personal trainerin ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Heh, olisipa joku tehnyt tuollaisen minulle, kun aloitin. :)

Painonnostoliikkeissä ongelmana on ehkä se oppimisen vaikeus. Tekniikan opetteluun tarvitsee asiantuntevaa apua, tai ainakin kunnon peiliä, kuvasarjoja ja kärsivällisyyttä pienten painojen kanssa pelailemisessa. No onneksi internet on keksitty. Kun painonnostoliikkeet hallitsee, on kaikki muu lastenleikkiä. Kynnys vaan voi olla liian korkea ilman apuja kokeneemmilta.

Heh, olisipa joku tehnyt tuollaisen minulle, kun aloitin. :)

Painonnostoliikkeissä ongelmana on ehkä se oppimisen vaikeus. Tekniikan opetteluun tarvitsee asiantuntevaa apua, tai ainakin kunnon peiliä, kuvasarjoja ja kärsivällisyyttä pienten painojen kanssa pelailemisessa. No onneksi internet on keksitty. Kun painonnostoliikkeet hallitsee, on kaikki muu lastenleikkiä. Kynnys vaan voi olla liian korkea ilman apuja kokeneemmilta.

jooh, vaikeita ne on, kuten lukeminen. kuitenkin 6-vuotiaana jo moni oppii, kun sitkeästi treenaa :)

ja onhan sillä apuna personal trainer, eikös se voi neuvoa :hyper:

no joo, pakko vähän provota noilla painonnostoliikkeillä kun maailma on täynnä salilla aikaansa viettäviä, jotka eivät ole kertaakaan nostaneet painoa maasta päänsä päälle yhdellä sulavalla liikkeellä. ja bodarit...en edes jaksa alkaa siitä tässä märehtimään. mutta sanon tämän: jos kroppa näyttää toimivalta, mutta ei sitä ole, niin wtf?

mun mielestä aloittelijalle kannataa juuri suositella tollasta 3-5 jakosta missä perehdytään kunnolla kaikkiin liikkeisiin eikä yhdessä sumpussa mennä kaikkea läpi. sitte kun tietää ja osaa liikkeet kunnolla niin alkaa sovelteleen ja kokeileen mikä on itselle se hyvä ohjelma.

itse olen just enkä melkein samaa mieltä. millä jaolla ite treenaat??
lukee se varmaan jossain mutten jaksa ettiä...

ja bodarit...en edes jaksa alkaa siitä tässä märehtimään. mutta sanon tämän: jos kroppa näyttää toimivalta, mutta ei sitä ole, niin wtf?
:D Joillekin se ulkonäkö tuntuu riittävän, onneksi on meitä muitakin.

Tossa aloituspostin ohjelmassa kusee pahiten se, että selkä ja jalat kehon suurimpina lihasryhminä on tungettu samaan päivään. En suosittele tota missään tapauksessa edes 2-jakoisessa, 3-jakoisessa se on jo silkkaa typeryyttä ja ajattelemattomuutta.

Hyvä runko 3-jakoiseen on esim.

1. Selkä, ojentajat
2. Jalat
3. Rinta, olkapäät, hauikset

NEUTRAALI sanoi:
mun mielestä aloittelijalle kannataa juuri suositella tollasta 3-5 jakosta missä perehdytään kunnolla kaikkiin liikkeisiin eikä yhdessä sumpussa mennä kaikkea läpi. sitte kun tietää ja osaa liikkeet kunnolla niin alkaa sovelteleen ja kokeileen mikä on itselle se hyvä ohjelma.
Aivan samaa mieltä. Minusta aloittelijan pitäisi keskittyä niiden liikkeiden suorittamis tapaan eli tekniikoihin kuin miettiä millä ohjelmalla tuli parhaiten kehitystä. Ensin tekniikat opetellaan kuntoon vimmoisen päälle ja sen jälkeen murehitaan millä ohjelmalla sitä kehitystä eniten siunautuisi.

Tottakai aloittelijan pitää panostaa tekniikkaan. Mutta ei se tekniikan opettelu mitään monijakoista ohjelmaa vaadi, ihan yhtä hyvin (ellei paremmin) saa sitä tekniikkaa hiottua koko kroppa kerralla treenilläkin.

Tomppa85 sanoi:
Amen, plus kehitys on parempaa alusta lähtien.
Niin, mutta yleensä ei aloittelijoilla aivan heti ole hyvä ruokavalio, mutta ajan myötä sekin muuttuu parempaa suuntaa. Hiljaa hyvä tulee.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Miten aattelit pistää ne 1-jakosessa eri päiville :confused:

No hehheh, ei ole tarkoituskaan tuossa niitä tunkea eri päiville. Tossa aloitusviestissä oli kyse 3-jakoisesta ja aiemmin sanoin etten suosittele sitä edes 2-jakoiseen. Koko kropan treenissä luonnollisesti on tarkoitus treenata se koko kroppa kerralla, sarjoja on siinä senverran vähän per lihasryhmä, että kaikki jaksetaan vetää yhdessä treenissä läpi.

Itse alotin ja teen vieläkin 5-jakoisella ohjelmalla :D

Pt- toiminnassa lähdetään hyvin pitkälti asiakkaan ehdoilla liikenteeseen. Vaikka pt ei haluaisi, saattaa asiakas vaatia ohjelmaansa juuri näitä "käsipäivä"-tyyppisiä ratkaisuja. Jos asiakas haluaa priorisoida käsivarsien treenaamista, niin silloin sieltä löytyy mm. se käsipäivä:=)

Yleisesti ottaen aloittelijoille tulisi laittaa helposti omaksuttavia ja yksinkertaisia liikkeitä (ja juuri se 1-jakoinen) ohjelma. Jos tämä ohjelmamalli tuntuu asiakkaasta "perse edellä puuhun kiipeämiseltä", niin sitä tulee muuttaa. Tällöin en pidä 3- jakoistakaan huonona, vaikken sitä ensimmäiseksi suosittelisikaan.

JA itse threadiin sen verran, että huonohan tuo ohjelma on tuollaisenaan.

Itse olen kokenut 1 jakoisen ohjelman ongelmalliseksi aloituksessa, koska haluan tuntea "yleensä aina" että treeni on toiminut johonkin lihakseen/ryhmään. Yksijakoisessa ongelmiksi on koitunut juuri nuo pienet tuki lihakset koska aloituksessa niitä ei edes tiedä olevan. Jos tekee edes jonkinlaisella intensiteetillä liikkeet moni tuki lihas saa jo melkoisen annoksen treeniä. Sen jälkeen ei seuraava iso lihasryhmä ole käytännössä saanut treeniä koska painot on niin alhaalla kun ei jaksa pitää isompaa. Joskus olen kokeilut 1 jakoista ohjelmaa niin että eri päivinä eri järjestyksessä se helpotti jonkin verran edellä mainittuun ongelmaan. Itse olen kokenut aloituksien :D toimineen parhaiten 3 osaisena treeeninä.
:hyper:

Ihan hyvä mun mielestä tuo ohjelma, tuon kaltasta hinkkaamaan niin pääsee reenin makuun.

Nuo jonkun ehdottamat painonnostoliikkeet on hiukka vaikea saada haltuun jos ei joku paneudu opettamaan niitä - rikkkoo paikkansa pahimmassa tapauksessa kun väärin tekee. Ite aikanani lentopallovuosina opettelin ne fysiikkavalmentajan johdolla, joka entinen sm-tason kisaaja painonnostossa, se kaveri osasi tekniikan juurruttaa takaraivoon.

No hehheh, ei ole tarkoituskaan tuossa niitä tunkea eri päiville. Tossa aloitusviestissä oli kyse 3-jakoisesta ja aiemmin sanoin etten suosittele sitä edes 2-jakoiseen. Koko kropan treenissä luonnollisesti on tarkoitus treenata se koko kroppa kerralla, sarjoja on siinä senverran vähän per lihasryhmä, että kaikki jaksetaan vetää yhdessä treenissä läpi.
No se oli heitetty vähä vitsillä. Ymmärrän kyllä 1-jakosen ohjelman hyvän puolen joka on mielestäni helppo paperilla, mutta vaikea toteuttaa salilla tehokkaasti. Itse reenaan tällähetkellä 2-jakoisella joka tuntuu raskaalta ja reenit on kova homma viedä täysillä loppuun. Alussa olevaa ohjelmaahan voi kokeilla ja todeta itse hyväksi tai huonoksi. Aloittelijoillehan riittä melkeen pelkkä katsominen ku isot pojat nostelee isoja punnuksia niin pala kasvaa. :thumbs:

Tässä kun on tota alkuperästä ohjelmaa kritisoitu niin paljon ja itelläkin on salin pitäjän mulle pari viikkoa sitten tekemä ohjelma niin rupesin miettimään onko sekin sitten yhtä perseestä. Olen pistäny tän saman tonne alottelijapuolelle myös, mutta siellä ei tullut edes mitään kommenttia vaan hukkui threadin keskelle. Lähtötaso siis se että vasta aloittanut salilla käymisen. :david:

1. treenipäivä:
Jalkaprässi 3x15
Reisiojentajat 3x10
Pohkeet seisten 3x15
Rintapunnerrus 3x10
Pec dec 3x12
Hauiskone 3x8-10
Hauiskääntö käsipainot 3x10
Vatsarutistus vatsapenkillä 3x15
Selän ojennus selkäpenkissä 3x8-12

2. Treenipäivä:
Ylätaljaveto eteen 3x12
Alasoutu taljassa 3x10
Selän ojennus selkäp. 3x8-12
Hartiapunnerrus 3x10
Vipunostokone 2x10
Ojentajat taljassa 3x12
Ojentajakone 2x12
Vatsarutistus vatsapenkillä 3x15
Jalkojen nosto 3x10

:down:

Jos mahdollista, niin vielä paljon huonompi tuo ohjelma. Yhtään isoa liikettä vapailla painoilla ei ole, ellei tuo "rintapunnerrus" esitä penkkiä. Aivan syvältä sieltä. Siis onko tuo salinpitäjä koskaan edes harrastanut punttailua? :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom