Pidättekö vapusta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S0874
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vappu alkaa tuntumaan pikku hiljaa miellyttävämmältä :D

Tuosta nuorena ryyppäämisestä.

Mullakin kaverit aloittelivat ryypiskelyä ala-asteen lopulla eli noin 12 v. Pari kertaa nappasivat kaupasta ilmaiset juomiset mukaan. Seiskalla koulun järjestämältä Venäjän-retkeltä tuliaisina vodkaa. Vatsahuuhtelussakin joku oli. jne. jne.
Enää ei tarvita tuntemattomia hakijoita kun jotkut kavereista ovat jo täysi-ikäisiä. Arkena ryypätään viikonloppuisin ja viikolla suunnitellaan ensi kerran juomisia. Lomalla ei enää tarvitse huolehtia viikonpäivistä.

Itse en tähään päivään mennessä ole ollut humalassa. Ei vain ole ollut kiinnostusta. Mullakin meininki suunnilleen tämä:

Jansq- sanoi:
Mut vapusta.. Nyhjötän kotona, koneella, yllättäen, juon sentään simaa. Vappu on perseestä, kaikki jannut on dokaamas ja itellä on absolutistien kerho aika pieni. Että tälläista. Yksin juhlitaan.

Turisas sanoi:

Mullakin kaverit aloittelivat ryypiskelyä ala-asteen lopulla eli noin 12 v. Pari kertaa nappasivat kaupasta ilmaiset juomiset mukaan. Seiskalla koulun järjestämältä Venäjän-retkeltä tuliaisina vodkaa. Vatsahuuhtelussakin joku oli. jne. jne.
Enää ei tarvita tuntemattomia hakijoita kun jotkut kavereista ovat jo täysi-ikäisiä. Arkena ryypätään viikonloppuisin ja viikolla suunnitellaan ensi kerran juomisia. Lomalla ei enää tarvitse huolehtia viikonpäivistä.

Itse en tähään päivään mennessä ole ollut humalassa. Ei vain ole ollut kiinnostusta.

:rock: :worship:

Turisas sanoi:

Itse en tähään päivään mennessä ole ollut humalassa. Ei vain ole ollut kiinnostusta. Mullakin meininki suunnilleen tämä:

Tarkoittaako se että jos muut juo niin ei voi lähteä edes mukaan ja juoda vaikka limua? Tuskin ne kaverit väkisin pistää juomaan tuliaisvodkaa... :jahas:

Ihan oikee meininki turisas. :thumbs: Samoja kokemuksia ollut ja edelleenkin. Itse join ekan kerran reilusti päälle 17-vuotiaana ja kahden käden sormilla on ryyppykerrat laskettavissa nykyäänkin.

edit: kiriyaman postiin viitaten. Porukoissa kannattaa kuitekin aina pyöriä mukana edes joskus, ettäi ihan eristäydy. Varsinkin sitten 18-vuotiaana kuskina vaikkapa.

Pakko sitä on vähän avautua taas tähän ketjuun.

Eipä mene minullakaan järkee tuo amatöörit vs. ammattilaiset jaottelu. Ja jos se ammattilaiseksi nimittäminen on sitä mitä täällä on ollut, eli tyyliin puistokemistit, niin siitä vaan olette ammattilaisia. Minä olen ennemmin amatööri ja ylpeä siitä. :D

Eli vappuna yleensä kaikki vapaalla olevat kaverit on lähdössä ottamaan vähän olutta ja pitämään hauskaa. Meilläkään tänään minipakkismiitti, eli muutama pakkislainen ja muita kavereita kokoonnutaan meille, otetaan vähän huikkaa ja painutaan baariin jatkoille.

Toki sitä örvellystä on enemmän kun on porukkaa moninkertainen määrä liikenteessä tavalliseen viikonloppuun verrattuna. Mutta eipä tuo mun menoa ole haitannut. Toivottavasti tänäänkin on hyvät bileet. :kippis1:

Ja vielä tosta offtopikista, eli nuorien ryyppäämisestä. Niin ei mene todellakaan minullakaan jakeluun 12 vuotiaiden kaljottelut, ei niin missään muodossa. Sen mä vielä tajuun, että tekee mieli iskän saunakaljasta ottaa huikka, mutta en sitä että kaupungilla hillutaan päissään.

Kyllä sitä itekin tuli 15 vuotiaana alotettua, kuten 90% kavereistakin, mutta järki päässä oli meilläkin. Olutta ostettiin just se minkä pystyi järkevästi juomaan ja kotiin piti tiettyyn aikaan mennessä skarppina hiipiä. Eli olihan se ihan hauskaa, mutta ei siinä mitään ylpeilemisen aihetta kuitenkaan ole.

Amatöörillä, minun ymmärtääkseni, tarkoitetaan henkilöä, jolle ryyppääminen ja siihen liittyvät lieveilmiöt ovat jonkinlainen ylpeydenaihe. Eikä sellainen henkilö ole todellakaan kaunista katseltavaa, ellei sitten itsekin satu olemaan amatööri :)

En juurikaan mutta kavereiden kasa olisi mukava pitää bileet/hauskaa mut jotku immeiset ei juuri enään muulloin pysty tai saa pitää hauskaa kun yleisenä orvellys päivänä.. :(

Tulin juuri salilta, imeisiä näky hirveesti, ratikka oli kun roskaauto, ekat amatoorit jo sammuin ja piru kun niitä pulloja oli jo rikottu. Lasiset kaljapullot pitää lailla kieltää, kuka vie aloitetta eteenpäin?

PULLOJA EI SIT RIKOTA, KIITOS!

Joo o. Äsken tultiin Jyväskylästä elokuvista ja täytyy sanoa että näitä kännisiä vappujuhlijoita oli suorastaan jo nyt liikaa kaupungilla. Muutama oli eksyny vielä elokuviinkin ja tietenkin mölysivät melkein koko elokuvan ajan :(
Ja joku perkele oli vielä vääntäny parkkihallissa antennin poikki autosta :curs:

Vitun tyytyväisenä kotona tällä hetkellä. Jokaiselle kutsulle sanottu, kiitos ei. Valpuri on turha. Huomenna pääsekin sitten jumpalle reippaana.

Vappu on hauska juhla. Hirrveetä syöpöttelyä ja nukkumaan aikasin. Aamulla pirteänä lenkille, eikä ristin sielua näy missään! Upea fiilis

Tulihan tuolla kaupungilla käytyä pyörähtämässä. Tosin hermot alkoi mennä jo bussissa missä yks 18v liian kännissä oleva takkutukka veti omaa showtaan kavereilleen. Puoli tuntia vittusaatanaperkelettä ja kaljan vonkaamista niin johan alkaa hyvähermoinenkin mies punoittaa.
Ja keskustassa oli tuttu meno päällä. Rikottuja pulloja, sammuneita teinejä yms. Paska reissu mutta tulipa tehtyä.

sgege sanoi:
Ammattilaiset juo kun on jano. Amatöörit kun muutkin juo. Eli Ammattilainen ei katso aikaa tai paikkaa. Amatööri juo olosuhteiden pakosta. Kyllä se että ulkona on n+1 kännistä 15 vuotiasta tekee vapusta amatöörien juhlan.

Ps: Selvänä jo 17 vappua ;) enkä todellakaan laske itseäni ammatilaiseksi. Juon enää todella harvoin.
Edit: En siis ole ikinä laskenut itseäni ammattilaiseksi vaikka teiniryyppäyskiintiö täynnä minun osaltani onkin.

On hienoa, että 17 vuoden kokemuksella voi kertoa mitä eroa on amatöörimäisellä ja ammattimaisella läträämisellä. On ihan vitun kornia jo yleensäkin keksiä moisia termejä tähän yhteyteen. Mut joo...hauskaa vappua kaikille.

:kippis1:

Turisas sanoi:

Himputti! Enkö minä olekaan ainua, joka on ollut juomatta kersana?? :hyper:
Eiköhän meitä todellisudessa ole vaikka kuinka paljon, mutta kun omaa tuttavapiiriä katsoo, niin eipä löydy muita. Tuntuu välillä aika pahalta, kun muut ovat juomassa ja juhlimassa, eikä itsellä ole mitään tekemistä. Mutta kun ei minusta ainakaan ole menemään bileisiin tai muihin kännikesteihin. Tunnen itseni enemmän kuin ulkopuoliseksi.

Opossumi sanoi:
Eiköhän meitä todellisudessa ole vaikka kuinka paljon, mutta kun omaa tuttavapiiriä katsoo, niin eipä löydy muita. Tuntuu välillä aika pahalta, kun muut ovat juomassa ja juhlimassa, eikä itsellä ole mitään tekemistä. Mutta kun ei minusta ainakaan ole menemään bileisiin tai muihin kännikesteihin. Tunnen itseni enemmän kuin ulkopuoliseksi.

Tuo valinta sopisi monille muillekkin kun kuuntelee noita yön päivystäneitä hoitajia ja lääkäreitä :)

Opossumi sanoi:
sama homma täälläkin vaan kyllä se silti toisinaan v*tuttaa. :curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom