Perushyvä palautumisjuoma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rauskis
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä olisi sellainen perushyvä palautumisjuoma punttitreenin jälkeen?! Kattelin tuolta Pakkotoiston kaupasta esim. FAST Hera80 & FAST Malto6 tuotteita. Syntyisikö noita sekoittelemalla ihan passeli juoma vai suositteleeko joku näitä valmiita palautumisjuomasekoituksia, jossa on kaikki (ja joskus vähän enemmänkin) samassa? En kaipaa mitään hienosteluja, ainoastaan asiansa ajavan tavallisen palautumisjuoman. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos et kaipaa mitään hienostelua, hera80stä ja maltosta saa kyllä palautumisjuoman aikaiseksi.

Suosittelisin Boost4you:n Aftertrainingia. Maksaa 18€/kg ja sisältää glutamiinit, kreatiinit ja CFM - heraa. Lisäksi pirun hyvän makuista.

2v vuotta veivattu näin: hera80 + malto (tai kane Oulun kärkkäiseltä :P) + kaakaojauhe. Välillä oon maistellu nutriminkälie ja fastin valmiiksi sekotettuja jauhoja. Tommonen hyvä halpishera ja 5kg pönikka halpismaltoa ei tule maksamaan €/kg paljon mitään.

rauskis sanoi:
Mikä olisi sellainen perushyvä palautumisjuoma punttitreenin jälkeen?! Kattelin tuolta Pakkotoiston kaupasta esim. FAST Hera80 & FAST Malto6 tuotteita. Syntyisikö noita sekoittelemalla ihan passeli juoma vai suositteleeko joku näitä valmiita palautumisjuomasekoituksia, jossa on kaikki (ja joskus vähän enemmänkin) samassa? En kaipaa mitään hienosteluja, ainoastaan asiansa ajavan tavallisen palautumisjuoman. :rolleyes:
Hyvin ajaa asiansa nuo tuoteet. Saa edullisen sekoituksen. Valmiit palautuskuomajauheet sisältävät sitten kreatiinia ja glutamiinia lisättynä, eli ne ovat helpompia käytännössä mutta hieman kalliimpia kuin itse sekoitetut.

Yhdyn edellisiin kommentteihin.

Jo pari vuotta tullut kiskottua halvinta heraa + halvinta maltoa 50/50 suhteella about. Meistä on moneen koulukuntaan, jotkut tykkää hifistellä. Minä itse ostan yleensä kunnon perhepakkauksia noita halvimpia. Joskus tietenkin herkuttelen kalliilla maustetulla protskulla.

Mutta anyways, itsesekoitettuna tulee aina halvemmaksi!

sekoitussuhde

L0b0 sanoi:
Yhdyn edellisiin kommentteihin.

Jo pari vuotta tullut kiskottua halvinta heraa + halvinta maltoa 50/50 suhteella about. Meistä on moneen koulukuntaan, jotkut tykkää hifistellä. Minä itse ostan yleensä kunnon perhepakkauksia noita halvimpia. Joskus tietenkin herkuttelen kalliilla maustetulla protskulla.

Mutta anyways, itsesekoitettuna tulee aina halvemmaksi!

Mikä olisi sitten se oikea sekoitussuhde?! Välillä sanotaan että 1 osa prozkua ja 2 maltoa, välillä 50:50 jne.

semmone ehkä pikkasen vajaa 1,5dl on 100g jauhoa(ainakin oman mittakupin mukaan)...riippuu toki jauhon tyypistä...eli onko tiivistä vai semmost kuohkeeta tjsp :D eli tolla desillä menee jo siis vähäsen yli..

Jonski sanoi:
semmone ehkä pikkasen vajaa 1,5dl on 100g jauhoa(ainakin oman mittakupin mukaan)...riippuu toki jauhon tyypistä...eli onko tiivistä vai semmost kuohkeeta tjsp :D eli tolla desillä menee jo siis vähäsen yli..

Jos puhutaan esim. huokoisesta maustamattomasta ultrasuodatetusta herasta (Fast Hera80), niin onko jollain tarkempia mittaustuloksia montako grammaa 1dl on n. suunilleen!? Malto on sen verran tiiviin tuntusta tavaraa, että se 1dl on varmaan aika lähellä 100g (vai onko eriäviä mielipiteitä?).

kävin äsken mielenkiinnosta mittaamassa kun tota kyseistä heraa sattu kaapissa olemaan niin 1dl oli siinä ~70gramman paikkeilla.

edit. Mittasin tuon maltonkin nyt tossa samalla ni siinä se 1dl oli about ~75grammaa...

Empiiriset testit suoritettiin mitalla jossa on eri aineille samassa kulhossa mitat merkattu...eli millään vaa'alla en tehny eli tulokset ei täysin tarkkoja ole mutta melko hyvin sinnepäin.

Edit2. prkl väärät laskutoimitukset:D

rauskis sanoi:
Jos laittaa 1dl maltoa ja 1dl heraa, tuleeko siitä silloin 50g kumpaakin?

1dl maltoa painaa aika tarkkaan 40g, 1dl heraa kolmisenkymmentä grammaa tai vähän alle riippuen heran laadusta. Olen itse punninnut digitaalivaa'alla.

Kyllähän tuo desi kumpaakin riittää perustreenin jälkeiseen palautukseen ihan hyvin tavalliselle treenaajalle. Jos on vähän raskaampi treeni, niin enemmän maltoa tarkoittaa myös parempaa palautumista.

Hullu inkkari sanoi:
1dl maltoa painaa aika tarkkaan 40g, 1dl heraa kolmisenkymmentä grammaa tai vähän alle riippuen heran laadusta. Olen itse punninnut digitaalivaa'alla.

Jaa se on nuinki vähän...tää tuli itellekki yllätyksenä:eek: Toi mun mitta systeemihä on sit iha vehkeest....pitänee hankkii vaaka kanssa.

Hullu inkkari sanoi:

Olen minäkin aikamoinen puusilmä, pussien kyljissähän lukee aika selkokielellä: hera 1dl = 30g ja malto 1dl = 50g :nolo:

Itse kauhon n.1.5dl heraa ja 1dl maltoa. 50/50g tulee aika tarkalleen. Jokaista palautusjuomaani en punnitse digivaa'alla, paitsi dietillä ;)

kosworth sanoi:
mitäs jos korvaa malton sokerilla? sehän on 100% hiiltä. onko tässä haittoja? paitsi et maku muuttuu pirun makeaksi...

tost on ennenki kai puhuttu. eiks toi oo vähä sama ku vetäis karkkii hiilarina :D saa ainaki massaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom