Penkkiongelma

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

del32157754

Banned
Maksimi nostoissa tanko lähtee hyvin telineistä ja tulee rinnalle lavat on tiukasti yhdessä vielä tässä,mutta sitten kun nosto alkaa rinnalta niin tekniikka hajoaa aivan täysin lavat ei pysy yhdessä ja rinnalle jää.. Tällasta onkelmaa olisi,pakko saada tekniikkaan parannusta.. Pystypunnerrus tulos on kohta puoliin sama ku penkki tulos.. :(

Lavanlähentäjät (trapeziuksen keskiosa ja rhomboids) heikot?

Vahvennus: Soutuja ja "scapular wall slides"

278scap-wall-slide-start.jpg

278scap-wall-slide-mid.jpg

(http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=278back2)

Scapular Wall Slides

The areas we're focusing on here are the scapular retractors (the middle trapezius and rhomboids) and the scapular depressors (the lower trapezius). When these muscles are weak or inhibited, the upper body posture is usually very poor with the shoulders rounded forward. This is the most common postural flaw I see in patients who have upper body pain and dysfunction. Not only are the chest muscles excessively tight, but couple that with weak mid-back muscles and you're an injury waiting to happen! This is a very simple exercise that can not only improve your posture but your lifting as well.

Standing with your upper back and butt against a wall, walk your feet out approximately 18" away from the wall. Lift your arms up so that your upper arm is parallel to the ground and the lower arm is perpendicular. The elbows and hands should be pressing into the wall behind you. From the starting position, try to pull your elbows back into the wall and down.

Mutuilua. :david:

Huh! En ole kuullut, että kellään yläselkä olisi pettänyt penkissä :)

Lavat pysyvät minulla yhdessä, kun teen kunnon kaaren selkään ja muutenkin koko kropasta tiukan kimpun. Itseasiassa siinä asennossa tuntuu täysin mahdottomalta, että lavoista / hartioista tekniikka alkaisi pettämään. Työnnön suunta lähtee ekana liikaa päätä kohti ja sen jälkeen tanko tuleekin rinnalle takaisin.

Tarvisi kyllä melkein nähdä miten sen penkin teet... Jos teet body-tyylisesti maaten penkillä kuin lahna, en osaa neuvoa enempää. Jos taas voimanostotyylisesti, niin tod.näk. paketti ei ole niin tiukka kuin pitäisi.

weicco_ sanoi:
Huh! En ole kuullut, että kellään yläselkä olisi pettänyt penkissä :)

Lavat pysyvät minulla yhdessä, kun teen kunnon kaaren selkään ja muutenkin koko kropasta tiukan kimpun. Itseasiassa siinä asennossa tuntuu täysin mahdottomalta, että lavoista / hartioista tekniikka alkaisi pettämään. Työnnön suunta lähtee ekana liikaa päätä kohti ja sen jälkeen tanko tuleekin rinnalle takaisin.

Tarvisi kyllä melkein nähdä miten sen penkin teet... Jos teet body-tyylisesti maaten penkillä kuin lahna, en osaa neuvoa enempää. Jos taas voimanostotyylisesti, niin tod.näk. paketti ei ole niin tiukka kuin pitäisi.

lueppa voimailuu keskittyneitä foorumeja niin kyllä se yläselän kovennettu treeni monilla jeesaa,ihan huipuillakin,ei tuo mikään outo asia ole.

Kova yläselkä on kyllä tärkeä jos haluaa isoja romuja liikutella. Vaikka rinnassa ja ojentajissa on voimaa niin nostosta ei tulee mitään jos paketti hajoaa heikon yläselän takia.

Voisikos muuten käänteinen peck-deck olla hyvä apu tuohon yläselän vahvistamisen penkkailumielessä. Toki osana selkätreeniä siis. Normaalistihan tota tehdään takaolkapäille, mutta jos keskittyy runttaamaan lapoja yhteen siinä, niin ottaa aika saatanan tehokkaasti just niihin lapoja lähentäviin lihaksiin. Itse huomannut että paketti pysynyt paremmin kasassa kun olen tuota tehnyt, kellään mitään vastaavaa huomiota?

Ronsterin mukaan käänteinen peckdeck on takaolkapäille ja sinnehän se taitaa ottaa. Itse olen tehnyt ihan kulma- ja alasoutua, paitsi että penkkitulokseni ei ole niin valtava, että yläselkä olisi se heikoin osa :)

Timba79 sanoi:
Voisikos muuten käänteinen peck-deck olla hyvä apu tuohon yläselän vahvistamisen penkkailumielessä. Toki osana selkätreeniä siis. Normaalistihan tota tehdään takaolkapäille, mutta jos keskittyy runttaamaan lapoja yhteen siinä, niin ottaa aika saatanan tehokkaasti just niihin lapoja lähentäviin lihaksiin. Itse huomannut että paketti pysynyt paremmin kasassa kun olen tuota tehnyt, kellään mitään vastaavaa huomiota?

Vähän vastaavaa olen itsekin tuumaillut. Jotenkin itselläni tuo kaari myös auttaa. Jos pitää koko paketin tiukalla ja ottaa kaaressa jalkojakin kunnolla taakse, muuttuu se yläselän asento hieman ja tätä kautta myös suhteellinen nostosuunta. Onko thredin aloittajalla vinopenkissä saman suuntaisia ongelmia?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yläselkä tosiaan vahvaksi, itsellä tämä ainakin auttaa. Mutta tottakai se on vähän "päivästä kiinni" kuinka se tekniikka onnistuu. Keskityt nyt penkkitreeneissä rutistamaan niitä lapoja kokoajan yhteen ja olkapäitä taakse, etkä anna olkapäiden lähteä nostamaan sitä nostoa. Nostoasento kokoajan samana, eikä mitään nytkytyksiä jaloista sieltä rinnalta lähtiessä. Voit myös sipaista paitaasi yläselkään magnesiumia, niin et ainakaan pääse liukumaan taaksepäin nostaessa, sillä tuolloin ne lavat aukeaa varmasti. Jos lasket tangon melko ylös, niin hieman alemmaksi laskeminen voi myös auttaa.

Kun kysyjä nyt vain vastaisi millä tyylillä hän tekee sitä penkkiä tai millä tyylillä hän haluaa tehdä sitä...

weicco_ sanoi:
Kun kysyjä nyt vain vastaisi millä tyylillä hän tekee sitä penkkiä tai millä tyylillä hän haluaa tehdä sitä...

Juu kyllä mä vastaan ku kerkeen.. ;) Eli voimannosto tyylillä teen,kunnon kaarella.. mutta ku painot ruvennu kasvamaan on tekniikka hajonnu jotenkin.. Yläselkää täytyy ruveta rankasemaan enemmän jospa se auttaisi.

Jep eli samalla tyylillä kuin minä. En vain kyllä ymmärrä miten siinä lavat voi aueta. Itse saan ainakin niin tiukan paketin yläkropasta, että lapojen on mahdoton aueta, koska tangossa oleva paino jo painaa niitä yhteen. Ellei penkki ole sitten superliukas tai jotain... :)

Olisiko nostosuunta sitten väärä? Eli lähteekö tanko oikeaoppisesti suoraan ylöspäin vai liikkuuko se päätä kohti? Jos tanko tulee päätä kohti voisin kuvitella, että asento hajoaa. Tai sitten liian kapea ote.

Mutta eikai yläselän treenaus pahaksi koskaan ole. Itsellä on yläselkä liian heikko verrattuna rintaan, jolloin olkapäät ovat alkaneet kääntyä eteen ja se aiheuttaa sitten muita ongelmia. Typerä tämä ihmisruumis :)

Ehdottamasti yläselkä treeniä ja myös on hyvä sivut treenata...mm. hyviä apuliikeitä:
Ylätalja eteen 3x10 niin et on 45 asteessa taakse päin ja ihan rintaa vetää.
Kulmasoutu 3x8-10
ja ku kaarevuuden tekee muistaa pitää kantapäät maassa...saa pareman kaarevuuden ku jalkoilla työntää lisää kaarevuutteen tukea.

jep... itelläni on kans ongelmia penkin kans et vasemman puolenlapa aukee aina. Tein josku ja pitkään alataljan väärin että vasemman puolenlapaa en rutistanut kiinni, vaan pelkästään oikean puolen lavan. Eli tästä varmaan johtunee että oikean puolen latsi on sivustakatsottuna paksumpi ja muutenkin kehittyneempi ja vahvempi kokonaisuudessaan verrattuna vasempaan puoleen. Soutuja vissiinki sitten vähän enemmän tekemään. Mikäs tää lihas oli "rhomboids"?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom