Oli pakottava tarve tunkea lusikkani tähänkin soppaan
Ensiksi totean että tässä ketjussa on tullut paljon faktoja esille ja myös
Mikään laji ei tee autuaaksi ja enne kuin osaat puolustaa itseäsi tulee sinun osata harrastamasi lajin liikkeet ja tekniikat todella hyvin niin että ne tulevat luonnostaan.kuinka kauan tähän menee aikaa on vaikeaa sanoa mutta voisin kuvitella että ainakin 3-10 vuotta.
BJJ hypetys on tosiaan aivan turhaa niin on muidenkin lajien.
On toki hyötyä jos osaa tehdä jotain pystyssä ja osaa viedä maahan ja osaa sielläkin jotain mutta tositilanteessa toimiminen voi olla hyvin hankalaa ja päässä pyörii miljoona liikettä ja miettii mitä niistä toteuttasi tai sitten menee ihan kipsiin.
Suosittelen harjoittelemaan 1 korkeintaan 2 helppoa tapaa miten toimia jos joku käy kimppuun.
Itse olen 12 vuotta sitten harjoitellut lyöväni eka mahaan ja sitten päähän ja jalat alle sitten juostaan kunnes ollaan turvassa.
Kerran jouduttu käyttämään ja kerran toiminut.
Puukon kantaminen on vaarallista tosin en voi ajatellakkaan sitä kieltäväni koska nykyään tappelussa ei ole mitään tolkkua kaverin pään päällä hypitään kunnes aivot näkyy maassa vaikka kaveri on menettänyt tajuntansa jo aikoja sitten siksi oma mielipiteeni on että ennemmin tapan hyökkääjän kun kuolen itse vaikka sitä sitten oltaisiin linnassa jokunen vuosi mutta henki kuitenkin säilyi.
Puukoista ja niiden laittomuudesta ja käytöstä sen verran että Jos terä ei ole 10Cm pitkä on sitä laillista kantaa ja jos tosiaan ei halua linnaan niin oiva valinta on joku pikku veitsi esim:
http://www.omegamanenterprises.com/images/liteimages/Cold Steel/cs43.jpg jota voi kantaa kaulassa ja sen saa käteen sekunnissa ja kuitenkaan terä ei ole niin pitkä että se tekisi erittäin pahaa jälkeä tärkeille elimille.
Aina pitää kuitenkin muistaa että ase saattaa kääntyä hyökkääjän eduksi jos hän sen saa käsiinsä.