Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
opetetaanko peruskoulun jossakin vaiheessa tekstauskirjoitusta ku ei sekään multa luonnistu tai luonnistuu, mutta todella hidasta se kirjoittaminen. itse en kyllä muista että sitä olisi opetettu? ammattikouluun asti kirjoitin kaikki kaunolla.
Mua vituttaa myöskin tämä. Pahinta on se, että jopa sanomalehdissä on paljon kirjoitusvirheitä. Siis useimmiten kielioppiin liittyviä virheitä, kuten pilkun väärä paikka tai väärän pronominin käyttö. On se ihmeellistä, että ammatikseen suomen kieltä kirjoittava tekee sellaisia virheitä, jotka minäkin huomaan, vaikka en ole äidinkieltä opiskellut lukion pakollista oppimäärää enempää.:curs:Kirjotukseen liittyen mua ärsyttää suunnattomasti yks toinenkin asia.
Nykyään jopa tietsikoilla oikein kirjoittaminen näyttää olevan joillekkin mahotonta. Ei nyt mitään täysin virheetöntä kirjoitusta voi tietenkään olla, mutta ei luulis olevan vaikeeta alottaa isolla kirjaimella ja lopettaa pisteeseen.
Jotkut aikuiset ihmiset ei osaa kirjottaa enää edes tietokoneella! :curs:
Tuosta löytyvät uudet tyyppikirjaimet:
http://www.edu.fi/oppimateriaalit/kirjainuudistus/kirjoituskirjaimet.html
Tavoitteena on ollut selkeyttää kirjainten oppimista (tekstaaminen / tyyppikirjaimet). Selkeät nuo uudet kirjaimet ovatkin, mutta niiden ketjuttaminen onkin sitten aivan toinen juttu, ainakin meille vanhan kaunokirjoituksen ikäpolvelle.
Eivät. Vilkaisepas tuota edellisessä viestissä ollutta linkkiä, siellä on esiteltynä sekä tyyppi- että tekstauskirjaimet.Eikös nuo tyyppikirjaimet oo tekstausta? Ainaki suht samannäkösiä venkuloita mitä ite piirtelen paperille kun esitän kirjoittavani.
Mielestäni äidinkielen essee pitää kirjoittaa kaunolla, mutta kivahan se on jos ei tarvitse
ShoGun1966: -No eipä mun silmä erota niitä toisistaan muuten kuin että nuo tyyppikirjaimet ovat hieman vinossa verrattuna tekstaukseen