Pieleen menee?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sidney
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Angelica-82:
Jees, oon alkanut taas juosta aamuisin sellasia max. 7kilsan lenkkejä ihan rauhalliseen tahtiin ennen töihin menoa...ja vastavuoroisesti vähentänyt tosi paljon aerobista iltapäivistä. Pump-tunneilla ja puntilla käyn edelleen, mutta en joka päivä. Ja muutenkin mulla on VÄLIPÄIVIÄ, heh... Ei vaa, viikko täysin vapaata tuntuu hirveeltä ajatukselta, mutta otetaan vakaaseen harkintaan. Ainakin oon vähentäny liikunnan määrää tosi paljon, ei enää 11 tuntia viikossa. Mun paino nous yllättäen 3-4 kiloa nyt viimeisen 3 viikon aikana, kun oon vähentäny liikuntaa ja tuntuu et oon koko ajan turvoksissa... ja nyt tippunu kaks. En tajua minkä tollasen sahaamisen aiheuttaa. Kaiketi sitä syömistä pitää tosiaan syynätä jos liikunnan määrääki vähentää...=))

Sidney sanoi:
Jees, oon alkanut taas juosta aamuisin sellasia max. 7kilsan lenkkejä ihan rauhalliseen tahtiin ennen töihin menoa...ja vastavuoroisesti vähentänyt tosi paljon aerobista iltapäivistä.

Jumalan nimessä, Sidney. Rakas. Sä olet nyt vähentänyt tosi paljon aerobista iltapäivistä ja korvannut sen todennäköisesti vielä rasittavammalla aamutreenillä. Älä, älä, älä...

Mä luin tätä keskustelua 5 sivun verran ihastellen sitä, miten mukavia ja asiantuntevia ohjeita Pakkotoiston ihmiset jaksoivat sinulle antaa. reinon pikadiagnoosi heti ensimmäisestä viestistä olisi ollut ruma: sä olet niin lähellä anorektiaa kuin voi olla tai jo perillä. Sori, ei pahalla.

Koittaisit muuttaa treenitottumuksiasi vaikkapa siten, kuten ehdotettiin, että haet sen endorfiinikoukun saliharjoittelun kautta. Minä ja monet muut voimme vakuuttaa, että sillä keinolla saa vähintään yhtä hyvät sävärit. (Pitkällisen aerobisen rasituksen tuottamassa endorfiininousussa ei toki myöskään ole mitään pahaa, nimim. Myöhäisherännyt). Ja kokonaisvaikutus kroppaan ja terveydentilaan on tod.näk. tässä vaiheessa sinulle parempi. Sidney hei, sun täytyy muuttuu, sä eet oo mikään lehmä enää...äääh.. joten siis älä enää näe itseäsi sellaisena. Heitä se vaaka mäkeen nyt vähäks aikaan, kuten Gillyanne jo sanoi. Ja älä edes kattele peiliin, jos näet siellä sellaista, mistä et pidä. Menet pariksi kuukaudeksi salille ja katselet miten treenipainot nousee. Jooko? Pus.

Reinolta tuli asiaa. Hullu määrä suoraan sanottuna tuollainen, että aamuisin vedetään 7 kilsan lenkki ja sitten tulee kuitenkin vielä muutakin liikuntaa paljon, ei mitään järkeä jos ei ole johonkin maratooniin treenaamssa (enkä tiedä olisiko siltikään).

Minä ehdottaisin nyt radikaalisti sellaista, että viikko totaalista taukoa kaikesta liikunnasta, annat kroppasi levätä. Syöt tänä aika hyvin, venyttelet paljon ja käyt ehkä hierojallakin, annat siis kroppasi palautua ja teet hyvää lihashuoltoa.

Tämän viikon jälkeen homma sitten kokonaan uusiksi, eli otat tuon salitreenin 3-4 kertaa viikossa mukaan ja tähän pari aerobista suoritusta päälle, maksimissaan kolme. Ja nuokaan ei sitten mitään tuntien mittaisia.

Voi kuulosta hullulta ja voi olla aluksi todella rankkaa, mutta takuulla tuo keho tohon sopeutuu ja olo on jossain vaiheessa paljon parempi.

Joo Sidney, usko mitä tääl neuvotaan, vaikka se vaikeeta oliskin.

Kyllä se on itekin jo kantapään kautta koettu, ettei järjetön aerobisen määrä muuta kropan ulkonäköö eikä se painokaan välttämättä laske. Ite joskus aikoinaan lopetin hirveet aerobiset ja aloin syödä paljon enemmän ku aiemmin. Painoa tuli aluks vähän lisää mut kohta se kääntyikin sit laskuun ihan itekseen :) Ja kuten jo aiemmin sanottu niin sulla ei ole ylimäärästä painoa! Jos sun kropassa on joku vika ni se on ehkä liian löysä??? Vaikea sanoa kun ei oo nähny kuvaa. Mut jos löysyydestä on kiinni niin sitä et saa hirveillä aerobisilla muutettua.

Kuulostaa aika addiktoituneelta kun ensin vähentää iltapäivän liikuntaa ja siirtää sen juoksuksi aamuun... Ei se ole liikunnan vähentämistä eikä lepoa niinkun täällä neuvottiin.

Angelica-82 sanoi:
Joo Sidney, usko mitä tääl neuvotaan, vaikka se vaikeeta oliskin.

Kyllä se on itekin jo kantapään kautta koettu, ettei järjetön aerobisen määrä muuta kropan ulkonäköö eikä se painokaan välttämättä laske. Ite joskus aikoinaan lopetin hirveet aerobiset ja aloin syödä paljon enemmän ku aiemmin. Painoa tuli aluks vähän lisää mut kohta se kääntyikin sit laskuun ihan itekseen :) Ja kuten jo aiemmin sanottu niin sulla ei ole ylimäärästä painoa! Jos sun kropassa on joku vika ni se on ehkä liian löysä??? Vaikea sanoa kun ei oo nähny kuvaa. Mut jos löysyydestä on kiinni niin sitä et saa hirveillä aerobisilla muutettua.

Kuulostaa aika addiktoituneelta kun ensin vähentää iltapäivän liikuntaa ja siirtää sen juoksuksi aamuun... Ei se ole liikunnan vähentämistä eikä lepoa niinkun täällä neuvottiin.

:wall: :wall: :wall:
Kele. No ei väkisin...Heitän puntarin mäkeen ja kannan peilin vintille...Paino on noussu kaikkiaan neljä kiloa, nyt jo 61...Argh. Eli ei tässä mistään anoreksiasta tod ole kysymys....Mutta siirryn nyt sitten siihen puntin puolelle kokonaan ja jätän ne aerobiset tunnit vähäks aikaa - juoksen sitten sen mitä haluan aerobista harrastaa. Kokonaan siitä ei varmaan tartte luopua, kunto laskee ja alkaa väsyttää :down: Se kolme kertaa viikossa varmaa menee kunhan totuttelee?! Juu. Koska mulle on jonkin verran siunaantunut tuota lihasta, sitä sitten helposti tuntee ittensä niin isoksi, kun tyttäret niin kovin pieniä ja keijukaismaisia...Kun en niin kovin hentoinen enää ole :nolo: Ja se mistä en itessäni juuri tykkää on se löysyys...ja se ei perkule tunnu lähtevän mihkään vaikka kuikka jumpassa ryskäis menemään (kuin hirvi :D ) Eli puntin kautta sitten siihenkin ratkaisu kaiketi? Se ei vaa tunnu menevän jakeluun, et on pirun vaikee olla samalla kertaa pieni ja siro ja lihaksikas... :itku:

Sidney sanoi:
nyt jo 61...Argh.

sitä sitten helposti tuntee ittensä niin isoksi, kun tyttäret niin kovin pieniä ja keijukaismaisia...Kun en niin kovin hentoinen enää ole :nolo:

Ei sitä aerobista kokonaan tarvikaan jättää. Lisäät sit tauon jälkeen vähän kerrallaan sopivaks, että jaksat :)

Ja painosta. Mä olen sua lyhempi (162cm) ja painan siinä 60kg eikä kukaan oo norsuksi sanonut. Tai sit ei vaan oo uskaltanu :evil: Niin, että ei tässä kaikki niin pieniä ja hentosia tytteleitä ole :D joten noloilut ja häpeemiset pois! Jos välttämättä haluat painoo seurata niin tee se pitemmällä välillä, kun ei muutama viikko sinne tänne kerro oikeen mitään. Itekin painan monta kiloo enemmän ku muutama vuosi sitten ja äiti just puhelimessa väitti et oon laihtunu :thumbs:

Ei se muutos helppoo aina ole mut kannattaa :)

Jep, kuten Angelica-82 jo totesikin, tietenkään aerobista ei pidä kokonaan pois jättää! Mutta suosittelen joka tapauksessa, että ennen kuin nyt aloitat kunnon salitreenit, pidä se viikon totaalitauko kaikesta yhtään rasittavammasta liikunnasta! Korkeintaan käy kevyesti kävelyllä, venyttele paljon, syö ja nuku hyvin kuten Timba-79 ehti jo neuvoa, ja aloita sitten treenit uudella innolla! :thumbs:

Btw. anoreksia tai syömishäiriö yleensäkään ei riipu ruumiinpainosta, vaan asenteesta ja ajatusmaailmasta syömistä ja liikkumista kohtaan. Done that, been there, got the scars to prove it...

Sidney sanoi:
Mutta siirryn nyt sitten siihen puntin puolelle kokonaan ja jätän ne aerobiset tunnit vähäks aikaa - juoksen sitten sen mitä haluan aerobista harrastaa...
...löysyys...ja se ei perkule tunnu lähtevän mihkään vaikka kuikka jumpassa ryskäis menemään (kuin hirvi :D ) Eli puntin kautta sitten siihenkin ratkaisu kaiketi?

Hyvä hyvä. Jos tykkäät juosta lenkkejä aamulla, niin sehän on rasvanpolton kannalta parasta mahdollista hommaa. Suht hiljainen ja tasainen vauhti ja alhainen syke. Lue lisää aiheesta hakutoiminnolla.

Itse olen noiden monenmoisten tyttöjen jumppien suhteen vähän skeptinen. Ainakaan ne eivät näytä toimivan toivotulla tavalla hyvin monen kohdalla. Mutta mitäs läski äijä noista ymmärtäis. Paitti että haluais itte olla takarivissä silmä kovana. :)

Sun kannattaa vaikka ajatella niin, että sä olet käynyt nyt yhden tien läpi (jumpat), ja saavuttanut sitä kautta niin paljon kuin saavutettavissa on. Totuushan on, että kroppa ei rajattomiin enää reagoi samantyyppiseen treeniin. Vaihtelu virkistää.

Koita löytää uusia kuvioita punttisalin puolelta. Ja anna itsellesi välillä narua syödä vähän rennommin. Edes läskin lisääntyminen ei ole ongelma, kyllähän sä nyt jo tiedät, miten sen saa tarvittaessa pois. Mutta itse asiassa luulen, että sulle vois käydä niin, että syömisen lisääminen vähentää kropan löysyyttä. Vaihtelu virkistää, syömisessäkin.

Painoa on turha kytätä silmä kovana päivittäin. Se voi heitellä montakin kiloa treenin ja syömisten mukaan. Jos tarkkailet vaakaa, ota siihen pitkän tähtäimen asenne, eli esim. miten keskimäärin paino kehittyy 2-3 kuukauden aikana.

Semmoinen tuli vielä mieleen, että pidä toki siinä juoksemisessakin kohtuus ja järki mukana. Kolme n. 7 km lenkkiä per viikko (muun ohella) on kova, lähes huippu-urheilijamainen suoritus. Timba mainitsi maratoonille treenamisen. Suhteuta juoksusi siihen, että tuntemani maratoonin treenaajatkaan eivät juokse läpi vuoden juuri sen enempää kuin nuo kolme vajaan kympin lenkkiä per viikko.

reino sanoi:
Semmoinen tuli vielä mieleen, että pidä toki siinä juoksemisessakin kohtuus ja järki mukana. Kolme n. 7 km lenkkiä per viikko (muun ohella) on kova, lähes huippu-urheilijamainen suoritus. Timba mainitsi maratoonille treenamisen. Suhteuta juoksusi siihen, että tuntemani maratoonin treenaajatkaan eivät juokse läpi vuoden juuri sen enempää kuin nuo kolme vajaan kympin lenkkiä per viikko.

Ok, aamuisin juoksua hillitsee sekin, että TÖIHIN pitää keretä - jos meinaa pitempiä matkoja kulkee, niin ihan törkee aikasin pitäis vääntäytyä ulos tahi matolle... :zzzz: Juoksusta pidin taukoa melkein kaksi kuukautta, kun rupes tökkiin ihan tosissaan - nyt taas innostusta hommaan ihan kympillä ja upea tunne kun jaksaa ja jaksaa :hyper: Mut pakko sanoo, et ei mun mielestä kolme tai neljä 5-7 kilsan lenkkiä aamuisin oo kyllä kauheen paljon, ainakaan juoksuun tottuneelle...Mutta liika juoksu näkyy kyllä sitten voimattomuutena kintuissa salilla, joten malttia peliin siis...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sidney sanoi:
Mut pakko sanoo, et ei mun mielestä kolme tai neljä 5-7 kilsan lenkkiä aamuisin oo kyllä kauheen paljon, ainakaan juoksuun tottuneelle...

Ehkä ei, mutta niiden lisäksi ei kyllä kannata enää muuta aerobista viikko-ohjelmassa pitää.

Gillyanne sanoi:
Ehkä ei, mutta niiden lisäksi ei kyllä kannata enää muuta aerobista viikko-ohjelmassa pitää.

Aivan, tai sitten kannattaa ihan tosissaan harkita siirtymistä kokonaan kestävyyslajien puolelle. Eikä tämä ollut mitään vittuilua, vaan ihan totista totta. Jos se juoksu yms. tuntuu enemmän "omalta lajilta" niin suuntautuu sinne sitten vaan. :)

reino sanoi:
Itse olen noiden monenmoisten tyttöjen jumppien suhteen vähän skeptinen. Ainakaan ne eivät näytä toimivan toivotulla tavalla hyvin monen kohdalla.

Se johtuu siitä, että pelkissä jumpissa käyvät naiset kovin usein pistelevät puhuoneessa suklaata. ;)

Kyllähän nuo jumpat aerobista kuntoa kohottaa, mutta perusjumppia ja aerobicejä melko paljon tahkonneena voin tehdä seuraavan yhteenvedon:
1. Aerobic: lajien (step, perusaerobic, high impact) tehokkuus kunnonkohotuksen kannalta on suoraan verannollista polville aihetetun damagen määrään. Kroppa tottuu liikkumaan korkeilla sykealueilla (jos tekee kunnolla siis) ja esim. bodyaerobicissa tulee lihaskestävyyttä. Perustreenajan kunnonkohotukseen riittää kyllä, mutta on pirun pahaksi nivelille.

2. Bodypump: ei kokemusta, mutta jos haluaa tehdä painoharjoittelua, miksei voi mennä salille ja tehdä sitä samantien kunnolla -ja omaan tahtiinsa? SINULLE räätälöidyllä ohjelmalla?

3. Spinning: tehokasta aerobista treeniä, erityisesti intervallipainotteiset tunnit. Miinuspuolia se, että luokassa on aina huono ilmanvaihto. Lisäksi voidaan ajatella, että aerobiset olisi hyvä tehdä ulkoilmassa, kun nykyihminen nyhjää liikaa sisällä.

4. Bodybalance: kannattaa mennä joko joogaan, tai pilatekseen, tai venyttelytunnille. BB on kyllä kivaa, mutta siinä ei keskitytä mihinkään kunnolla, raapaistaan vaan juttuja kasaan eri lajeista, mikä vähentää tehokkuutta.

5. Bodycombat: ks. aerobic. Tässä vaan käytetään kamppailulajeista tuttuja liikkeitä, mutta vaikutukset ovat samat. Tosin aerobiciin verrattuna yläselkä saa enemmän liikettä. Kivaa ja hikistä touhua. Mutta tämäkin on pahaksi polville.

Tämä OT- postaus siis selventämään läskeille äijille näitä tyttöjen jumppia. ;)

Heh, empä ole kyllä koskaan nähnyt kenenkään pukuhuoneessa suklaata vetävän...mutta muuta kyllä aika moni syö...hedelmää jne. Itellä ei heti tunnin jälkeen mitään mieli edes tee.JOs kovin heikko olo, niin sitten pika pikaa himaan ja supervauhtia palautusmisjuomaa/safkaa nassuun... Tuosta pumpista voin sen verran sanoa, että parantaa pirusti sekä kuntoa että lihaskestävyyttä. Vaikka sarjat onkin suht pitkiä, kehitystä tapahtuu (varmaan just siinä lihaskestävyydessä, mutta on se lihaksen kokokin kasvanut älyttömästi!) - mulla ainakin painoja pystynyt pikkuhiljaa nostaa ihan kunnolla =) Huomaa muuten selvän eron pelkällä puntilla käyviin miehiin... =)) Lyhyihin sarjoihin tottuneilla tekee tiukkaa jopa paljon pienemmillä painoilla vetää homma läpi.

Sidney sanoi:
Tuosta pumpista voin sen verran sanoa, että parantaa pirusti sekä kuntoa että lihaskestävyyttä. Vaikka sarjat onkin suht pitkiä, kehitystä tapahtuu (varmaan just siinä lihaskestävyydessä, mutta on se lihaksen kokokin kasvanut älyttömästi!) - mulla ainakin painoja pystynyt pikkuhiljaa nostaa ihan kunnolla =) Huomaa muuten selvän eron pelkällä puntilla käyviin miehiin... =)) Lyhyihin sarjoihin tottuneilla tekee tiukkaa jopa paljon pienemmillä painoilla vetää homma läpi.

Oon muutaman kerran käyny pumpissa ja onhan se vähän erilaista ja vaatii lihaskestävyyttä. Moni mies on kyl sanonu että meinaa kunto loppua kesken :evil:

MUTTA: ei ne painot kovin pitkään riitä jos voimaa on yhtään enemmän. Etenkin jaloille ne loppuu aika pian. Tahtiakaan kun ei voi rajatta lisätä kun pitäs huomioida musiikki ja pitää oikea tekniikka. Kerran oon ollu niin huonossa pumpissa että ohjaaja oli valinnu sellasen musiikin että liikkeitä ei yksinkertasesti pystynyt tekemään oikeella ja turvallisella tekniikalla. Hirveetä riuhtomista vaan. Mutta kyllä bodypump useimmat kotijumpat voittaa.

Ja Timbalta oli hyvä pointti että jos juoksu yms enemmän kiinnostaa ni voihan sitä suuntautua sit kestävyyslajeihin.

Angelica-82 sanoi:
MUTTA: ei ne painot kovin pitkään riitä jos voimaa on yhtään enemmän. Etenkin jaloille ne loppuu aika pian. Tahtiakaan kun ei voi rajatta lisätä kun pitäs huomioida musiikki ja pitää oikea tekniikka. Kerran oon ollu niin huonossa pumpissa että ohjaaja oli valinnu sellasen musiikin että liikkeitä ei yksinkertasesti pystynyt tekemään oikeella ja turvallisella tekniikalla. Hirveetä riuhtomista vaan. Mutta kyllä bodypump useimmat kotijumpat voittaa.

Tää on kyllä totta. Jalkoihin en saa enää mitään tuntumaa, ja tangossa on jo niin paljon, että enempää en jaksa yksinkertasesti nostaa niskan taakse. Ei pumppia mihinkään salitreeniin voi verrata (paitsi ehkä niillä loitontaja-lähentäjä-treenaajilla, mutta..). Mutta aerobisena menee ihan hyvin.

Edit: On kyllä aika hullua touhua, jos aattelee, 3-4 min per lihasryhmä painetaan menemään tauotta.

Tähtityttö sanoi:
Tää on kyllä totta. Jalkoihin en saa enää mitään tuntumaa, ja tangossa on jo niin paljon, että enempää en jaksa yksinkertasesti nostaa niskan taakse. Ei pumppia mihinkään salitreeniin voi verrata (paitsi ehkä niillä loitontaja-lähentäjä-treenaajilla, mutta..). Mutta aerobisena menee ihan hyvin.

Edit: On kyllä aika hullua touhua, jos aattelee, 3-4 min per lihasryhmä painetaan menemään tauotta.

Aivan niin - tarpeeksi isoilla painoilla nopeita liikeratoja ei yksinkertaisesti pysty riuhtomaan ja tuskin kovin turvallistakaan. Niillä tunneilla, joilla ite oon ollu on musiikki valittu yleensä sen verran matalatempoiseksi, että homma on kulkenu ihan hyvin.Tankoon saa aika monta kympin kiekkoa meneen, mutta ei sinne pumpiin taatusti mitään painoenkkoja mennä tekeen :)

Sidney sanoi:
Tankoon saa aika monta kympin kiekkoa meneen, mutta ei sinne pumpiin taatusti mitään painoenkkoja mennä tekeen :)

... mutta kun juuri se maksimivoima olisi sitä, mitä naisten erityisesti pitäisi treenata lisää, koska useimmilla se on se heikoin lenkki. Lihaskestävyys saattaa olla vuosien jumpissa käymisen jälkeen ihan kohtuullisella tasolla, mutta maksimivoimatasot suorastaan luvattoman heikot.

Ai, että mihinkö tavallinen nainen maksimivoimaa tarvitsee? Esim. muuttoihin, huonekalujen siirtelyyn vaikkapa siivouksen yhteydessä, lapsen (tarkoitan siis vähän vanhempaa kuin ihan vauvaikäistä) nosteluun yms. Jos nimittäin sitä voimaa ei ole, sanoo selkä (ja moni muukin paikka) helposti riks, raks, ja poks, ja sitten ei ole enää kellään mukavaa...

Pointti: Monipuolisuus on valttia, myös liikuntaharrastuksissa. Ahkeraa juoksemisen ohella kannattaa tehdä sitä punttitreeniä, kuten täällä on jo muutamaankin kertaan sanottu - sen sijaan juokseminen ja jumpissa ravaaminen saattaa altistaa rasitusvammoille, joten sitä kombinaatiota en kyllä ihan ensimmäiseksi suosittelisi kenellekään.

Kuulostaisko ihan hullulta sellanen viikkoohjelma, jossa on kaksi tai enintään kolme aamujuoksua ja 3-4 salitreeniä? Jos esim. maanantaisin käyn juoksemassa aamulla ennen töihin menoa n. 5 kilsan lenkin ja iltapäivällä (n. 17.00) sit salille. Tiistaina vois pitää vapaata, keskiviikkona olis salipäivä (aamulla vois käydä spinningissä), torstaina lepoa muuten paitsi että vois käydä jollain venyttely ym. tunnilla ja perjantaina aamujuoksu taas ja illal sali? Yhteensä siis kaks juoksulenkkiä, yksi spinning ja 3 salia, onko liikaa? Sali menis kaiketi 3-jakoisella tuolloin ihan mukavasti?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom