Penkki + leuanveto skaba!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reijjo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs, hommannimi on sellainen, että pitäis saada penkin toistomäärää ylös, samoiten leuanvedon. Penkissä on painoja 60 kilon verran ja leuanveto vedetään omalla painolla. Kyse on toistomäärästä, eli lihaskestävyydestä. Kaverin kaa lyötiin kuukausi sitten pikku betsi että kumpiko saa enemmän toistoja kun lasketaan penkin ja leuanvedon yhteismäärä. Panoksena meillä on semmoinen pikku juttu kuin että, häviäjä tarjoo voittajan valitsemana viikonloppuna koko viikonlopun juomat baarissa. Pöytä täyttyy voittajan mielen mukaan eli ihan pienestä taskurahasta ei ole kyse. Eli asiaan: Onko kellään hyvää ohjelmaa, millä saisi vielä viimeisen silauksen tuloksiin, kuukausi on vedetty ja aikaa tosiaan jäljellä vielä se kuukausi. Ps. Tiedän että tässä ei hirveitä tuloksia kerkeä saada aikaan, mutta se oli osa skaban ideaa.

Arskan kutosta suosittelisin, mä olen nyt kuukauden tehnyt ja huomaan kyllä nimenomaan sarjakestävyyden nousun kaikkein parhaiten. (toisaalta voi myös johtua siitä että en ole koskaan ennen tehnyt yli 8 toistoja)

No jos on kuukausi aikaa saada mahdollisimman monta toistoa niin turha nyt on mitään perustreeniä alkaa tahkoamaan vaan rupeet piikkaamaan juurikin sitä maksimitoistomäärää varten. Miten sen teet, sitä en osaa kertoa mutta pakkiksen haku osaa.

Okkei, pitää funtsia kun tulee erivaihtoehtoja et mikä ois paras. Niiin unohtu avausviestiin laittaa vielä että miten parin viimesen päivän lepo, ruokailu yms. kannattaa hoitaa. Ja millon kantsii tehä viimenen treeni että kerkee palautuu kunnolla?

Ajatusleikkinä lainaus ja uusi muotoilu t-nationilta.
Kuvitellaan tilanne: Perheesi on otettu panttivangiksi ja jos et saa kuukauden sisään 20 toistoa penkissä 60 kilolla heidät tapetaan. Penkkaisitko vain kerran viikossa?
Eli kannattaa varmaan jollain perusyksijakosella ohjelmalla koittaa niitä toistomääriä nostaa. Tingit sarjoista, et toistoista, ehtii varmaankin paremmin palautua.

Moro!

Leuanvetoon suosittelen sitä twenty pull ups ohjelmaa, joka löytyy ihan googlettamalla. Penkkipunnerruksessa tekisin itse niin, että vaikka 4-5sarjaa ja jokaisessa saman verran toistoja, kun saat treenissä sen toistomäärän minkä haluat joka sarjaa, yrität seuraavalla kerralla vaikka yhden enemmän joka sarjaan.
ps. en tiedä oliko tää nyt kaikilla mielesssä ja kirjotinko sen turhaan itsestään selvyytenä vai mitenkä mut ompahan kuitenki:rock:

En kyllä itse lähtisi millään 4-5 x (toistot) sarjoilla toistomaksimia treenaamaan, kun aikaa on ainoastaan kuukausi. Ennemmin 1x10 + 1xmax tms.

Itse pystyn ottamaan kohtuu hyvät toistomäärät, kun olen ensiksi tehnyt muutaman toiston selvästi raskaammalla painolla. Penkkimaksimia (105kg) joskus aikoinaan kokeillessa tuli vielä sen jälkeen kokeiltua toistomaksimia 70kg:lla, joka nousi 16 kertaa vielä tuon penkkipyramidin jälkeen. Hermotus paremmin käytössä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En kyllä itse lähtisi millään 4-5 x (toistot) sarjoilla toistomaksimia treenaamaan, kun aikaa on ainoastaan kuukausi. Ennemmin 1x10 + 1xmax tms.

Itse pystyn ottamaan kohtuu hyvät toistomäärät, kun olen ensiksi tehnyt muutaman toiston selvästi raskaammalla painolla. Penkkimaksimia (105kg) joskus aikoinaan kokeillessa tuli vielä sen jälkeen kokeiltua toistomaksimia 70kg:lla, joka nousi 16 kertaa vielä tuon penkkipyramidin jälkeen. Hermotus paremmin käytössä?
Okei, no tuo oli vain mielipiteeni ja olen vielä ihan alottelija sali asioissa. Minusta monessa ohjelmassa jossa haetaan toistomaksimia niin keskitytään tekemään 4-5 sarjaa niin että saadaan jokaiseen suunnilleen saman verran toistoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom