Penkkitulos nousuun poliisikouluun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huge
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Testeistä

Itse kävin noissa testeissä huhtikuun alussa, silloin vielä nosteltiin tuolla 60kg.
Kyselin siellä, että kuinka monta toistoa kukin teki niin sellainen 16-20 toistoa oli sellainen keskiverto suoritus. 25 toistolla sai suoraan maximi pisteet. Osalla jäi se suoritus siihen kolmeen toistoon ja minua ennen nostamassa ollut ei saanut yhtäkään toistoa, jolloin toivotettiin tervetulleeksi yrittämään vuoden päästä uudelleen.

Vielä vähän lisä infoa siitä kuntokokeesta. Siinä on ensin se juoksu, jonka jälkeen ainakin minulla oli n.20 min aikaa hengähtää ennen sitä ketteryyskoetta. Ketteryysradalta mentiin suoraan siihen nuken kantoon, siitä suoraan leuanvetoon, sitten pituushyppyyn ja penkkipunnerrukseen. Näiden suoritusten välillä ei juurikaan taukoa ollut, joten itselläni ainakin alkoi jo hapottamaan. Kuntokokeen jälkeen oli sitten ruoka, joka ei mennyt alas ei sitten millään. Suosittelenkin vaikka palautusjuomaa siihen väliin.

Toivottavasti oli edes jotain hyötyä vaikka ehkä vähän olikin :offtopic:

Maksimi on (oli) 27 toistoa....

Katabolic sanoi:
Eikös tuossa saa maksimipisteet jo 10 toistolla ja lopuista ei ole mitään hyötyä testin kannalta?

Ku ite olin poliisikoulun testeissä nii vedin 27 x 60 kg penkissä... :rock:
(silloin tai olla miehille 60kg penkissä!!)

Leukoja otin 8, ois ehkä menny väkisin vielä pari mut ku toi penkki on 1-2min heti leuanvedon jälkee... meinaa oot vähän jumissa jos vedät ihan h***na leukoja!!! :D

Noilla tuloksissa olen nyt sit kyttä.... ;)

Jute sanoi:
Juu tai samantien 200kg penkistä tai ei oo kouluun asiaa. :jahas:
Sillä penkkaamisellahan sitä yleistä järjestystäkin valvotaan.
noo...ei ny kahta markkaa, mutta joku 5*155 olis aika jees, että karsiutuis turhat pellet pois sieltä :D

toivottavasti ne pellet karsitaan kirjallisissa ja haastattelussa...

jto sanoi:
toivottavasti ne pellet karsitaan kirjallisissa ja haastattelussa...
no hej, siel oli tällanen perässä ---> :D Yhtenä vaatimuksena oli muistaakseni, että pitää osata syödä purkkaa ja kävellä samaan aikaan :eek:

vakavasti: eiköhän se pään sisältö oo se tärkein juttu näissäkin valinnoissa ja joku 60kg penkissä heiluu lähes joka jampalla melko iloisesti jo pienellä treenillä.

sen verran on sukua formussa, että on tuutuja noi kuviot. toivois sinne kouluun pääsevän vaan fiksuja ja yhteistyökykyisiä henkilöitä, joille ei oo tärkeintä päästä näyttämään valtaa. sellasiakin on joskus kuulemma sisään menny...

mieluummin pieni ja fiksu, joka puhuu häirikön tekeen ittestään umpisolmun, ku iso ja tyhmä, joka ei saa ku vahinkoo aikaan... noin yleisesti siis. hienoohan ois sitten iso ja fiksu tietysti.

:)

jto sanoi:
sen verran on sukua formussa, että on tuutuja noi kuviot. toivois sinne kouluun pääsevän vaan fiksuja ja yhteistyökykyisiä henkilöitä, joille ei oo tärkeintä päästä näyttämään valtaa. sellasiakin on joskus kuulemma sisään menny...

mieluummin pieni ja fiksu, joka puhuu häirikön tekeen ittestään umpisolmun, ku iso ja tyhmä, joka ei saa ku vahinkoo aikaan... noin yleisesti siis. hienoohan ois sitten iso ja fiksu tietysti.

:)

Kyllä, i agree. Kaverini oli 180cm /76kg, kun meni sisään. Ja on helvetin hyvä poliisi. Ei ole tarvinnut painia kenenkään kanssa vielä hänen ja puhumalla on asiat selvittänyt tähän asti. Siellähän on valitettavasti kuulemma näitäkin 190cm/100kg kusipäitä, joiden ainoa toive on päästä painimaan jonkun kanssa. "..Kasvoi järki päähän, opeteltiin alkeet elämän.." tulee vielä niillekin.

Mutta, onneksi systeemi on kuitenkin sellainen, että toiset jäävät kentälle loppuelämäkseen ja ne fiksut ylenevät :)

jarze sanoi:
noo...ei ny kahta markkaa, mutta joku 5*155 olis aika jees, että karsiutuis turhat pellet pois sieltä :D
nimenomaan ja jalat ilmassa :D ;)

Pääsykokeista

Lisäänpä lusikkani soppaan...

Eli nyt on hyvä muistaa, että tuo penkkipunnerrus on vain YKSI pieni osa pääsykoetta. Sinuna keskittyisin enemmän juoksuun ja varsinkin äidinkieleen, koska siellä on pisteitä eniten jaossa.

Hyvä muistaa myös, että järjestyksestä riippuen osa liikkeistä tehdään lievästi hyytyneenä edellisistä. Eli ainakin itse aikoinaan jouduin heti kohta juoksun jälkeen penkkaamaan ja siitä vetämään leukoja ja sitten vielä uimaan. Kaikki aika lyhyen ajan sisällä.

Penkissä yrittäisin ensin nostaa maksimia ja sitten viimeiset viikot ennen testiä enemmän sillä 62,5kg/lla.

Minä tein loistavat 8 toistoa silloin ja se riitti kouluun pääsyyn. Pitää muistaa, että kyseessä on YKSI pieni osa-alue kokonaisuutta.

Mutta kouluaikana on tosi hyvät mahdollisuudet reenata, jos haluaa. Itsellä nousi kouluaikana paino 10 kg ja penkkitulos 35kg!!!

Mun on pakko kysyy että onko tuolla poliisikoulun kokeissa samat pällikokeet kuin intissä. Mulla oli hikiseen pisteitä sen verran että "pääsin" AUK:n. Kun kyselin pisteistä kuulin,että RUK:n ei olisi ollut mitään asiaa,koska olen kuulemma epävakaa luonne :rolleyes: , oikeasti olen ehkä välillä liiankin rauhallinen.
Noi kuntotesti nyt on ihan lastenleikkiä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pällikokeet on kutakuinkin samanlaiset kuin intissä, ehkä osaltaan hieman vaikeammat. Lisäksi on sellaisia testejä, joita ei intissä ollut.

latakko sanoi:
Pällikokeet on kutakuinkin samanlaiset kuin intissä, ehkä osaltaan hieman vaikeammat. Lisäksi on sellaisia testejä, joita ei intissä ollut.

Täydellinen politiikon vastaus :rock: Mitenkäs se nyt on, projektiivisiä siellä ei ole ollenkaan? Lauseenjatkamistehtävä löytyy paperiversiona. Sitten on aikarajan puitteissa tehtävä päätöksenteko/psykologinen -tietokoneversiona. Sekä wanhat kunnon päättelykyvyn testit. Siihen vielä päälle ryhmähaastattelu sekä yksilöhaastattelu.

Aapina sanoi:
Mutta, onneksi systeemi on kuitenkin sellainen, että toiset jäävät kentälle loppuelämäkseen ja ne fiksut ylenevät :)

Ihan näin mielenkiinnosta ja aihetta sivuten: Onko tuo "yleneminen" kentältä pois joku fiksuuden merkki?

:offtopic:

Aapina sanoi:
Täydellinen politiikon vastaus :rock: Mitenkäs se nyt on, projektiivisiä siellä ei ole ollenkaan? Lauseenjatkamistehtävä löytyy paperiversiona. Sitten on aikarajan puitteissa tehtävä päätöksenteko/psykologinen -tietokoneversiona. Sekä wanhat kunnon päättelykyvyn testit. Siihen vielä päälle ryhmähaastattelu sekä yksilöhaastattelu.

Jep kiitti vastauksista. Harmittaa vaan nuo pällikokeet sillä saadaan kyllä ääriainekset sivuun, mutta ei niistä pitäisi liikaa tuijottaa.
No onneksi siellä on noita keskusteluita niissä mä oon vahva :D

Sumu sanoi:
Ihan näin mielenkiinnosta ja aihetta sivuten: Onko tuo "yleneminen" kentältä pois joku fiksuuden merkki?
SORI :offtopic:

No en tiedä, kun tarkemmin ajattelen. Mutta tuntuu mm. tuo rikos- ja prosessioikeus aika paskamaiselta lukea. Sitähän sitä muun muassa luetaan, kun lähdetään tavoittelemaan poliisimaisterin virkaa. Ei siihen jokaisesta "..Jumalauta, kun pääsisi painimaan, Arttu nostaa muuten penkiltä 220kg.." ole :)

Tämän tarkoitus ei nyt ollut mitenkään väittää, että jos on vahva, on tyhmä. Tai, että kaikki fiksut lähtisivät ylenemään kentältä(pieni osa saattaa oikeasti jäädä ihan sen takia kentälle, kun tykkää siitä hommasta). Mutta muistaakseni se prosentti taitaa silti olla yli 80%, jotka pyrkivät ylöspäin sieltä kentältä. Sitten, kun lopulta sieltä pääsee norsunluutorniin vain 20% porukasta. Jäljelle jäävä 60-prosenttiyksikköä, ovat sitten näitä. "En minä täältä haluakaan yletä, mielekkäämpää hommaa kentällä". Vale-Emävale-Tilasto->Itsekerrotut jutut.

En minäkään olisi oikeasti aikoinaan halunnut ilmavoimiin. (No olisinpas, en vaan päässyt viimeisestä testistä :itku: )

no... yksi syy on myös se, että kentällä on tiettyyn rajaan asti paremmat palkat kolmivuorotyön ja muiden lisien ansiosta.

Boxer-83 sanoi:
Jep kiitti vastauksista. Harmittaa vaan nuo pällikokeet sillä saadaan kyllä ääriainekset sivuun, mutta ei niistä pitäisi liikaa tuijottaa.
No onneksi siellä on noita keskusteluita niissä mä oon vahva :D

Muista kuitenkin, että haastattelut ovat vasta toisessa vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa pitää selvittää nuo pällitestit, että edes pääsee niitä supliikkimiehen lahjojaan todistamaan toiseen vaiheeseen :)

Aapina sanoi:
Muista kuitenkin, että haastattelut ovat vasta toisessa vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa pitää selvittää nuo pällitestit, että edes pääsee niitä supliikkimiehen lahjojaan todistamaan toiseen vaiheeseen :)

Eihän, kuinkakohan paljon ne painottaa noita pällikokeita?

"Mutta, onneksi systeemi on kuitenkin sellainen, että toiset jäävät kentälle loppuelämäkseen ja ne fiksut ylenevät"

Tuo nyt on kyllä aivan totaalista :anssi:

Onhan kentälläkin heppuja aina komisarioon saakka. Kaikista ei ole tutkintahommiin eikä kaikista ole todellakaan kenttätehtäviin, vaikka kuin on koulut käyty.

Eikä se kentältä pois lähteminen tarkoita ylenemistä.

Vanhemmalla rikoskonstaapelilla jää huomattavasti vähemmän käteen kuin kenttätyötä tekevällä vk:lla.

Sitäpaitsi tämä maailma on valintojen maailma. Tiedän tosi monta kaveria, jotka ovat varmasti riittävän fiksuja, mutta ovat vaan asettaneet esimerkiksi perheen uran ja opiskelujen edelle. Mielestäni sekin on aika suurta fiksuutta.

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom