Pieleen menee?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sidney
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liikun kaiketi iha tarpeeks - käyn n. 10 treenitunnilla viikossa, joista 4X aerobista, 4X lihaskuntoa bodypump-tyyliin ja n. 2X spinningiä. Lihasmassa on kasvanut kiitettävästi, samoin voima. Paino tosin ei ole tippunut enää puoleen vuoteen (enkä siitä niin ressaakaan - viimeiset ylimääräset rasvat, jotka kaikki tietty mahassa, olis kiva saada pois). Mä en ymmärrä mistä muusta vois olla kyse kuin siitä, että ruokavalio on täysin pielessä... Syön viikolla yleensä vähän, joskin hyvin proteiinipitoista safkaa - viikonloppuisin sitten saattaa silloin tällöin revetä (1.moka?).. Varsinaista ahmimista nyt ei ole esiintynyt, mutta syöty on kuitenkin enemmän kuin tarpeeks. Oon yrittäny syödä säännöllisesti, pääasiassa kanaa ja kasviksia, mutta ruispuuroa ja -leipää uppoo ainakin aamuisin. Paljonko mun pitäis energiaa päivittäin saada, ettei olis liikaa/liian vähän, tällä treenimäärällä? Auttakaa ny joku, ei tässä ole mitään järkeä... Järki menee kun hulluna treenaa ja paino ei laske!!! :hyper:

Sidney sanoi:
Liikun kaiketi iha tarpeeks - käyn n. 10 treenitunnilla viikossa, joista 4X aerobista, 4X lihaskuntoa bodypump-tyyliin ja n. 2X spinningiä. Lihasmassa on kasvanut kiitettävästi, samoin voima. Paino tosin ei ole tippunut enää puoleen vuoteen (enkä siitä niin ressaakaan - viimeiset ylimääräset rasvat, jotka kaikki tietty mahassa, olis kiva saada pois). Mä en ymmärrä mistä muusta vois olla kyse kuin siitä, että ruokavalio on täysin pielessä... Syön viikolla yleensä vähän, joskin hyvin proteiinipitoista safkaa - viikonloppuisin sitten saattaa silloin tällöin revetä (1.moka?).. Varsinaista ahmimista nyt ei ole esiintynyt, mutta syöty on kuitenkin enemmän kuin tarpeeks. Oon yrittäny syödä säännöllisesti, pääasiassa kanaa ja kasviksia, mutta ruispuuroa ja -leipää uppoo ainakin aamuisin. Paljonko mun pitäis energiaa päivittäin saada, ettei olis liikaa/liian vähän, tällä treenimäärällä? Auttakaa ny joku, ei tässä ole mitään järkeä... Järki menee kun hulluna treenaa ja paino ei laske!!! :hyper:

Äkkiä tulis mieleen, että syöt liian vähän (klassinen) :rolleyes:

Miten juopottelu? Meneekö perjantaina perinteiseen suomalaiseen tyyliin kori kossua, 2 pakettia HK-n sinistä, klo 11 kebabit, klo 04 puolikas kebabbi suuhun, toinen puoli rinnuksille?

Esimerkki päivän ruokailuista näkyviin, siitä näkee missä oikeasti mennään ruokavalion suhteen. Eikä sitten mitään ääripäitä, vaan ihan sellainen keskiverto päivän ruokailut kiinnostaa.

Ja pistäppä samalla miten nuo treenisi sijoittuvat viikolla, eli mitä teet milloinkin ja miten paljon ja milloin on lepopäivät.

Ensin tuli mieleen, että tuo rasituksen määrä on todella kova ja todennäköisesti syömisesi ovat siihen nähden pienet ja keho säästää viimeisiä rasvojaan.

ace-oo- sanoi:
Miten juopottelu? Meneekö perjantaina perinteiseen suomalaiseen tyyliin kori kossua, 2 pakettia HK-n sinistä, klo 11 kebabit, klo 04 puolikas kebabbi suuhun, toinen puoli rinnuksille?

Heh, ei nyt onneksi sentään ihan nuin illanvietot ole sujuneet....=)
Keskimäärin kahdesti kuussa baarissa oon tavannut pyörähtää ja grilleiltä pysynyt tiukasti poissa, siis keskimäärin. Naisen logiigan mukaisesti laittisiideriähän nyt ei alkoholiksi edes lueta...? Paheena on se sunnuntain pakollinen pitsa!!!! :D

Timba 69:

ravintopuli seuraava:
aamu:lautasellinen ruispuuroa ja kaks palaa ruisleipää keitetyllä kananmunalla tai kalkkunaleikkeleellä, tomaatilla ja juustolla. Päivällä usein hedelmäkana-ateri (300ckal, 0.4 rasvaa) tai kanan/lohifile, kasviksia joko keitettynä tai tuoresalaatissa, rasvatonta piimää/maitoa, joskus ruisleipää ja jälkkäriks rasvatonta rahkaa yms. Ennen reeniä protskua jukurtissa tai risifrutissa. Jumppien jälkeen ekaks protsua, jos paikat vaatii sit tonnikalaa tai kananmunia, raejuustoa, pinaattikeittoa tai muuta vastaavaa. Illal yleensä hedelmiä ja teetä. Teetä ja kahvia kuluu muutenkin päivän mittaan suht reilusti. Viikonloppuisin laitan enemmän safkaa, tosin suht kevyttä silloinki. Jos oon ollu baarissa, sunnuntaina yleensä menee pitsa =)
Muuten en juuri "mässää", jenki kantaa työpaikalle iha hulluna pullaa, mut aika kiitettävästi oon onnistunut välttämään.

Oletko Sidney kokeillut vähän vähentään tota liikunnan määrää? Kroppasi saattaa "pantata" sitä rasvaa, koska kulutus on varmasti järkyttävän suuri, ainakin tuo määrä mitä yllä kuvailut, on senverran kova, että mulla ei ainakaan kunto sellaista kestäisi.

Ja pistäppä iltapalalle vielä jotain proteiinipitoista ja jätä ne hedelmät sieltä kokonaan pois. Illalla ei välttämättä minkäänlaisia hiilareita tarvita, vaan hyvät rasvat ja proteiini on se mitä kroppa kaivaa yöllä levossa ollessa. Tuo nyt ekana pisti silmään ruokavaliosta.

Oletko muuten laskenut päivän makroravinnesaantisi? On hiton vaikea arvioida minkä kokoisia syömäsi ateriat ovat ja sitäkautta on vaikea hahmottaa paljonko kaloreita ja mitäkin markoravinnettä päivässä syöt.

Timba 69:
niin ja se liikunta"puli" =)...
maanantai 2-3 tuntia: body, pilates ja aerobick/spinning
tiistai 2-3 tuntia: body, aerobick, spinning
keskiviikko 3 tuntia: lihaskuntopainotteinen steppi, pilates, aerobick
torstai 2 tuntia: body, spinning
perjantai 1 tunti: steppi
Eli pääsääntöisesti liikunta viikolla, viikonloppuisin lepään ja kävelen. Silloin tällöin saatan käydä juokseen tai luisteleen, mutta yleensä lepään. Jos paikat tuntuu viikolla olevan tukossa, niin sitten käyn matolla juoksemassa, yleensä jotain väliltä 4-10km. Tolla bodytunnilla tarkoitan bodypump-tyylistä 55min ohjattua tuntia, jolla käydään suurimmat lihasryhmät läpi, kukin omilla painoillaan. Koska toistoja on aika paljon voi ihan ite valita haluaako päästä hengestään vai meneekö kevyemmillä painoilla... =)

Öö, tarviiko sun painon edes laskea? Profiilin mittojen mukaan olet kyllä jo ihan hoikka muutenkin. Jos kehon koostumus ei miellytä niin syöt riittävästi, jotta lihas voi kasvaa. Noilla aerobisen määrillä sekin voi tosin olla aika vaikeeta.
Oikeeta kalorimäärää on vaikea ulkopuolisena sulle määrittää, mutta vähintään 2000kcal kuitenkin, ja jos lihasta meinaa kasvattaa niin vieläkin enemmän noilla aerobisilla.

Niin, ja vitsinähän sen voi heittää ettei light-siideri lihota mutta ainakin omat uroteot laittien juonnissa on sellasia määriä, että kaloreita tulee niistäkin ihan urakalla. Ei siis tosiaan verrattavissa light-limsaan!

Edit. Hiiiidas. Kerroitkin jo syömisistäs mut tarkempia määriäkin ois kiva tietää.

Edit2. Aivan saatanasti sulla liikuntaa...

Miksi sitä aerobista pitää olla noin järkyttävän paljon? Itse jättisin ainakin puolet pois, edes kokeeksi ja katsosin miten homma lähtee kehittymään. Ennemmin reilusti pois aerobista ja hiilareita alas, jos siis tosissaan haluaa sitä rasvaa polttaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan ensimmäisenä ajatuksena tuli mieleen liikaa liikuntaa ja liian vähän ruokaa! Ihme, jos ei mene ylikunnon puolelle... Saatko öisin nukuttua hyvin, etkä ole muutenkaan levoton?

makroravinnesaantini...? Kokonaiskalorimääriä olen laskenut iät ja ajat, viime aikoina jääny vähemmälle, kun ei viitti =) tai ainakin siinä uskossa ollut, että liikaa ei tule syötyä. Täytyy sekin tarkistaa. Miten tuon makroravinnesaantini lasken? Oon kyllä miettiny liikunnan määrän vähentämistä, kroppa kyllä jotensakin sen kestää, mutta sosiaalinen elämä ei oikein... Toisaalta kerran totutusta on niin pirun vaikea alkaa vähentää, kun heti iskee "muka-löysäily-fiilis" päälle...Mutta varmaa tuolla pään sisällä vois asiaa yrittää prosessoida.

Sidney sanoi:
makroravinnesaantini...?

Eli paljonko tulee hiilareita, rasvaa ja proteiinia.

Ja paljonko sun kokonaiskalorit on normaalisti ollu tässä kun oot koittanu painoa pudottaa?

Millä lailla sosiaalinen elämä kärsii jos liikuntaa vähentää?

Jep, pieleen menee, kuten moni on täällä jo todennutkin. Liikut AIVAN liikaa, yksi tehokas jumppa päivässä on ehdottomasti tarpeeksi! Jos nimittäin käyt peräkkäin monella tunnilla, kasvaa loukkaantumisen riski väsymisen myötä.

Yhdyn myös Angelica-82:n ihmettelyyn siitä, miksi ihmeessä painosi pitäisi vielä laskea? Mittasi ovat profiilin mukaan 166/58, eli hoikka tyttö olet. Tee itsellesi siis palvelus: lopeta vaa'alla käyminen HETI, ja heivaa koko laite roskalavalle välittömästi!

Äkkiseltään tulis mieleen muutama seikka:

- bodypump-tuntien vaihto kunnon salitreeniin, isoilla painoilla - lisää lihasmassaa, joka puolestaan lisää kulutusta
- ruokailuvälien säännöllistäminen - tasaisesti proteiinia joka aterialla, hiilarit pääasiassa aamupalalla ja reenin jälkeisellä aterialla
- "hyvää" rasvaa eli öljyjä mukaan ruokavalioon (en nähnyt niistä mitään mainintaa!)
- juomiset ja viikonlopun pizzamätöt pois

Angelica-82 sanoi:
Eli paljonko tulee hiilareita, rasvaa ja proteiinia.

Ja paljonko sun kokonaiskalorit on normaalisti ollu tässä kun oot koittanu painoa pudottaa?

Millä lailla sosiaalinen elämä kärsii jos liikuntaa vähentää?

Niin...tarkoitus olikin sanoa, että kyllä kroppa sen liikunnan määrän on kestänyt, mutta sosiaalinen elämä huonommin... Siis eli se liikunnan määrän vähentäminen palvelisi ainakin jälkimmäistä :D Silloin kun varsinaisesti pudotin painoa, en liikkunut läheskään näin paljoa ja kokonaisuudessaan kaloreita kertyi max. 1000/päivä. Tällä liikunnan määrällä toisaalta on pakko syödä enemmän, muuten ei jaksa.

Kiitti kaikille kommenteista!! Hyödyksi varmasti ovat, täytyy vain alkaa soveltaa käytäntöön... Elikäs täytynee tarkistaa se makroravinnesaanti ja lisätä niitä proteiineja ja rasvoja ja vähentää tota aerobisen määrää. Mut niinkuin sanoin, rutiineja on vaikea ruveta äkkiseltään rikkomaan -ainakin mun. Kun oon kuvaamaani liikunnan määrään tottunut niin tuntien väliin jättämisestä tulee ihan älyttömän levoton olo...tai sitten väsyttää ihan kauheesti ja olo tosi nuhjanen, mut se kaiketi menee ohi? Anyway, kiitokset ja hyvää kesän jatkoa!!!

Sidney sanoi:
Kiitti kaikille kommenteista!! Hyödyksi varmasti ovat, täytyy vain alkaa soveltaa käytäntöön... Elikäs täytynee tarkistaa se makroravinnesaanti ja lisätä niitä proteiineja ja rasvoja ja vähentää tota aerobisen määrää. Mut niinkuin sanoin, rutiineja on vaikea ruveta äkkiseltään rikkomaan -ainakin mun. Kun oon kuvaamaani liikunnan määrään tottunut niin tuntien väliin jättämisestä tulee ihan älyttömän levoton olo...tai sitten väsyttää ihan kauheesti ja olo tosi nuhjanen, mut se kaiketi menee ohi? Anyway, kiitokset ja hyvää kesän jatkoa!!!

Avovaimolla on pitkään ollut aika samanlainen tilanne, tosin käy body-pumpin sijasta kuntosalilla. Olen yrittänyt saada häntä vähentämään jumppaamista, ja jotenkin olen siinä onnistunutkin. Ruokailun lisääminen ja jumppien vähentyminen on hänellä toiminut positiivisesti, vaikka se äkkiseltään voikin tuntua oudolta.
Korkean jumppamäärän syyksi vaimoke sanoo hyvän olon tunteen, jonka hän jumpasta saa. Kyllä sen huomaakin, miten hymy on korvissa kun jumppatunti on takana, endorfiinit jylläävät.
Monesti se vaikein tehtävä onkin pysyä poissa sieltä salilta tai jumpasta ja tällä tavoin antaa riittävästi aikaa levolle (=lihasten kasvulle). Tämä on kuitenkin välttämätön edellytys kehitykselle, oli se tavoite sitten mikä tahansa.

Flesh sanoi:
Avovaimolla on pitkään ollut aika samanlainen tilanne, tosin käy body-pumpin sijasta kuntosalilla. Olen yrittänyt saada häntä vähentämään jumppaamista, ja jotenkin olen siinä onnistunutkin. Ruokailun lisääminen ja jumppien vähentyminen on hänellä toiminut positiivisesti, vaikka se äkkiseltään voikin tuntua oudolta.
Korkean jumppamäärän syyksi vaimoke sanoo hyvän olon tunteen, jonka hän jumpasta saa. Kyllä sen huomaakin, miten hymy on korvissa kun jumppatunti on takana, endorfiinit jylläävät.
Monesti se vaikein tehtävä onkin pysyä poissa sieltä salilta tai jumpasta ja tällä tavoin antaa riittävästi aikaa levolle (=lihasten kasvulle). Tämä on kuitenkin välttämätön edellytys kehitykselle, oli se tavoite sitten mikä tahansa.

Jeps, siinähän se on - tarpeeks rankka fyysinen rasitys, oli se sitten aerobista tai ei tuottaa sen verran hyvän olon, että helposti siihen jää kiinni.. Energiaa on vaikka muille jakaa eikä mikään ota päähän...! Eihän se nyt NIIN vakavaa ole, mutta ylikunnon saa helposti päälle ja ainakin multa katosi taju siitä, mikä on kohtuulista ja mikä ei. Liikkumaan lähtee vaikka kroppa koettaa kovasti viestittää, ettei kantsis :down: Nyt on ainakin tällä viikolla työmatkat vieny siinä määrin aikaa, etten koko viikolla ole päässy jumppiin tahi salille lainkaan - siis pakkolomaa :) Meinaa morkkis iskeä, mutta kyllä se siitä, kun tiedän parin päivän tauon kutenkin tekevän hyvää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom