Meta title: 🔥 PENKKIPUNNERRUS – RINTA RÄJÄHTÄÄ KOHTI KATTOA 🔥

Meta description: Voiman, tekniikan ja grindin ydinpaalu: penkissä mitataan kylmä totuus siitä, kuka on salin kuningas ja kuka jää telineisiin.

Ilman vammoja kun pystyis meneen eteenpäin niin eikai siinä muuta taikaa ole. Penkkiä ei ole enään pystynyt treenaamaan niin kovaa kun haluaisi kun kyykkää ja vetää kovaa.

Eiliseltä vähän penkkiä

Kuinka usein otat treeneissä kisatyylisiä nostoja eli merkistä? Onko tuolla videon tyylillä tullut vammoja? Onko tuloksellisesti iso ero kisapenkkiin? Mä olen aina koittanut pitää kaikki nostot mahdollisimman lähellä kisanostoja tekniikaltaan, mutta aika monet kovat punnertajat tuntuvat suosivan tuota pomppua rinnalta lähdössä. Ehjänä en ole kyllä pysynyt. Mietin, että keventääkö tuo pomppu olkapäiden ja rinnan saamaa rasitusta tai lisääkö sitä, koska rautaa voi olla (ehkä?) enemmän ja suunnanmuutos on rajumpi?

Kysymys on ilmeisesti Timon nostoista, Timon salipenkin ja kisapenkin ero oli muistaakseni 7.5kg luokkaa mitä on puhunut jollen muista väärin. Eikai niitä merkkejä tarvi reenata jos tekniikka on hallussa ja voimaa on.

Eddie Hall livessä otti just 6x265kg penkissä kevyesti, seuraavaks sanoi ottavansa vinossa saman. Sanoi myös, että jos nyt panostaa penkkiin muutaman kuukauden, niin voisi mahdollisesti rikkoa maailmanennätyksen.
Paljos se maailmanennätys nyt on? Toi 6x265 on laskennallisesti noin 315 kg maksimi. Hyvällä irtiottokyvyllä vähän enemmän ja huonolla vähän vähemmän. Kyynärlämmittimet pitää kyllä jättää ennätysnostossa salikassiin ja siinä tippuu muutama kilo.

Paljos se maailmanennätys nyt on? Toi 6x265 on laskennallisesti noin 315 kg maksimi. Hyvällä irtiottokyvyllä vähän enemmän ja huonolla vähän vähemmän. Kyynärlämmittimet pitää kyllä jättää ennätysnostossa salikassiin ja siinä tippuu muutama kilo.

335kg on maaimanennätys.

Niinno. Kirillhän otti 300kgx4(vai 5?) Piikkaillessaan tuohon 335kg maailmanennätykseen. Jos tosissaan yhtä vahva vinopenkissä kuin tasapenkissä, niin kyllähän siinä saattaisi saumaa olla kun penkkiin vähän enemmän panostaisi...

Hall on pirun vahva vetäjä ja kova punnertamaan. Kellään tietoa paljon kyykkää vyön kanssa? Mie oon nähny vaan vyöttömiä kyykkyjä. Ilmeisesti käyttää enemmän vain apuliikkeenä vedolle..?

Back
Ylös Bottom