Penkki käsipainoilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yksinkertainen kysymys:

Onko järkevää korvata perinteinen tangolla tehty penkkipunnerrus penkkipunneruksella käsipainoilla? Onko yhtä hyvä vai huonompi pääliike rintatreeniin? Vai onko tämäkin yksilöllistä?

No eikö käsipainoilla ota enemmän rintaan toi, mutta kyllä mä sen normaalinki penkin pitäisin ja sitte vaikka vinopenkki käsipainoilla niin säästyy olkapäätkin (ainakin mulla menee olkapäät erittäin kipeiksi vinopenkki tangolla).

horroroso sanoi:
Yksinkertainen kysymys:

Onko järkevää korvata perinteinen tangolla tehty penkkipunnerrus penkkipunneruksella käsipainoilla? Onko yhtä hyvä vai huonompi pääliike rintatreeniin? Vai onko tämäkin yksilöllistä?

En ole aikaisemmin tehnyt, mutta nyt olis tarkoitus ottaa kuukaudeksi käyttöön käsipainot penkin ja vinopenkin kohdalla ja jättää penkki joksikin aikaa pois. Alla 2 kuukauden penkkipainotteinen treeni (ei muuten noussut penkkitulos 50 lbs:ää vaikka luvattiin, perkele :curs: ).

En tosiaan tiedä, mutta veikkaan, että tekee gutaa ...

Penkki tangollahan on enemmän voimailuliike. Bodimielessä käsipainot ovat todella buenot. Itse huomannut tosin, että normipenkkitulos saattaa hieman jämähtää paikoilleen.

Käsipainoilla saa paaljon paremman supistuksen ja pitemmän liikeradan, itselläni tulee vielä parempi pumppikin.

Käsipainoilla saa myös painettua sarjan paremmin loppuun ilman varmistajaa kun ei tarvitse pelätä kuolevansa tangon alle.

Bodailumielessä käsipainot ovat varmaan parempi vaihtoehto kuin tanko. Rintaa saa murjottua paljon tehokkaammin.

Käsipainoilla voi saada paremman venytyksen rintalihaksiin. Jos haet voimaa rintalihaksiin niin sitten kannattaa ottaa penkkiä tangolla ainakin silloin tällöin. Kaikki riippuu sitä mitä olet hakemassa treeneiltäsi. Eiköhän loppujen lopuksi ole kyse siitä miten saat kohdistettua rasituksen lihakseen jota treenaat. Eli kannattaa opetella tekniikka hyvin niin kyllä ne rintalihaksetkin kasvaa.

horroroso sanoi:
Yksinkertainen kysymys:

Riippuu paljon siitä, että mitä treeniltäsi haet.

Jos tavoitteenasi on penkata mahdollisimman isoilla romuilla. Eikä lihasmassan kasvattaminen ole mitenkään tärkeässä asemassa.
Tällöin käsipainoilla penkkaaminen ei ole ollenkaan välttämätöntä. Ilmankin tulee toimeen.

Mutta jos tavoitteenasi on saada rintalihakseen kunnolla massaa, niin tällöin käsipainoilla penkaaminen on taasen erittäin tarpeellista, myöskin pääliikkeenä.

Yhdyn edellisiin, penkkipunnerrus käsipainoilla on loistava massaliike rinnalle. Tosin pienellä vinokulmalla ainakin mun olkapäille paljon parempi. Teenkin yleensä ton normipenkin ensin, yleensä tolla Miken 2x6 systeemillä. Sitten kolme kovaa 8-12 toiston sarjaa käsipainoilla vinopenkiltä ja loppuun peck-deckiä tai vastaavaa 2 sarjaa ja helvetin hyvin tuntuu toimivan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rintalihaksiin saa mahtavan venytyksen, kun ala-asennossa nostaa päätä ja hartioita hieman ylös penkistä.

Ite oon jättäny kans ton norm. penkin pois. Tasa- ja vinopenkki käsipainoilla hakkaa tangolla tehdyn penkin tuntumassa, punpissa ja venytyksessä ihan täysin. Penkki ei oo ikinä ollutkaan mun juttu ja ei se nyt haittaa vaikka jengi kiskoo enemmän rautaa penkistä kun minä koska keskitynkin tähän massan keräämiseen ja juuri siihen tuo käsipainoilla tehtävä penkki on omiaan.

Ite teen yleensä ensin 3 sarjaa vinopenkkiä käsipainoilla ja sitten vasta pari sarjaa tasapenkkiä käsipainoilla ja lopuksi vielä viimeistelyt vaikkapa flyessejä/ristikkäistaljaa alakautta tekemällä. Sarja/toistomääriä muuttamalla saa erilaisen ärsykkeen lihoille ja kyllä rinta on aina paskana tuon jälkeen ja kehitystäkin on kiitettävästi tuon systeemin avulla tullut.. :D

Jos voimaa mitataan tankopenkillä niin on tietysti selvää, että parhaiten voimaa saa tekemällä tankopenkkiä. Mutta jos voimaa mitataan käsipainopenkillä niin tyhmempi voisi kuvitella, että siinä saa enemmän rautaa ylös kun treenaa käsipainopenkkiä eikä tankopenkkiä?

Treenaan muuten bodaustyylisesti.

Mul on uudessa kierrossa rinta kahtena eri päivänä, ni oisko kellään mitään ehdotuksii miten noi kannattais ottaa? Toisel kertaa vaik lyhyempää sarjaa ja toisel pidempii?

kohtis sanoi:
Mul on uudessa kierrossa rinta kahtena eri päivänä, ni oisko kellään mitään ehdotuksii miten noi kannattais ottaa? Toisel kertaa vaik lyhyempää sarjaa ja toisel pidempii?

Vaihtoehto yksi:
Ota ensimmäiselle päivälle kaikki alaviisto- ja tasapenkkiliikkeet. Toiselle ota vinopenkkiliikkeitä.

Vaihtoehto kaksi:
Juuri niin kuin sanoit, mutta 1. kerralla vedä lihakset piippuun ja 2. kerralla sitten lyhyitä melkein palauttelusta käyviä pumppisessioita.

Miksi muuten rinta 2 päivänä kierron aikana(jos kyseessä on näitä "kroppa läpi x-kertaa"-ohjelmia, niin sitten ei mitään)?

SuperStar sanoi:
Kannattaako tossa saattaa lopussa ne käsipainot vielä yhteen vai teettekö ihan normi punnerruksen niinku tangolla tekis?

Aika yhteen ne kannattaa pistää, etteivät ainakaan lähde sivukautta tippumaan. Kai siinä tulee vielä hieman pidempi liikeratakin. Ei niitä ihan yhteen tartte kopauttaa.

SuperStar sanoi:
Kannattaako tossa saattaa lopussa ne käsipainot vielä yhteen vai teettekö ihan normi punnerruksen niinku tangolla tekis?

Oha se "parempi" ett ne menis yhtee siel ylhääl, sillee ett vähä osuu.. Ei mitää hirveel agrel niit kii toisiinsa.. Jos isommil panoil pistää suoraa ylös ni ne tuuppaa tippumaa alas ne painot.. Ett mulla ainaki se liikerata pysyy parempan jos työnnän ne vähä sisäänpäin..

SuperStar sanoi:

En mä niitä yhteen kolauta siellä yläasennossa, mutta ei niiden painojen väliin montaa sentiiä tilaakaan jää. Kuten Sukulaku jo mainitsikin, on vaarana että lähtee kaatumaan sivulle jos ovat kovin etäällä toisistaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom