Peppuni pienenee epätoivotulla tavalla salitreenistä!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen parikymppinen nainen ja olen koko ikäni harrastanut todella monipuolisesti urheilua voimistelusta pikajuoksuun ja käynyt nyt noin 4 vuotta erilaisissa jumpissa/tanssitunneilla/lenkillä ja satunnaisesti salilla. Aloitin treenaamaan saliohjelman kanssa n. 4 kuukautta sitten ja siirtynyt pikkuhiljaa raskaampaan ohjelmaan. Ongelmani on siis pienenevä pyllyni. Minulla on aina ollut hyvin vahvat reidet, pohkeet ja melko vahvat sekä pyöreät pakarat. Pakarat ja reidet ovat muovautuneet sivuilta katsottuina vieläkin pyöreämmiksi ja peppu kohonnut kivasti ja selluliitti melkein hävinnyt kokonaan.

MUTTA, takaa kun katsoo on pyllyn sivuille tullut "lommot" ja pylly on jotenkin menettänyt pyöreän muotonsa. Poikakaverinikin sanoi että mihin olen pyllyni kadottanut. Vahvat jalat luovat mielikuvaa vielä pienemmästä pyllystä ja se läski siinä alaselässä ei tee nättiä kun pyllykin pienenee. Minulla on kapea vyötärö, mutta levevee sitten peppua kohden, joten alaselässä on hieman läskiä.

Treeniä olen yrittänyt pakaroille tehdä 2 kertaa viikossa prässissä/smith-tangolla/tms. ja kerran viikossa sitten koko jalat ja kahdesti käsitreeni eli n.3-4 kertaa salia viikossa plus 2-3 kertaa spinninkiä, jumppaa tai lenkkiä päälle. Olen erityisesti keskittynyt pakaroihin ja väsyttänyt ne kerran viikossa loppuun keventäen painoja ja lopuksi tehnyt hyppyjä ja juossut superkovaa. Olen 167cm pitkä ja 61kg hieman päärynävartaloinen.

Eli missä on vika? Pitäisikö reisiin kohdistuvaa treeniä vähentää ja tehdä enemmän aerobista sen sijaan...Vai? :)

Olen parikymppinen nainen ja olen koko ikäni harrastanut todella monipuolisesti urheilua voimistelusta pikajuoksuun ja käynyt nyt noin 4 vuotta erilaisissa jumpissa/tanssitunneilla/lenkillä ja satunnaisesti salilla. Aloitin treenaamaan saliohjelman kanssa n. 4 kuukautta sitten ja siirtynyt pikkuhiljaa raskaampaan ohjelmaan. Ongelmani on siis pienenevä pyllyni. Minulla on aina ollut hyvin vahvat reidet, pohkeet ja melko vahvat sekä pyöreät pakarat. Pakarat ja reidet ovat muovautuneet sivuilta katsottuina vieläkin pyöreämmiksi ja peppu kohonnut kivasti ja selluliitti melkein hävinnyt kokonaan.

MUTTA, takaa kun katsoo on pyllyn sivuille tullut "lommot" ja pylly on jotenkin menettänyt pyöreän muotonsa. Poikakaverinikin sanoi että mihin olen pyllyni kadottanut. Vahvat jalat luovat mielikuvaa vielä pienemmästä pyllystä ja se läski siinä alaselässä ei tee nättiä kun pyllykin pienenee. Minulla on kapea vyötärö, mutta levevee sitten peppua kohden, joten alaselässä on hieman läskiä.

Treeniä olen yrittänyt pakaroille tehdä 2 kertaa viikossa prässissä/smith-tangolla/tms. ja kerran viikossa sitten koko jalat ja kahdesti käsitreeni eli n.3-4 kertaa salia viikossa plus 2-3 kertaa spinninkiä, jumppaa tai lenkkiä päälle. Olen erityisesti keskittynyt pakaroihin ja väsyttänyt ne kerran viikossa loppuun keventäen painoja ja lopuksi tehnyt hyppyjä ja juossut superkovaa. Olen 167cm pitkä ja 61kg hieman päärynävartaloinen.

Eli missä on vika? Pitäisikö reisiin kohdistuvaa treeniä vähentää ja tehdä enemmän aerobista sen sijaan...Vai? :)

Etköhän vastannut itse jo kysymykseesi. Peppuja on erimuotoisia ja rasvan lähtiessä ne muodot ("lommot") on tulleet paremmin esiin. Lihasta et ole ehtinyt saada siihen tilalle yhtä nopeaa, mitä rasvaa lähtenyt. Älä siis säikähdä.

Treenaa pelkästään takareisi pakaraosastoa, etureidet saavat siinä väkisinkin kyytiä.

Kyykkyä leveällä jalka-asennolla, leveää prässiä kantapäillä painaen, suorin jaloin mavea, pakarakonetta, loitonnuksia ja reisikoukistuksia.

Etköhän vastannut itse jo kysymykseesi. Peppuja on erimuotoisia ja rasvan lähtiessä ne muodot ("lommot") on tulleet paremmin esiin. Lihasta et ole ehtinyt saada siihen tilalle yhtä nopeaa, mitä rasvaa lähtenyt. Älä siis säikähdä.

Eli odottelen vaan rasvan palamista jaloista ja alaselästä? Vai pitäisikö tehdä loitontaja tyyppisiä liikkeitä enemmän? Keventää pelkkiin reisiin kohdistuvaa reeniä? Aika hassua kun rasva ei pitäisi palaa paikallisesti mutta näin on näköjään käynyt.

Ei auta ku ruveta syömään jäätelöä ja nostamaan painoa reippaasti, että tulee muodot takas.

Ja poikaystävällä pitäs antaa nyrkistä ku menee tuollasia sanoon naiselle. Vähän vaikea kuvitella, että tuollasessa ajassa on voinnu mitään suurta muutosta edes tapahtua, vaan tässä ruokitaan hieman harhasta mielikuvaa omasta vartalosta. Melko mielenkiintosta, että salitreenillä perse muka huononee...

Treeniä olen yrittänyt pakaroille tehdä 2 kertaa viikossa prässissä/smith-tangolla/tms. ja kerran viikossa sitten koko jalat ja kahdesti käsitreeni eli n.3-4 kertaa salia viikossa plus 2-3 kertaa spinninkiä, jumppaa tai lenkkiä päälle. Olen erityisesti keskittynyt pakaroihin ja väsyttänyt ne kerran viikossa loppuun keventäen painoja ja lopuksi tehnyt hyppyjä ja juossut superkovaa. ? :)

Noista liikkeistä mikään ei välttämättä ole se tehokkain (tai edes tehokas) pakaraliike. Syväkyykky, suorinjaloin maastaveto, askelkyykyt toimisi ehkä paremmin. Tässä pätevä artikkeli lukuisine linkkeinen pepun kasvatukseen
Treenaa peppu isoksi ? Osa II: vinkit | Lihastohtori

No tolla ei mitä alottaja sanoo ni ei oo sinänsä tekemistä reenin kans, jos nainen tiputtaa rasvoi kauhee alas/tai sitä lähtee tuolta alueelta ni alkaa muistuttaa vähä miehen perset, MUN mielest, en sano et välttämättä huono kaikkien mielestä. Eiks kuitenki se pakara lihasten muoto oo miehil ja naisil vähän samanlainen teknisesti, mut on totuttu et naisilla vähä pyöreempi ja ei lommoa, koska korkeemmat rasvat yleisesti ku miehil. Itse en esimerkiksi henkilökohtaisesti tykkää kehonrakentaja naisen fysiikasta, ei tarvii suuttuu, mun maku vaan.. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei auta ku ruveta syömään jäätelöä ja nostamaan painoa reippaasti, että tulee muodot takas.

Ja poikaystävällä pitäs antaa nyrkistä ku menee tuollasia sanoon naiselle. Vähän vaikea kuvitella, että tuollasessa ajassa on voinnu mitään suurta muutosta edes tapahtua, vaan tässä ruokitaan hieman harhasta mielikuvaa omasta vartalosta. Melko mielenkiintosta, että salitreenillä perse muka huononee...

Tai sitten kyseessä on ihan terve parisuhde, missä voidaan puhua avoimesti niistä "tabuista" puolin jos toisin. Tietenkään tapausta en henk.koht. tunne, mutta oli pakko takertua. :rolleyes:

Perseen kasvatusta aloittelevien naisten suurin ongelma ovat täysin vääränlaiset informaationlähteet. Luetaan blogeja ja saitteja joissa fyysisestä työnteosta on yritetty tehdä henkistä pseudotyötä.

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä eräs Indiedaysin "kuntoilublogi" jolla on kymmeniätuhansia lukijoita. Ihan kiva että yritetään innostaa nuoria naisia salille, mutta voi hyvänen aika millä tasolla tietous lihasten kasvatuksesta on. Alla suora lainaus viimeisimmästä postauksesta.

"...

Järkyttämisen lisäksi sinulla täytyy olla hyvä suhde ahteriisi. Tämä tarkoittaa sitä, että osaat luoda siihen mielen avulla yhteyden ja kuulostella, mitä sille kuuluu. Uskaltaisin sanoa, että omassa jalka/pepputreenissäni vähintään 50% tuloksista on mielen avulla hankittuja. Sillä, kuinka paljon sinulla on tangossa painoa kun kyykkäät, ei ole mitään merkitystä. Korostan, ei mitään merkitystä. Pakarasi eivät tiedä, kuinka monta kiloa sinne tankoon on lastattu. Itse saatan vetää omat kyykkysarjani jopa pelkällä tangolla. Kun käsken pakarani töihin, niin ne tekevät töitä. As simple as that. Tästä treenifilosofiastani voisin myöhemmin kirjoittaa vielä vähän lisää, mutta keskitytään nyt hetkeksi vielä tähän bootybuildingiin.

..."

Voipi olla, että sulla käy jalkaliikkeissä niin, että etureidet dominoivat lihastyössä takaosaston laiskotellessa. Itsellä käy näin ja siksi treenaan takaketjua painottaen. Kuten Archey tossa jo sanoi, niin treenaa takareisi- ja pakarapainotteisesti. Hyviä liikkeitä mm: leveä kyykky ihan alas asti, hip thrust, yhden jalan bulgarialainen, askelkyykkykävely, askelkyykky taakse, potku taljassa. Pikajuoksu on myös hyvää pakaratreeniä. Opettele aktivoimaan pakarat ennen treeniä. Aktivointiliikkeitä (jotka siis ovat kevyitä herättelyitä treenin) löytyy kyllä netistä. Ja sit kannattaa venytellä lonkankoukistajia. Niin ja lenkkeilijöillä ja pitkänmatkanjuoksijoilla on usein surkeat pakarat, ainakin mitä itse oon bongaillu juoksutapahtumissa :D

Naah, ja naisen lantio on kyl erilainen kuin miehen, siis luinen lantio. Joten mm. se vaikuttaa lihasten kiinnityskohtiin ja sitä kautta lantion muotoon.

Perseen kasvatusta aloittelevien naisten suurin ongelma ovat täysin vääränlaiset informaationlähteet. Luetaan blogeja ja saitteja joissa fyysisestä työnteosta on yritetty tehdä henkistä pseudotyötä.

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä eräs Indiedaysin "kuntoilublogi" jolla on kymmeniätuhansia lukijoita. Ihan kiva että yritetään innostaa nuoria naisia salille, mutta voi hyvänen aika millä tasolla tietous lihasten kasvatuksesta on. Alla suora lainaus viimeisimmästä postauksesta.

"...

Järkyttämisen lisäksi sinulla täytyy olla hyvä suhde ahteriisi. Tämä tarkoittaa sitä, että osaat luoda siihen mielen avulla yhteyden ja kuulostella, mitä sille kuuluu. Uskaltaisin sanoa, että omassa jalka/pepputreenissäni vähintään 50% tuloksista on mielen avulla hankittuja. Sillä, kuinka paljon sinulla on tangossa painoa kun kyykkäät, ei ole mitään merkitystä. Korostan, ei mitään merkitystä. Pakarasi eivät tiedä, kuinka monta kiloa sinne tankoon on lastattu. Itse saatan vetää omat kyykkysarjani jopa pelkällä tangolla. Kun käsken pakarani töihin, niin ne tekevät töitä. As simple as that. Tästä treenifilosofiastani voisin myöhemmin kirjoittaa vielä vähän lisää, mutta keskitytään nyt hetkeksi vielä tähän bootybuildingiin.

..."

Surullisinta on, että tunnen tämän persbloggarin. Hävettää :face:

Kuten Kahvi sanoi. Ne lommot ovat ominaisuus, toisilla sellaset on, toisilla ei.

Aika hassua kun rasva ei pitäisi palaa paikallisesti mutta näin on näköjään käynyt.

Se on totta, ettei rasva pala paikallisesti, mutta se ei myöskään kerry ihan tasaisesti, toisissa paikoissa on enemmän, toisissa vähemmän. Jostain lähtee helpommin, jostain vaikeammin. Sanoit että olet panostanut juurikin pepputreeniin, eli ole onnellinen että tulosta on tullut. :) Kaikki ei vaan tapahdu heti, 4 kk on kuitenkin lyhyt aika salitreeniä.

Jospa satsaisit kokonaisvaltaiseen yksinkertaiseen treeniin (esim. yksijakoiseen) ja kunnolliseen ruokavalioon. Vääntämällä keskitetysti treeniä pakaroillesi teet vain hallaa itsellesi ja lihastasapainollesi. Missä on muuten selkätreeni?

Jospa satsaisit kokonaisvaltaiseen yksinkertaiseen treeniin (esim. yksijakoiseen) ja kunnolliseen ruokavalioon. Vääntämällä keskitetysti treeniä pakaroillesi teet vain hallaa itsellesi ja lihastasapainollesi. Missä on muuten selkätreeni?
siis teen selän ja rinnan yhtenä päivänä sekä pakaraa; olkapäät, ojentajat ja hauikset toisena päivänä ja kolmantena jalat kokonaisvaltaisesti. Tein aluksi yksijakoista ja 2kk sitten siirryin tähän. Äääh haluan tehdä kuntosalitreeniä mutta eiei pyllylommoille :D

Suositut

Back
Ylös Bottom