Gillyanne sanoi:Jep, pieleen menee, kuten moni on täällä jo todennutkin. Liikut AIVAN liikaa, yksi tehokas jumppa päivässä on ehdottomasti tarpeeksi! Jos nimittäin käyt peräkkäin monella tunnilla, kasvaa loukkaantumisen riski väsymisen myötä.
Yhdyn myös Angelica-82:n ihmettelyyn siitä, miksi ihmeessä painosi pitäisi vielä laskea? Mittasi ovat profiilin mukaan 166/58, eli hoikka tyttö olet. Tee itsellesi siis palvelus: lopeta vaa'alla käyminen HETI, ja heivaa koko laite roskalavalle välittömästi!
Amen. Usein eri palstoilla saa lukea tuollaisia treenipäiväkirjoja. Olen melkeinpä 100 %, että tuosta treenimäärästä valtaosa on täysin tehotonta. Anteeksi nyt vaan. Joskus vuonna apina ja gorilla kun tanssin, minulla oli joskus 2 tuntia peräkkäin, eikä siitä viimeisestä tullut yhtään mitään -kroppa oli niin puhki, että jalat oli ihan kömpelöt ja varmasti ei mitään mennyt lihasmuistiin. Ok, amattitanssijat tietysti tanssii 8 h päivässä, mutta tuskinpa meistä kukaan on sellainen (ja niillä yleensä onkin erinäisiä vammoja vaikka muille jakaa.)
Pistin myös merkille, että teet pilatesta muiden jumppien välissä, mikä on niin perseestä kuin olla voi. Pilates ja jooga ovat lajeja, jotka on syytä tehdä yksin -jos olet väsyttänyt itsesi ensin jumpalla, et saa mitään irti harjoituksesta, ja toisaalta taas harjoituksen jälkeen ei ole järkevää rehkiä- joku kevyt -hyvin kevyt- aerobinen ehkä menee. Jos on pakko treenata muuten samana päivänä kun tekee pilatesta, treenaa aamulla. (jos pilates siis on illalla.)
Olet minua sentin lyhyempi ja painat ~2kg vähemmän, joten olen kohtalaisen varma, ettei sinulla ole mitään laihdutettavaa. Sen jälkeen, kun olet heittänyt vaa'an pois, voisit pitää treenitauon ja syödä, minkä ikinä jaksat -jopa epäterveellisesti. Sen verran huolestuttavalta nimittäin vaikutti nuo juttusi, että pitää saada tuo orastava liikunta-ruoka-pakkomielle katkaistua. Äläkä nyt loukkaannu tästä, mutta oikeasti nuo liikuntamäärät, halusi laihduttaa...