Penkkipunnerruksen tekniikasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elasto
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

elasto

Mode
Ikä
39
Kaupunki
Vantaa
Heipä hei taas. En ole mikään penkki-hauis-pelle, vaikka nyt tästä kaikkien suosimasta penkkipunnerruksesta kysynkin. :)

Eli treenaan siis tasaisesti kaikkia lihasryhmiä massapainotteisesti, mutta penkkipunnerruksessa, kyykyssä ja maastavedossa haen myös voimaa.

Ja sitten asiaan: Olen kuullut paljon paheksuntaa jos penkissä laittaa selkää kaarelle tai pompauttaa hieman tankoa rinnalta, mutta silti kun katsoo jotain voimanostovideoita missä nousee todella isoja rautoja, niin kyllä se selkä esimerkiksi on kaarella. Itse koitan pitää selän ja perseen kiinni penkissä kun teen kevyempiä pumppisarjoja, eli puhtaita toistoja massahakuisesti. Mutta aina välillä kun treenaan voimaa penkissä, eli teen lyhyitä sarjoja, niin laitan selän kaarelle niin että persekin nousee penkistä ja munat sojottaa kattoon. Yleensä keskityn voimatreenissä negatiiviseen vaiheeseen ja lasken tangon hitaasti alas, enkä pompauta sitä paljoa rinnalta, mutta joskus tulee myös hieman pompautettua. Eli mikä on siis oikea tekniikka penkkipunnerrusta tehtäessä? Onko voimanostolle ja massatreenille omat tekniikkansa? Onko tämä selän kaarelle laittaminen aivan normaalia vai eikö sitä saisi tehdä? Auttakaa tietämätöntä. Onkohan tekniikkani kunnossa vai olenko vain täysi :david:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tossa ojunin postaamassa linkissä oli hiton hyvää tekstiä penkkaamisesta, oli itelläkin jäänyt huomaamatta.

Mutta penkkasit sitten kaarella tai et, niin pidä se perse kuitenkin penkissä. Ehkä voi senverran antaa anteeksi, että parilla viimesellä kovalla rutistuksella voi cheatata senverran, että hieman nostaa persettä penkistä, mutta ei missään tapauksessa mitään munat kattoon tekniikkaa mun mielestä.

Selkä kaarelle jos vaan saat. Itellä on niin jäykkä selkä, ettei saa kaarta aikaan millään ilveellä. Pompautus on ittensä kusettamista. Mitä puhtaammin tekee, sen paremmin kehittyy. Toki joskus jotain ykköstä hakiessa voi hiukan joustaa, eikä se perse esim. pysy siellä penkissä. Muutaman ajan päästä, kun tulee voimaa taas lisää menee sekin rauta sitten niin, että perse pysyy siinä penkissä.

Back
Ylös Bottom