Penkkiryhti!?! Apua

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin tosiaan oon 18v ja aika riuku kaveri ja n. vuos sit alotin tekee penkkii ja en muihin kiinnittäny huomiota ja kuitenkin kehitystä tapahtui eli tuli rintaan ja olkaan lihasta ja siis luonnostani olen ihan luuranko eli selässä ei oo yhtää lihaksii
ja mun ryhdistä on tullu semmonen kumara ku on liiottelematta olkapäät reilusti edempänä ku rinta sillon ku seison suorana ja t-paita pääl edestä päin näyttää ihan ku se paita roikkuis henkaris. Nyt on tehny yläselkää kans joku puol vuotta ja vähän tullu lihasta mut ei oo ryhtiin viel vaikuttanu. Muilla kokemuksii? Mikä auttaa? ja siis niille tiedoks kenel ei oo kokemusta et voin pitää ihan normaalii ryhtii ku vedän rinna pakolla ulos ja olkapäät taakse ja siis sit ku en ajattele asiaa eli suurimman osan päivästä ni sit taas on semmoses rutussa. Ja lopuks viellä et ryhtini oli kuitenkin ns. normaali ennen tätä vallankumouksellista reeniohjelmaani...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yksi sana: venyttely. Joku asiantuntevampi voi korjata, mutta ainakin minulla rintalihakset ovat se lihasryhmä, joka eniten tahtoo jäykistyä ja kiristyä. Venyttelyllä pääset tuosta henkariefektistä.

Zone-sarja -42%
Ja selkää kun säännöllisesti treenaa, niin luultavasti selän lihakset ottaa kiinni rintalihasten kehityksen hetkessä.

Panostat nyt selkeesti sitä reeniä sinne selkäosastoon. Ja venyttelet sitä rintaa vaikkapa 2-3 kertaa viikossa hyvin. Eiköhän se ryhti sieltä lähde korjaantumaan.

Tässä on hyvää oppia monelle aloittelijalle, jotka tiedostaen treenaavat vaan rintaa ja hauista.

Njaa-a kuten muut tuossa suosittelikin niin selkään voisi panostaa vähän enemmän. Mitäpä mieltä olisitte tuommoisessa tilanteessa että nelijakonen olis ja yläselkä 2x vko jonkin aikaa?

Muistahan reenata hiukkasen myös takaolkapäitä

Pentele: miten takaolkapäit voi reenata? ei oo mitään konet ainaskaa?
Ja siis mun ohjelma on selkä-hauis, jalat, rinta-ojentaja-olkapää ja teen ne putkeen ja sit aina 1-2 välipäivää.

Jäpikka sanoi:
Ja siis mun ohjelma on selkä-hauis, jalat, rinta-ojentaja-olkapää ja teen ne putkeen ja sit aina 1-2 välipäivää.

Itellä toimi ainakin tänään hyvin takaolkapäissä semmonen että vatsalteen makuulle penkille, käsipainot käteen (alkuasento kädet penkin alla) ja siitä vipunostoja sitten. Paljon parempi tuntuma kun seisten/istuen kyyryasennossa, taljassa tai takaolkapääkoneessa.

edit: eli siis tämä -> http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBLyingRearLateralRaise.html

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän hommaan auta lihastasapainon korjaaminen. Venyttelyjä rintalihaksille ja selän treenaaminen! Kysehän on ryhdin muutoksessa siitä että toiset lihakset ovat vahvempi kuin toiset.... ja vahvempi vetää puoleensa.... eikö?

Joo nyt oon venytelly jonkun kuukauden ja reenannu yläselkää n.6 kk ja saanu selkäänki vähä lihast et kai se siitä tasottuu toivottavasti. Näyttää muuten äärimmäisen hölmöltä toi "penkkiryhti" tälläsel narul kaveril ku se vetää paidan yläseläst kireeks ja sit siel ei näy ku kaks törröttävää lapaluuta

Jäpikka sanoi:

Takaolat voi reenailla vaikka selän kanssa samana päivänä, kun ne muutenkin kuormittuu silloin. Vipunostot taakse makuultaan, kumarassa, istue kumarassa ovat hyviä liikkeitä. Myös taljassa voi räpeltää ja ns. reverse peck deck on kans hyvä, mutta harvinainen.

Alat venyttelemään nyt huolellisesti ja panostat enemmän siihen yläselkään. Kyllä se siitä ajallaan korjaantuu. Olisi myös hyvä jos kävellessä, istuessa ym. pitäisit kunnon ryhdin: Rinta ulos ja selkä suoraksi.

Ei oo tainnu kukaan vielä mainita hierojaa. Kunnon urheiluhierojalle vaan ja se hieroo ne rintalihat auki huolella. Kokemusta ei ole, mutta luulis olevan hyvänä tukena sille venyttelylle.

Wildemar sanoi:

En kyllä nauraisi. Punnertaminen ja penkkipunnerrus eivät oikeastaan ole lähellekkään sama liike. Punnertamisessa kun joudut tukemaan selällä ja olkapäillä ja yleensäkin koko kropalla tätä liikettä, kun taas penkissä ei tarvi käyttää mitään muuta kuin rintaa, ojentajia ja etuolkapäitä, koska asento on tuettu.

Punnertaminen onkin mielestäni todella etevä liike juurikin takaolkapäille ja näin korjaa hyvin ryhtiä.

Minulle fysioterapeutti suositteli muunmuassa lapapunnerrusta, eli kädet ovat kokoajan miltei suorina ja vain lavat liikkuvat. Itellä on penkkiryhti oikeassa olkapäässä, mutta vasen on normaali. Näyttää Quasimodolta. :D

Kulmasoutua käsipainoilla olen vääntänyt nyt urakalla, että saisi tuon olkapään pois edestä ja alhaalta. Resepti on tällainen; yläselän lihasten ruoskintaa ja rinnan venytystä.

Amerikan Jeesus sanoi:
Punnertaminen onkin mielestäni todella etevä liike juurikin takaolkapäille ja näin korjaa hyvin ryhtiä.

Taitaa kyllä takaolkapäät olla vetävät lihakset, punnerrukset on työntöliikkeitä. Epäsuorasta en kyllä mitään sano, mutta vähän kuitenkin epäilen.

Edit: Tuossa on jotai. En kyllä tiedä, mitä tuo äijä tuolla takana yrittää, mutta eipä taida meille kuuluakkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom