Penkki junnaa paikoillaan..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaunty
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Eli, muutamat viikot sitte meni penkki hyvin että tuli ennätys sarjat, mutta nyt viime viikot eivät ole menneet samalle tasolle... vaan vähän heikommin kun ennen enkkoja. Olisko aika pitää ens viikolla kevyt viikko esim? Että ei tekis oikee mitää ja sit taas reenaamaa kunnolla?

Jaunty sanoi:
Eli, muutamat viikot sitte meni penkki hyvin että tuli ennätys sarjat, mutta nyt viime viikot eivät ole menneet samalle tasolle... vaan vähän heikommin kun ennen enkkoja. Olisko aika pitää ens viikolla kevyt viikko esim? Että ei tekis oikee mitää ja sit taas reenaamaa kunnolla?

Penkistä on moooooonta threadia täällä, Miken 2X6 on toiminut mulla oikein hyvin. Tuolla 2X6 hakusanalla irtoaa monta penkki-aiheista threadia.

Tosin voi olla että Strutsi siirtää tämän aloittelijoiden osastoon tai peräti Salkkariin...

Vastaamista auttaisi jos laittaisit käyttämäsi ohjelman näkyville.

Penkissä sarja:

12,10,8,4,2

Enkka: 12x45,10x52,5kg, 8x57,5kg, 4x65kg ja 2x 70kg (kaveri autto toisessa vähän)

Sen jälkeen mennyt 12x45,10x52,5kg, 8x57,5kg, 4x65kg (kaveri autto vikas vähä) ja 2x70kg ei toivoa, 1x67,5kg jossa kaveri autto kakkos toistos vähä.

Pitäskö vaa laskea noita 12 10 ja 8 sarjojen painoja tai jotai?

teet muutamat viikot, joka viikko ennätyssarjan.. ? hermosto tukossa, tee kevyemmin pari kertaa. hio tekniikkaa tai tee apuliikkeitä. muutenkin tulee hyviä ja huonoja aikoja, vaikkei treenissä mitään vikaa olisikaan. aina ei voi olla ennätyskunnossa :)

Mjuuh, elikkäs... kannattasko sit tehä ens viikol vaik 3x10 55kg:lla? Peck deckiä käsipainoilla olen tehny apuliikkeenä, mutta en nyt vähään aikaan, kun penkki ei oo kulkenu, ettei tuu liikaa just rintaa rasitusta.

Oikestaa joka liikkeessä noi samat toisto määrät, mutta penkissä,hauis ja ojentaja liikkeissä ne on tiukkoja, koti reeni kyseessä, ni muissa ei riitä painot nii hyvi raskaille sarjoille, eli kannattaa varmaa sit vetää kaikille lihaksille rento viikko ? :o

Mulla ainaki ton ohjelma alussa toimi, ja sit toho 3x10 55kg:lla (onnistuu kyllä) kun tein sitä yhteen aikaan, 12 ja 10 tossa ohjelmassa enemmä lämmittelyä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaunty sanoi:

Tod näköisesti hinkkaat liikaa sitä penkkiä... tai olisiko ravintopuolella puutteita - muistanko väärin että kyselit dietistä/ rasva % pudotuksesta toisessa ketjussa - miinuskaloreilla vaikeampi parannella ennätyksiä

Jaunty sanoi:
Peck deckiä käsipainoilla olen tehny apuliikkeenä, mutta en nyt vähään aikaan, kun penkki ei oo kulkenu, ettei tuu liikaa just rintaa rasitusta.

Tätä logiikkaa en kyllä oikeen älyy... Itse suosittelisin että teet semmosen jaon jossa on rinta kerran viikossa ja ojentajat kerran viikossa eri päivänä. Esim.
ma: rinta + muut lihakset
-penkki miken 2x6 + muut liikkeet
to ojentaja + muut
-kapee pena miken 2x6 + muut liikkeet

Eiköhän tolla penkki nouse kun oot vielä aika alottelija (kuten minäkin :D). Itselle toiminut hyvin. Ja muut päivät tonne väliin tietty. 4-jakonen on aika bueno tähän tarkotukseen.

No niinhän mul onki.

pvä 1 rinta ja hauis ja selälle kulmasoutu kp:llä
pvä2: ojentaja olkapää hartia
pvä3: jalat

Jokaisen lihas ryhmän teen yleensä vain kerran viikossa, ja nyt tarkotus hommaa massaa kk tai pari ja sitte tiputtelee rasvaa.

Eihän täältä käy mistään selville kuinka kauan se sun penkki on junnannut tossa samassa? Onko nyt niin, että se tulos on junnannut samassa vasta muutaman viikon? Kun saiskin laittaa penkkiin aina joka viikko lisää painoa...

Sellanen ohjelma, jossa mennään pyramidin juurelta huipulle, ei ole ainakaan oman kokemukseni mukaan niitä parhaita. Mä treenaan tällä hetkellä niin, että vedän esim. seuraavat sarjat 8,6,4x140kg, sitten niin paljon 130 kilolla kun tulee ja sitten 120 kilolla niin paljon kun tulee. En käytä noissa sarjoissa ollenkaan varmistajaa, eli käytännössä joka sarjassa jää 1-3 toistoa "varastoon"... Siirryn sitten joskus(toivottavasti) isompaan painoon, kun saan otettua 10,8,6. Kaikki muut apuliikkeet tuleekin sitten vedettyä failureen asti, paitsi vinopenkki, penkki vastaotteella ja kapea penkki.

Jaunty sanoi:
No niinhän mul onki.

pvä 1 rinta ja hauis ja selälle kulmasoutu kp:llä
pvä2: ojentaja olkapää hartia
pvä3: jalat
2 ja 3päivä vaihtaa keskenään paikkaa.

esimerkki millä voisit hakee uusia tuulia penkki treeniisi/tuloksiin:

1 päivä(rinta treeni)
Penkki esim näin 3x5
Vino penkki 3x6-10
Penkki käsipainoilla 2x10-12

3 päivä(ojentaja treeni)
Kapea penkki 2x5
Ranskalainen punnerrus 2x6-10
dippi tai pushdown taljassa 2x10-12
alumiini sanoi:
Siirryn sitten joskus(toivottavasti) isompaan painoon, kun saan otettua 10,8,6. .
Ja tuokin on taas niin päivästä kiinni ainakin itsellä esim jos nyt saisin vinopenkistä 10 toistoa ensi viikolla ei silti saisi välttämättä kuin 7 tai 8 toistoa samalla raudalla:(

Juuu... muutamat viikot se on ollu tos samas, mutta vois testaa silti kevyttä viikkoa ens viikolla, jos ei auta ni sit vois koittaa jotai 8,8,6,6 menetelmää tai jotain.

neutraali sanoi:
Ja tuokin on taas niin päivästä kiinni ainakin itsellä esim jos nyt saisin vinopenkistä 10 toistoa ensi viikolla ei silti saisi välttämättä kuin 7 tai 8 toistoa samalla raudalla:(

Ehkä jossain apuliikkeissä voi mennä noin, mutta pääliikkeissä ei. Ainakaan mulla... Joutuu vetämään kunnon kännit ja paastoamaan koko viikon, jos aikoo saada aikaseksi noin suuren tiputuksen... tai no.. vinopenkkihän taitaa olla apuliike...

alumiini sanoi:
Ehkä jossain apuliikkeissä voi mennä noin, mutta pääliikkeissä ei. Ainakaan mulla... Joutuu vetämään kunnon kännit ja paastoamaan koko viikon, jos aikoo saada aikaseksi noin suuren tiputuksen... tai no.. vinopenkkihän taitaa olla apuliike...
Jeps, aikoinaan kun penkissä tuli suoria sarjoja tehtyä lyhyitä sellaisia(max 4toistoa aina maximi painoilla millä siihen kykeni) niin saattoi olla jopa lähemmäs10kg heittoja sarja painoissa viikon aikana :( ihme juttu.

Mulla on kanssa vähän samantapainen juttu meneillään;

Oon tehnyt tähän asti (2xviikossa) 4-5 kk:

penkkiä 4x8-12 (kaksi viimeistä sarjaa yleensä ihan loppuun asti joka kerta)

vipareita selällä maaten 3x8-12 max rutistuksella joka kerta

lisäksi pystypunnerrukset 4x8-12 max. rutistukset ja

ranskikset 4x8-12 max. rut. joka kerta

vetäviä liikkeitä oon tehnyt samalla tavalla ja ne menee ihan sikana eteenpäin koko ajan, samoin kyykyt melkein liiankin nopeasti, mutta kaikki punnerrusliikkeet ja varsinkin penkki edistyy tosi hitaasti kun lähes pari kk sitten aloitin tekemään 4x8 toistoa niin samoilla painoilla nyt menee just ja just 4x12 toistoa :wall: lisäksi olen yrittänyt että vasta sitten lisään painoa kun ne 4x12 menee 2 min. palautuksilla puhtaasti... kyykyt ja vetävät liikkeet edistyy paljon nopeammin kuin työntävät, vaikka teen samoilla systeemeillä ja toistomäärillä!

...taitaa mennä vähän mätikköön? :itku:

Nyt kyllä olen vahtanut systeemiä siten, että reenaan joka lihasryhmän läpi vain joka toinen viikko 2 kertaa ja joka toinen yhden kerran. Usein on tosiaankin penkissä tullut tuollaisia väliaikaisia "notkahduksia"...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom