penkki takkuaa... (yhä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tä mun kehittyminen on menny aika mielenkiintosesti nyt viime aikoina....selkään ja hauiksiin tullu p*********i lisää voimaa mut rinta ja ojentajat junnaa yhä paikoillaan...ei kehity!! =(
rupee jo naurattaa ku jos ei penkki tulos koht nouse niin pian otan hauiskäännös enemmän ku penkis...
penkkitulost siis pitääs nostaa...teen nykyään 5x5 kerra viikos ja dippei pääl....
:confused:
:itku:
:(
:mad2:

Kokeileppa söörtsiä tai tota F.A.Q kohtaa. Eiköhän sieltä löydy.

Tee 2 kertaa viikossa, jolloin toinen on nopeuspäivä, muutama
toisto mahd. nopeaa ylös ja näitä jokunen sarja. Kokeile myös
kapeaa penkkiä. Pitäis tuloksen nousta.

Ranskalainen punnerrus on hyvä liike ojentajien kehittämiseen. En tiedä kuinka kauan olet käyttänyt 5x5 ohjelmaasi, mutta tee välillä eripituisia sarjoja, esim. 3x8, 8x3, 2x15, väliin nopeus penaa jne.

Jos penkki tuloksesi ei vieläkään nouse, niin ole tekemättä penkkiä muutama viikko, lopeta penkistä ressaaminen ja keskity koko kehoon. Tee vaikka pitkää kyykkysarjaa, niin peruskuntosi pysyy vahvana, kun taas alat penkkaamaan.

Niin ja voit lopettaa hetkeksi myös hauiksesi kiusaamisen, jos ongelma on niiden ylikehittyminen. ;)

Originally posted by miuli
voisko joku kertoo mul miten toi ranskalainen punnerrus tehään ku en oo ihan varma......
Näin. Tuosta, mihin kohtaan tuo tanko lasketaan, on monta käytäntöä, itse lasken sen otsankohdalle.

Originally posted by miuli
toi näyttää aika vaaralliselt..... voix sen tehä pystyssä?
Miten niin vaaralliselta? Jos et jaksa nostaa niin puotat painot pään yli maahan. Seisaaltaan tehdessä vois olla melkosta heilumista...

no jaa...täytyneepi koittaa tota sittens....
eli ku teen 5x5 ja dipit ni teenkö sit ranskalaist kans joku
3-4 x 5-8??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voit laskea tangon joko takaraivolle, otsalle, leualle, kurkulle tai johonkin siltä väliltä. Tuossa esimerkissähän tuo laskee sen takaraivolle.

Toki ranskalaisen punnerruksen voi istualtaan tehdä. Makuulla tehtynä tukevamman oloinen ja ainakin itse saan paremman tuntuman makuullaan tehdessä.

Päätä kumpaa haluat voimaa vai massaa, voimanhankita pitkillä sarjoilla ei kauaa toimi vaan ajaa ylikuntoon. Tee 1-3 toistoa sarjassa mutta niin että viimeinenkin toisto tulee suht hyvin. Tämä kerran viikossa, toinen reeni voisi olla 8 kolmosta 50%:lla minuutin palautuksella. Pitäis ykkösen nousta.

jos sul on ongelmia olkapäiden kans ni penkki ei kehity, kannattaa pitää taukoo dipeis+ muis liikkeis jokka on rankkoja olkapäille...olkapäät on arka paikka, ku ne menee jumiin ni ei kehittymistä juurikaan penkis tuu...(kokemusta löytyy) Mulla kehitty penkki 20 kg viikos ku sain olkapäät kuntoon...

jos penkkituloksen nostaminen kiinnostaa niin älä tee sarjoja ihan viimeiseen asti. jos saat jollain painolla vaikka 3x6 ja neljäs sarja jää vajaaksi, voit hyvin tehdä 5-6x4 samalla painolla. hyöty on maksimivoiman tavoittelun kannalta suurempi.

yksi mistä itse tykkään paljon on maksimi kolmonen. eli lähdetään melko pienillä painoilla tekemään kolmosia aina kuormaa nostaen. kun arvelee, että seuraavalla painolla ei enää tule kolmosta, lopetta siihen. näin myös saa hieman osviittaa maksimin noususta, sillä se on melko usein kolmosen sarjapainot+10kg

Originally posted by beginner

yksi mistä itse tykkään paljon on maksimi kolmonen. eli lähdetään melko pienillä painoilla tekemään kolmosia aina kuormaa nostaen. kun arvelee, että seuraavalla painolla ei enää tule kolmosta, lopetta siihen. näin myös saa hieman osviittaa maksimin noususta, sillä se on melko usein kolmosen sarjapainot+10kg

+10kg? Semmosesta oon kuullut ja itekkin käyttänyt että kun saat tietyllä painolla kolmosen, voi koittaa seuraavalla painolla ykköstä. Sitten kun tällä taas menee kolmonen, voi koittaa seuraavalla ykköstä. Eli 2,5kg eroa kolmosella ja ykkösellä...

Systeemejä on erilaisia ja nostajia.

Originally posted by turre101
Sitten kun tällä taas menee kolmonen, voi koittaa seuraavalla ykköstä. Eli 2,5kg eroa kolmosella ja ykkösellä...
No ei se ainakaan noin mene. Mietipä nyt, jos on kova nostaja, vaikka 200kg ykkönen, tuskin tulee kolmosta 197,5kg. :)
Toi 10kg pätee aika hyvin tossa satasen ympärillä, mun mielestä hyvä nyrkkisääntö on että kolmosen sarjapaino on 90% maksimiykköspainosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom