Martti on palannut!
Tauon muistelmissani aiheutti silmän kaihileikkaus, mutta nyt olen jälleen lauteilla!
Olimme 80-luvulla siirtyneet Eikan ja Jorman kanssa Mentzerien heavy duty-harjoitteluun.
Olin muuttanut Ouluun ja ostanut ensimmäisen kuukausikortin kaupalliselle kuntosalille, legendaariselle kuntosali 38:lle. Nähtyäni kaikki salin laitteet, olo oli kuin pikkupojalla Suomen Tivolissa! Kerron ohessa yhdestä harjoittelupäivästä
Pojat olivat tulleet luokseni asunnolleni.
Klo 7: Herätys, jonka jälkeen teimme toisillemme passiivisia venytyksiä. Hieroimme toistemme reidet ja pohkeet rypsiöljyllä
Klo 8.00: aamupala per henkilö: iso lautasellinen Eikan keittämää kaurapuuroa, jonka sekaan purkki raejuustoa, mustikkasoppaa, 5dl proteiinidrinkki (hivenaineet, vitamiinit, aminohapot )
ja päälle minun keittämät sumpit. Jorma ei osallistunut aamiaisen tekoon, koska oli uppoutunut Muscle and Fitness-lehden selailuun
klo 9: Mielikuvaharjoittelu sohvassa istuen. Kävimme mentaalisesti läpi tulevat harjoitteet.
Klo 10: Salilla!! Alkulämpö 10-15 min kuntopyörää, jonka jälkeen tönimme toisiamme hakien agressiota ja raivoa jalkaharjoitteluun
Kyykkylavalle: jalkakyykky 60kg X 20
100kgX10
140kgX6
170kgX3
Sitten tankoon 200kg, varusteena pelkkä vyö ja Eikka ja Jorma päihin. Ammoniakkia sieraimiin ja magnesiumia käsiin, eikun tanko selkään ja menoksi! Sarja vedetään tajunnan rajamaille (sillä kertaa taisi tulla 15 krt)
Seuraavaksi hack-kyykkyä, prässiä, ojennukset ja koukistukset samalla menetelmällä. Painotkin löytynevät jostakin vanhasta vihkosta, nyt en juuri muista..
Lopuksi riisuuduimme poseeraushoususillemme ja suoritimme jalkavertailut arvioiden kenellä reidet lohkeilivat parhaiten ja suonikkaimmin!
Sitten saunan kautta kotiin tekemään broileria ja riisiä, jonka jälkeen päiväunet.
Illalla treenasimme vielä pohkeet ja vatsat, jonka jälkeen teimme poseerausharjoittelua Village People´n musiikin rytmittäessä meidät patsasmaisiin asentoihin! Joskus paransimme myös lihasten erottuvuutta öljyämällä ne!