Penkki perkele ei nouse

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Jep.

Eli reilu 2kk sit kokeilin penkki maksimin ja 80 tuli suht hyvin.
Nyt kokeilin niin 82.2kg ei tullut vaan jäi puolimatkaan. :curs: :eek: :david:

Oon treenannut tässä ensin 1kk 2x6 sta ja sit 1kk 5x5 sta,mutta eivaan nouse penkki :S

Mitä ohjelmaa kannattas seuraavaks kokeilla?

Itse olen kokeillut 5x5 ohjelmasta tuommosta versiota ja hyvin on toiminut tulokset on nousseet mukavasti, kannattaa ottaa myös kerran viikossa kapea tai lankkupenkki ne on hyviä apuliikkeitä. Muutenki jos laihtuu niin eikös tulokset tipu (korjatkaa jos olen väärässä)
5*5*70
5*5*73
5*5*75
5*5*78
5*5*80
5*70, 75, 80, 85, 83
5*73, 78, 83, 88, 85
5*70, 80, 90, 88, 85

5x5 harvemmin toimii kellään, mutta niillä kellä toimii, ni toimii kahtakin kovemmin. Mä oon tehny sen kaksi kertaa, ekal kerral toimi ku rasvattu, toka jäi kesken. Yleensäkin jos maksimi on aika suuri, niin ei toimi; parhaiten varmaan toimii, jos maksimi on noin 70kg tai pienempi, tällöin korotuksetkin on aika pieniä!:arvi:

kannattaa varmaa vähän pitemmän aikaan yhdellä ohjelmalla koittaa tehdä ja syödä hyvin niin kyllä se nousee. ja levätä ja treenata muutenkin järkevästi :)

oupa sanoi:
kannattaa varmaa vähän pitemmän aikaan yhdellä ohjelmalla koittaa tehdä ja syödä hyvin niin kyllä se nousee. ja levätä ja treenata muutenkin järkevästi :)
viisauden sanoja.

kai sä muutakin treenat kuin penkkiä?

Jaaggo sanoi:
5x5 harvemmin toimii kellään, mutta niillä kellä toimii, ni toimii kahtakin kovemmin. Mä oon tehny sen kaksi kertaa, ekal kerral toimi ku rasvattu, toka jäi kesken. Yleensäkin jos maksimi on aika suuri, niin ei toimi; parhaiten varmaan toimii, jos maksimi on noin 70kg tai pienempi, tällöin korotuksetkin on aika pieniä!:arvi:

Jaa-a. Pikemminkin väittäisin että 5x5 toimii lähes kaikilla jotka sitä koettavat. Ei välttämättä noilla edellämainituilla prosenteilla, mutta noilla sarja- ja toistomäärillä 2-3 krt viikossa. Kaikissa isoissa liikkeissä tuo käyttöön.

Kunnon ohjelma löytyy tästä. Tuo on idioottivarma ohjelma, ja tuo tulosta 100% varmasti, vaikkei ruokailut olisikaan viimeisen päälle kunnossa. Tietysti reilu proteiini- ja kalorimäärä on loistava lisäarvo omalle treenille. Ja jos menee kerran salille asti treenaamaan, niin miksei myös söisi kunnolla?

Enkä nyt tarkoita mitään hifistelyä, vaan ihan perustjuttuja, eli kalorit +300-500, proteiinia 2-3 g/paino kg (80 kg äijä tarvitsee n. 160-240 g proteiinia).

Nämä kun otat käyttöön aloittelijaaa, niin takaan että kehitystä tulee takuuvarmasti. Olen itse tehnyt näillä ohjeilla treeniä ja pistänyt kaveritkin tekemään sitä. Ja on tullut massaa ja voimaa ihan omiksi tarpeiksi :)

Edit: Eikä niitä maksimeita testata viikon välein! 2 kk väliä ainakin. Kehitys on yleensä hieman epätasaista, eikä läheskään joka viikko voi lisätä rautaa. 1 kk "kehityspaussi" tuntuu aloittelijalle ehkä pitkältä ajalta, mutta sitä se ei todellakaan ole. Kärsivällisyyttä ja määrätietoisuutta! Jos tulokset alkavat putoamaan, niin kevyt viikko väliin!

no vähä vaikee sanoa ku ei tiiä et miten reenaat rintaa muuten ku penkkiä tekemällä mutta itelläni ollu kans aina heikko penkki joten jätin sen kokonaan pois varmaan 3kuukaudeksi, sitte kokeilin penaa huvin vuoksi nii johan perkele alko nousee rauta :) eli sinuna jättäisin penan pois ja alkaisin tekee sen tilalla vinopenaa smitissä tai vapaalla tangolla.(itse tein smitissä) ja käsipainoilla vino/tasapenkkiä+pari hilanvitkutus laitetta esim: ristitalja jne. 10sarjaa rinnalle riittää hyvin ainaki mulla

edit: ja en mie kyl usko et tommosel penkki tuloksel tarttee olla syöminen ees kunnos et sen saa nousuu :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tomppa:
Mites tuossa nuo painot menee kun en oikeen taida englantia? :S

Ja treenaan siis näin:

ma:penkki(kapea) 5x5 ,ranskis 3x8,olkapäät 2x10
ti:jalat,kyykky ja mave
ke:nopeuspenkki 8x3
to:lepo
pe:penkki(leveä)5x5 ,vinopenkki 3x8.selkä 3x10

Pyh! En tosin kiistä että 5x5 tai 2x6 olis joillekkin hyötyä.. mutta oon ite treenannu aina miten iteltä tuntuu.. välillä kapeeta penkkiä. Välillä pitkiä sarjoja, välillä lyhyitä, ihan oman mielen mukaan ja penkki on kehittyny 5 vuodessa 100 kiloa.

mxu sanoi:
Pyh! En tosin kiistä että 5x5 tai 2x6 olis joillekkin hyötyä.. mutta oon ite treenannu aina miten iteltä tuntuu.. välillä kapeeta penkkiä. Välillä pitkiä sarjoja, välillä lyhyitä, ihan oman mielen mukaan ja penkki on kehittyny 5 vuodessa 100 kiloa.

Pyh vaan kehiin! Jeejee, voimaa saa parhaiten kun reenaa mitä sattuu oujee! Jotkut harvat6 tarvii tietty jotain fakin 5*5 mutta tosimies saa 280 penkistä natuna random-treenillä!11!:david:

RRKalle sanoi:
Pyh vaan kehiin! Jeejee, voimaa saa parhaiten kun reenaa mitä sattuu oujee! Jotkut harvat6 tarvii tietty jotain fakin 5*5 mutta tosimies saa 280 penkistä natuna random-treenillä!11!:david:

:jahas: Aika hyökkäävä vastalause, katsos joillakin voi toimia toinen asia ja joillakin joku muu. Jokainen on yksilö. Vaikka 5x5 toimiikin useimmille, ei se tarkoita sitä ettei joku muu tapa voisi toimia? Itsekin toki suosittelen joko 5x5 tai 2x6 tekniikkaa, niistä on hyötyä suurimmalle osalle treenaajista. Vielä tuosta treeniohjelmasta sen verran, että mielestäni kyykky ja maastaveto on järjetöntä tehdä samana päivänä, koska molemmat ottavat jalkoihin. Ne ovat myös niin raskaita liikkeitä, että tuntuu ettei niitä voi samana päivänä saada tehtyä täydellä teholla. Itse siirtäisin siis kyykyn ja maastavedon eri päiville jolloin niihin molempiin voisi keskittyä paremmin.

Mite täältä pakkikselta löytyy nii vähä "pohjepainot ei kehity" tredejä? :david:

Vaiha penkki kyykkyyn :david::david:

Halloo :david::david::david:

Mä en oikeesti ymmärrä miks porukka tuputtaa noita 5x5 ja 2x6 jne ohjeiden kera alottelijalle, jonka maksimi on 80 kg? Eikö sen nyt järkikin sano että kun on tuon ajan reenannu (luultavasti myös ojentajia ja olkapäitä edes vähän), eivätkä tulokset ole nousseet yhtään, on kyse jossain muussa kun noissa maagisissa luvuissa. Eli siinä ruokailussa. Mutta syöminenhän on vaan laiskojen puuhaa, joten kehitellään niitä kovaakin kovempia HST-TTT-DC treenejä että tulokset nousisivat... not :david:

mxu sanoi:

Sama täällä, toimi ihan samalla tavalla 5vuotta ja 100 kiloa tuli lisää penkkiin. No lähtötasokaan ei ollut ku 50 kiloo :nolo:

Aloittelijaaa sanoi:
Tomppa:
Mites tuossa nuo painot menee kun en oikeen taida englantia? :S

Ja treenaan siis näin:

ma:penkki(kapea) 5x5 ,ranskis 3x8,olkapäät 2x10
ti:jalat,kyykky ja mave
ke:nopeuspenkki 8x3
to:lepo
pe:penkki(leveä)5x5 ,vinopenkki 3x8.selkä 3x10

kannattaa lukea tuosta tompan postaamasta ohjelmasta lisää treeni puolen FAQ threadista "treeniasiaa normailukehoiluun kyllästyneille".

Ohjelmasta muuttasin sen että tiistaiksi kyykyn seuraksi esim. sumomave/hyvää huomenta ja normimave perjantaille vinopenkin jälkeen (jos alaselkä palautuu). Ja oletkin varmaan voimailupuolelta kysynyt neuvoja nopeuspenkin ja prosentteihin ym. josset ole niin kannattaa siellä kysellä ainakin jto:lta ja katsoa hänen postauksiaan jos vinkkejä penkki tuloksen nostoon haluat. Kovalla työllä se nousee ja kevyitä viikkoja ehdottomasti väliin.

fake edit. keskiviikolle voisit siirtää tuon selkä treenin ja kannattaa ehdottomasti tehdä selkä liikkeenä kulmasoutua ja leukoja. eli toinen liike selälle :)

edit. kovaa penkkaamiseen tarvitsee vahvan yläselän btw.

BoneFish sanoi:
Mä en oikeesti ymmärrä miks porukka tuputtaa noita 5x5 ja 2x6 jne ohjeiden kera alottelijalle, jonka maksimi on 80 kg? Eikö sen nyt järkikin sano että kun on tuon ajan reenannu (luultavasti myös ojentajia ja olkapäitä edes vähän), eivätkä tulokset ole nousseet yhtään, on kyse jossain muussa kun noissa maagisissa luvuissa. Eli siinä ruokailussa. Mutta syöminenhän on vaan laiskojen puuhaa, joten kehitellään niitä kovaakin kovempia HST-TTT-DC treenejä että tulokset nousisivat... not :david:

ei penkki tuloksen nostossa täydy ruokailu täysin bodarin ruokailun tasolla olla. Toki siitä hyötyä. Varmaan siksi tuputetaan että näillä maagisilla luvuilla on helppo seurata omaa kehitystä ja pitää kehitys progressiivisena. Koska muuten saattaa mennä siihen että hinkataan niillä samoilla painoilla kuukausi tolkulla. Nämä ohjelmat tarjoavat yksinkertaisen progressiivisen treenin.
Sekavaa tekstiä mutta toivottovasti joku tajusi.

Back
Ylös Bottom