penkki ja olkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
ensinnäkin voisin laittaa esimerkin mun penkki/olkapää/hartia treenistä

tasapenkki tankolla 2x6
vinopenkki käsipainoilla 2x6
levitykset 2x6

pystypunnerrus käsipainoilla/smith 3x6
vipunostot sivulle 2x8
vipunostot taakse 2x8

ku tuossa lueskelin F.A.Q:ia ja et ei kannattais tehdä ku oikeastaan vipareita sivulle ja taakse ja jättää nuo punnerrus liikkeet pois..eli tuleeko tuolla ohjelmalla liikaa treeniä olkapäille..ja pitäisikö tuo pystypunnerus jättää pois..tai lyhentää esim 2x6..

Ei kannata jättää pois, jos tuntuu että potkua on.
Yks vaihtoehto on tehdä vuoroviikoin sitä.
Mä sain joskus hyviä tuloksia samankaltaisella ohjelmalla, ainoa ero hartioille pelkästään vipunostot sivulle, koska ei ollut potkua tehdä pystypunnerrusta raskaan penkin/v-penkin jälkeen.
Yksilöllistä, kokeile mikä toimii.

Jea, ite oon ottanu pysytypunnerruksen pois ja kyllä kovempaa jaksaa vääntää. Missä järjestyksessä teet liikkeet? Ite tein sillai, että eka penkki sitte pystypunnerrus ja sitte vinopenkki. Tossa taas vinopenkin painot kärsii, mutta jos pystypunnerrusken tekee vinopenan jälkeen, ei sitä enää jaksa. Ja täytyy muistaa, että vinopenkki ja pystypunnerrus on suht samanlasia liikkeitä (riippuen tietenkin penkin kulmasta). Mutta jos olkapäät jaksaa vielä sivuille-ja taakse nostojen jälkeen vääntää, niin ota vielä vaikka pystysoutu;)

Edit: damn, tapsa ehti eka:rolleyes:

Originally posted by tommih
Jea, ite oon ottanu pysytypunnerruksen pois ja kyllä kovempaa jaksaa vääntää. Missä järjestyksessä teet liikkeet? Ite tein sillai, että eka penkki sitte pystypunnerrus ja sitte vinopenkki. Tossa taas vinopenkin painot kärsii, mutta jos pystypunnerrusken tekee vinopenan jälkeen, ei sitä enää jaksa. Ja täytyy muistaa, että vinopenkki ja pystypunnerrus on suht samanlasia liikkeitä (riippuen tietenkin penkin kulmasta). Mutta jos olkapäät jaksaa vielä sivuille-ja taakse nostojen jälkeen vääntää, niin ota vielä vaikka pystysoutu;)

Edit: damn, tapsa ehti eka:rolleyes:

eli teen just tuossa mainitsemassani järjestyksessä no mulla itellä vaikka teenkin penkin ja vinopenkin jälkeen tuon pystypunnerruksen niin yleensä on riittänyt potkua..vielä tohon pystypunnerukseen ja painoitkin on noussu siinä melko kivasti käsipainoissa on tullu kehitystä ihan kivasti eli 18kg 3x6->22.5kg 3x8 käsipainoilla..ja smith 50->62.5kg 3x6 nyt lyhyen ajan sisällä..;) tuosta pysty soudusta sen verran et se ei sovellu yhtään mulle ku sen tekemin käy suoraan sanottuna kipeää..liekkö tekniikas vika vai mis mut ei oo mun liike..:itku:

vielä lisäystä sen verran et kannattaisikohan tuo pystypunnerrus laittaa selkäpäivälle.. ku monihan tekee sen silloin..??

Originally posted by mik99
vielä lisäystä sen verran et kannattaisikohan tuo pystypunnerrus laittaa selkäpäivälle.. ku monihan tekee sen silloin..??

Riippuu vähän miten palaudut ja minkälaisella jaolla teet. Ite joskus tein olkapäät selän kanssa ja kyllä jotenkuten jakso. Muista, että vaikka pystypunnerrus on kunkkuliike voit rakentaa isot olkapäät ilman sitäkin:whip:

Originally posted by mik99

WTF? Pystypunnerrusta selkäpäivänä.No ei varmasti moni tee mitään punnerrusliikkeitä selkäpäivänä. Ja ei kannata laittaa. IMHO takaolkapäitä voi sarjan pari selkäpäivänä tehdäkkin. Ettei nyt menisi pystypunnerrus ja pystysoutu iloisesti sekaisin?

Originally posted by Olbe
WTF? Pystypunnerrusta selkäpäivänä.No ei varmasti moni tee mitään punnerrusliikkeitä selkäpäivänä. Ja ei kannata laittaa. IMHO takaolkapäitä voi sarjan pari selkäpäivänä tehdäkkin. Ettei nyt menisi pystypunnerrus ja pystysoutu iloisesti sekaisin?

ei mee nuo sekaisin..ei vaan sovellu pystysoutu mulle..:curs:

Suositut

Back
Ylös Bottom