Penkki harvemmin kuin kerran viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DOMS man
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Tekeekö kukaan tavallista tankopenkkipunnerrusta harvemmin kuin kerran viikossa (malttaako olla tekemättä useammin).

Olisiko siinä ideaa, että jos rinta treenataan kerran viikossa niin joka toinen viikko tehdään tankopenkkiä ja joka toinen viikko penkkiä käsipainoilla. Täysillä ei tahdo jaksaa samassa treenissä kumpaakin tehdä.

Vai onko tankopenkki niin perusliike että se kannattaa aina tehdä rintatreeneissä.

Mä en ole tehnyt koko penkkiä pitkään aikaan, pääliike rintalihaksille on vinopena käsipainoilla, elän siinä käsityksessä että vinopena ottaa kokonaisvaltaisemmin rintalihakseen...

Näin välttyy myös siltä häpeältä jonka kokisi kertoessaan säälittävän penatuloksen kun joku sitä kysyy :)

Itse treenaan jokatoinen viikko peruspenkkiä levytangolla + vinopenä käsipainoilla ja jokatoinen pelkkä vinopenä levytangolla. Kannatta kokeilla, itse olen ainakin saanut tällä metodilla kehitystä aikaan :thumbs:

Itse en tee penkkiä tangolla, koska en koe sitä niin tärkeäksi. Käsipainot rokkaa ;)

Lisäksi olkapääni (etenkin etuolkapäät) ovat vihoitelleet kovasti ja veikkaan, että penkki on ollut syyllisenä tähän. En taida osata oikeaa nostotekniikkaa tangolla :( voihan toki olla, että ne olkapäät meni jostain muusta, mutta ainakaan nyt ei ole ongelmaa kun en penkkiä tee tangolla vaan käsipainoilla.

Originally posted by jjylonen
Tekeekö kukaan tavallista tankopenkkipunnerrusta harvemmin kuin kerran viikossa (malttaako olla tekemättä useammin).
No tällä hetkellä ohjelmassa ei ole leveää tankopenkkiä ollenkaan, syynä lähinnä vaihtelunhalu. Silloin kun tuo on ollut ohjelmassa niin yleensä 1,5-3 kertaa viikossa.
Olisiko siinä ideaa, että jos rinta treenataan kerran viikossa niin joka toinen viikko tehdään tankopenkkiä ja joka toinen viikko penkkiä käsipainoilla. Täysillä ei tahdo jaksaa samassa treenissä kumpaakin tehdä.
Onhan siinä ideaa. Itse miettisin tuota intensiteetin ja treenitiheyden suhdetta - minulla ei kyllä yhdellä rintatreenillä viikossa tulisi kuin takapakkia.
Vai onko tankopenkki niin perusliike että se kannattaa aina tehdä rintatreeneissä.
Useat ammattibodarit eivät tee tangolla tasapenkkiä (enää) ikinä. Syynä runsas kuurittelu -> isot voimat -> iso riski katkaista rintalihas.

Teen tangolla maksimissaan kaksi kertaa viikossa. Toinen treeni on normaalin penkinvariaatio (joskus myös normaalipenkki), jonka treenaan maksimiin (tai joskus jopa kovilla sarjoilla, mutta harvemmin). Toinen taas on nopeuspenkki, jonka teen aina tavallisena penkkinä.

Yleensä tulee tehtyä kerran kierrossa eli hieman alle 1,5 viikon välein. Nykyisin teen vinopenkin käsipainoilla pohjille jonka jälkeen normaalin tasapenkin. Tällä järjestyksellä saan paremman tuntuman rintalihaksiin molemmista liikkeistä.

Originally posted by jjylonen
Täysillä ei tahdo jaksaa samassa treenissä kumpaakin tehdä.

Jaksaa!! Ite teen esim.Penkki 4x6-8 + vinop.käsip.2x6-8 + peck-deckki 2x10-12. Ja sitten on rinta aivan soosina :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse teen kyllä lähes joka viikko tangolla, mutta käytän yhteensä neljää eri oteleveyttä joita vaihtelen yleensä viikottain tai viimeistään kahden viikon jälkeen (kapea-, keski-, normaali- ja ylileveä ote). Lisäksi välillä tulee otettua loivaa vinopenkkiä tangolla. Joka kerta otan tankopenkin jälkeen käsipainoilla vino-,tasa- tai alaviistopenkkiä. Joskus kuitenkin (ehkä kerran 10 viikossa) otan pelkästään käsipainoilla.

Yleensä penkkiä käsipainoilla vain kevyellä viikolla tai jos haluaa tehä jotain spesiaali pumppimegadutyvähennyssupersarja treenii. Norm. penan lisäksi loivaa vinopenkkii käsipainoilla. :whip:

Minä teen tankopenkkipunnerrusta harvemmin kuin kerran viikossa:
ehkä 4-6 kertaa vuodessa.

Kuten 10000 kertaa aiemminkin: rintalihaksia voipi rakentaa vaikkapa kokonaan ilman k.o. liikettä.

Suositut

Back
Ylös Bottom