perusasioita

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tekemässä "koko kroppa kerralla"-ohjelmaa kaverilleni, joka on aloittamassa punttien nostelun. Kysynkin seuraavaa, että onko mitään järkeä ottaa maastavetoa aloittelijalle? Entäs kannattaako tehdä kyykkyä ja mavea samassa treenissä? Vai kenties vuoron perään? Treenikertoja noin 2-3 per viikko.

itse en laittaisi aloittelijan ohjelmaa mavea, koska se on aluks niin vaikea liike. mave ja kyykky samana päivänä voi olla aika rankka, eikä aloittelijalle kannata tehä liian rankkaa ohjelmaa iha aluks, ettei mee maku siihen hommaan. eli kevyseti aluks vaan, mielummin reiden ojentaja ja koukistaja liikkeitä ja mave kokonaan pois. sen tilalle iha perus selänojennusta vaan tms...

Joo, koita laittaa ekana sellasia ehkä hieman "mukavamman" tuntusempia liikkeitä ja sitten vähän myöhemmin kovempia, myöskää liian rankkaa ohjelmaa ei kannattais varmaa heti tehä ettei innostus lopahda siihen et menee heti ekan päivän jälkeen paikat ihan paskaksi.

Itse taas päinvastaisella kannalla. Maastanosto sinne mukaan vain, mutta pienillä painoilla ja kevyempää. Tekniikka kuntoon ensin ja siitä pikku hiljaa ylöspäin.

Originally posted by serubaabel
[, että onko mitään järkeä ottaa maastavetoa aloittelijalle?

No hö...On ehdottomasti!!!! Mä olen ihmetelly useasti mikä ihme se on, että maastaveto on joku ihme kummajainen, jota ei sais tehdä a) nuorena b) aloitteleva nostaja c) juuri kukaan.
Mitäs kaikkea: "Pituuskasvu kärsii", "selkä hajoaa" jnejne.
En tarkoita, että maastaveto olisi mikään autuaaksitekevä ja ehdoton ja jumalainen liike, (tai ehkä melkein...) mutta kuitenkin yksi luonnollisimmista ja monipuolisimmista liikkeistä. Varmasti kuka vaan rikkoo ittensä vedoilla, ellei edes vähän käytä järkeään, mutta opettelemalla vetotekniikan oikein ja käyttämällä itselle sopivia painoja, päinvastoin kehittää itteään kestämään paremmin muitakin liikkeitä.
Kauheaahan se tietysti on vetää maasta hätäisellä omalla painolla (varsinkin jos sattuu olemaan vielä alle XXX Kg), kun joku saattaa vaikka katsoa ja ajatella ja jopa kommentoida jotakin, mutta "Ainoa johon salilla tarvitsee tehdä vaikutus ...".
Ja jos sitä nopeaa tuloskehitystä haluaa, niin maastaveto on varmasti yksi niistä liikkeistä, joissa tuloset kiloina nousevat nopeimmin.

- Ne juoksee, jotka pelkää-
(Ja ne vetää maasta, jotka ei pelkää)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom