Penkki käsipainoilla, liikerata

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jälleen olisi Vilholla aika hieman muuttaa ohjelmaa vaihtelun virkistämiseksi. Rintaa olisi tarkoitus rankaista käsipainotreenillä, eli vinopenkki, penkki, ehkäpä jopa takavinopenkkiäkin sillointällöin. Kertailin mallisuoritusta tuolta ao. linkistä ja rupesin miettimään erästä asiaa. Onko tosiaan parempi, että laskee hanttelit noin ylös, eli suurinpiirtein sille tasolle mihin tankopenkissäkin tanko lasketaan? Itse olen tottunut laskemaan painot hieman alemmas tuohon kainalon seutuville. Kun painot vielä kääntää hieman pystympään asentoon, niin liikkeen saa vedettyä huomattavasti "syvemmälle" ja venytystä tulee enemmän. Luullisi myös , että liike tulisi näin enemmän juuri rinnalle eikä niinkään olkapäille.

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBBenchPress.html

Itselläni liikerata on suurinpiirtein samanlainen kuin exrx linkissä, siitä sitten onko se ainoa oikea tapa en tiedä. Melkeinpä tuntuisi siltä, että se luonnollisin liikerata olis kaikkein paras, saa eniten rautaa liikkeelle ja kontrolli on parempi.

Itse teen paljon leveämmällä tyylillä kuin tuossa exrx:n ukko tekee, enkä oikase käsiä aivan täysin... alaalla taas annan venyä. Kivasti ottaa... :)

Frodo sanoi:
Itse teen paljon leveämmällä tyylillä kuin tuossa exrx:n ukko tekee, enkä oikase käsiä aivan täysin... alaalla taas annan venyä. Kivasti ottaa... :)

Saatko hyvän venytyksen jos lasket painot noin lähelle kaulaa? Pidätkö alhallakin painoja samassa asennossa vai käännätkö enemmän kropan suuntaiseksi? Ajattelin vaan, että jos jätät paljon isomman välin hanttelien väliin, niin ne lähtee helposti karkaamaan sivuille varsinkin jos päästät alhaalla painot kunnolla alas.

nelkku sanoi:
Itselläni liikerata on suurinpiirtein samanlainen kuin exrx linkissä, siitä sitten onko se ainoa oikea tapa en tiedä. Melkeinpä tuntuisi siltä, että se luonnollisin liikerata olis kaikkein paras, saa eniten rautaa liikkeelle ja kontrolli on parempi.
Samanlain tehdään täälläpäin ja hyvältä tuntuu :thumbs:

vilho_kanuuna sanoi:
Saatko hyvän venytyksen jos lasket painot noin lähelle kaulaa? Pidätkö alhallakin painoja samassa asennossa vai käännätkö enemmän kropan suuntaiseksi? Ajattelin vaan, että jos jätät paljon isomman välin hanttelien väliin, niin ne lähtee helposti karkaamaan sivuille varsinkin jos päästät alhaalla painot kunnolla alas.

en kääntele niit painoja. eli samassa asennossa koko liike alusta loppuun. Lähelle kaulaa ? No siis en laske lähelle kaulaa jos penkki o tollai suorassa, mutta vinossa tulee lähemmäks...

Joo, no ei ne painot karkaa jossei kyynärpäistä anna periksi.teen sillei että ne painot pysyy koko aja lattian tasosessa suunnassa... ettei se koko rakenne leviä ...Eli vien kyynärpäitä kauemmaks kylestä. eli leveästi. Tuossa videossahan tuo ukko tekee kapeasti kädet lähellä kylkiä, ja se varmaa ottaa ojentajii...

Frodo sanoi:
...Lähelle kaulaa ?...

Tarkotan tolla sitä mitä tossa ekassa viestissäkin yritin hakea, eli jos jos laskee painot vähän alemmas (siis kauemmas kaulasta), sanotaan vaikka että nyrkit tulee vähän nännien alapuolelle, niin painot saa laskettua alemmas, jolloin mielestäni venytys tuntuu huomattavasti paremmin. Toisaalta varmaan tolla tekniikalla tulee ojentajillekin enemmän painetta. Se mitä mä nyt yritän tällä viestillä hakea on se, että käsittääkseni bodytreenissä tuo venytys on ilmeisesti aika tärkeä / hyvä juttu ja kun liikkeen tekee esim. ton videon esimerkkiä alemmas, niin saadaan parempi venytys.

Itse puotan painot vähän nännien alapuolelle (siis oisko että rystyset on juuri nännien kohdalla) näin liike tuntuu parhaiten koko rintalihaksessa ja olkapäiden osuus liikkeessä vähenee! Ja lavat takana kuten normi penkissä niin johan tuntuu! Parhaita rintaliikkeitä ever! :kippis1:

Ja tosiaan kannattaa pitää painot lähellä kroppaa että ei päästä liikettä kovin leveeksi muuten saattaa olkapäät pettää ja sitten ei ole kenelläkään hauskaa kerätä sinun olkaluun sirujasi lattialta.. Vinopenkki kpllä sitte käsipainot pudotetaan ihan rinnan yläosaan. :thumbs:

vilho_kanuuna sanoi:
Tarkotan tolla sitä mitä tossa ekassa viestissäkin yritin hakea, eli jos jos laskee painot vähän alemmas (siis kauemmas kaulasta), sanotaan vaikka että nyrkit tulee vähän nännien alapuolelle, niin painot saa laskettua alemmas, jolloin mielestäni venytys tuntuu huomattavasti paremmin. Toisaalta varmaan tolla tekniikalla tulee ojentajillekin enemmän painetta. Se mitä mä nyt yritän tällä viestillä hakea on se, että käsittääkseni bodytreenissä tuo venytys on ilmeisesti aika tärkeä / hyvä juttu ja kun liikkeen tekee esim. ton videon esimerkkiä alemmas, niin saadaan parempi venytys.

Joo no nyt tajusin. Eli Teen sillei että kädet tulee siihen nännien tasolla (suora penkki)... Tollai jos alkaa alemmas viemää ni ottaa olkapäihi, eikä saa kovin leveätä, ja ottaa ojentajiin ja ottaa sitte huonommi rintaan... Ja mulla o tarkotus aina kohsitaa tekeminen yhteen paikkaan :)

penkkiä kallistamalla sitte säätelen mitä kohtaa rinnasta teen... muuten en keikuttele :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mielestäni penkki käsipainoilla on todella turha liike(ellei vamman takia sitten joudu tekeen eikä pysty normaali tai v,penkkiä tangolla tekeen), vinopenkki kässäreillä sen sijaan on välillä ihan ok, mutta vain välillä:)
Tiedän että se tuntuma on kässäreillä hyvä mutta pelkällä tuntumalla ei kasva IMO.

Jos venytystä haluaa lisää, kannattaa ala-asennossa nostaa päätä hieman irti penkistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom