auta valittaa kun ei sille mitään voi :/

Vyötärö-lantiosuhde kertoo rasvakudoksen jakautumisesta. Naisilla vyötärö-lantiosuhteen tulisi olla alle 0,85. <-- näin kerrottiin fitness-lehden nettisivuilla :D
Itelläni on: 0,66

Tästä on thread vyötärön ja lantion suhdeluku.

Onpas teillä siella ihanteellisia lukemia (alotuspostin mukaan se on 0,67)! Ei se kyllä pelkästään rasvakudoksen jakautumisesta kerro, vaan ihan rakenteesta. Itsellä ei hirveästi rasvaa ole, ja suhdeluku on "huono" 0,8. Lantioni vain on erittäin kapea.

Suositut

Back
Ylös Bottom