Pidättekö vapusta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S0874
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kimmo2543 sanoi:
Menisköhän vappumarssille?Työväen juhlasta on tullut porvarien ja ylioppilaiden
juhla.Mikähän on mennyt vikaan?Lapset saa taas kärsiä vanhempiensa
ryyppäämisestä ja tappeluista.
Työmiehet- ja naiset(käsillä töitä tekevät) olkaa ylpeitä; meitä kaikkia tarvitaan. :thumbs:

Kyllä toi vappu taisi ensin olla ylioppilaiden ja vasta myöhemmin työläisten juhla, mutta hyvää vappua silti kaikille!

Taitaapi olla eka vappu muutamaan vuoteen jonka jätän väliin. Ei ole nyt halua olla humalassa taikka muuten katella niitä humalaisia teinejä, sitä kamalaa sekoilua, joutua tilanteeseen että huomaa takovansa jotain idioottia päähän, oksennella ilta, herätä aamulla himmeessä krapulassa. Taidan syödä puhtaasti, käydä lenkillä ja vetää salilla jalkareenin. Tänään sorruin syömään vapun kunniaksi pizzan ja jäätelön. :nolo: Noh, huomenna ja su sitten vain kaurahiutale-rahka-jauhenliha-makaronilinjaa ja miinuskaloreilla.

WTF? Missä oikein asutte? Täällä päin on hyvinkin yleistä että 15-vuotias ryyppää. Nuoremmatkin. Itse aloitin 12-vuotiaana. Lopetin 14-vuotiaana bodauksen aloittamisen yhteydessä.

jaki_ sanoi:
WTF? Missä oikein asutte? Täällä päin on hyvinkin yleistä että 15-vuotias ryyppää. Nuoremmatkin. Itse aloitin 12-vuotiaana. Lopetin 14-vuotiaana bodauksen aloittamisen yhteydessä.

Mä pidän lähinnä huolestuttavana sitä, että jollain 12-vuotiaalla lapsella on tapana ryypätä. En tiedä mikä tässä asiassa on sun mielestä niin älyttömän "khuulii" niin kuin hehkutat. Ehkä joskus 16-vuoden jälkeen alkoholin käyttö voidaan mun mielestä sallia. En silti koe mitenkään järkeväksi touhuksi käyttää mitään tajuntaa vääristäviä aineita, aika paskasti menee jos ei iloa elämästä muuten saa irti. Huumavat aineet on heikoille ihmisille, face that fact.

Nim. Spartalainen ylivoima

Kyllä minäkin pidän sitä huolehduttavana enkä missään nimessä "khuulina", että 12-vuotiaat nauttivat alkoholia. taisit ymmärtää väärin.
Pointti oli että 15-vuotias on jo "kokenut alkoholisti", se nyt vain on niin että jopa 12-vuotiaat ovat juuri nyt kaupungilla humalassa ja joku isin kiltti tyttö joka sanoi menevänsä kaverille yökylään makaa nyt jossain ojassa sammuneena.

Anyway vappu menee ihan kuin normaali päivä eli vappu on turha päivä.

Jakin kanssa suunnilleen samoilla linjoilla ton juomisen suhteen, itellä suht samanlainen taustaki. 12-15 ikävuodet meni viikonloppujen osalt pullojen paris, onneks alko reenaus sen tilalla. :rock:
Mut vapusta.. Nyhjötän kotona, koneella, yllättäen, juon sentään simaa.
Vappu on perseestä, kaikki jannut on dokaamas ja itellä on absolutistien kerho aika pieni. Että tälläista. Yksin juhlitaan.

Vanhollisilla linjoilla jatketaan. En tajua, miten joku 12v lapsi voi ryypätä - mitä ne vanhemmat silloin oikein tekee? Se on sitten viimeinen temppu kun vanhemmat ostaa teineille juotavaa! Ite kokeilin kaljaa kunnolla kun olin jotain 15-16 ja silloin kyl ihan ite hain juotavani ja porukat kyl viel 17-18v varotteli alkoholin haitoista ja torui kun tuli krapulapäissään aamupalalle. Kyl vanhemmilla on se vastuu, ettei lapsi heilu pullo kädessä kaupungilla!!!

Mike sanoi:
amatöörit ryyppää vappuna, ammattilaiset silloin kun ei ole mölöpäitä liikenteessä. Paska juhla pääosin.
¨
Voisko joku selittää mikä tää "amatööriryyppääjä" juttu oikein on? Onko ne ihmiset amatööriryyppäjiä joilla nämä yleiset juhlapäivät sattuu olemaan niitä harvoja vapaapäiviä koko vuotena? Ryyppääkö ammattilaiset vaan maanantaisin (lukuunottammatta juhlapäiviä) ja jouluaattona? Kertokaa mulle mikä päivä on TRUE ryyppäyspäivä. Molopäitä on liikenteessä oli kyse juhannuksesta, pääsiäisestä, keinosen nimipäivästä tai pakkotoiston avajisista..

Ps. Vappu menee suomen pelin ja mässyjen parissa.

TRENT sanoi:
¨
Voisko joku selittää mikä tää "amatööriryyppääjä" juttu oikein on?...

Ammattilaiset juo kun on jano. Amatöörit kun muutkin juo. Eli Ammattilainen ei katso aikaa tai paikkaa. Amatööri juo olosuhteiden pakosta. Kyllä se että ulkona on n+1 kännistä 15 vuotiasta tekee vapusta amatöörien juhlan.

Ps: Selvänä jo 17 vappua ;) enkä todellakaan laske itseäni ammatilaiseksi. Juon enää todella harvoin.
Edit: En siis ole ikinä laskenut itseäni ammattilaiseksi vaikka teiniryyppäyskiintiö täynnä minun osaltani onkin.

Jaa-a, ihan normi viikonloppu - kai sitä baariin voisi mennä, niin ei tarvitsisi katsella haalariurpojen ja pussikalja-amatöörien mesoamista. Mikäköhän ihme siinä on, kun juuri vappuna siitä alkkohoolin käytöstä täytyy tehdä erityisen suuri ohjelmanumero ja tehdä se vielä muillekin selväksi?

:offtopic: Mä oon varmaankin tollanen ns. amatöörijuoppo sit, koska tykkään juoda sillon kun muutkin kaverit juovat ja väkeä on muutenkin liikkeellä paljon. Mikäpä sen mukavampaa kun ottaa sopivissa määrin alkoholia ja pitää kavereiden kanssa hauskaa. Enemmän huolissani olisin näistä "ammattilaisista", jotka juovat sillon "kun on jano". Eli vaikkapa keskiviikkoiltana yksin kotona. Mutta kukin tyylillään :kippis1:

mxm sanoi:
Vanhollisilla linjoilla jatketaan. En tajua, miten joku 12v lapsi voi ryypätä - mitä ne vanhemmat silloin oikein tekee? Se on sitten viimeinen temppu kun vanhemmat ostaa teineille juotavaa!

Itsekin tuli lähinnä siiderin/lonkeron kanssa läträttyä tuossa 12-13v ikäisenä ensimmäisiä kertoja. Aina sitä löytyi joku vähän vanhempi kaveri joka suostui juotavat ostamaan tai sitten perinteisellä tyylillä lähikaupan/alkon eteen notkumaan ja ruinaamaan jotain pulsua hakemaan juotavat pienestä korvauksesta. Koskaan ei tarvinnut kuivin suin olla jos halusi alkomaholia lipitellä. Helvetin tyhmää touhuahan toi oli ja itse en varmasti ostais alle 16v teineille mitään jos tulisivat nyt kysymään. Ja vanhemmat tuskin tiesivät touhuista yhtään mitään, sillä noudatin aina vanhempien antamia kotiintuloaikoja, peitin alkoholin hajun niin hyvin kuin pystyin ja painuin petiin heti kotiin tultuani illalla. Enkä siis vetänyt mitään kossupullo-ykkösellä-alas-sammu-ojaan-kännejä koskaan ja ensimmäiset kovat humalat onkin sitten lukion ajoilta.

Sitten asiaan. Vappu ei ole koskaan oikeastaan merkinnyt mitään, mutta kavereiden mukana sitä on aina tullut oltua ryypiskelemässä enemmän tai vähemmän. Viime vuonna taisin olla intissä kiinni ja tänä vuonna treenikaverin yhteisestä päätöksestä otetaan ensimmäisen kerran alkoholia tämän vuoden puolella. Teinien örvellystä en kuitenkaan aio katsella hetkeäkään joten pysyttelen kaverin luona grillailemassa ja katsomassa Leijonien matsin. Mihinkään juottolaankaan tuskin on asiaa.

Kunnon työviikko takana ja tämän kevään ylioppilas eli aihetta olis juhlia vappua...
Tällä hetkellä ei kyllä oo tippaakaan intoa, mutta kai sitä tulee hitusen kupiteltua.

Vappu, minä ja 2 kiloa lihaa :kuola:
Ei muuta kun hyviä vappuja kaikille, mä laitan lihat tulille ja aloitan omalta osaltani vapun juhlinnan.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom