Pesettekö käsiänne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ryback
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä yhtenä päivänä menin treenin jälkeen suihkuun, ja siinä samalla joku kookas kaveri käväsi siinä lorottamassa vähän pönttöön, ja muina miehinä ohitti lavuaarin ja suuntasi jatkamaan treeniän.

Elikkä kysynkin nyt kaikilta muilta, että pesettekö käsiänne kusella, tai jopa PASKALLA käydessänne???
Itselläni on aina ollut tapana pestä kädet tarpeitteni jälkeen, en sitten tiedä johtuuko se siitä, että se kuvottaisi itseäni, vaiko siitä, että ajatten muita ihmisiä....

Mukavat fiilikset ainakin itselläni jos ajattelen, että näitä samoja kahvoja on äsken pidellyt juuri alakerran sokeaa veijariansa kätellyt kaveri...
:urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:lol1:
Mä pesen aina, mä olen tossa suhteessa ylitarkka, koska voi muuten tulla vaikkapa flunssa tai muuta helpommin.

Pesen kyllä käteni tarpeitteni jälkeen. Olen juuri tekemässä omalle salilleni parannusehdotusta laittaa lavuaarien viereen tai seinälle käsisaippua pöntön, koska siinä ei tällä hetkellä ole mitään saippuaa. Itselläni on jopa jonkinasteinen pakkomielle pestä kädet hemmetin usein, on ollut jo vuosikausia. Pesen kädet varmaan kymmeniä kertoja päivässä ja iho on kuiva kuin sahara ja lohkeilee jos ei rasvaa.

Missäs täs oli uninen hymiö....

Tuleehan tuota pestyä. Haluan pysyä terveenä niin pitkään kuin mahdollista. Pesen koulussakin AINA kun menen syömään, nimittäin siellä sitä pöpöä liikkuu ja sellaisia jotka ei pese käsiään kun rassaa moloa...:urjo:

colemanni: LOOOOL!!:lol1:

Kiva kätellä tuollaista henkilöä! Olisihan se mukavaa kun kaikki huolehtisivat hygieniastaan, mutta tuollaista tulee ajatelleeksi vasta kun näkee jonkun toimivan noin. Kuka miettii ennen penkin tekoa, että onkohan tuo kaveri, joka tässä äsken oli, pessyt kätensä, jos on runkkaillut tms. ;)

Originally posted by tapio
Mä pesen aina, mä olen tossa suhteessa ylitarkka, koska voi muuten tulla vaikkapa flunssa tai muuta helpommin.

Samat sanat. Tosin mitään flunssaa ja muuta en osaa pelätä kun ei oo vuosiin tullu sairasteltua, mutta käsien pesu x^n kertaa päivässä on kyllä pakkomielle. :)

Toki pesen, mutta säännöllisesti kun käy julkisissa paikoissa vessoissa niin joku saatanan tunari paahtaa pisoaarilta suoraan ulos, tai pahimmassa tapauksessa suoraan isommalta asialta. Tuntuu että näitä hemmoja on joku kolmannes miehistä, ehkä vähän enemmän vanhempien ihmisten keskuudessa.

Ei kauheana huvita klähmiä ovien kahvoja tai bussien tukikaiteita enemmän kuin on pakko. Kättelykin on vähän niin ja näin, varsinkin jos kaveri on sen oloinen että hygieniassa saattaisi olla parantamisen varaa.

On muuten taas turhin threadi aikoihin. :)

Pakko kertoa tähän yksi fakta käsienpesusta.

Käsienpesu on periaatteessa turhaa, koska ihan tuolla bakteeritasolla homma menee niin, että kun avaa hanan bakteerit jää siihen hanaan ja sitten kun sulkee hanan ne tulee takaisin käteen.

Kädet tuntuu pesun jälkeen puhtaammalta, mutta siitä ei ole bakteerien kannalta mitään hyötyä ellei sitä hanaa sulje käsipaperilla.

Minä pesen myös käteni, mutta tiedän, että se johtuu vain siitä, että jää itselleen mukavampi ja puhtaampi olo.

EDIT: vielä sellainen juttujuttu, että kyllähän käsienpesun on todettu vähentävän tautien leviämistä ja sellaista, että se ei täysin turhaa ole.

Originally posted by Hippa

Minä pesen myös käteni, mutta tiedän, että se johtuu vain siitä, että jää itselleen mukavampi ja puhtaampi olo.

Myös minä pesen kourani ja se johtuu siitä, että käteni tulevat näin puhtaimmiksi.

Tuo esittämäsi teoria bakteerien tulosta takaisin käsiin pitää kyllä osittain paikkaansa. Bakteerien määrä kuitenkin käsissä vähenee erittäin paljon käsienpseun yhteydessä vaikka sulkisitkin hanan paljainkäsin.

Tuo kuvaamasi teoria johtaisi loppujenlopuksi maailmanlaajuiseen ruttoon ja kaaokseen :)

Itsekin tulee pestyä kädet lähes joka kerta kun on tarpeillaan käynyt.
Onko muut huomanneet kuinka yleisissä käymälöissä on muutenkin nuo käyttäytymistavat mitä sattuu. Välillä on paperia ympäri pönttöä, jotkut levittävät ringin pöntön reunukselle kun eivät siihen uskaltaudu ilmeisesti bakteerien pelossa siihen muuten istahtaa, mutta sitten jättävät paperin siihen pöntön reunukselle, eivätkä edes vedä pönttöä. Jotkut taas eivät vedä sitä muutenkaa, tuskin aina on unohduksesta kyse. Muutama viikko sitten hämmästyksekseni huomasin kökkäreen siinä seinällä, no sitä ihteänsähän se oli, mahtoiko olla paperi loppu. :eek:

Originally posted by Butch
Muutama viikko sitten hämmästyksekseni huomasin kökkäreen siinä seinällä, no sitä ihteänsähän se oli, mahtoiko olla paperi loppu. :eek:

Pari päivää sitten sama näky lattialla. Kunnon jarrutusjäljet, yh! Kyseessä sentään naisten vessa.

Originally posted by Kynis
Myös minä pesen kourani ja se johtuu siitä, että käteni tulevat näin puhtaimmiksi.

Tuo esittämäsi teoria bakteerien tulosta takaisin käsiin pitää kyllä osittain paikkaansa. Bakteerien määrä kuitenkin käsissä vähenee erittäin paljon käsienpseun yhteydessä vaikka sulkisitkin hanan paljainkäsin.

Tuo kuvaamasi teoria johtaisi loppujenlopuksi maailmanlaajuiseen ruttoon ja kaaokseen :)

Kai luit mun editin, koska siinä totesin saman asian :)

Ai niin. Kuulin tuossa eräässä "ravintolassa" taannoin seuraavaan, erittäin fiksun kommentin erään rekkamiehen suusta kaverilleen miästen vessassa:
Tilanne:
Rekkamies kusaista lirautti pisuaariin, samoin kaverinsa. Kaveri pesi sen jälkeen kätensä, rekkamies ei. Näin sanoen:

Rekkamies (kaverilleen): "Onko teillä kotona äiti opettanut, että pitää pestä kädet kusemisen jälkeen?"

Kaveri: "On"

Rekkamies: "Meillä äiti opetti, ettei pidä kusta käsilleen."

Tämän jälkeen rekkamies poistui WC:stä tyytyväisen kaljatuoppinsa ääreen, pesemättä käsiään.

Että sellaista.

Lepex: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

eihän tästä päivästä taida tulla mitään kun lähetään heti liikkeelle tälle linjalle.. :D

Kyssäriin vastatakseni täytyypi todeta et kyllä käet tulee pestyä ehkä hieman turhankin herkästi.. taidan olla pöpökammoinen..? Iljettääkin ajatella kättelevänsä ihmisiä jotka noudattaa ns. 'pyyhkäise-ja-nuolaise' -periaatetta..

Nokian, Motorolan ja Eriksonin insinöörit olivat pisuaarin äärellä yht'aikaa.

Ensimmäisenä sai tarpeensa toimitettua Motorolan insinööri, joka meni pesemään käsiään, ja sanoi: "Meillä Motorolalla ollaan tarkkoja hygienian suhteen."

Eriksonin insinööri sai ravisteltua, siirtyi käsiä pesemään oikein saippuan ja kynsiharjan kanssa, ja sanoi: "Meillä Eriksonilla ollaan todella tarkkoja hygienian suhteen."

Nokian insinööri ravisteli pari kertaa, laittoi vetoketkun kiinni, ja mennessään vessasta ulos tokaisi: "Nokialla ei kusta käsille!"

Tää menee nyt hiukka off-topic mutta...
Olin joskus ns.kimppapaskalla intissä, koska siellähän ei ollut vessassa koppeja tai edes väliseiniä:mad2:
Viereinen kaveri oli just vääntämässä paskaa...Tämä kyseinen henkilö nousi heti paskaamisen jälkeen ja veti housut jalkaan.
Että jäi joku muukin siltä, kuin käsien pesu tekemättä :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom