Penkki käsipainoilla & ylösnouseminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja misha
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ehkä vähän turha threadi, mutta..

Jos teen penkkiä käsipainoilla niin ylösnouseminen penkiltä esim. 40kg:n käsipainojen kanssa on aivan ylivoimainen tehtävä meikäläiselle. Onko toi tekniikkalaji vai onko vaan vatsalihakset tms. niin heikossa hapessa? Onko jotain jippoja? Ärsyttävää varsinkin jos on yksin treenaamassa. Painojen heittely coleman-tyyliin ei ole vaihtoehto, pelkään että paikat venähtää ja ei muutenkaan kuulu tapoihin.

Originally posted by misha
Sen verran jäykät olkapäät, ettei oikeen toimi, tuntuu erittäin ikävältä.

Mitäs jos yksinkertaisesti tiputtaisit ne painot lattialle? Ei tarvitse käännellä olkapäitä. Kolinaa siitä tulee, mutta sehän vain kuuluu salin ilmapiiriin.

Tai sitten nostat ne painot suorille käsille ja annat niiden kaatua tuohon etureiden päälle samalla, kun jarrutat käsillä. Itse teen juuri näin. Siitä on sitten helppo nousta ylös. Tosin parilla ekalla kerralla voi jäädä mustelmat reiteen...:)

tee niin et vedät jalat koukkuun ja ponnistat itsesi ylös. tämä toimii jos teet penkkiä suoralla penkillä etkä vinopenkillä.

ja painot rinnalla mä saan ainakin niin että istun eka ja laitan käsipainot reisien kohdalla siitä nojaudun nopeasta kiskoen käsipainot rinnan päälle.

Originally posted by alumiini
.
.
Tosin parilla ekalla kerralla voi jäädä mustelmat reiteen...:)
Tuttu juttu. :) Käytän samaa tekniikkaa ja välillä painot suorastaan putoaa siihen polvien lähettyville ja tekisi mieli huutaa. Kyllä mä olen pari kertaa itkenytkin.

Jos aikoo pudottaa ne painot, on syytä tietää mitä tekee. Jos siinä hölmöilee, voi rikkoa itsensä ja painot. Isojen painojen kanssa on helpointa, jos on treenikaveri nostamassa ne pois. Pienemmät saa aika kätevästi pois "heittämällä" ne reisien päälle, samalla liikkeellä pääsee sitten pystyyn :)

Pari ehdotusta..
1) Jos siirrat penkin sellaiseen paikkaan etta saat ojennettua koipesi setin jalkeen esim. käsipainotelineen alle, niin sitten luulisi jo onnistuvan istuma-asentoon nousemisen paljon helpommin. Kaipa sinne voisi kasata 60-kiloisen tangonkin mutta sehan on vahan resurssien hukkaamista kun joku voisi haluta tehda silla tangolla jotain muutakin.

2) Ei sen niiden maahan laskemisen pitaisi ottaa kovasti olkapaille jos teet suurinpiirtein niin, etta ala-asennossa ensin kierrat kyynarpaat kylkiin, sitten paastat olkavarsia alaspain sen verran kuin ne menee ja sitten oikaiset kadet kyynarpaan kohdalta. Sitten painojen pitaisi olla jo aika lahella lattiaa eli ne voi pudottaa sen viimeisen 20cm.

Pikku harjoittelulla oppii siirtämään sarjan jälkeen käsipainot reisien päälle ja kun painot sinne saa, niin ylös pääsee samalla vauhdilla. Eli viimeisen toiston jälkeen laske painot ala-asentoon normaalisti ja käännät sitten kyynerpäät kylkiin. Tähän asentoon kun pääset, niin painot melkein kuin automaattisesti putoaa reisien päälle. Samalla vauhdilla kun pudotat painoja reisille, niin nouset itse ylös.

Originally posted by alumiini
Mitäs jos yksinkertaisesti tiputtaisit ne painot lattialle? Ei tarvitse käännellä olkapäitä. Kolinaa siitä tulee, mutta sehän vain kuuluu salin ilmapiiriin.
Niin ja hanttelit on paskana alta aikayksikön. Mietis vähän millainen impulssi kohdistuu niihin prikkoihin jotka pitää möykyt paikallaan. Yks jannu tuhosi parissa kuukaudessa HAKin käsipainot just tuolla tekniikalla.

Oikea tapa on lopettaa sarja yläasentoon, nostaa polvet ylös ja työntää hanttelit polvia kohti. Puoli sekuntia myöhemmin huomaat seisovasi penkin päässä hanttelit käsissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllähän joka salilta joku kaveri aina löytyy helppimään isompien rautojen kanssa... mulla ei ainakaan ole yhtään sellanen fiilis et alkaisin laskemaan 55kg käsipainoja sarjan jälkeen reisilleni... ja vielä kun ottaa jonku tosi hot :kuola: pimun varmistamaan ni painotkin liikkuu ihan erilailla...

Originally posted by Jasoni
Pikku harjoittelulla oppii siirtämään sarjan jälkeen käsipainot reisien päälle ja kun painot sinne saa, niin ylös pääsee samalla vauhdilla. Eli viimeisen toiston jälkeen laske painot ala-asentoon normaalisti ja käännät sitten kyynerpäät kylkiin. Tähän asentoon kun pääset, niin painot melkein kuin automaattisesti putoaa reisien päälle. Samalla vauhdilla kun pudotat painoja reisille, niin nouset itse ylös.

Vähän tätä tyyliä suosin itsekin, viimeisen alaslaskunkin voi suorittaa niin että se avittaa sitä nousua (toki riippuu käytetystä painostakin) mutta jotenkin tuntuu että se ylösnouseminen on helpompaa kun se makuulleen meneminen!! Siis ainakin niin että saa sen ekan noston suoritettua ilman mitään ihme vääntämisiä. Mutta en kyllä yleensä teekkään alle kasin sarjoja käsipainoilla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom