Penkki rannetuilla vai ilman ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pet__
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aluksi haluan täsmentää, että puhun nyrkkeilyssä käytettävistä rannetuista enkä salirannetuesta.

Olen huomannut, että nostan aivan selvästi enemmän rannetuilla ja muutenkin painot nousee kuin ohjus rannetukien kanssa. Ilman rannetukia painot ovat selvästi vaikeampia nostaa. Vaikkei se edes tuntuisi välttämättä itse ranteissa niin nostaminen on vaikeampaa. Minulla tulee mieleen, että ainakin minun tapauksessani rannetuet näyttävät olevan cheattausta ainakin jos puhutaan nimenomaan boxarin rannetuista. Aivan jäätävä ero! En ole kokeillut normi salirannetukia, mutta olisiko jollain viisaammalla kertoa, että onko se "huijausta" jos käyttäysin joskus näitä boxing tukia nostaessani esim penkistä. Tarkoitan siis, että huijaanko itseäni eli tapahtuuko lihaskehitystä esim forkkuihin ja ranteen alueelle yhtä tehokkaasti kuin ilman tukia ?

ei ole.
Anna mennä vaan.. ihan sama mitkä tuet sul on ranteissa.
Tästä taisit tuolla vastiksen ketjussakin puhua tästä, joten ei todnäk trolli.. ehkä vaan miten sen nyt kauniisti sanois tyhmä kysymys..

Ei kannata käyttää, ellei ranteisiin satu tai niiden kanssa ilmene ongelmia IMO.

Mulle kävi pikku kömmähdys penkatessa tyhjällä salilla 1,5 vuotta sitten jonka takia en sitten voinutkaan tehdä käsillä yhtään mitään seuraavaan kolmeen kuukauteen.. nykyään käytän rannetukia jatkuvasti. Forkkuja voi aina treenata erikseenkin, jos ne tuntuu laahaavan jäljessä

Jos pystyy niin kannattaa penkata ilman, toki jos kavereille haluat näytellä hienoja isoja rautoja tuilla niin mikäs siinnä mutta omassa reenissäs kannattaa niin kauan penkkaa ilman tukia kuin vain pystyy.

Itse taas suosittelisin käyttämään.. ja mikset vaikka kokeilisi salille tarkoitettuja tukia.

Vaikka ranteisiin ei sattuisi tai tuntuisi niin isoilla romuilla nostettaessa ranteet ottaa damagee (kulumista yms). Ja sitten ku niitä ongelmia rupeaa ilmenee niin se on myöhäistä. Vahinko on jo tapahtunut. Itse olen ns. myöhäisherännäinen rannetukien käytössä.

Käytän rannetukia ehkäisemään kulumisia ja sitä kautta loukkaantumisia. Vanha sanontahan kuuluu, että turha enää vastaan pyristellä, kun paskat on jo housuissa. Ero painoissa luulisi olevan max 1%-5% luokkaa. Sekin tulee varmaan siitä, että tekniikka pysyy paremmin kasassa työnnön aikana.

Käytän rannetukia ehkäisemään kulumisia ja sitä kautta loukkaantumisia. Vanha sanontahan kuuluu, että turha enää vastaan pyristellä, kun paskat on jo housuissa. Ero painoissa luulisi olevan max 1%-5% luokkaa. Sekin tulee varmaan siitä, että tekniikka pysyy paremmin kasassa työnnön aikana.

Täysin samaa mieltä, tekniikka tuntuu itsellä pysyvän paremmin nostossa mutta en ole huomattavaa eroa maksimiin saanut rannetuista. Itse tosin käytän normaaleja salitukia mut en usko että vaikka teippais 30cm ranteesta eteen päin että kovin isoa etua niistä saa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa niitä käyttää niin ei mee paikat rikki, ja jos muutenkin saat niiden kanssa enemmän rautaa tankoon niin silloin luulisi että saat rinnalle/ojentajillekkin kovempaa treeniä aikaan.

No se hyöty todennäköisesti johtuu siitä että ei pidä ranteita täysin suorassa penkin aikana. Siksi jotkut nostaa penkiltä enemmän apinaotteella kuin tavallisella, koska apinaotteella tangon saa helpommin oikeaan paikkaan. Ranteiden pitäminen väärällä tavalla on ehkä yksi yleisimpiä tekniikkavirheitä penkissä. Toki kannattaa mun mielestä käyttää tukia jos siitä on hyötyä. En vaan tiedä onko kilpailuissa sallittuja, mutta jos ei kilpaile niin kannattaa käyttää. Eihän sitä penkkiä ranteiden takia reenata.

Kiitos hyvistä vastauksista. En kilpaile tai mitään. Olen vain saliharrastelija.

Ongelmahan on, että mulla on liian pienet ranteet suhteessa muuhun osaan kropasta ja se ilmeisesti korostuu penkatessa, koska normaalisti teen penkistä treeniä 80 kg:lla ja rannetukien avulla voin tehdä helposti 90kg:lla ! 90kg rannetuilla tuntuu ehkä jopa "kevyemmältä" kuin 80kg ilman tukia. Ei tämä mitään taikuutta ole, koska boxerin tuet on paljon paljon tukevammat kuin normi salituet ja voimaa mulla on kuitenki jonkun verran, että pystyn nostamaan. Kun katsoo käsiä boxerin tuilla niin ne näyttääkin jämäköiltä ja voimakkailta, mutta ilman niitä ne on kuin broilerin koivet ja sen perkele huomaa nostossakin. Pystyisin nostamaan varmaan jopa enemmänkin, mutta nää fockin ranteet syö nostovoiman kokonaispotentiaalia ??

Kokeilkaahan aivan huvikseen penkatessa näitä boxerin rannetukia. Takaan, että huomaatte aivan selkeän eron! Rauta nousee kuin ohjus!

Voitko selittää mikä on nyrkkeilijän rannetuki?
Tarkoitatko siis rannesiteitä? Jos, niin millä hemmetillä sä nostelet niillä yhtään mitään sen jälkeen ku ne on tohon rystysten ja sormien ympärille sidottu?

Juttu meni niin, että olin salilla, jossa on myös säkki, hakkaamassa säkkiä ja samalla ajattelin, että kun on ranteet noin hyvin tuettu, käydä kokeilemassa penkkiä. Nousi paljon helpommin.

M_atti : Et ole tainnut kokeilla nyrkkeilijän rannesiteitä /rannetukea (luulis ymmärtävän mitä tarkoitan) ? Ne pystyy sitomaan käytännössä miten päin tahansa. Jos noita koittaa penkissä niin silloinhan niitä ei luonnollisesti sidota niinkään rystysten ja sormien ympärille vaan pikemminkin ranteiden ympärille.

Joo, mua kiinnostaa myös tietää, että miten kädet näyttää yhtään millään siteillä voimakkailta versus ilman. Vai näytätkö faitterilta ne käsissä??

Lol, no kyllä olen rannesiteitä käyttänyt ja sellaiset omistan. Tokikaan en ole ikinä sitonut niitä muuten kuin "virallisella" tavalla; kauhea homma kiertää niitä kymmeniä kierroksia ranteen ympärille. No, huvinsa kullakin.

Joo, mua kiinnostaa myös tietää, että miten kädet näyttää yhtään millään siteillä voimakkailta versus ilman. Vai näytätkö faitterilta ne käsissä??

BaneTDKR.jpg

Kuten tämä kuva hyvin kertoo, käsi näyttää tasaisen paksulta, kun on side kädessä vs ilman sidettä. Menee muuten jo ihan offtopiciksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom