Penkkikisoista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
On kisakärpänen puraissut ja olen päättänyt käydä penkkikisoissa keväällä 2006. Kysymykseni onkin:
Onko penkkikisoissa penkkitrikoot pakolliset, vai saako nostaa ihan missä verkkareissa tahansa??

Vastaukseksi riittää ihan linkki sääntöihin. En vain itse niitä löytänyt.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Heitän tähän lisäkysymystä, jos sopii. No, heitän joka tapauksessa.

Sotilaspenkkikisoissa sääntöjen mukaan pitäisi selän kaari pitää pienenä. Onko tuo käytännössäkin todella noin, vai vedetäänkö siellä kunnon mutka kroppaan? Lähinnä maksimihommasta olen kiinnostunut.

ErzoMaker sanoi:
On kisakärpänen puraissut ja olen päättänyt käydä penkkikisoissa keväällä 2006. Kysymykseni onkin:
Onko penkkikisoissa penkkitrikoot pakolliset, vai saako nostaa ihan missä verkkareissa tahansa??

Vastaukseksi riittää ihan linkki sääntöihin. En vain itse niitä löytänyt.
trikoot/painipuku on pakollinen. toki jos pienempi muotoiset sali kisat on, niin saa nostaa vaikka verkkareilla.

Kun itse nostin alkusyksystä ekoissa kisoissani, kelpasi nostoasuksi pyöräilyshortsit ja t-paita. Verkkareissa ei saanut nostaa, koska tällöin on vaikeaa tai jopa mahdotonta nähdä, irtoaako takamus penkistä noston aikana.

Näitä kisoja ei kylläkään käyty IPF:n säännöillä, joten en sitten tiedä, vaatiiko IPF ihan jotkut "viralliset" trikoot, vai riittävätkö pyöräilyhousut tms. sielläkin.

IPF:n säännöillä kisatessa pitää olla:

Penkissä: Penkkipaita/t-paita, penkki/painitrikoot, kengät.

Kyykyssä: Kyykky/penkki/painitrikoot, kengät.

Vedossa: Veto/penkki/painitrikoot, vetosukat, kengät.

Lisäksi kuulemma nykyään sääntöjen mukaan varusteiden alla ei saa käyttää boksereita vaan normaaleja lyhyitä kalsareita. Nämä siis kaikki pakolliset varusteet mitkä päällä saa lavalle mennä.

Grosskopf sanoi:
Heitän tähän lisäkysymystä, jos sopii. No, heitän joka tapauksessa.

Sotilaspenkkikisoissa sääntöjen mukaan pitäisi selän kaari pitää pienenä. Onko tuo käytännössäkin todella noin, vai vedetäänkö siellä kunnon mutka kroppaan? Lähinnä maksimihommasta olen kiinnostunut.

hmmmm... lisäkysymys:

Mitä määrityksiä jalkojen asennosta on tuossa sotilaspenkissä? Oliko siinä joku minimikorkeus, jossa jalat oli pidettävä ylhäällä?

neutraali sanoi:
2.1 Kilpailijan jalkojen tulee olla koko suorituksen ajan penkin istuinosan yläpuolelle ts. jalat ilmassa.

http://www.sppojat.com/sp_esite.html

kiitoksia... oli vaan jääny sellanenki mielikuva jostain syystä, että ois tarkemminki ollu määritelty, mut tuolleenhan siellä lukee.

Tulee ite vaan aina tehtyä penkkiä tuolla sotilastyylillä. Enää edes osaa tavan tekniikkaa ;) btw. Kumpaa body-tyylisesti treenavan ois "järkevämpi" tehä?

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mun mielestä body tyylillä reenavan kannattaa tehdä jalat maassa. tuossa solttu penkissä pidemmän päälle hajoittaa olkapäänsä. tai ainakin todella monta solttu penkkaajaa tiedän joilla olkpää vaivat ovat arkipäivää, normaali penkillä olat pysyy paremmin kunnossa.

Voimannostoliiton kisoissa käy painitrikoot ja kaikki vastaavat penkkitrikoota muistuttavat. viralliset penkkitrikoot on nykyään aika hinnoissa, niin pari aloittelevaa kilpailijaa tiedän nostavan painitrikoillakin..

...ja moni vanha konkari käyttää paini trikoita! miksikö? kun ne venyy niin ne on pirun helppo laittaa siihen penkki paidan päälle! siksi!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom