Penkki käsipainoilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Timba79 sanoi:
En mä niitä yhteen kolauta siellä yläasennossa, mutta ei niiden painojen väliin montaa sentiiä tilaakaan jää. Kuten Sukulaku jo mainitsikin, on vaarana että lähtee kaatumaan sivulle jos ovat kovin etäällä toisistaan.

Myöskin minä olen jättänyt levytankopenkin jo vuosia sitten pois treeniohjelmasta. Alunperin syynä oli olkapäävaivat. Käsipainoilla selviää treenistä pienemmillä romuilla ja saa laajemman liikeradan aikaiseksi. Lisäksi voi tehdä variaatioita avaamalla olka- ja kyynärvarren kulmaa enemmin ("flaissit") tai noston aikana kääntämällä painot siten, että yläasennossa käsipainojen kahvat ovat penkin suuntaisesti (45 asteen kierto noston aikana).

Amis sanoi:
Oha se "parempi" ett ne menis yhtee siel ylhääl, sillee ett vähä osuu..

Ei siitä yhteen kolauttamisesta ole mitään hyötyä. Ennemmin kannattaa pitää koko liike hallittuna siten, etteivät painot koske toisiaan. Tämä on myös muiden salilla olijoiden kannalta kohteliasta. Ärsyttää ne ihmiset, joiden treenit tuottavat joka liikkeessä turhaa kilinää ja kolinaa. Jännitys myös pysyy paremmin lihaksessa.

:offtopic: ommuute iha vitu ärsyttävä tollane vitu amiskirjotus....vois vähä katel et milt se teksti niiqu näyttää muist ihmisist-kii....
Oikeasti voisit alkaa tarkkailemaan tekstiesi kirjoitusasua, tähän mennessä jokainen postisi on kirjoitettu ärsyttävästi puhetyylillä.

rafael30 sanoi:
Ei siitä yhteen kolauttamisesta ole mitään hyötyä. Ennemmin kannattaa pitää koko liike hallittuna siten, etteivät painot koske toisiaan. Tämä on myös muiden salilla olijoiden kannalta kohteliasta. Ärsyttää ne ihmiset, joiden treenit tuottavat joka liikkeessä turhaa kilinää ja kolinaa. Jännitys myös pysyy paremmin lihaksessa.
En tarkottanut lyömisellä, kun yhteen tuomisella, sillätavalla saan ainaki itse liikeradan pysymään paremmin hallittuna
rafael30 sanoi:
:offtopic: ommuute iha vitu ärsyttävä tollane vitu amiskirjotus....vois vähä katel et milt se teksti niiqu näyttää muist ihmisist-kii....
Oikeasti voisit alkaa tarkkailemaan tekstiesi kirjoitusasua, tähän mennessä jokainen postisi on kirjoitettu ärsyttävästi puhetyylillä.
Anteeks jos häiritsen sun lukunautintoas... Yritän tästä edespäin kirjottaa vähemmän omalla tavallani ja enemmän niin kuin sinä.

Mul tekee ainakin ongelmia ottaa raskaita kässäreitä rinnalle... Joku ovela tekniikka siihen? Sit on paha, ku lattias ei oo mtn vanereita, ni ei saa tiputella niit painoja sillei egoillen :D

Heikki722 sanoi:
Myöskin minä olen jättänyt levytankopenkin jo vuosia sitten pois treeniohjelmasta. Alunperin syynä oli olkapäävaivat. Käsipainoilla selviää treenistä pienemmillä romuilla ja saa laajemman liikeradan aikaiseksi. Lisäksi voi tehdä variaatioita avaamalla olka- ja kyynärvarren kulmaa enemmin ("flaissit") tai noston aikana kääntämällä painot siten, että yläasennossa käsipainojen kahvat ovat penkin suuntaisesti (45 asteen kierto noston aikana).

Tuntuu kyllä säästävän mukavati olkapäitä tämä käsipainoversio. Tosin itellä on sarjapainot niissä noussu senverran mukavasti, että avustajaa kaipailee jo kovimmissa sarjoissa auttamaan ne painot alkuasentoon. Mutta vinopenkki kp ja joku eristävämpi liike, kuten peck-deck tai ristitalja pelittää hiton hyvin.

oo

Timba79 sanoi:
Tuntuu kyllä säästävän mukavati olkapäitä tämä käsipainoversio. Tosin itellä on sarjapainot niissä noussu senverran mukavasti, että avustajaa kaipailee jo kovimmissa sarjoissa auttamaan ne painot alkuasentoon. Mutta vinopenkki kp ja joku eristävämpi liike, kuten peck-deck tai ristitalja pelittää hiton hyvin.

Onko liikaa "venytystä", jos on ohjelmassa ensin 4* penkki käsipainoil ja
4*flyesejä ?
(ei muuta)

Amis sanoi:
En tarkottanut lyömisellä, kun yhteen tuomisella, sillätavalla saan ainaki itse liikeradan pysymään paremmin hallittuna

Kuka mitenkin tykkää. Kannattaa joskus kokeilla myös pitämällä painot erillään vähän kauempana toisistaan, suunilleen hartianleveydellä. Tuntuma on hieman erilainen. Kannattaa kuitenkin silloin ottaa vähän pienemmät romut, koska jos tekniikka hajoaa, niin tulee rumaa jälkeä.

Amis sanoi:
Anteeks jos häiritsen sun lukunautintoas... Yritän tästä edespäin kirjottaa vähemmän omalla tavallani ja enemmän niin kuin sinä.

Älä nyt loukkaannu, mutta lukeminen on miellyttävämpää näin.

rafael30 sanoi:
...Kannattaa joskus kokeilla myös pitämällä painot erillään vähän kauempana toisistaan, suunilleen hartianleveydellä...

Kiitos vinkistä, täytyy ensi kerralla kokeilla tällä tavalla.

Mä teen melkein joka rintatreenissä tasapenkin tangolla ensimmäisenä. Joku pari kolme alle kympin sarjaa. Sitten perään joku käsipainopunnerrus ja loppuun eristävä. Nyt oon tosin suunnitellu ottavani etukäteisväsytyksen mukaan ja jättäväni tankopenkin vähän pienemmälle huomiolle. Vinopenkki käsipainoilla on vallan mainio liike, mutta ojentajista loppuu mulla ekana jerkku (ainakin kun liike on vasta tasapenkin jälkeen). Siksi jätänkin kässäripunnerruksissa liikeradan lopusta vähän vajaaksi ja saan rinnankin vedettyä positiiviseen loppuun. Tai sitten käyttöön em. etukäteisväsytys...

Mites, mites... kannattaako joka treenissä yrittää isommilla painoilla kuin edellisessä? Vai tulisiko liikkeen puhtauteen kiinnittää huomiota, ja tehdä kuukausia samoilla painoilla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
saimonsinlou sanoi:
Mites, mites... kannattaako joka treenissä yrittää isommilla painoilla kuin edellisessä? Vai tulisiko liikkeen puhtauteen kiinnittää huomiota, ja tehdä kuukausia samoilla painoilla?

Mikäli body hommia harrastat niin pyri progressiivisuuteen (=nousujohteisuuteen) aina sarjapainoissa...Älä kuitenkaan korota sarjapainoja tekniikan kustannuksella. Turha jäädä junnaamaan samoihin painoihin mikäli isompiin on edellytys. Älä kuitenkaan pety, mikäli et saa nostettua joka kerralla sarjapainojasi, kehitykselläkin on rajansa.

-Marchi- sanoi:
Mul tekee ainakin ongelmia ottaa raskaita kässäreitä rinnalle... Joku ovela tekniikka siihen? Sit on paha, ku lattias ei oo mtn vanereita, ni ei saa tiputella niit painoja sillei egoillen :D
Jos kyseessä on normaali vaakapenkki, siis ei vinopenkki...niin tällöin istu penkinpäätyyn ja nosta käsipainot polvien päälle pystyasentoon....siis polvien ei reisien.
Tästä kiepsahda selällesi ja samanaikaisesti nosta polvet kohti kattoa.
Tällöin painot nousevat polvien päällä ylös ja sinulla on käsipainot valmiina ja vieläpä ylhäällä, ollen olkapäälle huomattavasti mielyttävämpi vaihtoehto.

Treenisarjan jälkeen jätä painot ylös suorille käsille ja nosta polvet jälleen kohti kattoa.
Nyt palautat painot polvia vasten, jolloinka painot kiskaisevat sinut penkiltä takaisin istumaan.
Helppoa ja näppärää.

Harjoittele tätä kuitenkin ehdottomasti ensin pienemmillä painoilla, koska homman onnistuminen vaatii varsin monen eri tekijän yhtäaikaista hallitsemista.

-Marchi- sanoi:
Onko liikaa "venytystä", jos on ohjelmassa ensin 4* penkki käsipainoil ja
4*flyesejä ?
(ei muuta)

No ei mun mielestä ole mitenkään liikaa venytyksen kannalta. Tosin neljä kovaa sarjaa flyesejä on aika paljon ja itellä kyllä 2-3 sarjaa tekee jo kipeetä niin paljon, että ei tekisi mieli enempää tehdä.

Itse olen tehnyt molempia, eli normipenkkiä ja sitten vinopenkkiä käsipainoilla, mutta harkinnassa on, että tiputan ainakin muutamaksi kuukaudeksi normipenkin pois ohjelmasta, kun olkapää tuppaa välillä kipeytymään siitä. Olen välillä tehnyt korvaavana liikkeenä rintaprässiä ja se tuntuu sopivan olkapäälle paremmin.

Ne kiertäjäkalvosin harjoitteet on hyvä ottaa mukaan lämmittelyn yhteyteen kun penkkailee. Auttaa kummasti pitämään olkapäät kunnossa.

Timba79 sanoi:
Ne kiertäjäkalvosin harjoitteet on hyvä ottaa mukaan lämmittelyn yhteyteen kun penkkailee. Auttaa kummasti pitämään olkapäät kunnossa.
Minkä tyyliset liikkeet olisivat tuohon tarkoitukseen hyviä? Itse olen tehnyt jotain olkapäänkierto tyylisiä lämmittelyjä, olisiko parempia ideoita?

Kuinka alas.....

Kuinka alas laskette, kun penkkaatte käsipainoilla. Ite lasken syvemmälle kuin tangolla ja saan tietty paremman venytyksen, mutta oon miettiny et missä kohdassa on se optimaalinen venytys????

SuperStar sanoi:
Kannattaako tossa saattaa lopussa ne käsipainot vielä yhteen vai teettekö ihan normi punnerruksen niinku tangolla tekis?
Olen pitänyt liikeradan puoliympyrän muotoisena. Optimaalisinta on kun ei laita käsiä ihan lukkoon siellä ylhäällä vaan pitää jännitystä yllä kunnolla. Että ei aivan suorana vaan hieman koukussa.

muuli sanoi:
Kuinka alas laskette, kun penkkaatte käsipainoilla. Ite lasken syvemmälle kuin tangolla ja saan tietty paremman venytyksen, mutta oon miettiny et missä kohdassa on se optimaalinen venytys????
No kyllä sä sen tunnet itse siellä alhaalla miten venyy. Vaikea sitä on sanoa kun ihmisillä venyy vähän eri kohtaan kullakin.

training_day sanoi:
Minkä tyyliset liikkeet olisivat tuohon tarkoitukseen hyviä? Itse olen tehnyt jotain olkapäänkierto tyylisiä lämmittelyjä, olisiko parempia ideoita?
Sitten muutama pystypunnerrus ihan pienillä käsipainoilla. Että alhaalla rystyset osoittavat poispäin itsestä ja ylhäällä itseenpäin. Tuollaista "kierrätystä" muutamat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom