Penkin piirrustukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja n00kie
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kynä ja paperia ja mitta. Näillä mä aikoinaan rakensin yläasteella hyvän penkin, säädettävällä selkä- ja istuinosalla. Tsiigaat saliltas sen idean ja piirrät itelles sopivan sydeemin ja eikun hitsaamaan.

:offtopic:

Olen ajatellut itsekin kyykkytelineen ja penan tekemistä.
Jos joku on hitsannut enemmältikin, tietää varmaan sanoa, kestääkö mig-hitsaus kuormitusta? Taidot riittää kyllä migiin mutta puikkoa olen käyttänyt harvemmin. Mitä sanoo?

Originally posted by D.W.A.M
:offtopic:

Olen ajatellut itsekin kyykkytelineen ja penan tekemistä.
Jos joku on hitsannut enemmältikin, tietää varmaan sanoa, kestääkö mig-hitsaus kuormitusta? Taidot riittää kyllä migiin mutta puikkoa olen käyttänyt harvemmin. Mitä sanoo?

Kestää varmasti kunhan hitsaat kunnon saumaa ja suunnittelet tarpeeksi tukevan telineen.
Kunhan et vaan yritä hitsaa verkkovirralla..

Originally posted by screwdriver
Kestää varmasti kunhan hitsaat kunnon saumaa ja suunnittelet tarpeeksi tukevan telineen.
Kunhan et vaan yritä hitsaa verkkovirralla..

No kui ei kannata yrittää hitsata verkkovirralla?Uusista puikkoinverttoreista saa verkkovirralla ulos sen 150 ampeeria, ja tolla lyö läjään jo paksumpaakin lootua...
Suosittelen että käytät vähintään 3mm seinämävahvuutta olevaa putkea, ja neliöputken halkaisiassa ei kannata ruveta säästelemään.
Esim.pysty putket kannattaa tehdä 80*80*4, ja niiden väliin tuleva putki esim.120*80*4.Pystyputkien korkeus on muistaakseni 1000mm, ja pystyputkien leveys sisäpuolelta mitattuna 1100mm.
Ja "selkäosan" rungon teet esim.40*60*3 neliöputkesta.
Selkäosa kannattaa laittaa ruuviliitoksella kiinni siihen vaakaputkeen, helpottaa kuljettamista etc.etc...
Helvetin helposti selitetty, jos on epäselvyyksiä niin ilmottele...

Originally posted by Andree
No kui ei kannata yrittää hitsata verkkovirralla?Uusista puikkoinverttoreista saa verkkovirralla ulos sen 150 ampeeria

Juu näin on. Kesällä just paukuttelin tusinan sulakkeita sähkökaapista kun hitsailin sprinkleripumppua.

Saa ne penkin saumat kestämään Tigilläkin, kun on hieman harjoittelua takana. Mikillä luultavasti se kuitenkin helpointa. Viistät saumat vaan kunnolla niin sulaa varmasti läpi. :arvi:

T:teräsmies

Ei tosin ole mitään järkeä käyttää tig-hitsausta penkin kasaukseen...
Kannattaa tosissaan "sheivata" putken päät hitsauskohdasta,ts.ajat rälläkällä n.45-60asteen kulman ja siihen päälle kemppiliimaa, kestää satavarmasti...
Paljon maksat jos teen sulle penkin alusta asti, eli ostan tarvikkeet, ja laitan nahkat+superloonit kiinni aluslevyyn ja tuon penkin sulle kotiovelle...?

Mä taidan ruveta sivutoimiseksi kuntosalilaitteiden valmistajaksi...
Teen halvalla hyvää ja syrjäytän :david: kamat takavasemmalle...:lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Andree
No kui ei kannata yrittää hitsata verkkovirralla?Uusista puikkoinverttoreista saa verkkovirralla ulos sen 150 ampeeria, ja tolla lyö läjään jo paksumpaakin lootua...
Suosittelen että käytät vähintään 3mm seinämävahvuutta olevaa putkea, ja neliöputken halkaisiassa ei kannata ruveta säästelemään.
Esim.pysty putket kannattaa tehdä 80*80*4, ja niiden väliin tuleva putki esim.120*80*4.Pystyputkien korkeus on muistaakseni 1000mm, ja pystyputkien leveys sisäpuolelta mitattuna 1100mm.
Ja "selkäosan" rungon teet esim.40*60*3 neliöputkesta.
Selkäosa kannattaa laittaa ruuviliitoksella kiinni siihen vaakaputkeen, helpottaa kuljettamista etc.etc...
Helvetin helposti selitetty, jos on epäselvyyksiä niin ilmottele...

Juu, kyllä sitten kannattaa antaa sauman laulaa jos saa kunnolla virtaa ulos vehkeestä.
Kesällä hitsailin tuollaista leuanvetotankosysteemiä vanhalla migillä joka kärsi virranpuutteesta, sen verran pelotti siinä tangossa roikkua että hitsasin uuden kunnon vehkeillä.
Sauma kun ei meinannut alkuunkaan sulaa metalliin.

Tässä tulee nämä kauan kaivatut penkin piirrustukset. Mitoista en ole ihan varma onko täysin oikein kun heitin ne ulkomuistista...Ja inssinretkujen ei tartte viisastella kuvien oikeellisuudesta...Yrittäkään saada jotain selvää, kun en jaksanu ihan prikulleen piirrellä noita kuvia...

:confused: ei ainakaan itsellä aukea tuo kuva jostain syystä...

Liitteet

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom