Penkki tekniikka..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja beach
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Onks jotain välii penkkipunnerruksessa tekniikalla tai siis tottakai on mut kuinka paljon?

Ite nostan selkä mahdollisimman kaarella, ja lapaluut mahd. yhessä. Tiukoissa nostoissa perse nousee penkistä, koska autan jaloillakin. Alussa alaselkä välillä kipeyty->huonot selkälihakset?

Onks sil jotain välii? Nostelen vaan treenaamisen ilosta en siis oo menos mihinkä kisoihin..

Ku monet valittaa sitä jos perse nousee penkist..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattasko nostaa ihan selkä kiinni penkissä, ja jalat 90 asteen kulmassa..?

Masentaa kyl ku tuntuu et sit ei jaksa nostaa mitään..

Oot periaatteessa ihan oikeessa, mut kylhän se masentaa treenata ku yht äkkiä tulokset tippuu.

Ja kaikkihan niitä tuloksia seuraa enemmän tai vähemmän!

Tietenkin treenin tulee olla nousujohteista, mutta ei kai se herran jumala tarkoita sitä, että kun tulokset hyytyvät, niin sitten cheatataan niin maan perkeleesti. Etsi joku toinen keino kuin perseen heiluttelu, millä saat painoja lisättyä.

Mitä sitten jos tulokset tippuu jos vanhat tulokset on saatu aikaan väärällä tekniikalla?
Nostat oikealla tekniikalla niin rintalihaksetkin kehittyvät varmasti paremmin.

Penkkitulosten vertailu on muutenkin aika :david: toimintaa...

tuo penkkitulosten vertailu muakin ärsyttää kun kaverit tulee leveilemään paljonko saa penkkiykkösellä ja just noilla perseylhäällä tekniikoilla. Itse ainakin treenaan penkkiä semmoisilla painoilla millä jaksaa vetää sarjoja ja perse kiinni penkissä. Ja sitten kun on oikea tekniikka niin sitten kannattaa kokeilla niitä huipputuloksia. itse ainakin tällästä mieltä oon vaikka ihan alottelija oonkin.

Zone-sarja -42%
Sakael sanoi:
Onko sillä jotain väliä, kuinka paljon penkistä nousee? Eikö tarkoituksena ole hankkia mahdollisimman isot lihakset?

Huoh

Sellanen hauska juttu tuli mieleen,että kaikki ketkä sanoo,että mitä väliä sillä on paljon nousee penkistä on järjestäen jotain 90kilon penkkaajia joita vituttaa kun joku muu kehittyy,en väitä että ite olisit tällanen ,mutta ainaski mun tutut jotka vinkuu aina tästä asiasta on ite vitun heikkoja.
Ja Ainaski mulle on yks vitun hailee,että minkä kokoset mun lihakset on kunhan rauta nousee.

Tuohon perseen nousemiseen toimii lääkkeenä jalkojen asennon vaihtaminen. Kokeile levittää jalkoja leveämmälle ja enemmän perseen alle. Tuo jälkimmäinen neuvo saattaa kuulostaa hullulta, mutta kun jalat ovat tarpeeksi leveällä ja takana, niin perse ei nouse vaikka pystyt kuitenkin saamaan hyvän jalkadraivin. Varma vaihtoehto on viedä jalkoja eteenpäin, mutta sillon jalkadraivi katoaa ja nostamisesta tulee lahnameininkiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Force sanoi:
Tuohon perseen nousemiseen toimii lääkkeenä jalkojen asennon vaihtaminen. Kokeile levittää jalkoja leveämmälle ja enemmän perseen alle. Tuo jälkimmäinen neuvo saattaa kuulostaa hullulta, mutta kun jalat ovat tarpeeksi leveällä ja takana, niin perse ei nouse vaikka pystyt kuitenkin saamaan hyvän jalkadraivin. Varma vaihtoehto on viedä jalkoja eteenpäin, mutta sillon jalkadraivi katoaa ja nostamisesta tulee lahnameininkiä.

Itse vaihdoin leveämmäksi jokin aika sitten ja asento on vakaampi. Mutta ei niitä tarvitse taakse viedä. Voi suoraan sivulle tai eteenkin ilman, että tämä "jalkadraivi" heikkenee.

Sakael sanoi:
Onko sillä jotain väliä, kuinka paljon penkistä nousee? Eikö tarkoituksena ole hankkia mahdollisimman isot lihakset?

Ei välttämättä kaikkille. Onko sillä väliä kuinka isot lihakset on?
Jokainen tehkööt kuten haluaa, vaikka tekisi sitten max ykkösiä hauiskäännössä.

Force sanoi:
Sotilaspenkkihän on hyvä apu tähän jaloilla cheattaamiseen.
Ei varmaan perse nouse, jos jalat on kiinni penkissä.

Jotenkin ei oiken mene jakeluun, että miksi ihmeessä se max. ykkönen pitää ottaa cheattaamalla?? Ymmärrän sen perseen nousun tiukassa sarjassa 1-2 viimesellä toistolla jos ei muuten tule. Ei varmaan välttämätöntä, mutta ehkä parempi kun jättää sarja kesken, onhan pieni cheat vaan hyväksi jos se ei ole itse tarkotus. Ja jos alusta asti vetää cheatilla niin jossakin vaiheessa varmasti joku paikka napsahtaa, parempi opetella se tekniikka vaan huolella.

Omana esimerkkinä selkä, opettelin Miken vinkeillä tekemään tuntumalla ja selällä käsien sijasta. Painoa sai alussa tiputtaa 20-30% pois, mutta parissa kuukaudessa oltiin jo vanhalla tasolla tai jopa ylitte ja niin että se tuntuma säilyi ja rupes ne selkätreenitkin ottamaan selkään eikä pelkästään käsiin. Ja sama pätee varmasti myös esim. penkkitreeniin.

Mmn sanoi:

Sitten ei ole sotilaspenkistä kyse, jos on jalat penkillä ja jalat penkillä saa kyllä perseenkin nousemaan. Mutta sitten ei, jos jalat on sotilaspenkin tyylisesti ilmassa.

Raven sanoi:
Mmn sanoi:
Ei varmaan perse nouse, jos jalat on kiinni penkissä.[/QUOTE

Sitten ei ole sotilaspenkistä kyse, jos on jalat penkillä ja jalat penkillä saa kyllä perseenkin nousemaan. Mutta sitten ei, jos jalat on sotilaspenkin tyylisesti ilmassa.
Okei, mä oon aina kuvitellut, että sotilaspenkki tarkoittaa tuota jalat penkillä olemista. No hyvä että tuli sitten tämäkin väärinkäsitys korjattua.

purepower sanoi:
Huoh

Sellanen hauska juttu tuli mieleen,että kaikki ketkä sanoo,että mitä väliä sillä on paljon nousee penkistä on järjestäen jotain 90kilon penkkaajia joita vituttaa kun joku muu kehittyy,en väitä että ite olisit tällanen ,mutta ainaski mun tutut jotka vinkuu aina tästä asiasta on ite vitun heikkoja.
Ja Ainaski mulle on yks vitun hailee,että minkä kokoset mun lihakset on kunhan rauta nousee.

Niinhän se joskus on. Quotaamasi posti oli kuitenkin naisen laittama, että hän voi olla tosi tyytyväinen jos tuo 90 kiloa nousee.. Uskon, että pisti kommenttia penkkituloksen tarpeettomuudesta, koska aloittelijat kirjoittaa aina vain penkistä ja itte kullaki kypsyttää pelkät penkkikeskustelut. ;)

Mmn sanoi:

Mitäs hyötyä siitä on, kun se maksimi kuitenkin otetaan jalat maassa? Pitää opetella treeneissä se tekniikka millä sitä maksimiakin sitten nostetaan.

Mä yritän aina tiukoissa penkkisarjoissa pitää perseen penkissä ja myös kantapäät kiinni lattiassa. Yritän myös olla pitämättä selkää kaarella. Tosin välillä jos se viimeinen toisto ei meinaa millään mennä eikä ketään oo varmistamassa ni pakkohan se on vähän kaarelle pistää.

purepower sanoi:
Huoh

No siinä on vaan se et aika moni kehittää aivan sairaita tekniikoita et saa liian isot raudat liikkeelle..... esim.munat katossa ja semmonen pompautus että rintakehä murtuu......ei siinä mitata enää voimaa vaan tekniikkaa...siinä mitataan voimaa kun pidetään se persepenkissä ja pysäytetään tanko rinnalle ja sitten vasta nostetaan.......

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom