Pettäminen ja asenteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ced G
  • Aloitettu Aloitettu

Ced G

Löysin Suomi24.fi:n keskustelusta (jota isännöi itse :david: ) mielenkiintoisen threadin: http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=94&conference=559&posting=22000000000941687

Siinä perheellinen nainen kertoo pettäneensä miestään chattituttavan kanssa, ja kun mies sai vihiä tästä pakkasi tämä kamansa ja lähti avioliitosta menemään. Siinä sitten moni keskustelija kommentoi että "paska ukko, kun ei yhtä pettämistä kestä" ja "munaton mies, taitaa silläkin olla joku nainen odottamassa".

:confused: :confused: Olen ymmälläni, kun luulin että pettämistilanteissa se pettäjä rikkoo avio-/parisuhdeonnea ja vie pohjan koko suhteelta. Eikö "normaalia" avioliittoa saa pistää kerrasta poikki, jos kumppani osoittaa uskottomuutensa? Normaalilla tarkoitan sitä että suhde on kunnossa, eikä kumpikaan ole syrjähyppinyt tai harrastanut muuta vastaavaa luottamuksen ja rakastamisen puutteen tunnusmerkkejä osoittamaa toimintaa.

Eipä ole ihmekään että joka toinen avioliitto menee karille, kun ihmisillä on tällaisia asenteita. Kommentteja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lueskelin tota, ja kyllä sieltä idioottimaisia vastauksia löytyy, eikä itse isännöitsijäkään ollu paljon parempi. Eikös äsken joku jippiin munaperse sanonut, että pakkotoistolaiset on tyhmimpiä palstalaisia koko maassa, ku ne on vielä pehmittäny päänsäki niillä "mömmöillä".

:offtopic:Btw. Oliks se just samalla palstalla, ku sillon se joku sano, että se on lähössä etelänmaille, ja miten se kertois poikaystävälleen, et se meinaa pettää sitä siellä. (todella esimerkillistä)>:david:

Kai se perinteisesti menee niin, että parisuhteessa odotetaan uskollisuutta. Jos uskollisuutta ei ole, on suhteellisen normaalia, että jompi kumpi pakkaa kamansa. Mun mielestä kamojen pakkaamiseen on täysi oikeus, jos yhteiset pelisäännöt on sovittu.

Monet sietävät pettämistä sen takia, että "rakastavat" kumppaniaan liikaa ja eivät halua suhteen kaatuvan hetken hairahdukseen.

Mene ja tiedä, mieluummin uskollisuutta ja rehellisyyttä.

Kyllähän sen voi poikki laittaa. Jos on haluja mennä naiskentelemaan jonkun muun kanssa, niin pistetään se edellinen suhde ensin poikki. Jos siis tämä toinen osapuoli ei sellaista hommailua hyväksy.

Tässä ikisinkun mielipide.

Originally posted by Deat
:offtopic:Btw. Oliks se just samalla palstalla, ku sillon se joku sano, että se on lähössä etelänmaille, ja miten se kertois poikaystävälleen, et se meinaa pettää sitä siellä. (todella esimerkillistä)>:david:

Se taisi olla Demin sivuilla :D
edit: koskaan en ole pettänyt(ei ole kyllä ollut edes mahdollisuutta), ja se on mielestäni väärin toista ihmistä kohtaan.

Aika löyhässä tuntuu moraali olevan monilla ton viestiketjun perusteella. Kyllä strangerkin sanois vastaavassa tilanteessa tack och adjö! Ja IMO kyllä se enemmän vaatii MUNAA lähtee kävelemään, ku jäädä tommoseen suhteseen ruikuttumaan: "No yritetään vielä, ku on lapset ja kaikki. Ehkä se ei enää petä mua, ainakin se lupas niin."

Btw. Joku oli sentään päässyt asian ytimeen: Sitä saa mitä tilaa! :thumbs:

Originally posted by stranger
Aika löyhässä tuntuu moraali olevan monilla ton viestiketjun perusteella. Kyllä strangerkin sanois vastaavassa tilanteessa tack och adjö! Ja IMO kyllä se enemmän vaatii MUNAA lähtee kävelemään, ku jäädä tommoseen suhteseen ruikuttumaan: "No yritetään vielä, ku on lapset ja kaikki. Ehkä se ei enää petä mua, ainakin se lupas niin."

Btw. Joku oli sentään päässyt asian ytimeen: Sitä saa mitä tilaa! :thumbs:

Tossa olen samaa mieltä, että ei lasten takia. Toki yrittää kannattaa, mutta ei väkisin. Muutamia vastaavia olen sivusta seurannut ja joka kerta mennyt vain pahempaan suuntaan.

On tämä touhu kyllä aika kummalliseksi mennyt. Tulevaisuudessa voimme sitten kaikki sanoa PUHTAALLA omallatunnolla ja avoimina ihmisinä:

"hei Jenni nyt lähden sitten pettämään sinua sen iso tissisen janinan kanssa! moro kulta!" tai
"Hei Pekka nyt lähden kaukomaille sinua pettämään pitkätukkaisen fabion kanssa".

Sitten jos toinen ei suostukaan ehdotukseen niin silloin ollaan niin ahdasmielisiä että voi vittu.
:rolleyes:

Voi vittu mitä paskaa! Jos vaimo pettää nii avioliitto on ohi.

Ja mitä, "ajattelisit lapsias"...vitut, mun porukat eros jotaa 7 vuotta sitte ja ei musta ja mun sisaruksista (3) oo tullu mitää sarjamurhaajii ja sekopäitä!!

ainii...

jota isännöi itse :david:
Aina jaksaa naurattaa :lol2:

Originally posted by vauhti
"hei Jenni nyt lähden sitten pettämään sinua sen iso tissisen janinan kanssa! moro kulta!" tai
"Hei Pekka nyt lähden kaukomaille sinua pettämään pitkätukkaisen fabion kanssa".

Mutta eihän se ole pettämistä jos asiasta on sovittu etukäteen. :kippis1:

Tietysti jos asiasta ei ole sovittu ja vain hihkaisee noin ovenraosta ennen kuin katoaa kulman taakse, niin asiahan on toisin.

Mitä itse aiheeseen tulee, niin kyllä minä ainakin jättäisin naisen kuin naisen, jos tämä jonkun chatti ruipelon kanssa puuhastelee. (tai kenen tahansa muun)

Niin

Mulla oli tossa vuosia sitten niin hirvee suhde joka kesti melkein kuusi vuotta. Muija petti viimeiset 3vuotta. Joka kerta annoin anteeksi, ja sitten naps sain raivarit ja sen jälkeen en ole sanonut sille lutkalle sanaakaan.

Ja sen verran se suhde opetti ja kovetti, että jos muija minua yhdenkin kerran pettää niin se on laakista harasööö.

Joo mä tiedän mä olin sillon nuori nössö ja aika lailla samanlainen kuin:david:

Ikinä en petä, enkä pettämistä katsele.

Sanotaankin, että suhde ei toimi, ja homma sit menee siihen, että käydään edes lähellä pettämistä, tai ei oma muija huvita, niin voi aina pistää poikki/yrittää kovemmin, mutta ei pettämällä.

Ei ikinä.
:(

Originally posted by Ced G
Olen ymmälläni, kun luulin että pettämistilanteissa se pettäjä rikkoo avio-/parisuhdeonnea ja vie pohjan koko suhteelta. Eikö "normaalia" avioliittoa saa pistää kerrasta poikki, jos kumppani osoittaa uskottomuutensa? Normaalilla tarkoitan sitä että suhde on kunnossa, eikä kumpikaan ole syrjähyppinyt tai harrastanut muuta vastaavaa luottamuksen ja rakastamisen puutteen tunnusmerkkejä osoittamaa toimintaa.

Eipä ole ihmekään että joka toinen avioliitto menee karille, kun ihmisillä on tällaisia asenteita. Kommentteja?

itsestäni voin valaista asiaan liittyen sen verran että en petä. En ole pettänyt enkä tule pettämään. Jos asialla lähtee leikkimään se lähtee helposti käsistä, ja kun on menty tietty matka niin takaisin ei ole paluuta.

Kyse ei ainakaan itselläni ole siitä että mahdollisuutta siihen ei olisi. Vaan siitä että en saa siitä pettämisestä mitään sellaista mitä en kotoa saisi.

Jos kyseessä on "perversioiden" toteutus :lol2: niin yleensä keskustelemalla saa kumppaninsa suostumaan mihin tahansa...

Italiasta tuli dokkaria missä perheen isät jotka käyttivät säännöllisesti prostituutiopalveluja päivittelivät sitä että "enhän mä nyt voi antaa sen ottaa suihin multa, hän on lasteni äiti godsake.."

Puhumattakaan anaaliseksistä jne-- ehkä tämä ei kerro kaikkea edes italialaisista mutta tietyllä tapaa joillakin miehillä on myös suomessa vähän sama näkökanta...omaa kumppania ei osata tai uskalleta nähdä lastensa äitinä/huorana/henkisenä sielunystävänä. Huoralla en siis viittaa prostituutioon...uskon että ymmärrätte mitä tarkoitan. Eli tämä fyysisestä puolesta....ja henkisellä puolella myöskään en ole tavannut kumppaniani parempaa naista jonka kanssa maailmankatsomukseni olisi samankaltainen, ja asioista puhuminen tuottaisi samankaltaista henkistä tyydytystä...

Parisuhteeni on kestänyt jo 5 vuotta ja rakkaus kukoistaa aina vaan paremmin.

Tietysti edellytyksenä hyvälle parisuhteelle on se että molemmat yrittävät... se ei riitä että toinen yrittää..

Jos kuitenkin tulisin petetyksi ei vaihtoehtoja olisi. Se olisi automaattisesti suhteen loppu.

Taisi mennä tämä vähän..:offtopic:
--------------------------------------------------

Eikä se ole kova jätkä joka nussii vaan se joka ei nussi, vaikka tilaisuus olisikin. Tämä siis pettämiseen viitaten.

Katolisissa maissa nyt on uskonnosta johtuen hieman omituiset nuo naiskäsitykset.

Luulisin kuitenkin, että pitkän suhteen aikana tulee joskus tilanne, jossa olisi mahdollisuus pettää. Se on sitten tyypistä kiinni käyttääkö sen mahdolisuuden.

Minusta pettäminen on nimenomaan sellaista mikä tehdään kumppanilta salaa.

Kuten joku tuossa aikaisemmin sanoi, niin (yhteisten) fantasioiden yms.. toteuttaminen on sitten eri asia, siis jos niiden toteuttamisesta sovitaan yhdessä.

Rehellisyys on kaiken a ja o. Itse olen sitä mieltä,
että suhde poikki vaan. Mutta joissain tapauksissa ilmeisesti
voi yrittää antaa anteeksi ja unohtaa. Henkilökohtaisesti en
tuohon jälkimmäiseen menisi luottamaan..

Nimimerkki "paljon on sattunu, mutta nykyinen nainen R-O-C-K-S"

Poikkeuksia

Ehkä Janinan kanssa voisi harkita pettävänsä omaa mammaa. Olisihan se meriittiä mammallekin kun 'meidän aijä on niin järee kaveri, että on saanut Janinaltakin'. En ole kysynyt onko asia näin. Ja millä sen Janinan saisi innostumaan siihen valtavaan viiden sekunnin ilotulitukseen.

Tosi törkeää että tuossa tilanteessa mies joutuisi maksamaan elatusmaksuja. Kuka sellaisen muijan lapsia haluaisi elättää? V*tut ne lapset oo isästään kiinnostuneet sitten kun kasvavat siitä huolimatta paljonko niille syytäis rahaa...

Muuten oon kyllä sitä mieltä että ei miestä ole tehty yhtä naista höyläämään..... (en tiedä onko sitten naista, ehkä on - hahaha siinä teille pilkunviilaajille syötti) mutta se miksi länsimaissa sellainen tapa on muodostunut taitaa olla niin monimutkaisen mekanismin aikaansaamaa ettei siitä ota selvää pirukaan...

Originally posted by Dean Kuntz
Tosi törkeää että tuossa tilanteessa mies joutuisi maksamaan elatusmaksuja. Kuka sellaisen muijan lapsia haluaisi elättää? V*tut ne lapset oo isästään kiinnostuneet sitten kun kasvavat siitä huolimatta paljonko niille syytäis rahaa...

Muijalle ei minunkaan mielestäni tarvitsisi maksella, mutta sinäkö et haluaisi OMIA lapsiasi tukea (tässä tapauksessa rahallisesti)heidän kasvaessaan.

Minusta on aika omituista että avioeron tullessa olisit valmis unohtamaan omat lapsesi ... :(

Pettäminen ei ole kellekkään kunniaksi, mutta kuka voi 100% varmaksi sanoa, ettei pettäisi missään tilanteessa?

Minä veikkaan, että korkeintaan 10% löytyy sellaisia ihmisiä, että mikään houkutus ei saisi pettämään...

Itse en muuten toimivaa ja hyvää suhdetta lopettaisi, jos kumppani lankeaisi, vaikka olenkin siinä hyvässä uskossa , että vaimoni kuuluu tuohon 10%:tiin .. Korjatkaa, jos jollain on parempaa tietoa..:D

En osaa olla mustasukkainen oikein kenestäkään, minun mielestä ihmiset eivät voi olla varattuja, WC:t ja vaikkapa Baarin jakkara voivat.

Mutta jos suhde on hyvä ja saa siitä kaiken tarvitsemansa, niin ei kai ole edes mitän tarvetta pettää? Jos toinen haluaa kokeilla jotain muuta välillä, niin enhän minä sitä voi estää, pitää vaan yrittää hoitaa suhdetta niin, että kumppani on tyytyväinen. Ei ketään voi eikä saa kahlita, se vaan aiheuttaa katkeruutta ja vaarantaa ainakin suhteen toimivuuden. Omasta halusta pitää uskollisuus lähteä...

Originally posted by Omna
Pettäminen ei ole kellekkään kunniaksi, mutta kuka voi 100% varmaksi sanoa, ettei pettäisi missään tilanteessa?

Minä veikkaan, että korkeintaan 10% löytyy sellaisia ihmisiä, että mikään houkutus ei saisi pettämään...

Itse en muuten toimivaa ja hyvää suhdetta lopettaisi, jos kumppani lankeaisi, vaikka olenkin siinä hyvässä uskossa , että vaimoni kuuluu tuohon 10%:tiin .. Korjatkaa, jos jollain on parempaa tietoa..:D

En osaa olla mustasukkainen oikein kenestäkään, minun mielestä ihmiset eivät voi olla varattuja, WC:t ja vaikkapa Baarin jakkara voivat.

Mutta jos suhde on hyvä ja saa siitä kaiken tarvitsemansa, niin ei kai ole edes mitän tarvetta pettää? Jos toinen haluaa kokeilla jotain muuta välillä, niin enhän minä sitä voi estää, pitää vaan yrittää hoitaa suhdetta niin, että kumppani on tyytyväinen. Ei ketään voi eikä saa kahlita, se vaan aiheuttaa katkeruutta ja vaarantaa ainakin suhteen toimivuuden. Omasta halusta pitää uskollisuus lähteä...
Omna, hieno, hieno postaus! Kiteytit mielestäni koko asian ytimen täydellisesti! Näin mekin vaimon kanssa elellään, ja lisäisinpä vielä mielelläni, että erittäin onnellisina 6 avioliittovuoden jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom