Pienelle naiselle itsepuolustustaidot tutuksi - mikä laji?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yannara
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Potku munille ja pippurisumutetta silmiin.
Mistä saat harjoituskavereita :)
Pidätkö sumutinta aina kädessä jotta saat heti sumutettua hyökkääjää kohti? Osutko potkullasi varmasti hyökääjän muniin?
Sumuttimen esilleotto kotelosta kestää ainakin mulla tuskaisen kauan kun stressireaktiona häviää näppäryys sormista. Ja tuolloinkin on ollut kyseessä harjoitussumute ja koko tilanne on ollut harjoitus. Kuinkahan nopeasti nainen kaivaa sumuttimen käsilaukusta jos joku ihan toden teolla ryykää puskista päälle? Entä jos on talvi ja lapaset kädessä? Jne? Jne?
Sanon vaan edelleen, jos joku sinun kimppuusi haluaa hyökätä ja pahaa sinulle tehdä, onnistuu hän hyvin suurella todennäköisyydellä sen tekemään. Ennakointi ja riskien välttäminen on kaiken a ja o. Jos kimppuusi kuitenkin käydään, yritä päästä mahdollisimman nopeasti irti hyökkääjästä ja juokse pakoon niin lujaa kun pääset. Äläkä edes harkitse mitään judoheittoja tai BJJ-kaatoja.

Hehheh, hyvä että olit laittanut ikäsi näkyviin tuohon, niin osaa suhteuttaa nuo kommenttisi sitä vasten... :thumbs:

Kiva että sua huvittaa mun ikä. Mutta et edelleen vastannu mun kysymykseen. Olenko mä jossaan vaiheessa väittänyt että BJJ tai Judo olis loistava vaihtoehto kadulle?

Lueppa mun jutut ensin ja kommentoi sitten.

Potku munille ja pippurisumutetta silmiin.

Ja höpö höpö.

Jos tuolla pippurisumutteella tarkoitat OC-sumutinta, niin tietänet varmaan että sen ostaminen ei ole aivan yhtä helppoa kuin röökiaskin hakeminen kaupasta. Kyseinen härpäke on Suomessa luvanvarainen ja vaatii pääsääntöisesti hieman koulutusta ja perehtymistä asiaan ennen kuin luvan voi edes saada. Lisäksi hommaan täytyy olla pätevä syy.

Krav magan harjoittelussa on juuri tuo ongelma. Ei pystytä mitenkään turvallisesti harjoittelemaan tekniikoita niinkun ne pitäisi suorittaa: mahdollisimman agressiivisesti ja tehokkaasti. Kyynärpäälyönnit päähän ja kaikenmaailman silmiin sorkkimiset, miten niitä voi tehdä vahingoittamatta treenikaveria?
Tosin sama ongelma on muissakin ip-systeemeissä.
Ei tuo videokaan mitään jumalallista ilmoitusta ollut. Noi UFC-jutut nyt ovat oma maailmansa, nuo painijat olivat vaan nyt ylipäätään parempia kamppailijoita kun se krav maga-mies ja ylipainoinen ranger.
Sotilaathan pääasiassa koulutetaan tappamaan vihollinen aseilla, ei kuristamaan sitä kuoliaaksi. Toisaalta videossa näytettiin kun amerikkalaiset sotilaat paini hyvin BJJ:n näköistä matsia maastopuvut päällä? Eikös tuosta jenkkiarmeijan ip-järjestelmästä Defendo-Wolfe ainakin antanut aika kitkeriä kommentteja taannoisessa Fighterissa? Tosin omaa lajiaan sekin äijä tietenkin mainostaa..

Vitustako noista tietää. "Talvisota"-elokuvaa lainatakseni: "Soras voi kualla niin monella tapaa."

Ihan kiva et moderaattorit poistaa asiallisia postauksia :( kysymys ehkä oli tyhmä jonkun mielestä ? mut olis ollu kiva saada se vastaus! postausta ei oltu edes siirretty toisaalle....?

Täyskontaktitreenaaminen vs. taistelutekniikoiden simuloitu treenaaminen on väittelyn aiheena kestosuosikki. Kärjistettynä kamppailu-urheilijat eivät usko minkään tekniikan toimivan, ilman että sitä on treenattu lukuisia kertoja täydellä kontaktilla realistisessa tilanteessa. Vastapuoli on taasen sitä mieltä, että kamppailu-urheilusta puuttuu tehokkaimmat tekniikat. Omasta mielestäni totuus on jossain harmaalla alueella.

Laitetaanpa kaksi esimerkkiä. Tarpeeksi turvallisia tekniikoita voi tosiaan treeneissä tehdä vaikka aina täydellä teholla. Otetaan esimerkiksi vaikkapa kaikkien tuntema merimiespaini. Eriasia sitten on, että paljonko ultimate full contact merimiespainimestaruus auttaa selviämään vaarallisista tilanteista. Tarpeeksi vaarallisia tekniikoita ei taasen voi koskaan treeneissä voi viedä loppuun. Olkoon tästä esimerkkinä vaikkapa ampuminen. Armeijassakin opetellaan vaan ihan maassa maaten liipaisua ja aseen purkamista, tästä siirrytään paikallaan oleviin neliömetrien kokoisiin pahvitauluihin ja äärimmäisenä kliimaksina yritetään puhkoa hetkeksi esiin ponnahtavia tauluja. Vaikka ampumisopetuksesta on realistinen taistelutilanne kaukana, niin silti pistäisin rahani likoon rynkyllä varustetun sotilaan puolesta taistelussa merimiespainin mestaria vastaan. Esimerkit on valittu tarkoitushakuisesti osoittamaan, kuinka ilman loppuun vietyäkin harjoittelua on mahdollista kehittää omaa taistelutaitoaan.

Onhan tämä armyjuttu totta, mutta eihän aivan realistista ampumistilannetta voida järjestää vaikka maaliin osuttaisiin( sotaa voidaan harjoittaa ainostaan sotimalla ja siitä viimeksi oli aikaa talvisodasta).
Joku vapari kuitenkin aikamoisen realistisesti (lain puotteissa). Se ihan ok kuvaa antaa kuvaa itsepuolustuskyvystä. Paremmin kuin sotaharkat jossa ketään ei saa vahingoittaa... Tietty kyllä kamppailulajit lähtee siitä että vahingoittaminen ei tule kyseeseen, mutta nyrkkeily, mma on realistinen jos se tähtää vastustajan tyrmäämiseen, lukottamiseen.

No joo, ohna pointti siinä että KrawMagan tekniikat on sellaisia mitä ei sallita vaparissa. Miten niitä harjoittaa? Ehkä joku kombinaatio...Edit: eeh taisin toistaa totaalisesti edellistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tosin sama ongelma on muissakin ip-systeemeissä.
Ei tuo videokaan mitään jumalallista ilmoitusta ollut. Noi UFC-jutut nyt ovat oma maailmansa, nuo painijat olivat vaan nyt ylipäätään parempia kamppailijoita kun se krav maga-mies ja ylipainoinen ranger.

Joo ei tuossa nuo UFC-jutut mun mielestä se pointti ollu vaan se, että on lyötävä ihmistä ja painittava sen kans tosissaan, jotta saa realistisempaa näkemystä siitä mitä pystyy tekemään.

Semmonen pleksikypärä (pystyy silmiinkin tökkiä) on mukava. Voi reenata useempaakin tyyppiä vastaan ja niistä reeneistä se hyvä fiilis vasta tuleekin :evil:

Sit se hyvänolon tunne loppuu, kun jollakin niistä on puukko ja huomaat kuin uskomattoman hankalaksi se menee.

Kiva että sua huvittaa mun ikä. Mutta et edelleen vastannu mun kysymykseen. Olenko mä jossaan vaiheessa väittänyt että BJJ tai Judo olis loistava vaihtoehto kadulle?

Lueppa mun jutut ensin ja kommentoi sitten.
En viitannut niillä asiantuntijalausuntoviittauksilla (bjj & judon osalta) sinuun mutta jospa tarkistat vielä mikä oli koko keskustelun otsikko, niin se juji-kommenttisi menee kyllä samaan kategoriaan.

Ja höpö höpö.

Höpöhöpöähän se olikin, ja tarkoitettu tuomaan esille sitä että on harvaa lajia, joka mahdollistaisi pienelle naiselle puolustautumisen isoa miestä vastaan. Karua sinänsä. Toki itsepuolustus- ja miksei kamppailulajienkin harjoitteleminen voi tuoda vähän rohkeutta ja varmuutta. Ns tositilanteessa sen sijaan... no. Asia on eri.

Edit. Sen sijaan vikkelä reaktiokyky voisi olla hyvinkin kehittämisen arvoinen ominaisuus. Pienelle naiselle, ja muillekin.

En viitannut niillä asiantuntijalausuntoviittauksilla (bjj & judon osalta) sinuun mutta jospa tarkistat vielä mikä oli koko keskustelun otsikko, niin se juji-kommenttisi menee kyllä samaan kategoriaan.

No lainasitpa ainakni minua. Mutta kyllä se juji mun mielestä edelleen toimis töissä näin ihan ajateltuna, mutta taitaa olla aika turhaa ruveta keskustelemaan siitä sen enempää.

Ja toi clippi nyt oli aika ylimielinen. Dissataan Krav Magaa ja nostetaan vapari pilviin. Kaikkihan riippuu olosuhteista, kyllä joku Judokakin tietysti voittaa kickboxarin Judo matsissa (ehkä nyt ei ihan sama asia, mutta tajuutte mitä ajan takaa).

Ja toi clippi nyt oli aika ylimielinen. Dissataan Krav Magaa ja nostetaan vapari pilviin. Kaikkihan riippuu olosuhteista, kyllä joku Judokakin tietysti voittaa kickboxarin Judo matsissa (ehkä nyt ei ihan sama asia, mutta tajuutte mitä ajan takaa).

Tuo ei mun mielestä ollu se pointti vaan ne väärät treenimetodit.

Nyt en tajua mitä tuossa toisessa ajat takaa. Eli krav maga -tyypillä on paremmat mahkut kun se ottaa suckerpunchin jossain baarinnurkassa vastaan vapaaottelijalta?

Mun mielestä toi clippi oli aivan loistava esimerkki, että vaparia treenaamalla saa aivan eri tuntuman tositilanteeseen vaikka se ei ole mikään ip-laji.

Niin ja tommoset naistenlehdistä luetut potku munille ja pippurisumutetta silmille - kuinka monesta tuollaisesta onnistuneesta tapauksesta on uutisoitu tai monestako onnistuneesta tapauksesta olette edes kuulleet, kun ei lasketa mitään urbaanilegendoja.
Tossa on niin monta muttaa ja muuttujaa, että aika tuurilla mennään.

Eli välttäkää tilanteita ja jalat alle.

Tuo ei mun mielestä ollu se pointti vaan ne väärät treenimetodit.

Nyt en tajua mitä tuossa toisessa ajat takaa. Eli krav maga -tyypillä on paremmat mahkut kun se ottaa suckerpunchin jossain baarinnurkassa vastaan vapaaottelijalta?

Nojaa... katoin ton uudestaan! Katoin sen eilen yöllä ku tulin kotiin, ja pakko myöntää että en tainnu kauheesti keskittyä. Oli siinä kyllä vähä jonkin asteista fanaattisuutta, mutta fiksuja pointteja kumminski. Vaikka onhan se ihan eri asetelma ruveta mylläämään baarissa ku kehässä (piti nyt mainit toi koska ajattelin sitä aina ku ne näytti jotaan matsi clippejä).

Mitä ihmettä te täällä höyryätte ? :)

Tehokkainta pelottavissa kaupunginosissa taitaa olla kännykkään puhuminen ja nopeat jalat.

Töissä kannattaa ilmoitella kolleegoille menemisistä, niin osaavat tulla apuun jos ei ala kuulumaan. Suurimmassa osassa sairaaloita on myös mahdollisuus kohdata potilaat kaksin. On kyllä harmillista jos työssä oleminen pelottaa. Silloin kannattaisi asia oikeasti ottaa puheeksi esimiehen kanssa.

Eli harrastukseksi sellainen laji mikä itsestään tuntuu hyvältä ja mielekkäältä :) ja paaaaljon rahaa iltaisiin puhelinlaskuihin...

Vaikka onhan se ihan eri asetelma ruveta mylläämään baarissa ku kehässä (piti nyt mainit toi koska ajattelin sitä aina ku ne näytti jotaan matsi clippejä).

Tarkoitatko, että krav maga toimisi paremmin baarissa kuin vapari? Itse uskon, että krav maga toimii juuri paremmin "kehässä" (lue: harjoituksissa)kuin tositilanteessa.

Tarkoitatko, että krav maga toimisi paremmin baarissa kuin vapari? Itse uskon, että krav maga toimii juuri paremmin "kehässä" (lue: harjoituksissa)kuin tositilanteessa.

Vaparin pysty joo!

Mutta seki on aika hauskaa ku kattelee C-säännöillä olevia matseja ja melkeen kaikki menee mattoon. Että kyllähän se vapari sitte kumminski on yleensä aika helvetin matto painotteista. Mutta nyt menee niin off topic että...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom