Penkissä epätasainen ojennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RRKalle
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

RRKalle

Team Hymykuoppa
Ongelma on tällainen:

Kaverini nostaessa penkkiä,vasen käsi ojentuu jäljessä,niin paljon jopa että silmällä näkee, ja toisen puolen painotkin valuvat vähän tangossa. Aiemmin hän on penkannut ihan tasaisesti, mutta nyt westside-tyylisen treeniperiodin jälkeen on penkkiä tehty pitkästä aikaa ja vituiksi menee.

Olen koittanut etsiä vikoja asennosta ja kaaresta, mutta en löydä. Kaveri itse sanoo että tuntuu kuin nostaisi suoraan, eli vaikka tietoisesti koittaa ojentaa tasaisesti niin silti vasen lagaa vähän.

Jos jollain olisi tietoa moisesta ongelmasta tai ehdotuksia parantamisenn niin mielellään kuulisin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla oli/on sama propleema, mut ei se enää niin epätasasest mee ku ennen. Yleensä treenaan yksin enkä huomannu mitää ja nostot tuntu tasasilta eikä sattunu minnekkää, ja huomasin ton ''vian'' vast sitte ku yks kaveri sano et vasen käsi tulee vähä jälessä. Multa on tosin muutama vuos takaperin lähteny vasen olkapää sijoiltaa mut en sit tiiä onk tol mitää vaikutust tohon hommaa :arvi:

Mulla oli tässä kuukauden penkkaustauko, ja kun nyt uudestaa alotti tämän liikeen niin vasen tuli sen pari senttiä jäljessä. Toiston aikana en huomannut mitään, mutta levyt olivat valuneet parisen senttiä.

Tosin tähän voi myös olla syynä vasemman olkapään vihottelu. Joku hermo menee jumii aina ku olkapää on pumppissa..

Itellä oli aikoinaan samanlainen ongelma, syynä oli toisen olkapään tukkoisuus! Hierontaa ja venyttelyä niin uskon että autaa.

Kiitoksia, koitetaan sitä hierontaa ja venyttelyä, käsken pojan jumpata vähän reilummin sitä olkaseutua. Ihme homma kyllä koska ittelläni on saatanan kankea olkaseutu, mutta penkissä hallinta on tosi hyvä.

Asento penkillä on kyllä tasainen kun sitä Raven kysyi. Tänään mennään oikein hyvällä penkillä tekemään isommilla romuilla, kattoo miten nousee. Kaverilla nyt edessä on nyt 4 viikon tauko penkistä ja kyykystä, sillin varmaan hyvä hieroa paikkoja auki ja treenata tekniikkaa lämmittelynä.

onko ojennus tasainen ylhäältäpäin, vai kääntyykö toinen käsi naamaa kohti. tää johtuu ojentajien epäsuhdasta voimapuolella. myös tangon epäsymmetrinen lasku vaikuttaa. eräs kaveri sai ko. vian pois, kun huomasi, että laski huomaamattaan tangon 5cm liikaa vasemmalle.

Zone-sarja -42%
Hitto kun luen viestin vasta nyt, tulin just gymiltä ja en kattonut ylhäältäpäin laskua. 4 viikkoon ei nyt kovia penkkejä tehdä, mutta jos aina lämpät tekee vaikka 100 kiloon asti niin koitetaan vielä kattoa noita jton mainitsemia seikkoja.

Kiitoksia kaikille.

Mua vaivaa myös epätasainen ojennus penkissä. Rinnaltalähtö on terävä ja painot nousee tasaisesti noin puoleen väliin liikerataa. Tässä vaiheessa oikea puoli stoppaa ja painot tulee lopulta ylös tosi epätasaisesti. Juttu ei vaivais yhtään jos kyse ois aina vimosesta tiukasta toistosta. Mutta tota epätasasuutta esiintyy aina kun painot rupeaa olemaan luokkaa 80% max. esim. toissapäivänä 150kg *4 ja kolme vimosta tuli ylös toinen puoli kerrallaan.:(

Ojentajista tai punnerrusasennosta tuskin on kyse, mutta onko kyse oikeanpuoleisen rintalihaksen tai olkapään heikkoudesta ?

Millasilla liikkeillä tätä ongelmaa vois yrittää korjata?

kiitos vinkeistä jo etukäteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllä noi epätasaset ojennukset suurimmalta osin on ojentajista ja hartioiden tasapainosta kiinni. jos rinnaltalähtö on tasanen siihen puoleenväliin, homma on aika selvä. jatkossa vaan pitää tarkkailla sitä asentoa paremmin. paljon auttas myös videokuva ylhäältä. siinä näkis, kiertyykö tanko ja missä asennossa kyynärpäät on suhteessa tankoon noston aikana.

Mulla oli joskus lapaluun kohdalta selässä niin kova jumi, ettei lapoja saanut molemmilta puolin vedettyä tasaisesti penkille asentoa hakiessa.Tästä johtuen sitten toisen puolen olkapää oli penkistä kattoon katsottaessa ylempänä, ja näin ojennus oli pirun vaikea tehdä tasaisesti.

Mulla vaivaa tuo epätasainen ojennus myös tehdessä kapeeta penkkiä ja pystypunnerrusta. Melkein kaikissa punnerrusliikkeissä kovemmilla painolilla tuntuu tosi vaikeelta oikean käden loppuojennus.

saattaapi olla hermostopuolella vikaa myös, jos tekniikan saa hinkattua kohdalleen (menee aikaa). lekuri tietäs...

Suositut

Back
Ylös Bottom